Perussuomalaisten vaihtoehtobudjetti: "Ulkomaiset viihdesarjat pois Yleltä" - ja maksumuurin taa
"Ylen rahoituksen tasoa on leikattava osana
valtiontalouden tasapainotusta. Hyväksyttävä
kustannustaso on määritettävä sen mukaan,
että Yle pystyy suoriutumaan tiedonvälitysteh-
tävistään uutis- ja ajankohtaisohjelmatuotan-
non suhteen. Ylen ei tule kilpailla kaupallisten toimijoiden kanssa esimerkiksi ulkomaisten viihdesarjojen esittämisestä.
Ehdotamme neljänneksen eli
139 miljoonan euron leikkausta Ylen budjettiin.
Tämä tehtäisiin suoraan kansalaisilta perittävän
Yle-veron kevennyksenä, joka ei näy valtion
budjetissa, mutta lisää kansalaisten käytettä-
vissä olevia varoja.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ollenkaan innostunut kehityksestä, joka tekee jopa tv:n katsomisesta eriarvoistavaa. Yle on toistaiseksi pystynyt aika hyvin näyttämään laadukkaita ulkomaisia sarjoja, mutta osa on jäänyt näkemättä ilmaisten palvelujen käyttäjiltä esim. Tsernobyl ja The Crown. En ole halukas maksamaan kymppejä, tai edes sitä yhtä kymppiä, kuussa viihdetarjonnasta eri maksukanaville. Kehitys johtaa siihen, että ilmaiseksi saisi vain uutisia ja uusintojen uusintoja.
Mitä helvettiä? Laadukasta sisältöä, mutta et ole valmis maksamaan edes kymppiä? Tähän meidät on tässä sosialismissa opetettu.
Yle rahoitetaan verovaroilla. Veroja joutuu maksamaan lähes jokainen.
Mitäpä luulet tapahtuvan hinnoittelulle, kun maksullisten kanavien hankinnasta tulee käytännössä pakollista?Ai saatana mitä argumentaatiota. Viihdesarjat tulee rahoittaa verovaroilla, koska muuten kaupalliset palveluntarjoajat saattaa nostaa hintoja. Vain Suomessa.
Ai sä olet talouslibertanisti. Tässä ei ole kysymys pelkästään rahasta, mutta sehän ei kaikille avaudu.
oho mitä argumentaatiota. Tottakai tässä on kyse rahasta, on se sitten verorahoista tai yksityisten ihmisten rahoista. Tällaisia ei nyt vain kuulu kustantaa verorahoista
Kokeile perustella jollain muulla kuin kehäpäätelmällä.
Persu ei tiedä mikä on kehäpäätelmä. Siitä pillastuneena hän alapeukuttaa kun ei pääse lyömään 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ulkomaisia sarjoja siellä on, jotka persuja vituttaa? Kun ei äly riitä oikeden asioiden hoitamiseen, mennään somekarjan öyhötyksen perässä. Säälittävää porukkaa.
Niinpä. Ilmeisesti brittisarjat on kauhistus. Persut siis veisi mökin mummolta sen ainoan viihdykkeen, mitä se haluaa televisiosta katsoa: brittiläiset poliisisarjat. Jep. Tosiaan on taas tämäkin aivopie ru loppuun asti ajateltu persujen ajatushautomossa 🤣🤣
Minä katson brittiläisiä sarjoja kuten Vera Stanhopea cmorelta. Miksei mummo voi tehdä samoin?
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ollenkaan innostunut kehityksestä, joka tekee jopa tv:n katsomisesta eriarvoistavaa. Yle on toistaiseksi pystynyt aika hyvin näyttämään laadukkaita ulkomaisia sarjoja, mutta osa on jäänyt näkemättä ilmaisten palvelujen käyttäjiltä esim. Tsernobyl ja The Crown. En ole halukas maksamaan kymppejä, tai edes sitä yhtä kymppiä, kuussa viihdetarjonnasta eri maksukanaville. Kehitys johtaa siihen, että ilmaiseksi saisi vain uutisia ja uusintojen uusintoja.
Kirjasto on ilmainen. Ei veronmaksajien pidä tuollaisia kustantaa. Paras olisi, jos Ylen kanavilta tulisi vain uutisia, eduskunnan kyselytuntia ja ajankohtaisohjelmia. Jos haluaa katsoa muuta, niin katsoo mainoskanavilta tai tilaa suoratoiston.
Kirjastotko eivät olekkaan veronmaksajien kustantamia?
Valtaosa eläkeläisistä ei maksa yle-veroa tai he maksavat paljon vähemmän kuin palkansaajat.
Miksi perussuomalaiset valehtelevat eläkeläisille!
Minun eläketulot noin 15500 € ja
Yle-vero 37,50 €.
Laske itse oma verosi
https://www.viastar.fi/laskuri/YLE-vero_laskuri/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ulkomaisia sarjoja siellä on, jotka persuja vituttaa? Kun ei äly riitä oikeden asioiden hoitamiseen, mennään somekarjan öyhötyksen perässä. Säälittävää porukkaa.
Niinpä. Ilmeisesti brittisarjat on kauhistus. Persut siis veisi mökin mummolta sen ainoan viihdykkeen, mitä se haluaa televisiosta katsoa: brittiläiset poliisisarjat. Jep. Tosiaan on taas tämäkin aivopie ru loppuun asti ajateltu persujen ajatushautomossa 🤣🤣
Minä katson brittiläisiä sarjoja kuten Vera Stanhopea cmorelta. Miksei mummo voi tehdä samoin?
eri
Sillä ei ole rahaa kun kansaneläke on niin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjasto on ilmainen. Ei veronmaksajien pidä tuollaisia kustantaa. Paras olisi, jos Ylen kanavilta tulisi vain uutisia, eduskunnan kyselytuntia ja ajankohtaisohjelmia. Jos haluaa katsoa muuta, niin katsoo mainoskanavilta tai tilaa suoratoiston.
Kirjastotko eivät olekkaan veronmaksajien kustantamia?
On tietysti samoin kuin tie, jota pitkin kotoa kirjastolle kuljetaan, mutta ei niiden rahoitukseen tässä otettu kantaa.
Miksi vanhus katsoisi suoratoistoa 9 euroa kuukausi, eli 108 e vuosi kun yle-vero on vain muutaman kympin??
Ei tuossa perussuomalaisten jutussa ole mitään järkeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Sillä ei ole rahaa kun kansaneläke on niin pieni.
Sitten se on ikävää. Ei brittisarjat ole mikään ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi perussuomalaisten haluaa siirtää viihdesarjat pois Yleltä? C-More tai Ruutu maksaa 9 euroa kuukaudessa.
Nyt en maksa Ylestä mitään kun oon sairaseläkkeellä.
Ei hyvä
Sairaseläkkeellä olevat ehtivät töllöttää ylen viihdesarjoja koko päivän, kun homman maksavat ihmiset ovat töissä. Naurattaisi ellei itkettäisi.
Näin taitaa olla kelan-korvaamien lääkkeiden kanssa. Joku sairastaa, muut maksavat veroja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhus katsoisi suoratoistoa 9 euroa kuukausi, eli 108 e vuosi kun yle-vero on vain muutaman kympin??
Ei tuossa perussuomalaisten jutussa ole mitään järkeä!
Eihän niissä ikinä ole. Mutta niin vaan ihmiset niitä kannattaa. Voi tulla ensi vaalien jälkeen yllätyksenä tavallisille ihmisille kaikki nämä "ideat", mitä persuilla ja kokoomuksella on suunniteltu, että mitä ne käytännössä tarkoittaa. Esim että mummu ei enää näe yleltä brittiläisiä sarjoja. Jos siis ihmiset eivät herää ennen vaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa eläkeläisistä ei maksa yle-veroa tai he maksavat paljon vähemmän kuin palkansaajat.
Miksi perussuomalaiset valehtelevat eläkeläisille!
Minun eläketulot noin 15500 € ja
Yle-vero 37,50 €.Laske itse oma verosi
https://www.viastar.fi/laskuri/YLE-vero_laskuri/
Mun yle-vero näillä 17300 euron tuloilla on 70 egee vuodessa. Kyllä mä 6 euroa kuukaudessa siitä maksan
Kaikki ulkomaalainen pois ja tilalle 24/7 Perussuomalaisten puoluekokouksia.
Kiina, Venäjä ja Unkari tykkäisi.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuosta tulisi säästöä? Yle näyttää esim. ulkomaalaisia dokumenttisarjoja, joita ei näe mistään muualta ja jotka on parasta mitä tv:stä ylipäätään tulee. En halua niitä pois. Mikään kaupallinen toimija ei ota sellaisia valikoimaansa.
139 000 000 euroa.
On surullista että perussuomalaiset iso rikkaat päättäjät luulee että kaikki suomalaiset maksaa yle-veroa. Luulee että kaikki maksaa sen 163 euroa.
Mä en maksa mitään koska mun tulot on ollut pitkään niin pienet.
"Perussuomalaisten vaihtoehtobudjetti: "Ulkomaiset viihdesarjat pois Yleltä" - ja maksumuurin taa"
Klick and Bait tyyppinen otsikko, eikä aloituksessa edes ollut mitään linkkiä lähteisiin. Ainoa mitä löysin googlettamalla oli pelkästään tuo, että Ylen rahoitusta pitäisi leikata. Mitään tuollaista "ulkomaiset viihdesarjat pois Yleltä" ei löytynyt.
Kunnallisverotuksen eläketulovähennyksen ja perusvähennyksen vuoksi pienistä eläkkeistä ei mene lainkaan yle-veroa. Pelkkää takuueläkettä tai kansaneläkettä saavat eläkeläiset eivät maksa myöskään yleisradioveroa lopullisessa verotuksessa.
Sanoo https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/48865/el%C3%A4…
Niin, kun mitä sivistyksellä tekee... Ihan turhaa.
Tämän yle-veron esille nostaminen vähentää kummasti persujen kannatusta.
On ehkä tyhmintä Tavio-persuilua pitkään aikaan.
Toki, ei hän mikään välkky ole, Tavio vaan.
Paljonkohan YLE on maksanut myöskin Potkupallon MM-kisojen esitysoikeuksista ja NHL-otteluista? On siellä tosiaankin leikattavaa, joten siinä mielessä Persut on asian ytimessä.
Ilmeisesti. Persuthan ei arvosta kulttuuria lainkaan, poikkeuksena juomakulttuuri, sikajuhlat ja näköistaide sekä LÄTKÄ.