Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: mitä tekisit, jos puoliso pyytäisi yhteiseen elämäntapamuutokseen: sali, kävelyt ja kevyt ruoka? Olen ihan loppu jo nyt

Vierailija
29.11.2022 |

elämään, ja lepo ja hyvä syöminen on tärkeää elämässä. Paino 100kg ja pituus 162cm, mutta en ole valmis mihinkään muutoksiin.

Mies urheilullinen jo valmiiksi, on hänen juttunsa, ei minun.

Kommentit (374)

Vierailija
81/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen miehen mennä ja jatka sinä plösöämistäsi, miehesi ansaitsee parempaa

Vierailija
82/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkis kiertoon. Mitä ihmettä teet elämässäsi ihmisellä, joka ei selkeästi rakasta sinua vaan haluaa vain muutosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahkis kiertoon. Mitä ihmettä teet elämässäsi ihmisellä, joka ei selkeästi rakasta sinua vaan haluaa vain muutosta.

Miten niin ei rakasta? Todennäköisesti mies on huolissaan vaimon terveydestä koska rakastaa häntä ja haluaa ettei vaimo kuole ennen eläkeikää ja voisi/jaksaisi paremmin.

Vierailija
84/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla menis seksihalutkin puolisoon ,jos mieheni ei liikkuisi yhtään ja turpoaisi muodottomaksi . Ahdistaisi myös huoli hänen terveydestään .

Vierailija
85/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kun tutkitaan niin onkohan erotapauksista tutkittu miten vaikuttaa se, onko pariskunta pysynyt suunnilleen tapaamispainossa tai paino noussut molemmilla verrattuna siihen että vain toisen paino on noussut olennaisesti.

Mielipiteitä ja prismatutkimustahan tästä on, mutta onko oikeasti tutkittua tietoa?

Vierailija
86/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla menis seksihalutkin puolisoon ,jos mieheni ei liikkuisi yhtään ja turpoaisi muodottomaksi . Ahdistaisi myös huoli hänen terveydestään .

Sinua tuskin kukaan haluaa tuolla pilkutuksella ja välilyönneillä. Huoli pois.

Vierailija
87/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisin, mutta meet oman jaksamisen mukaan :) ensin vaikka ruokapuoli kuntoon, terveellinen ruoka voi olla myös hyvän makuista. Sitten liikuntaa sen jälkeen pikkuhiljaa, kävelyä raikkaassa ulkoilmassa yms. tekee myös mielenterveydelle ja jaksamiselle ihmeitä. Yhteinen aika vietettynä ulkona tai kivassa aktiviteetissa voi myös tuoda teitä lähemmäs toisianne.

Vierailija
88/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksamisesi varmasti paranee jos lähdet mukaan. Olet valtavan lihava, ei ihmekään jos et jaksa elämää.

Jaksaminen paranee varmasti, kun ylipainoinen laihtuu, mutta onko ihan pakko kertoa tuntemattomalle niin opettavaisena painonsa ja pituutensa tietävälle, kuinka tämä on VALTAVAN LIHAVA? Mistä päättelit, ettei itse tiedä, siitäkö, ettei innostu laihduttamaan? Väärin, lihava tiedostaa kyllä ihan itsekin oman tilanteensa, usko mua. ei ap

Se kommentti valtavasta lihavuudesta liittyi siihen mitä seuraavaksi sanoin, eli ei ihmekään jos ei jaksa elämää noilla mitoilla. Miksi kaunistella totuutta? Tuossa nyt ei ollut edes mitään sen kummempaa arvolatausta taustalla, on vaan vähän turhauttavaa kun joku noin epäterveellisesti elävä henkilö ilmoittaa ettei jaksa elämää. No ei mikään ihme.

Meinaatko, ettei "valtavan lihava" tajua itse miksi ei jaksa ja on väsynyt? ;D

Tämähän on vain taas yksi läskivihaketju, ei muuta. Miksi kaunistella totuutta? Onko se totuuden kaunistelua, jos ei joka käänteessä ole lihavalle kertomassa kuinka tämä on valtavan lihava? Ei juopollekaan tarvitse kertoa kuinka on juoppo. Nekin myöntää itsekin että oon tällainen juoppoluuseri, kaikki ryyppäsin. Miksi lihava ja selväpäinen ei muka tajua omalta kohdaltaan, että on ylipanoinen ja pitäisi laihtua? Ja sen takiahan tämä provoksi paljastukin, kun ap miettii itsestään selviä asioita. Ja muut huutaa kuorossa läskiä.

Kyllähän sen kuvan ap:n aloitusviestistä saa, ettei hän ihan täysin ymmärrä elintapojen vaikutusta jaksamiseen.

Ap trollaa, mutta kuvaus lihavasta vastaa todellisuutta. Eli väsynyt, negatiivinen, masentunut.

Vierailija
89/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sali ei kiinnostaisi, mutta kiljuisin ilosta, jos puoliso haluaisi alkaa yhdessä parantaa ruokavaliota, vähentää alkoholin käyttöä ja lisätä liikunnallista elämäntapaa.

Vierailija
90/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, mitkä fibat tähän asti. Vaihtoehdot hieman kärjistämällä : Äänestys peukuttamalla

Peukku ylös = Ap on lapsekas karkkiholisti, joka ei ymmärrä etuaan ja edes puolison apu ei kelpaa

Peukku alas = Puoliso on ilkeä rahka-pertti kiusaaja ja ei edes rakasta ap:ta varsinaisesti omana itsenään

Vierailija
91/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vartalo on oma ja jokaisella tietysti on lopunperin oikeus päättää itse, liikkuukko ja mitä syö. Mutta... kun kerran parisuhteessa ollaan ja yhteinen elämä jaetaan, niin pitää ottaa huomioon myös se toinen ihminen. Ehkä miehelläsi alkaa olla huoli sinun terveydestäsi? Oma mieheni kamppailee selkäongelmien kanssa ja kyllä minä ainakin muistuttelen liikkumaan ja hoitamaan itseään. Ei sitä ole tarkoitettu nalkutukseksi, vaan olen aidosti huolissani hänen terveydestään ja meidän yhteisestä loppuelämästä. Haluan, että voidaan vielä vanhoinakin tehdä kaikenlaista yhdessä. Eikä se ole mielestäni mitenkään kohtuutonta. Eikä ole kyllä sinunkaan miehesi toive siitä, että liikkuisitte yhdessä enemmän ja samalla kiinnittäisitte vähän huomiota ruokavalioon. Jonkun verran viitsimistähän se vaatii. Itse varmaankin puolisonasi vetäisin tiettyjä johtopäätöksiä, jos et ole valmis edes kokeilemaan. 

Vierailija
92/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, vartalo on oma ja jokaisella tietysti on lopunperin oikeus päättää itse, liikkuukko ja mitä syö. Mutta... kun kerran parisuhteessa ollaan ja yhteinen elämä jaetaan, niin pitää ottaa huomioon myös se toinen ihminen. Ehkä miehelläsi alkaa olla huoli sinun terveydestäsi? Oma mieheni kamppailee selkäongelmien kanssa ja kyllä minä ainakin muistuttelen liikkumaan ja hoitamaan itseään. Ei sitä ole tarkoitettu nalkutukseksi, vaan olen aidosti huolissani hänen terveydestään ja meidän yhteisestä loppuelämästä. Haluan, että voidaan vielä vanhoinakin tehdä kaikenlaista yhdessä. Eikä se ole mielestäni mitenkään kohtuutonta. Eikä ole kyllä sinunkaan miehesi toive siitä, että liikkuisitte yhdessä enemmän ja samalla kiinnittäisitte vähän huomiota ruokavalioon. Jonkun verran viitsimistähän se vaatii. Itse varmaankin puolisonasi vetäisin tiettyjä johtopäätöksiä, jos et ole valmis edes kokeilemaan. 

Toivottavasti miehesi hankkii sinulle terapiasta narsisti-diagnoosin ja lopettaa henkisen väkivaltasi. Oppii pitämään rajat ja turvallisen tilan - myös parisuhteessa.

Vierailija
93/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärsitkö?

Vierailija
94/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette yhdessä? Onko teillä mitään yhteisiä mielenkiinnon kohteita? Älä sitten ihmettele, kun miehesi alkaa syynätä ulkonäköään vieläkin tarkemmin ja salireissut venyy ja venyy eikä sitä kotona näy :D

Vierailija
95/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua ei kiinnosta ja oma elämäntapa on sinulle parempi niin eroa sitten.

Vierailija
96/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette yhdessä? Onko teillä mitään yhteisiä mielenkiinnon kohteita? Älä sitten ihmettele, kun miehesi alkaa syynätä ulkonäköään vieläkin tarkemmin ja salireissut venyy ja venyy eikä sitä kotona näy :D

Toivotaan näin. Ap on jo nyt narsistin uhri.

Vierailija
97/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan näin. Ap on jo nyt narsistin uhri.

Aha just, terveeseen elämään kannustaminen on narsismia juupa juu. Jos yhteisen tekemisen ehdottaminen on sinulle narsismista niin aika vaikeaa seuraa olet.

Vierailija
98/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla painolla kyllä ihan aidosti yrittäisin elämäntapamuutosta ja mielestäni on hienoa, että miehesi siihen kannustaa. Ehkä voisitte lähteä pienistä muutoksista liikkeelle.

Jos olisit jossain normaalipainon ylärajoilla, niin sitten tilanne ei olisi mielestäni kovin kriittinen.

Voi, olen yrittänyt elämäntapamuutosta tuhansia kertoja. Lopputuloksena aina tämä sama 100kg. Olen yrittänyt aiemmin miehen kanssa. Lopputuloksena sama 100kg.

Miksi tämä kerta olisi poikkeus? Varsinkin, kun motivaatio puhdas 0. (koska lopputuloksen tietää valmiiksi)

Ap

Mihin sun vapaa-aika kuluu jos liikunta ei kiinnosta?

Kotityöt, lasten kanssa ulkoilu/uinti, kirjojen lukeminen, leipominen. Ap

Vaihda näin: lasten kanssa pihapelejä niin että joutuu juoksemaan ja tulee hiki SEKÄ leipomisen lopetat heti. Korvaa se kotitreenillä ja leivontatuotteet millä vaan terveellisellä.

Kävelin eilen töissä 8km. En todellakaan harrasta kotitreenejä. Leipominen on nautinto, josta en luovu. Ap

Vierailija
99/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea hyvä mutta toteutus huono jos oletus on se että se mikä toimii yhdelle toimii kaikille.

Jos päämäärä olisi yhteinen, parempi olo koko perheelle, tuskin kukaan voi väittää että siinä on jotain vikaa.

Ne omat polut siihen hyvinvointiin sitten jokainen valitsee itsensä tuntien ja kokeilemalla.

Miesten ja naisten kehot toimivat jo oletuksena eri tavoin, puhumattakaan yksilöllisistä eroista.

Esim. hyvään yöuneen, joka on edellytys hyvään aamuun ja päivään, moni tarvitsee illalla hitaita hyvälaatuisia hiilihydraatteja. Toinen nukkuu yöt läpeensä vaikka vatsa pullollaan porkkanaraastetta ja raejuustoa.

Toinen vetää ihan luonnostaan pitkiä lenkkejä kolme kertaa viikossa ja välipäivinä salia, ja kunto kohoaa ja olo paranee.

Kun toinen taas voi hyvin ja päivä päivältä paremmin 20 minuutin pätkinä tehtyinå minitreeneinä (vaikka 10x20min viikossa), lasten kanssa pihatöitä/leikkejä ja hyötyliikunta päälle.

Tykkään ideasta mutten tykkää siitä jos automaattisesti mennään samalla sabluunalla. Usein se menee pudotuspeliksi jossa se "heikompi" (henkisesti tai fyysisesti) häviää.

Se ei ole tervettä eikä palvele parisuhteen eikä perheen etua. Se antaa lapsille mallin siitä että yhdessäolo, ja elämä yleensäkin olisi kilpailu, kun se voisi olla yhteistyötä ja toisen kannustamista.

Homma toimii jos päämäärä sama mutta toteutus oma. Jos tulee ongelmia, asiantuntijoilta saa ammattiapua.

Vierailija
100/374 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin iloinen, jos tuollainen aloite tulisi puolisolta. Kaksin on helpompi kuin yksin.

Mutta kun ei ole ollut aikomustaan mihinkään rääkkeihin. Olen kyllä valmis tulemaan miestä on omassa projektissaan, ja esim herkkuja en toisi kotiin ja pitsan söisin pitseriassa, enkä tilaisi kotiin jne.

Kävelyllä voisin joskus olla mukana. Ap

Ei kukaan ole oikeasti tällainen. Tämä on taas uusi, erilainen faatsheimausketju. Palstan lskivihaaja keksinyt uudet kujeet.

terv. oikeasti 100 kg ja voi elää ilman pizzeriaa ja harrastaa liikuntaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi