Tuntemattomiin numeroihin kannattaa vastata Kuluttajaliiton pääsihteeri: Puhelujen välttelystä on tullut jo ongelma
https://yle.fi/a/74-20006577
Voi jäädä tärkeätkin puhelut väliin.
Huijareille voi aina lyödä luurin korvaan, ei niille Microsoft tuesta soittaville tarvitse edes mitään puhua. Ei tarvitse olla kohtelias.
Puhelinmyyjille jopa kannattaa vastata, jos heistä haluaa päästä eroon ja vaatia heitä merkkaamaan puhelinmarkkinointikielto. Ilman kielto yrittävät soitella aina uudestaan ja uudestaan, eri numerosta.
Kommentit (555)
Siis kenellä nyt on ongelma ja mikä ongelma? Kuulostaa jotenkin väkisin väännetyltä.
Soitan työkseni meidän asiakkaille, laitan viestin perään mitä asia koski ja jos eivät edes siihen vastaa niin ei minulla ole ongelmaa.
Poliisi ja terveyskeskus ovat ainakin minulle laittaneet viestin jos en vastaa ja niissäkin ollut mukana yhteystiedot mihin voin itse olla yhteydessä. Minulle ei ole ongelma itse soittaa takaisin tai kerto koska minulle voi soittaa.
Tarkistan esim. Kukasoitti-palvelusta löytyykö tietoa. Yleensä kyseessä joku viemäriremontin tarjoaja tai lehtimyyjä.
Miksi ihmeessä puhelimeen pitäisi aina vastata? Ihan naurettavaa.
Itse en ikinä vastaa tuntemattomiin numeroihin. Jos on tärkeää asiaa, tekstiviestit ja vastaajat ym. on keksitty.
Inhoan muutenkin sitä, että nykyään täytyy aina olla tavoitettavissa. Ei täydy.
Vierailija kirjoitti:
Jos opettajana soitan huoltajille omalla puhelimellani (meillä ei ole työpuhelimia käytössä) niin soitan tuntemattomasta numerosta.
Miten on mahdollista että opettajalla ei ole työnumeroa?
Vastaan näihin nykyään aina tekstiviestillä. Olen siis ohjelmoinut automaattivastauksen, jolla lopetan puhelun. Siinä lukee, etten pääse nyt vastaamaan, mutta tärkeässä asiassa toivon yhteydenottoa tekstiviestillä.
Tasan kerran on tullut tekstari, asia koski lapseni hammashoitoaikaa.
Iäkkään omaisen viimeisinä vuosina oli vastattava kaikenlaisiin numeroihin ja suurin osa soitoista oli tahdittomasti asiaansa tunkevia puhelinmyyjiä. Ongelma on ollut olemassa jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos opettajana soitan huoltajille omalla puhelimellani (meillä ei ole työpuhelimia käytössä) niin soitan tuntemattomasta numerosta.
Miten on mahdollista että opettajalla ei ole työnumeroa?
Köyhät kunnat ja säästäminen kuntataloudessa. Ei monessakaan koulussa ole kuin yhteinen kännykkä, puhumattakaan vakan opettajista. Nykyään minulla on työpuhelin, mutta ollessani pari vuotta sitten yksityisellä eskariopena ei tosiaan ollut. Kirjoittamaton sääntö oli, että omasta puhelimesta piti soitella.
Vierailija kirjoitti:
Voi ehkä toimiakin niin kauan kuin huoltaja ei ole saanut häiriöksi asti puheluita mistään muusta tuntemattomasta numerosta.
Ylipäätään typerä ajatus, että ihmisen pitäisi istua puhelimen vieressä ja hypätä vastaamaan kuin pavlovin koira heti, kun laite piippaa. Jos olen töissä, en vastaa. Jos olen kaupassa, en vastaa. Jos on tärkeää asiaa, soittaa varmasti uudestaan tai laittaa viestin.
Minulle tuli tapaturman tutkimusten jälkeen kotiin nimetön pilasoitto jossa minut määrättiin kiireellisesti sairaalaan keuhkokuvaan verenvuodon takia. Sairaalassa eivät kuitenkaan ottaneet minua röntgeniin koska ei ollut lähetettä. Menin kotiin ja myöhemmin kävin yksityisellä röntgenissä jossa keuhkoissa näkyi kyseinen tapaturman arpi. En tiedä mistä pilasoittajalle sai tietää että olin ollut tapaturmassa. Ilmeisesti sairaaloissa on porukkaa jotka pelleilevät potilaiden kustannuksella ja soittavat pilasoittoja. En enää vastaa nimettämiin puheluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan, ap omistaa puhelinmyyntifirman?
Oli ihan kiinnostava artikkeli Yleltä, ei puhelinmyyntifirmalta.
Käytännössä kyseessä oli mainos, jossa Yle antoi palstatilaa Kuluttajaliitolle ja tuli samalla paljastaneeksi kyseisen puljun todellisen agendan
eri
Todella outo juttu ja ihan pihalla näyttää olevan Kuluttajaliiton pääsihteeri.
"Sitten hän korjasi ja kysyi englanniksi, puhunko englantia. Vastasin yes, minkä jälkeen tajusin pian, että tämä oli juuri se, mitä ei pitänyt sanoa, nainen toteaa.
On epäilty, että naisen saaman puhelun kaltaiset soitotvoitaisiin nauhoittaa ja että soittaja voisi jälkikäteen leikata yes- eli kyllä-sanan kohtaan, joka saisi sen kuulostamaan myönteiseltä vastaukselta jonkin maksullisen palvelun tilaamiseen.Esimerkiksi Itä-Suomen poliisi varoitti kesäkuussa, että yes-sanan sanominen soittajallevoisi mahdollisesti johtaa kauppojen solmimiseen."
Vierailija kirjoitti:
Siis kenellä nyt on ongelma ja mikä ongelma? Kuulostaa jotenkin väkisin väännetyltä.
Soitan työkseni meidän asiakkaille, laitan viestin perään mitä asia koski ja jos eivät edes siihen vastaa niin ei minulla ole ongelmaa.
Poliisi ja terveyskeskus ovat ainakin minulle laittaneet viestin jos en vastaa ja niissäkin ollut mukana yhteystiedot mihin voin itse olla yhteydessä. Minulle ei ole ongelma itse soittaa takaisin tai kerto koska minulle voi soittaa.
Taidat olla julkisella, valtiolla tai kunnalla, töissä. Silloin ei tarvitse olla kovin kiinnostunut jos "asiakas" ei vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Minä vastasin vaan puheluun Haloo ja heti alkoi juosta ihme kuluja lähes 100e kk. Soitin puhelinyhtiöön niin sanoivat ettei tuntemattomiin numeroihin saa koskaan vastata. Että omaa tyhmyyttä. Joten en enää vastaa tuntemattomiin ja olen tätä myös kertonut eteenpäin.
Ei kertakaikkiaan ole mahdollista jos olet Suomessa vastannut puhelimeen jossa on suomalainen liittymä ja joka on kytkeytynyt suomalaiseen verkkoon. Puheluun vastaaminen ei maksa KOSKAAN tuollaisessa tilanteessa.
Jos olit suomalaisen kännykän kanssa ulkomailla niin sitten asia on tietysti täysin eri.
Sorry, mutta kyllä on. Kyseessä Elisan liittymä. Numero sittemmin jäljitettiin Englantiin ja moni muukin oli tehnyt saman ilmoituksen. Ne lähetteli jotain ihme viihdekuluja, joita ei ollut. Tätä jatkui neljä kuukautta. Elisan kunniaksi täytyy sanoa, että poistivat ja estivät tämän numeron maksut. Mutta yhä edelleen asiakaspalvelija sanoi ettei saa vastata numeroon mitä ei tunne. Aika vaikeaa kun mm lääkäreiltä tulee soittoja tuntemattomista numeroista.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa jos lukee numero tuntematon. Jos on numero, niin tarkistan sen ensin googlella. Voin soittaa takaisin jos vaikuttaa normaalille. Jos on oikeaa asiaa, tekstiviestitkin on keksitty ja niitä voi käyttää.
Tai jättää vastaajaviestin. Hei, yritin tavoittaa sinua, koska hallussani on testamentti, joka koskee sinua. Otathan pian yhteyttä asianajaja Roope Ankkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ja terveyskeskus ovat ainakin minulle laittaneet viestin jos en vastaa ja niissäkin ollut mukana yhteystiedot mihin voin itse olla yhteydessä. Minulle ei ole ongelma itse soittaa takaisin tai kerto koska minulle voi soittaa.Taidat olla julkisella, valtiolla tai kunnalla, töissä. Silloin ei tarvitse olla kovin kiinnostunut jos "asiakas" ei vastaa.
Taidat itse olla puhelinmyyjä, koska minulla ainakin asiakkaat soittaa minulle ja tilaa palveluita. En soittele mahdollisten "asiakkaiden" perään, he soittavat minulle. En tiedä ketään yrittäjäkavereistani, jotka soittelisivat vaan heiltä se palvelu tilataan soittamalla.
-yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan, ap omistaa puhelinmyyntifirman?
Käytännössä kyseessä oli mainos, jossa Yle antoi palstatilaa Kuluttajaliitolle ja tuli samalla paljastaneeksi kyseisen puljun todellisen agendan
eri
Korkealentoinen teoria, jos sinulla ei ole artikkelia enempää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Minä vastasin vaan puheluun Haloo ja heti alkoi juosta ihme kuluja lähes 100e kk. Soitin puhelinyhtiöön niin sanoivat ettei tuntemattomiin numeroihin saa koskaan vastata. Että omaa tyhmyyttä. Joten en enää vastaa tuntemattomiin ja olen tätä myös kertonut eteenpäin.
Ja höpö höpö