Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä olisit mieltä parisuhdemielessä tällaisesta elämäntavasta?

Vierailija
01.12.2022 |

Asun omistusasunnossa, joka on pienehkö rivitaloasunto Tampereen laitamilla.
Tienaan hiema alle keskipalkan, ja minulla on suunnitelmana vähentää työntekoa kauan ennen eläkepäiviä.
Elän suht minimalistisesti. En laske jokaista senttiä, mutta en missään tapauksessa ole "suurpiirteinen". Ulkomaille en matkustele, kotimaassa kyllä. En ole hulluna herkutteluun tai hemmotteluun, silloin kun se tarkoittaa ostopalveluja. Kynttiläillallisen takan ääressä järjestän kyllä mielelläni, jos perushyvä ruoka ja viini kelpaavat.

Selvää lienee että luonto ja retkeily ovat lähellä sydäntä. Liikuntakin, tosin urheilu ei. Lemmikkieläimiä ei ole, mutta en sulkisi pois kivaa lemmikkiä joskus tulevaisuudessa, etenkin jos kyse olisi esimerkiksi koirasta tai kissasta jonka edellinen omistaja on jättänyt oman onnensa nojaan.

Säästöjä olen käyttänyt mm. luonnonsuojelualueen perustamiseen, ja aikomuksena on perustaa lisää.

Ikää on vajaat 40v.

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaah

Vierailija
2/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko biologisen lapsen saanti elämääsi? On tärkeää tietää alusta asti, että tahtovatko molemmat samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulostaisi omalta. Ei jatkoon.

Vierailija
4/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en harrasta tuollaista yksinkertaista elämää, mutta toki, kyllä samanhenkisiä varmasti löytyy.

Vierailija
5/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa red flag tuossa on "elän suht minimaalisesti". Suosin normaalia kulutusta, jossa ostetaan omien varojen puitteissa ja laitetaan myös säästöön, mutta ei eletä tiukkapipoisesti pihistellen mukavuuksista. En törsää mielin määrin saati että vaatisin hemmotteluja, mutta tuosta tulee aina se pelko että joutuu riitelemään ja perustelemaan omaa kulutustaan ja ostoksiaan, jos ne ovat mitään muuta kuin ehdottomasti tarpeeseen tulevia välttämättömyyksiä. Ei tulisi mitään kumppanin kanssa, joka ei koskaan raaskisi lähteä ulos syömään tai suostuisi säästämään rahoja lomamatkaan parin vuoden välein.

Vierailija
6/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos olet itse tyytyväinen, mulle tollanen elämäntapa olisi liian ankeaa. Teen töitä, jotta saan rahaa toteuttaa unelmiani ja mielihalujani. Minimillä kituuttaminen ei houkuttele. Sitä herkkua on varmasti luvassa sitten eläkkeellä ihan tarpeeksi.

Vierailija
7/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin selvää lienee, että luonto ja retkeily on lähellä sydäntä siis onko tämä luonto ja retkeily joku automaatio, joka tulee siinä samalla kun on minimalisti?

En itsekään ostele asioita, ennemminkin haluan jo näitä olemassa olevia tavaroita nurkistani vähemmäksi. Ja toisaalta, näin nelikymppisenä on jo kaikki peruselämiseen tarvittavat tavarat, ei niitäkään määräänsä enempää tarvitse.

Vierailija
8/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tulee jos löytyy kumppani, jolla on samanlaiset arvot. Haaveista saa tehtyä totta yhdessä. (Me ollaan 43 ja 44, toinen max 2/3 vuodesta töissä ja toinen jo ulkona pyörästä.) Jos olisin sinkku, edelleen olisi hakusessa yksinkertaisen elämäntavan ystävä.

Vierailija
9/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta yhtään hullummalta, pitkälti itsekin samoilla linjoilla. Ainoastaan ulkomaille matkustamisesta haluaisin tinkiä, koska tykkään kovasti automatkailusta Euroopassa.

N44

Vierailija
10/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin selvää lienee, että luonto ja retkeily on lähellä sydäntä siis onko tämä luonto ja retkeily joku automaatio, joka tulee siinä samalla kun on minimalisti?

En itsekään ostele asioita, ennemminkin haluan jo näitä olemassa olevia tavaroita nurkistani vähemmäksi. Ja toisaalta, näin nelikymppisenä on jo kaikki peruselämiseen tarvittavat tavarat, ei niitäkään määräänsä enempää tarvitse.

Varmaankin jos perustelee luonnonsuojelualueita niin se on itsestäänselvää?

Ap on sama palstailija joka myönsi toisessa ketjussa että hänellä on sijoituksia yli 500 000 euroa, mutta pitää asian salassa.

Vierailija
11/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30+ naiset jakautuvat seuraavasti:

80% Mukavuus/hemmottelunaiset

Nämä naiset haluavat arjen vastapainoksi mukavuuksia ja hemmottelua. Herkuttelu on yleensä tärkeää. Se kuinka paljon niitä halutaan, määrittyy todellisuudessa sen perusteella paljonko on saatavilla. Pienituloinen nainen voi sanoa että tavallinen arki on hyvä, mutta tilaisuuden tullen ei vastustaisi mukavuus/herkutteluelämäntapaa. Sillä ovatko vihreitä, porvareita, vasureita, persuja, tms ei ole merkitystä. Elämäntapa samssa rahatilanteessa on sama.

5% Suorittajanaiset

Yleensä bisnesihmisiä. Haluavat kilpailla ja saavuttaa asioita, osittain miehinen ajattelutapa. Vpaa-ajalla halutaan jotain tasokasta, eli huippupalvelua huippuravintolassa tms. Vaellusretken on tapahduttava toiselle puolelle maailmaa paikkaan jossa kaikki on isoa ja näyttävää.

5% Jännä-Jennat

Merkkilaukut, sekoilu, rikolliset miehet.

3% hippinaiset

Melko luontoystävällinen elämäntapa. Mieheltä ei edellytetä paksua rahapussia, mutta senkin edestä ahkeruutta ja osaamista jotta saadaan se unelmien hirsitalo jossa kaikki on idylliä.

2% seikkailijanaiset

Eivät niinkään välitä rahasta, mutta tykkäävät seikkailla ja nähdä maailmaa. Eivät pysy parisuhteessa.

5% Loput.

Osa täysin outoja, osa melko normaaleja, osa timantteja. Näistä löytyvät ne todelliset yksilöt.

Vierailija
12/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että AP on mies, pitääkö paikkansa? Jos olet nainen niin noilla spekseillä miehet ovat todella innoissaan tulossa luoksesi. Jos olet mies, niin vastaavanlaisia naisia kyllä löytyy mutta vähemmän. 

Kuulostat hyvältä ja tasapainoiselta tyypiltä mutta sanon saman kuin muutama aikaisempi, että kiittäisin silti ei. Minä elän varojeni mukaan ja sijoitan/laitan säästöön varoja joka kuukausi mutta en jaksaisi elää super säästeliästä elämää muuta kuin hetkellisesti pakon sanelemana. Teen mieluummin enemmän töitä mahdollistaakseni keskiluokkaisen ok-elämäntyylin, johon kuuluu suurimpana rahareikänä hevoset (2 kpl). Minun mieheni on minua säästeliäämpi ja hän tyytyisi vähempään mutta hän on ilmaissut olevansa onnellinen siitä, että muuta luksusta en sentään kaipaa kuin nuo eläimet :-D 

Vierailija
13/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä naiset haluavat arjen vastapainoksi mukavuuksia ja hemmottelua. Herkuttelu on yleensä tärkeää. Se kuinka paljon niitä halutaan, määrittyy todellisuudessa sen perusteella paljonko on saatavilla. Pienituloinen nainen voi sanoa että tavallinen arki on hyvä, mutta tilaisuuden tullen ei vastustaisi mukavuus/herkutteluelämäntapaa. Sillä ovatko vihreitä, porvareita, vasureita, persuja, tms ei ole merkitystä. Elämäntapa samssa rahatilanteessa on sama.

5% Suorittajanaiset

Yleensä bisnesihmisiä. Haluavat kilpailla ja saavuttaa asioita, osittain miehinen ajattelutapa. Vpaa-ajalla halutaan jotain tasokasta, eli huippupalvelua huippuravintolassa tms. Vaellusretken on tapahduttava toiselle puolelle maailmaa paikkaan jossa kaikki on isoa ja näyttävää.

5% Jännä-Jennat

3% hippinaiset

Melko luontoystävällinen elämäntapa. Mieheltä ei edellytetä paksua rahapussia, mutta senkin edestä ahkeruutta ja osaamista jotta saadaan se unelmien hirsitalo jossa kaikki on idylliä.
2% seikkailijanaiset

Eivät niinkään välitä rahasta, mutta tykkäävät seikkailla ja nähdä maailmaa. Eivät pysy parisuhteessa.
5% Loput.

Osa täysin outoja, osa melko normaaleja, osa timantteja. Näistä löytyvät ne todelliset yksilöt.

Täällä yksi melko normaali timantti :-D

Vierailija
14/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisi minulle mainiosti. Elän jo samantapaisesti mieheni kanssa. Meillä on itse asiassa oma "luonnonsuojelualue" :D.

Vierailija
15/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ikäisesi ja sinkku, meillä olisi joitakin yhdistäviä asioita: minulla on ja on ollut löytökoiria. Luonnonsuojelu on minulle tärkeää ja pidän retkeilystä.

Mutta pidän myös matkustamisesta. Tiedän sen olevan ristiriidassa edellisen kanssa, mutta se onkin käytännössä lähes ainoa paheeni. Syön vegaanisesti, en shoppaile, lajittelen ja kierrätän. Teen hankintoja vain tarpeeseen ja käytän vaatteet ja kengät mahdollisimman loppuun saakka. En käytä kosmetiikkaa enempää kuin on töiden ja yleisen hygienian kannalta tärkeen (käytännössä: en meikkaa, mutta työtilaisuuksiin on joskus laitettava puuteria ja huulipunaa; en värjää hiuksia; en lakkaa kynsiä; ei tietenkään ole mitään ripsienpidennyksiä tms.). Sisälämpötila kotonamme (en siis tällä hetkellä ole sinkku, mutta vastaan siitä näkökulmasta jos olisin) on 17-19 astetta huoneesta riippuen (ulkoeteisessä on vain 13 C.)

Pidän mukavasta elämisestä ja siihen liittyy kulttuuri, ulkona syöminen ja maksulliset harrastukset. Asun nykyisin maalla enkä siksi käy usein ulkona syömässä, mutta kun asuin kaupungissa, kävin useamman kerran viikossa. Silloin kävin myös paljon elokuvissa, näyttelyissä, museoissa jne. Nykyisin harrastan em. asioita matkoillani. Minusta olisi ikävää, ellen voisi tehdä niitä yhdessä puolisoni kanssa.

Ja selvyyden vuoksi: Minusta on itsestäänselvää, että parisuhteessa (ml. mahdollinen avoliitto) on erilliset rahat. Yhteiset menot maksetaan 50/50. Muu omaisuus tai rahankäyttö ei kuulu toiselle millään tavalla. Toista saa tietysti hemmotella, mutta siihen ei ole mitään velvollisuutta. Itse vien puolisoni jälleen tulevana viikonloppuna hotellilomalle kotimaassa. Hotellihuone maksaa 375 euroa, minkä olen luvannut maksaa yksin. Bensat ja muut kulut maksamme puoliksi. Tämä on syksyn aikana viides kotimaanloma, jonka teemme ja jonka majoitukset minä maksan. Ihan vain siksi, että puolisoni on ollut korvaamaton apu siinä, että olen syksyn aikana saanut itse keskittyä töihini ja muihin tehtäviini.

Mutta en usko, että sinusta ja minusta tulisi paria.

Vierailija
16/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostaisi. Haluan tienata hyvin, asua keskikaupungilla, käydä ulkona syömässä ja tapahtumissa, matkustaa ulkomailla, käyttää rahaa palveluihin. Olen itse asiassa juuri sinun vastakohtasi.

Vierailija
17/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kävisi, tosin olen pääkaupunkiseudulta ja olen jo löytänyt oman mieheni. Ei tuossa ollut mitään sellaista huonoa, jota miettisin, vaan päinvastoin hyviä juttuja kaikki.

Vierailija
18/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erakon elämältä. Olen itsekin minimalisti, mutta en kyllä missään parisuhdepalstalla sitä mainosta, kun en odota toiselta samaa elintapaa.

Vierailija
19/153 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Varmaankin jos perustelee luonnonsuojelualueita niin se on itsestäänselvää?

Ap on sama palstailija joka myönsi toisessa ketjussa että hänellä on sijoituksia yli 500 000 euroa, mutta pitää asian salassa.[/quote]

Joo, jos olisi eka sanonut, että työntää rahansa luonnonsuojeluun niin sitten olisi selvää, että luonto on tärkeä. Mutta kun ensin kertoo minimalismistaan ja siitä, ettei käytä rahaa tavaroihin eikä oikein palveluihinkaan, niin seuraavan kappaleen luontoyhteys ei ole sanomattakin selvä.

Vierailija
20/153 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5% Suorittajanaiset

5% Jännä-Jennat

3% hippinaiset

2% seikkailijanaiset

5% Loput.

Täällä yksi melko normaali timantti :-D

Kuulut kategoriaan 80% Mukavuus/hemmottelunaiset