Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntemattomiin numeroihin kannattaa vastata Kuluttajaliiton pääsihteeri: Puhelujen välttelystä on tullut jo ongelma

Vierailija
01.12.2022 |

https://yle.fi/a/74-20006577
Voi jäädä tärkeätkin puhelut väliin.

Huijareille voi aina lyödä luurin korvaan, ei niille Microsoft tuesta soittaville tarvitse edes mitään puhua. Ei tarvitse olla kohtelias.

Puhelinmyyjille jopa kannattaa vastata, jos heistä haluaa päästä eroon ja vaatia heitä merkkaamaan puhelinmarkkinointikielto. Ilman kielto yrittävät soitella aina uudestaan ja uudestaan, eri numerosta.

Kommentit (555)

Vierailija
141/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos

opettajana soitan huoltajille omalla puhelimellani (meillä ei ole työpuhelimia käytössä) niin soitan tuntemattomasta numerosta.

Miten on mahdollista että opettajalla ei ole työnumeroa?

😂😂 huomaa kuinka kaukana todellisuudesta ihmiset on. Ei esim kenelläkään tavallisella luokanopettajalla ole työpuhelinta. Erityisopettajilla usein on, kuraattoreilla, psykologeilla, rehtoreilla myös. Itse en soita koskaan omalla puhelimella, aina vain koulun puhelimesta. Enkä anna omaa henkilökohtaista numeroani

Vierailija
142/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vaimoni soitteli äitinsä ystäville tämän poismenosta. Pari jäi tavoittamatta, varmaan eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Olisiko tekstiviesti niille henkilöille ollut mahdollinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa jos lukee numero

tuntematon. Jos on numero, niin tarkistan sen ensin googlella. Voin soittaa takaisin jos vaikuttaa normaalille. Jos on oikeaa asiaa, tekstiviestitkin on keksitty ja niitä voi käyttää.

Aivan samoin toimin. En lähtökohtaisesti vastaa tuntemattomiin numeroihin ellen tiedä odottaa puhelua jostakin. Tarkistan myös numeron mikäli soitan takaisin. Tekstiviesti on hyvä tapa viestittää asioita.

Vierailija
144/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä voi vastata puhelimeen kun satunnaisesti, silloin, kun satun katsomaan sitä juuri, kun joku soittaa. Pidän puhelinta tietenkin aina äänettömällä. Ehkäpä olen menettänyt aivan ihmeitä, mutta ei se mitään. Pidän elämästäni juuri näin.

Vierailija
145/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi lääkäri tai terapeutti ei laita mitään viestiä eli häviäjä on se joka ei vastaa. Tämä onkin nyt mielenkiintoista kun ei saisi vastata, mutta silti pitäisi.

Mitähän puheluita lääkäriltä tai terapeutilta olisi tulossa?

Minä soittelen lääkärinä tuntemattomasta numerosta potilaille esim. labravastauksista tai muiden tutkimusten tuloksista ja jatkosuunnitelmista. Jos eivät vastaa, niin olen vain tyytyväinen, säästin hieman aikaa muutenkin kiireisellä soittotunnilla.

Jos soittaisin näkyvästä työnumerostani, soittelevat mummot ja m us ta lai set omia asioitaan ihan milloin heile itselleen sopii.

Vierailija
146/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vaimoni soitteli äitinsä ystäville tämän poismenosta. Pari jäi tavoittamatta, varmaan eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Ja sitten he viestittäisivät Ilta-Sanomiin, että saivat tiedon rakkaimman ystävänsä poismenosta tylyllä tekstiviestillä.

Vierailija
147/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kunnassa ainakin lääkäritkin laittavat tekstiviestejä. Luulisin että ihan siitä potilastietojärjestelmästä sen laittavat.

Meillä tk:ssa on kielletty potilaille laittamasta tekstiviestejä tai sähköpostia. AInoastaan puhelimitse tai kirjeitse saa viestiä.

Vierailija
148/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Ei varmaan, koska tuntemattomaan numeroon vastaamatta jättäminen koetaan jonain henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Päätellen monista tämän ketjun kommenteista.

Vierailija
149/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opettajana soitan huoltajille omalla puhelimellani (meillä ei ole työpuhelimia käytössä) niin soitan tuntemattomasta numerosta.

Puhelinluettelo aikaan tuli joskus selattua numeroita niin tein havainnon että "ilkeillä" opettajilla ja poliiseilla ei löytynyt numeroa. "Mukavilta" kyllä löytyi.

Vierailija
150/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Helsingissä ainakin neuvolasta soitetaan tuntemattomasta numerosta. Niin jäisi helposti esim. ajan peruutus huomaamatta. Voihan siitä toki laittaa viestiäkin jos ei saada kiinni.

Vierailija
151/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kellekään muulle 923- tai 924-alkuisista kännykkänumeroista jatkuvaa pommitusta?

Vierailija
152/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos

opettajana soitan huoltajille omalla puhelimellani (meillä ei ole työpuhelimia käytössä) niin soitan tuntemattomasta numerosta.

Miten on mahdollista että opettajalla ei ole työnumeroa?

😂😂 huomaa kuinka kaukana todellisuudesta ihmiset on. Ei esim kenelläkään tavallisella luokanopettajalla ole työpuhelinta. Erityisopettajilla usein on, kuraattoreilla, psykologeilla, rehtoreilla myös. Itse en soita koskaan omalla puhelimella, aina vain koulun puhelimesta. Enkä anna omaa henkilökohtaista numeroani

Olin ammattiopistolla määräaikaisena opettajana lukuvuoden, ja opiskelijoilla oli puhelinnumeroni sekä whatsappini, ja viestittelin jatkuvasti opiskelijoiden kanssa ja muutaman kerran puhuin puhelimessakin.

Vierailija
153/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeitä puheluita ei koskaan saisi soittaa tuntemattomasta, tai ilmoittamatta mihin aikaan puhelu tulee.

Minua vainoaa hullu häirikkö, enkä voi ottaa vastaan tuntemattomia puheluita.

Vierailija
154/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha :D Itse en vastaa tuntemattomiin numeroihin ja kaikki puhelinmyyntinumerot yms galluppinumerot mä estän. Fonecta caller on hyvä sovellus! Suosittelen lataamaan sen.

Jos jollakin on tärkeää asiaa niin hän ei soita tuntemattomasta ja tekstarin tai whatsi viestin hän kyllä laittaa jos en vastaa.

Vierailija
155/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko kellekään muulle 923- tai 924-alkuisista kännykkänumeroista jatkuvaa pommitusta?

Juu, välillä harvemmin, välillä oli tiheämmin. Nyt kun tiedän jo nuo, laitan heti estoon.

Vierailija
156/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tuntemattomiin, enkä myöskään outoihin numeroihin. Poikkeuksen olen tehnyt silloin jos odotan soittoa esimerkiksi lääkäriltäni. Ja JOKA KERTA jos olen vahingossa vastannut jollekin muulle kuin jonka soittoa odotin, oli kyseessä joku kaupustelija. Joten en todellakaan edelleenkään vastaa mihinkään soittoihin. Jos on OIKEASTI asiaa, niin tekstiviestit toimii edelleen. Mulla puhelin soi joka arkipäivä monta kertaa. Kukaan ei jätä viestejä. Mitä muuta nämä muka on kuin kaupustelijoita? Tuskin siellä mikään unelmien prinssikään soittelee ja jos soittelee, sekin on vain rahojeni perässä.

Vierailija
157/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muille tullut viime viikkoina puheluita tuntemattomista/salaisista numeroista (numeroa ei näy) illalla tai yöllä?

Vierailija
158/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ne sieltä voi pian soitella, niin en ole vastannut.

Vierailija
159/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeät puhelut eivät jää väliin jos jättää vastaamatta tuntemattomiin numeroihin.

Artikkelissa kerrotaan tapauksia, joissa tuntemattomista numeroista soitetaan kiireellisiä, tärkeitä puheluita.

Mikään noista ei ollut tärkeä.

Vierailija
160/555 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaiset voi hoitaa ne tärkeät asiansa ihan hyvin vaikka whatsapilla, niin jää sitten ihan kirjallista dataa mitä kukakin on sanonut, ei tarvii tyytyä valikoivaan raportointiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän