Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä olisit mieltä parisuhdemielessä tällaisesta elämäntavasta?

Vierailija
01.12.2022 |

Asun omistusasunnossa, joka on pienehkö rivitaloasunto Tampereen laitamilla.
Tienaan hiema alle keskipalkan, ja minulla on suunnitelmana vähentää työntekoa kauan ennen eläkepäiviä.
Elän suht minimalistisesti. En laske jokaista senttiä, mutta en missään tapauksessa ole "suurpiirteinen". Ulkomaille en matkustele, kotimaassa kyllä. En ole hulluna herkutteluun tai hemmotteluun, silloin kun se tarkoittaa ostopalveluja. Kynttiläillallisen takan ääressä järjestän kyllä mielelläni, jos perushyvä ruoka ja viini kelpaavat.

Selvää lienee että luonto ja retkeily ovat lähellä sydäntä. Liikuntakin, tosin urheilu ei. Lemmikkieläimiä ei ole, mutta en sulkisi pois kivaa lemmikkiä joskus tulevaisuudessa, etenkin jos kyse olisi esimerkiksi koirasta tai kissasta jonka edellinen omistaja on jättänyt oman onnensa nojaan.

Säästöjä olen käyttänyt mm. luonnonsuojelualueen perustamiseen, ja aikomuksena on perustaa lisää.

Ikää on vajaat 40v.

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta, mutta kissa pitää olla. Tai aikuinen, jo koulutettu koira, pentuaikaa en jaksa.

Vierailija
42/153 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta naurahdin vähän luonnonsuojelualueen perustamiselle. Mitä tuo tarkoittaa ja paljonko se maksaa?

No sehän hauskaa että jollain on hauskaa.

Luonnonsuojelualue tarkoittaa sitä että alueen luontoa turvataan, nyt ja tulevaisuudessa. Ei rakentamista, puiden kaatamista tai maa-aineksen ottamista. Alueen eläinlajien häiritseminen on kielletty. Metsästys on myös kiellettyä jos se vaarantaa suojeluarvot tai haittaa virkistyskäyttöä, niin kuin asia tyypillisesti onkin. Säännöt vaihtelevat alueittain, mutta pääpiirteittäin näin.

Minä olen rakentanut toiselle omistamalleni alueelle pitkospuut ja yksinkertaisen nuotiopaikan, koska alueella kulki valmiiksi polku jota paikalliset käyttivät. Crossipyörillä, moottorikelkoilla ja muilla pärisevillä laitteilla liikkuminen alueella on nyt kielletty.

No miten se tapahtuu?

Käytännössä ostat maa-alueen ja teet aloitteen sen rauhoittamisesta luonnonsuojelualueeksi. Päätöksen tekee ELY-keskus. Päätös riippuu monesta asiasta, kuten onko alueella ainutlaatuista luontoa tai onko sille jotain heidän mielestään tärkeämpää käyttöä, kuten asemakaavoitus tms.

Eli teoriassa yksinkertaista. Käytännössä vaatii kärsivällisyyttä, ja ostaessasi maa-alueen otat sen riskin ettei sen rauhoittaminen luonnonsuojelualueeksi onnistukaan.

ap

Niin, ja tosiaan toinen alueista odottaa vielä virallista päätöstä. Mutta asia vaikuttaisi selvältä.

Minulla on nyt kaupanteko käynnissä kolmannesta alueesta, ja neljäs alue kiikarissa. Toivokaamme parasta :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MGTOW EI POISTAMALLA KATOA!

Vierailija
44/153 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos selvennyksestä. Kuulostaa järkevältä toiminnalta, joten turhaan naurahdin.

T. Asiaa kysynyt

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta naurahdin vähän luonnonsuojelualueen perustamiselle. Mitä tuo tarkoittaa ja paljonko se maksaa?

Luonnonsuojelualue tarkoittaa sitä että alueen luontoa turvataan, nyt ja tulevaisuudessa. Ei rakentamista, puiden kaatamista tai maa-aineksen ottamista. Alueen eläinlajien häiritseminen on kielletty. Metsästys on myös kiellettyä jos se vaarantaa suojeluarvot tai haittaa virkistyskäyttöä, niin kuin asia tyypillisesti onkin. Säännöt vaihtelevat alueittain, mutta pääpiirteittäin näin.

Minä olen rakentanut toiselle omistamalleni alueelle pitkospuut ja yksinkertaisen nuotiopaikan, koska alueella kulki valmiiksi polku jota paikalliset käyttivät. Crossipyörillä, moottorikelkoilla ja muilla pärisevillä laitteilla liikkuminen alueella on nyt kielletty.

No miten se tapahtuu?

Käytännössä ostat maa-alueen ja teet aloitteen sen rauhoittamisesta luonnonsuojelualueeksi. Päätöksen tekee ELY-keskus. Päätös riippuu monesta asiasta, kuten onko alueella ainutlaatuista luontoa tai onko sille jotain heidän mielestään tärkeämpää käyttöä, kuten asemakaavoitus tms.

Eli teoriassa yksinkertaista. Käytännössä vaatii kärsivällisyyttä, ja ostaessasi maa-alueen otat sen riskin ettei sen rauhoittaminen luonnonsuojelualueeksi onnistukaan.

ap

Vierailija
45/153 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä löytyisi enemmän vihreitä arvoja kannattavia naisia. Moni tapailumiehistä ilahtuvat, kun etäisessä ei tursu mikään kenkävuori. Kaveripiirini koostuu pääosin muista minimalisteista. Mulle kelpaa tasainen tylsä arki. Nykyinen mies on taas menevämpi. Saa nähdä kestääkö suhde pidemmän päälle.

Vierailija
46/153 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä löytyisi enemmän vihreitä arvoja kannattavia naisia. Moni tapailumiehistä ilahtuvat, kun etäisessä ei tursu mikään kenkävuori. Kaveripiirini koostuu pääosin muista minimalisteista. Mulle kelpaa tasainen tylsä arki. Nykyinen mies on taas menevämpi. Saa nähdä kestääkö suhde pidemmän päälle.

Mahtaako löytyä?

Pääsyy "minimalismiin" vaikuttaa olevan se, ettei Hkin naisilla ole varaa muuhun koska asunnot ovat niin kalliita.

Ap:han myönsi toisessa ketjussa että hänellä on 500 000+ euron sijoitussalkku. Jos nainen saisi tietää siitä, äkkiä oltaisiin sohvalla selaamassa Etuovea...

Vierailija
47/153 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos olet mies niin kyllä kävisi, omaan samat speksit.

Tosin olet minulle liian nuori.

Uskon että löydät etsimäsi.

N50

Vierailija
48/153 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suhteellisen askeettisesti elävä nainen, mutta en usko että kelpaisin AP:lle, koska olen liian vanha ja ruma.

N31

49/153 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ap elää varojensa mukaan.

50/153 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehkä kulutan rahaa enemmän elämyksiin, kuten tykkään käydä leffassa, ulkona syömässä, kylpylöissä , konserteissa jne.

Vierailija
51/153 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo luonnonsuojelusta maksaminen kertoo, että olet valmis höynäytettäväksi. Luonto muuttuu joka tapauksessa, vaikka ihminen ei tekisi sille mitään, joten rahalla suojeleminen on sama asia kuin viskoisi rahaa tuuleen. Jo nyt suojelumetsissä on nähtävissä  hyönteisten invaasio ja se on ihan kiva juttu, odotettavissaoleva ja noin pitää ollakin, mutta luonnossa liikkuva kaihtaa tuollaisia metsiä.

Vierailija
52/153 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää paikkansa että ap:llä on puolen miljoonan sijoitussalkku niin tilanne on mielenkiintoinen. Toisaalta jos tavoitteena on vähentää työntekoa tulevaisuudessa siihen tarvitaankin säästöjä. Tietysti myös metsien osto luonnonsuojelualueiksi vaatii pääomaa.

Itse elän varsin askeettisesti koska minulla on isoja säästötavoitteita. Haluan talon ja/tai kesämökin vähän riippuen siitä mihin hintaluokkaan ja varustelutasoon niiden suhteen päädyn. Eli haaveeni ovat ap:hen verrattuna varsin hedonistisia.

Olen luontoihminen, pidän retkeilystä, kalastuksesta yms. Luen paljon ja harrastan ruuanlaittoa, en hemmottele itseäni kodin ulkopuolella. Teatteri, elokuvat, ravintolat, matkustelu yms. eivät kiinnosta. Niiden hinta/laatusuhde ei vastaa tarpeitani. Eli jotain yhteistä meillä on ap:n kanssa mutta ei riittävästi.

Vierailija
53/153 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noita säästöjä on paljon, niin ei pystyisi. Liian varakas nainen ei ole minua varten. Eikä myöskään nainen, joka ei matkustele ulkomailla.

Vierailija
54/153 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laskenut mitä se downshiftaaminen tekee eläkkeellesi jos jo nyt käytät säästöjäsi? Ystävyyssuhteille ei tietenkään ole estettä, mutten näe että olisit sitoutunut perhe-elämään. Boheemit yleensä pettää jos elämään tulee uusia haasteita

Vierailija
55/153 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikaasi edellä ja sisäistänyt sen, mihin meidän jokaisen täytyisi älytä tavoitella. Olet ryhtynyt sanoista tekoihin oman mielenrauhasi ja maailman pelastamisen suhteen. Niinpä se, joka ryhtyy kanssasi suhteeseen, on myös oivaltanut saman. Siksi voi olla, että sopivan kumppanin löytyminen ei ihan Tinderistä onnistu. Suhtaudu siis itseäsi nuorempiin/vanhempiin ja sopivalta tuntuviin kumppaneihin avoimin mielin. Ikäisesi ovat yhä jumissa elämässä, jota ei enää ihan hirveästi ole viisasta ihannoida. 

Vierailija
56/153 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30+ naiset jakautuvat seuraavasti:

80% Mukavuus/hemmottelunaiset

Nämä naiset haluavat arjen vastapainoksi mukavuuksia ja hemmottelua. Herkuttelu on yleensä tärkeää. Se kuinka paljon niitä halutaan, määrittyy todellisuudessa sen perusteella paljonko on saatavilla. Pienituloinen nainen voi sanoa että tavallinen arki on hyvä, mutta tilaisuuden tullen ei vastustaisi mukavuus/herkutteluelämäntapaa. Sillä ovatko vihreitä, porvareita, vasureita, persuja, tms ei ole merkitystä. Elämäntapa samssa rahatilanteessa on sama.

5% Suorittajanaiset

Yleensä bisnesihmisiä. Haluavat kilpailla ja saavuttaa asioita, osittain miehinen ajattelutapa. Vpaa-ajalla halutaan jotain tasokasta, eli huippupalvelua huippuravintolassa tms. Vaellusretken on tapahduttava toiselle puolelle maailmaa paikkaan jossa kaikki on isoa ja näyttävää.

5% Jännä-Jennat

Merkkilaukut, sekoilu, rikolliset miehet.

3% hippinaiset

Melko luontoystävällinen elämäntapa. Mieheltä ei edellytetä paksua rahapussia, mutta senkin edestä ahkeruutta ja osaamista jotta saadaan se unelmien hirsitalo jossa kaikki on idylliä.
2% seikkailijanaiset

Eivät niinkään välitä rahasta, mutta tykkäävät seikkailla ja nähdä maailmaa. Eivät pysy parisuhteessa.
5% Loput.

Osa täysin outoja, osa melko normaaleja, osa timantteja. Näistä löytyvät ne todelliset yksilöt.

Kiinnostaisi tietää mitä tuohon maagiseen 5% yksisarvisporukkaan oikeasti kuuluu, jos he kerta eivät ole kiinnostuneet matkailusta, eivät elä kuvailemaasi hippi-idylliä, eivät sekoile tai kuluta merkkitavaraan, eivät ole bisnesihmisiä eivätkä ole kiinnostuneita satunnaisista mukavuuksista ja hemmottelusta arjen vastapainoksi. Jos se ideaali on sellainen kotona viihtyvä nainen, joka haluaa elää vaatimattomasti vähällä, ei matkusta tai ole kiinnostunut varallisuuden kasvattamisesta ja jolle kelpaa samalla tavalla vaatimattomasti ja ehkä jopa köyhästi elävä kumppani, joka hippi-idyllistä poiketen ei ole erityisen ahkera tai tekevä, niin mikäs siinä. Kaipa kaltaisiasi miehiä pelottaa, jos naisella on minkäänlaisia omaasi suurempia päämääriä tai rahaa/työtä vaativia elämäntapoja.

Minä olen just tällainen n. 50 v. nainen. Ollut aina kotihiiri, enkä kaipaa luksusta elämääni. Olen viimeksi käynyt ravintolassa 90-luvun puolivälissä ja pari kertaa ulkomailla 90-luvun alussa, nämä riittivät saamaan kokemuksen ja päätöksen, etteivät ravintola syöminen ja ulkomaanmatkailu ole minua varten. 

Merkkitavaroista en ymmärrä mitään. Minusta ne näyttävät samoilta kuin mikä tahansa marketista saatava tavara/vaate, mutta vaan lätkäisty jokin hienolta kuulostava nimi. Lähes kaikki tulee ostettua käytettynä. Mihinkään kauneushoitoloihin/kylpylöihin/hotelliin minua ei saa rahalla, eikä kirveelläkään, osaan pestä itseni omassa kylpyhuoneessani ja nukun mukavasti omassa sängyssäni. 

Käyn töissä ja saan siitä elämiseeni sopivan palkan. En ole kerännyt varallisuutta, enkä kyllä ymmärtäisikään sijoitustoiminnasta yhtään mitään. Jonkin verran säästöjä on, mutta ei huimia summia. Sen verran vaan, että jos tarve tulee, niin en ole hätää kärsimässä. 

Olen ihan tasapainoinen ja ns. normaali nainen, ulkoisesti (ehkä vähän "harmaa ja näkymätön") ja sisäisesti, mutta ehkä jotenkin yltiö rauhallinen ja tylsä kenellekään parisuhteeseen. Jännintä elämässäni on varmaan viikonlopun kaupassa käynti, kävelylenkit ja suoratoistopalvelujen** sarjat ja leffat (**okei, nämä ovat ehkä elämäni luksus ja tuhlaan rahaa näiden ylläpitoon). En juo edes alkoholia, en polta, en käy viihteellä. Sosiaalisen elämän tarpeet täyttää työyhteisössä olevat ja omat lähisukulaiseni, sekä pari tuttavaa. Tykkään itsestäni ja elämästäni näin. 

Vierailija
57/153 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä naiset haluavat arjen vastapainoksi mukavuuksia ja hemmottelua. Herkuttelu on yleensä tärkeää. Se kuinka paljon niitä halutaan, määrittyy todellisuudessa sen perusteella paljonko on saatavilla. Pienituloinen nainen voi sanoa että tavallinen arki on hyvä, mutta tilaisuuden tullen ei vastustaisi mukavuus/herkutteluelämäntapaa. Sillä ovatko vihreitä, porvareita, vasureita, persuja, tms ei ole merkitystä. Elämäntapa samssa rahatilanteessa on sama.

5% Suorittajanaiset

Yleensä bisnesihmisiä. Haluavat kilpailla ja saavuttaa asioita, osittain miehinen ajattelutapa. Vpaa-ajalla halutaan jotain tasokasta, eli huippupalvelua huippuravintolassa tms. Vaellusretken on tapahduttava toiselle puolelle maailmaa paikkaan jossa kaikki on isoa ja näyttävää.

5% Jännä-Jennat

3% hippinaiset

Melko luontoystävällinen elämäntapa. Mieheltä ei edellytetä paksua rahapussia, mutta senkin edestä ahkeruutta ja osaamista jotta saadaan se unelmien hirsitalo jossa kaikki on idylliä.
2% seikkailijanaiset

Eivät niinkään välitä rahasta, mutta tykkäävät seikkailla ja nähdä maailmaa. Eivät pysy parisuhteessa.
5% Loput.

Osa täysin outoja, osa melko normaaleja, osa timantteja. Näistä löytyvät ne todelliset yksilöt.

Voi hyvä isä. Oletko yläkoulussa ja kosketus naisiin tulee reality-sarjojen ja jordanpetersonien kautta?

Vierailija
58/153 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5% Suorittajanaiset

5% Jännä-Jennat

3% hippinaiset

2% seikkailijanaiset

5% Loput.

Voi hyvä isä. Oletko yläkoulussa ja kosketus naisiin tulee reality-sarjojen ja jordanpetersonien kautta?

Tuo juuri vastaa todellisuutta.

Naiset puhuvat kuinka omanlaisiaan he ovat, mutta todellisuudessa lähes kaikki naiset haluavat samoja asioita lopulta.

Vierailija
59/153 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten se tapahtuu?

ap

Luulisi, että ekologisesti ajattelevia, luontoarvoja arvostavia ja vihreitä elämäntapoja kannattavia naisia löytyy. Itsekin tunnen sellaisia, aikoinaan Luonto-Liitossa yms toimineita naisia. Sillä ei oikeastaan ole merkitystä, mitä joku random palstanainen sanoo ap sun elämäntyylistä suhdemielessä, koska olennaista onkin se, mitä kanssasi SAMANHENKISET naiset sanovat. Ja kyllä niitä samanhenkisiä Suomesta löytyy.

Vierailija
60/153 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en harrasta tuollaista yksinkertaista elämää, mutta toki, kyllä samanhenkisiä varmasti löytyy.

Turhaan te kouvolatukat jauhatte paskaa tällä palstalla, ainoa ravintola missä käytte on ABC.

Unelmoida toki saa.