Tuleeko sinun perinnöstäsi riitaa?
Luulen, että kaksi lastani osaavat olla riitelemättä. Jää vain puolikas talosta ja varmasti antavat isänsä asua tässä niin kauan kuin voi ja haluaa.
Kommentit (176)
Ei. Aion jakaa kaiken viivottimella tasan lasten kesken, ja jos suinkin ennätän jo ennen kuolemaani.
Vierailija kirjoitti:
AP on idealisti!
;D
Ei tule, testamentti on tehty ja omaisuus menee tasan kahden tyttäreni kesken. Puolisot on suljettu perinnöstä pois.
Se vähä mitä jää on testamentattu mökkikuntani nuorisotyön hyväksi.
T: lapseton miesoletettu
Tulee ainoastaan silloin jos lapsestani tulee jakomielitautinen ja alkaa riitelemään itsensä kanssa.
Tulee varmasti lapseni ja verottajan välille.
Vierailija kirjoitti:
Tulee varmasti lapseni ja verottajan välille.
Mitä riitelelemistä perintöverossa on? Ei siitä vapautusta kuitenkaan saa vaikka miten riitelisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun ei ole ketään perijää
Kaikilla on perijä. Viimekädessä valtio, jollei ole ollut älyä tehdä testamenttia.
Minulla on kaksi lasta ja uskon, että saavat mahdollisen perinnön jaettua sulassa sovussa. Meillä on aina yritetty kohdella lapsia tasapuolisesti. Lasten ollessa pieniä se oli helppoa, mutta nyt se on hankalampaa. Jos toiselle lapselle on annettu jotakin, se on kerrottu toiselle ja perusteltu eikä olla suhmuroitu salaa selän takana. Lapsuuden epäreiluus näkyy myöhemmin riitoina perinnönjaossa.
Yksi lapsi joka perii kaiken, niin ei pitäisi tulla riitaa.
Ei tule. Sisareni teki vanhempiemme perinnön jaosta niin vaikeaa, että meinasi pää räjähtää. Sen viisastuttamana tein testamentin juristin kanssa, jossa olen tarkkaan määrännyt mitä kukin saa (olen lapseton). Sisareni tulee yllättymään.
Olen työssäni nähnyt, että riitaa tulee aivan uskomattomista asioista, ja sellaisten sisarusten kesken, jotka vaikuttavat olleen jakoon saakka hyvin läheisiä. Vannomatta paras, teistä ei kukaan tiedä täydellä varmuudella, miten teidän jälkeenne käy.
Hyvä, kun tuli puheeksi. Täytyykin taas päivittää viimeinen tahto.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule. Sisareni teki vanhempiemme perinnön jaosta niin vaikeaa, että meinasi pää räjähtää. Sen viisastuttamana tein testamentin juristin kanssa, jossa olen tarkkaan määrännyt mitä kukin saa (olen lapseton). Sisareni tulee yllättymään.
Sisaresi voi kiistää testamentin. Riita se on sekin, vaikka kuinka lopputuloskin olisi selvillä jo ennakkoon.
Ei tule, ei ole perillisiä.
Talo ja rahat mene kodittomille kissoille.
Saattaa tulla. Tai pahoin pelkään, että testamentti "häviää" jos joku sen lukee ennen toimeenpanoa. En tiedä miten voisin turvata testamentin, pitäisi olla joku testamenttirekisteri.
Vain yksi lapsi eli hän perii kaiken.