Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Mikä on ollut vaikein RUOKA minkä olet valmistanut?

Vierailija
01.12.2022 |

Onnistuiko se?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ranskalainen piirakka, ei onnistunut, sittemmin olen oppinut kokkaamaan.

Vierailija
2/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat keitin. Meni muuten hyvin mut vesi unohtui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan lasagne on. Työläs ja vihaan valkokastikkeen tekoa.

Vierailija
4/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan naiset ovat niin itsetietoisia, valveutuneita ja uusavuttomia että miehen on käytettävä heitä ravintolassa syömässä tai kokattava kun tursas istuu sohvalla ja katsoo salkkareita.

Vierailija
5/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielileikkeet ja kokonainen made oli kyllä pahat .Tuli kuitenkin madekeitto  ja kieliruoka.

Vierailija
6/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaikina, se kaulitseminen niin että voit pysyy välissä ja taittelu eri suuntiin etc. Onnistui, mutta en toiste tee itse.

Vierailija
7/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mana puuro . kali. käryleeet .

Vierailija
8/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauravat nakit Eivät nauraneet Itse itkin

Vierailija
9/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki varmasti mulla onnistuu, mutta kaalikääryleitä en ala tekemään. Ovat niin työläitä. 

Myös suklaan temperointi on hieman hankalaa, kun mulla on pieni keittiö eikä oikein työskentelytilaa. En tosin jälkkäreitä muutenkaan nykyään tee.

Mutta kysymykseen vastaus: suklaajälkiruoka, jossa joutui suklaata temperoimaan useaan otteeseen. Ei onnistunut jälkkäri niin hyvin kuin olisi pitänyt.

Vierailija
10/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla joku unkarilainen tai ranskalainen kansallisruoka. Todella monta työvaihetta ja pitkä haudutus.

Onnistui kuitenkin. 👍

Vierailija
11/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 14-vuotiaana viinereitä aprikoosihillolla ja vaniljakastikkeella. Sitä taikinaa piti käännellä, laittaa väliin margariinia ja taitella, taas kaulita, voidella jne. Musta on rentouttavaa tehdä monimutkaisia ruokia, jos on vapaapäivä. Moussakassa menee kohtalaisen paljon aikaa.

Vierailija
12/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenlihamakaroonilaatikko. Vaikeinta oli muistaa jauhenlihan pesu.

Vierailija
13/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikro pitsa!

Vierailija
14/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempiruokani kasvislasagnen tekeminen on lähinnä työlästä, mutta ei . Pitää pilkkoa ja kuullottaa kasvikset ja juurekset. Pitää tehdä tomaatti-kasviskastike. Pitää tehdä valkokastike. Pitää raastaa juustoraaste lasagnen pinnalle. Tiimissä tämäkin ruoka hoituisi sujuvasti.

Samoin kasvis-moussaka on yksin tehtynä työläs. Pitää pilkkoa munakoisot ja niitä pitää suolalla itkettää jääkaapissa tovi. Pitää tehdä valkokastike. Pitää pilkkoa sipulit ja kuullottaa ne. Pitää paistaa pannulla soijarouheet. Pitää tehdä juustoraaste. Tiimissä tämäkin ruoka sujuu nopeasti.

Vierailija
15/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan naiset ovat niin itsetietoisia, valveutuneita ja uusavuttomia että miehen on käytettävä heitä ravintolassa syömässä tai kokattava kun tursas istuu sohvalla ja katsoo salkkareita.

Tässähän tämäkin viesti todistettiin paikkaansapitäväksi:

Vierailija kirjoitti:

Nauravat nakit. Eivät nauraneet. Itse itkin.

Vierailija
16/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gnocchit oli vaikeita, tai ei niiden tekeminen tuntunut vaikealta, mutta lopputulos oli raakoja taikinamöykkyjä.

Vierailija
17/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se varmaan lasagne on. Työläs ja vihaan valkokastikkeen tekoa.

Minusta lasagne ei ole vaikea, vaikka toki siinä on paljon tekemistä. Kuitenkin mielestäni työläs =/= vaikea.

Vierailija
18/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veggie kirjoitti:

Lempiruokani kasvislasagnen tekeminen on lähinnä työlästä, mutta ei . Pitää pilkkoa ja kuullottaa kasvikset ja juurekset. Pitää tehdä tomaatti-kasviskastike. Pitää tehdä valkokastike. Pitää raastaa juustoraaste lasagnen pinnalle. Tiimissä tämäkin ruoka hoituisi sujuvasti.

Samoin kasvis-moussaka on yksin tehtynä työläs. Pitää pilkkoa munakoisot ja niitä pitää suolalla itkettää jääkaapissa tovi. Pitää tehdä valkokastike. Pitää pilkkoa sipulit ja kuullottaa ne. Pitää paistaa pannulla soijarouheet. Pitää tehdä juustoraaste. Tiimissä tämäkin ruoka sujuu nopeasti.

Kasvis ja kasvis ja ainiin soija!! Mitä jos tunkisit molemmat ahteriisi.

Vierailija
19/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauravat nakit Eivät nauraneet Itse itkin

"Hauvasi löysin ja nakit nauraneet ei!" - laulettiin 1980-luvun iskelmässä.

Vierailija
20/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunat keitin. Meni muuten hyvin mut vesi unohtui.

Perunat ei tarvitse vettä ollenkaan kun ne höyryttää höyry kattilassa ja terveellisintä ne on syödä kuorineen höyrytettynä kypsytettyä joista saa kaikki vitamiinit ja kuidut irti. 

Minä teen lopuista perunoista kuorineen pilkottuna uuniperunoita joidenka päälle laitan juusto raastetta ja riputtelen voin makuista öljyä päälle. Sekä mausteina valkosipulia puristettuna sekä muita mausteita kuten paprika jauhetta, kurkumaa ja oregaanoo. 

Kun perunoita ei kuori eikä keitä vedessä niin ei tule mitään puutostauteja vaikka eläisi pelkällä perunalla. Olen köyhinä opiskelu aikoina elänyt paljon pelkällä perunalla. Makaroonissa ei ole mitään ravintoaineita niin että siihen ei kannata tuhlata. 

Vaikeinta ruokaa en edes ole yrittänyt kun en ole kulinaristi eikä sellaiset kiinnosta. Olen kokki koulun käynyt eikä sellaiset ihme erikoiset piiperrykset ole ollenkaan minun juttuni enkä saa sellaisista mitään maku nautintoja ja on kokeiltu kaikkia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi