Perussuomalaisten vaihtoehtobudjetti: "Ulkomaiset viihdesarjat pois Yleltä" - ja maksumuurin taa
"Ylen rahoituksen tasoa on leikattava osana
valtiontalouden tasapainotusta. Hyväksyttävä
kustannustaso on määritettävä sen mukaan,
että Yle pystyy suoriutumaan tiedonvälitysteh-
tävistään uutis- ja ajankohtaisohjelmatuotan-
non suhteen. Ylen ei tule kilpailla kaupallisten toimijoiden kanssa esimerkiksi ulkomaisten viihdesarjojen esittämisestä.
Ehdotamme neljänneksen eli
139 miljoonan euron leikkausta Ylen budjettiin.
Tämä tehtäisiin suoraan kansalaisilta perittävän
Yle-veron kevennyksenä, joka ei näy valtion
budjetissa, mutta lisää kansalaisten käytettä-
vissä olevia varoja.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että kyseinen k e h i t y s v a m m a i s ten puolue on tällaisenkin vammai lun keksinyt. Mitä tilalle? Persujen tapauksessa varmaan lasten ja naisten pahoinpitelyä?
Oi, täällähän on nyt jo viherpunikkien syvä pääty argumentoimassa.
Taisi totuus kirpaista Igor-persurassulia?
Siirtyykö Vappu väkijoukkoon ajajan kanssa sitten Ylen kanavalle?
Kokoomus haluaa myös Ylen ulkomaiset viihdesarjat sinne maksumuurin taa.
Ei enää brittisarjoja Ylestä vaan BritBox-palvelusta 6.95 e kuukaudessa. NHL-jääkiekko sopii myös maikkarille!
Vierailija kirjoitti:
ylen radiokanavissakin lienee karsimisen varaa, 8 on aivan liikaa.
Luettele ihmeessä ne kaikki kahdeksan ylen radiokanavaa 😀
Yle on ajastaan jälkeen jäänyt, se voidaan aivan hyvin lakkauttaa kokonaan.
YLE Areenassa pitäisi olla vain vanhoja kotimaisia sarjoja ja elokuvia, joita kaupalliset eivät tarjoa. Ihan järjetöntä miten meillä on tavallaan sosialisoitu Netflix käytettävissä.
Täh? Jos Yle-veroa kerätään senttiäkään niin sisällön pitää olla vapaasti saatavilla.
Mitä tulee kotimaiseen tuotantoon niin eihän Ylellä ole sellaista ollut vuosikymmeniin. Kaikki on ulkoistettu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi perussuomalaisten haluaa siirtää viihdesarjat pois Yleltä? C-More tai Ruutu maksaa 9 euroa kuukaudessa.
Nyt en maksa Ylestä mitään kun oon sairaseläkkeellä.
Ei hyvä
Luulen että oon ihan normieläkeläinen. Maksan yle-veroa muutaman kympin vuodessa. En rupea mitään ruutuja ostelemaan. Se on selvä.
Perussuomalaiset haluaa viedä köyhältä telkkariohjelmatkin. Törkeä puolue!
Vierailija kirjoitti:
Persuilla on vähän annettavaa tälle maalle.
Unkariko on heidän esikuvansa?
Ei vaan Venäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi perussuomalaisten haluaa siirtää viihdesarjat pois Yleltä? C-More tai Ruutu maksaa 9 euroa kuukaudessa.
Nyt en maksa Ylestä mitään kun oon sairaseläkkeellä.
Ei hyvä
Luulen että oon ihan normieläkeläinen. Maksan yle-veroa muutaman kympin vuodessa. En rupea mitään ruutuja ostelemaan. Se on selvä.
Perussuomalaiset haluaa viedä köyhältä telkkariohjelmatkin. Törkeä puolue!
Niitä sun telkkarinautintoja joutuu muutkin kustantaa nykyisessä systeemissä.
Luulen että Ylen budjetista menee helposti 200 miljoonaa jakeluyhtiön Digitalle ja kotimaiselle DNAlle. Sitten sähköyhtilöille jotain 150 - 200 miljoonaa.
Jo pelkästään Espoon tv-lähettimien sähkökulutus on 2,8 miljoonaa kilowattituntia kuukaudessa. Miettikääs mitä se maksaa? Caruna käärii voitot.[/quote]
Noissa esittämissä lukuarvoissa ei ole päätä eikä häntää.
Antenni-TV on hiilijalanjäljeltään paras tapa välittää TV-ohjelmia. Pahin on ehdottomasti suoratoisto, sillä sen hilijalanjälki on suurempi kuin lentoliikenteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Miksi ulkomaisia sarjoja ja elokuvia pitää esittää verorahoilla? Sitä varten on MTV3, Nelonen yms. ja maksukanavat.
Koska älykkäimmät ja sivistävimmät ohjelmat ei myy. Ei niitä ole kaupallisessa tv:ssä. Esim. luontodokkarisarjat. Silti ne on todella hyviä lapsille ja kaiken ikäisille muillekkin jotka jotain haluavat vielä jostain ymmärtää.
Kyllä luontodokareita voi katsoa ilman Yleä. Etsi niin löydät.
Vierailija kirjoitti:
YLE Areenassa pitäisi olla vain vanhoja kotimaisia sarjoja ja elokuvia, joita kaupalliset eivät tarjoa. Ihan järjetöntä miten meillä on tavallaan sosialisoitu Netflix käytettävissä.
Eikös se ole hienoa, että ylen ohjelmista voi nauttia nekin joilla ei ole rahaa netflixiin
Kaikki ei-kotimaiset ohjelmat kieltoon? Jotain tuttua tässä, Venäjällä kielletään kaikki ulkomaiset viihdeohjelmat, ovat vieraan vallan agentteja.
Turha väki pois YLEltä.
https://www.verkkouutiset.fi/a/ylen-uskomaton-organisaatio-susanne-paiv…
Typerimmät aloitteet tulevat aina persuilta.
Vierailija kirjoitti:
Persuilla on vähän annettavaa tälle maalle.
Unkariko on heidän esikuvansa?
Venäjä.
Ne haluaa ulkomaiset sarjat pois yleltä, jotta kansalaiset kokisi sitten ettei ylestä ole mitään hyötyä kun ei sieltä edes tule mitään sarjoja yms. ja siten yleä ei puolustaisi enää niin moni. Järkyttävää puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Yle on ajastaan jälkeen jäänyt, se voidaan aivan hyvin lakkauttaa kokonaan.
Niin, kaikki demokratian uhkaajat haluavat ensimmäiseksi ottaa median haltuun. Riippumaton YLE on persuille kauhistus.
Taisi totuus kirpaista Igor-persurassulia?