Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän muuttaa syömisiäni jospa toi paino tippuisi. Olenko ihan hakoteillä?

Vierailija
29.11.2022 |

Ongelma minulla suklaa, karkit, keksit jne makea. Nyt yritän olla syömättä niitä. Niiden tilalle olen ostanut mandariineja ja omenoita.
Tässä tämän päivän ruoat klo 7.40 tähän hetkeen. Olenko ihan hakoteillä?
Mukillinen kahvia, ei sokeria eikä maitoa
Mukillinen teetä, ei sokeria eikä maitoa
Jotain kauraleipää 4 pientä viipaletta flooralla ja juustolla (4viipaletta)
Via Pollo limonello mikroruoka
Mukillinen kahvia, ei sokeria eikä maitoa
Uunifetalohta noin 6cm viipale noin reilun kilon fileestä, peruna-porkkanamuusi reilu kolme ruokalusikallista, noin 7kpl kirsikkatomaatteja jotka olivat uunissa lohen vieressä (pyöritelty rypsiöljyssä jossa valkosipulia ja mausteita), salaattina jääsalaattia, kurkkua ja punasipulia. Punasipuli pikamarinoitu (rypsiöljy, suola, sokeri, valkoviiinietikka). Salaattia puoli lautasellista (iso teema lautanen)
Kaksi mandariinia
Pitkin päivää muutama mukillinen vettä ja noin 20kpl Sisu pastillia (Xylitol)

Tuota kalaa oli hieman liian vähän ja nyt tunne että kohta on taas nälkä. Ruoan söin noin klo 16.30. Iltapalavaihtoehtoina joku Valion proteiinirahka johon voisin laittaa mustikoita tai Pågenin Limpukka leipää flooralla ja kinkulla sekä Brazil appelsiinimehu laimennettu vedellä. Kumpi olisi parempi iltapala?

Olenko noilla syömisillä ihan hakoteillä? Mitä parantaisit?
Millekään hiilarittomalle en rupea.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kunnon ruoka-aines on todella maistuvaa ja makeaa, kunhan makuaisti pääsee sokeriturtuneisuuden pälkähästä irti. Isohkot ateriat maistuvat silloin paremmin ja napostelu jää!

Vierailija
22/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan. Tuolla et kyllä laihdu grammaakaan. Ehditkö tehdä mitään muuta kuin syödä ja juoda päivän aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt menee tuo rahka vajaalla desillä mustikoita.

Juon todella harvoin mehua, ehkä lasillinen joka toinen viikko ja senkin lantraan aina vedellä.

Olen todella laiska tekemään salaatteja. Tähän pitäisi keksiä jokin keino.

Ap

Laihduttaminen ei ole = salaatti

Anna mä arvaan olet keski-ikäinen ja juurtunut juurtuneisiin käsitteisiin laihduttamisesta?

Ruokavalion on ainakin tuulahdus 70-luvulta.🤣

Mitä meillä syötiin ennen kuin oli Flooraa?

Vierailija
24/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet nälkää, tiedät että laihtuminen on alkanut. Ihan hyvät ruuat, muuttaisin sen, että lohta olisi enemmän ja 4 kauraleipäviipaleen päälle joko juustoa tai margariinia, ei kumpaakin. Vähemmän hiilareita ja vähemmän kovaa rasvaa auttaa laihtumaan. Tässä esimerkki omista syömisistäni näin hoikkana ihmisenä: 2 kuppia kahvia kauramaidolla, 1 iso banaani, pari näkkäriä ilman päällysteitä, 1 thaikuutio pakasteesta. Kohtapuoliin syön vielä jotain. Todennäköisesti 2-3 munan munakkaan. Joukkoon oliiviöljyä, mausteita ja jääkaapista vanhan kinkun jämiä.

Vierailija
25/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon todella harvoin mehua, ehkä lasillinen joka toinen viikko ja senkin lantraan aina vedellä.

Ap

Laihduttaminen ei ole = salaatti

Anna mä arvaan olet keski-ikäinen ja juurtunut juurtuneisiin käsitteisiin laihduttamisesta?

Juu olen 48v. Kertoisitko miten ja mitä pitäisi syödä? Kiitos.

Ap

No jos nyt syöt mahdollisimman pitkälle ketoruokavalion mukaan, ja vain noin kolmesti päivässä.

Et osaa lukea? Ap:han nimenomaan sanoi, ettei mikään hiilariton ole hänelle vaihtoehto.

Vierailija
26/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä vaan. Tuolla et kyllä laihdu grammaakaan. Ehditkö tehdä mitään muuta kuin syödä ja juoda päivän aikana?

Miten hitaasti sinä oikein syöt ja juot?

Vierailija
27/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun kannattaisi laskea kalorinkulutuksesi per päivä. Laskemalla saa toki vain arvion mutta sillä on hyvä lähteä liikkeelle. Sitten syöt kaloreita esim -300 päivä. FatSecret tai muu sovellus avuksi. Makrotkin olisi hyvä saada kohdalleen ja ottaa pois aina hiilareista. Itse syön 1800 kcal päivässä (50/30/20 HH/rasva/proteiini). Olen normaalipainoinen.

Tämän päivän ruuat:

Kaurapuuroa, raejuustolla ja marjoilla, 2 kuppia maitokahvia

Kylmä lounas autossa

(Täysjyväcappelipastaa, kanasuikaleita, porkkanaraastetta, paprikaa, kurkkua, pinaattia)

Kourallinen saksanpähkinöitä, omena

Kanavokkia (Täysjyväriisiä, kanaa, wokkivihanneksia), kirsikkatomaatteja, avokadoa

Iltapalaksi vielä

2 palaa 100% kauraleipää, päälle polar 15, saalaattia, kurkkua, paprikaa, kuppi vihreää teetä.

Vierailija
28/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin Brazil-mehun johonkin laadukkaaseen appelsiinimehuun. Tuohan on ihan surkeaa ja lisätty vielä sokeria... iu.

Vierailija
29/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa pakasteessa ei ravintoarvojen puolesta ole mitään vikaa. Parsakaalia, valkokaalia ja pitkiä papuja vaan paistinpannulle, erinomaisen yksinkertaista salaatintapaista.

Kourallisesta pähkinöitä päivässä saa aimo määrän energiaa, hyödyllisimpinä saksanpähkinä ja cashew.

Vierailija
30/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tunnet nälkää, tiedät että laihtuminen on alkanut. Ihan hyvät ruuat, muuttaisin sen, että lohta olisi enemmän ja 4 kauraleipäviipaleen päälle joko juustoa tai margariinia, ei kumpaakin. Vähemmän hiilareita ja vähemmän kovaa rasvaa auttaa laihtumaan. Tässä esimerkki omista syömisistäni näin hoikkana ihmisenä: 2 kuppia kahvia kauramaidolla, 1 iso banaani, pari näkkäriä ilman päällysteitä, 1 thaikuutio pakasteesta. Kohtapuoliin syön vielä jotain. Todennäköisesti 2-3 munan munakkaan. Joukkoon oliiviöljyä, mausteita ja jääkaapista vanhan kinkun jämiä.

Miksi akapeukut? Tuossa on ihan riittävästi kaloreita vajaa 40v melko epäaktiiviselle naiselle. Niin ja unohdin lisätä tuohon, että ajattelin ottaa 1-2 lasillista punaviiniä. Kaloreita tulee yhteensä ehkä 1600.

Vierailija
31/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kasviksia voi syödä muutenkin kuin salaattina, sulla ylipäätään on tosi vähän kasviksia tuossa päivän ruokalistassa. Kaikenlainen laihduttaminen kannattaa aloittaa kasvisten lisäämisestä eikä niinkään minkään poistamisesta. Ne täyttävät vatsan, pitävät kalorit alhaisina, muuta ruokaa tarvitsee vähemmän, saat tarpeeksi kuitua ja vatsakiin toimii.

Itse lisäisin aamiaiselle jotain tuoretta, vaikka smoothie, hedelmä, marjoja tai vaikka kurkkua, tomaattia, paprikaa ja salaattia leivän päälle.

Lounaaksi mieluummin vaikka omeletti ja siihen esim sieniä, paprikaa, pinaattia, sipulia tms kuin jokin valmisruoka tai ainakin sen valmisruuat kylkeen salaatti tai vaikkapa höyrytettyä parsakaalia.

Itse paahdan uunissa kasviksia samalla kun teen jonkin uuniruuan sunnuntaina ja napsin niitä pitkin viikkoa joko sellaisenaan, sekoitan salaatiksi tai lisään vaikkapa pastaruokiin tai wrapsien täytteeksi.

Yleensä ainakin bataattia, munakoisoa, kesäkurpitsaa, paprikaa, sipulia, tomaatteja ja mitä nyt kaapissa sattui olemaan.

Päivällisessä ei mitään vikaa sinänsä mutta lisää siihenkin kasviksia. Se höyrytetty parsakaali kävisi tähänkin.

En oikein ymmärrä miksi tähän enää tarvitaan mitään iltapalaa.

Vierailija
32/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta syömiset kuulostaa aika vähäisiltä. Itse varmistaisin, että jokaisella aterialla on riittävästi myös proteiinia ja hyvälaatuista rasvaa.

Ne pitää kylläisenä pitempään ja silloin ei tule mielitekoja herkkuihinkaan.

Vierailija
33/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että tämän päivän päivällinen oli niukka. Johtuu siitä, että sitä tuli tehtyä liian vähän ja mielummin annoin pojan ja miehen syödä tarpeeksi kun tekevät molemmat fyysistä työtä. Itse olen työttömänä kotona enkä juuri kuluta mitään. Salaattikin jäi huonoksi kun salaattitarpeet oli loppu kaapista.

Yleensä käydään lauantaisin kaupassa ja täydennykset sitten ke-to, mutta viime lauantaina oli menoa koko päivän ja haettiin pikaisesti illalla pakolliset ja muuten sitten tyhjennetään pakastinta tällä viikolla.

Ja mitä mehuun tulee, niin sitä juon, kuten sanoin, ehkä lasillinen joka toinen viikko ja sekin vedellä lantrattu. Mut toki siitäkin voin luopua tyystin. Aina en halua teetä juoda illalla.

Olisiko lounasvinkkejä? Olen joskus yrittänyt tehdä munakkaita, mutta saan vaan vatsanväänteitä ja oksettavan olon. Sama myös keitetyistä ja paistetuista munista. Vatsani ei myöskään siedä kaalia, papuja ja sieniä.

Öljynä meillä yleensä oliiviöljy mutta nyt sekin loppu.

Ap

Vierailija
34/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kasviksia voi syödä muutenkin kuin salaattina, sulla ylipäätään on tosi vähän kasviksia tuossa päivän ruokalistassa. Kaikenlainen laihduttaminen kannattaa aloittaa kasvisten lisäämisestä eikä niinkään minkään poistamisesta. Ne täyttävät vatsan, pitävät kalorit alhaisina, muuta ruokaa tarvitsee vähemmän, saat tarpeeksi kuitua ja vatsakiin toimii.

Itse lisäisin aamiaiselle jotain tuoretta, vaikka smoothie, hedelmä, marjoja tai vaikka kurkkua, tomaattia, paprikaa ja salaattia leivän päälle.

Lounaaksi mieluummin vaikka omeletti ja siihen esim sieniä, paprikaa, pinaattia, sipulia tms kuin jokin valmisruoka tai ainakin sen valmisruuat kylkeen salaatti tai vaikkapa höyrytettyä parsakaalia.

Itse paahdan uunissa kasviksia samalla kun teen jonkin uuniruuan sunnuntaina ja napsin niitä pitkin viikkoa joko sellaisenaan, sekoitan salaatiksi tai lisään vaikkapa pastaruokiin tai wrapsien täytteeksi.

Yleensä ainakin bataattia, munakoisoa, kesäkurpitsaa, paprikaa, sipulia, tomaatteja ja mitä nyt kaapissa sattui olemaan.

Päivällisessä ei mitään vikaa sinänsä mutta lisää siihenkin kasviksia. Se höyrytetty parsakaali kävisi tähänkin.

En oikein ymmärrä miksi tähän enää tarvitaan mitään iltapalaa.

Komppaan. Syö joka aterialla kasviksia todella runsaasti. Riittävästi proteiinia ja hyvää rasvaa, hiilaria kohtuuden rajoissa, varsinkin jos et ole kovin liikkuvainen. Vältä mehuja, juo vettä.

Vierailija
35/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän että tämän päivän päivällinen oli niukka. Johtuu siitä, että sitä tuli tehtyä liian vähän ja mielummin annoin pojan ja miehen syödä tarpeeksi kun tekevät molemmat fyysistä työtä. Itse olen työttömänä kotona enkä juuri kuluta mitään. Salaattikin jäi huonoksi kun salaattitarpeet oli loppu kaapista.

Yleensä käydään lauantaisin kaupassa ja täydennykset sitten ke-to, mutta viime lauantaina oli menoa koko päivän ja haettiin pikaisesti illalla pakolliset ja muuten sitten tyhjennetään pakastinta tällä viikolla.

Ja mitä mehuun tulee, niin sitä juon, kuten sanoin, ehkä lasillinen joka toinen viikko ja sekin vedellä lantrattu. Mut toki siitäkin voin luopua tyystin. Aina en halua teetä juoda illalla.

Olisiko lounasvinkkejä? Olen joskus yrittänyt tehdä munakkaita, mutta saan vaan vatsanväänteitä ja oksettavan olon. Sama myös keitetyistä ja paistetuista munista. Vatsani ei myöskään siedä kaalia, papuja ja sieniä.

Öljynä meillä yleensä oliiviöljy mutta nyt sekin loppu.

Ap

Helppo lounas esim täysjyvä taco, kasviksia ja joku proteiini, liha tai kala. Wokki pakastevihanneksista. Sosekeitto raejuustolla.

Vierailija
36/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hiilariton ole vaihtoehto? Se on just hyvä ja tehokas keino päästä irti makeanhimosta ja sokerikoukusta.

Vierailija
37/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä juustoleipää laihduttajalle! Noup. Paljon ruokaa, paljon hiilihydraatteja. En laihtuisi tuolla.

Vierailija
38/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei hiilariton ole vaihtoehto? Se on just hyvä ja tehokas keino päästä irti makeanhimosta ja sokerikoukusta.

En ole ap, mutta vastaan silti. Ei kaikki vain halua hiilaritonta ja se on iha ok. Ei tarvitse, jos ei halua.

Minä taas mielelläni olisin ketolla, mutta olen todennut, ettei se vain sovi varsinkaan nykyisen työni kanssa, joka vaatii tarkkuutta ja ajatusta. Keto aiheutti aivosumua vaikka kuin huolehti elektrolyyttien saannista. Myös liikuntasuoritukset ja niistä palautuminen kärsi pahasti.

Kaikki ei vaan sovi kaikille.

Vierailija
39/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi akapeukut? Tuossa on ihan riittävästi kaloreita vajaa 40v melko epäaktiiviselle naiselle. Niin ja unohdin lisätä tuohon, että ajattelin ottaa 1-2 lasillista punaviiniä. Kaloreita tulee yhteensä ehkä 1600.

Kalorit ehkä riittää, mutta missä kasvikset ja suojaravintoaineet? Onko banaani ainoa kasvis? Otatko edes monivitamiinipillerin? Thaikuutiot täynnä huonoja rasvoja, lisäaineita, luultavasti arominvahventeita, sokeria, puhumattakaan siitä thaimaalaisesta kidutetusta tehobroilerista.

Varsinainen laihaläski-dieetti, jossa niistät kropaltasi viimeisetkin monipuoliset antimet. Näkkäri ilman päällysteitä, ah.

Vierailija
40/122 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä juustoleipää laihduttajalle! Noup. Paljon ruokaa, paljon hiilihydraatteja. En laihtuisi tuolla.

Niin, sinä oletkin ilmeisesti jo onnistunut pilaamaan aineenvaihduntasi. Olet menettetty tapaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän