G: mitä tekisit, jos puoliso pyytäisi yhteiseen elämäntapamuutokseen: sali, kävelyt ja kevyt ruoka? Olen ihan loppu jo nyt
elämään, ja lepo ja hyvä syöminen on tärkeää elämässä. Paino 100kg ja pituus 162cm, mutta en ole valmis mihinkään muutoksiin.
Mies urheilullinen jo valmiiksi, on hänen juttunsa, ei minun.
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin iloinen, jos tuollainen aloite tulisi puolisolta. Kaksin on helpompi kuin yksin.
Mutta kun ei ole ollut aikomustaan mihinkään rääkkeihin. Olen kyllä valmis tulemaan miestä on omassa projektissaan, ja esim herkkuja en toisi kotiin ja pitsan söisin pitseriassa, enkä tilaisi kotiin jne.
Kävelyllä voisin joskus olla mukana. ApOtsikko ei kuulostanut rääkiltä. En minäkään rääkille suostuisi. Ajattelin, että 45 minuutin kävely omaa vaihtia, 30 min sali kahdesti viikossa omalla tavalla, ja kevyestä ruoasta ajattelin, että lisuke vaihdetaan kasviksiin.
Ylivoimasta oli hikitreeni viidesti viikossa ja dieetti.
Miehelle se on 4-5 kertaa viikossa sali, vähintään tunnin.
Päivällinen on porkkanaraastetta, jäävuorisalaattia tonnikala / raejuusto. Illalla kuiva rahka.
Ap
Lähtisin mukaan, mutta kohtuullisemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta lähtisin mukaan jos puoliso vielä tukisi noin hyvin.
Ja lähdinkin. Mulla ylipainoa vain 5kg mutta terveydelle jo huomattava haitta joten halusin aloittaa vhh ruokavalio alkusyksystä.
Mieheni syö normaalit ilta- ja aamupalansa mutta lounas ja päivällinn on kasvisvoittoista vhh ruokaa ja mieheni on ilomielin samalla ruokavaliolla. No, teen kyllä erinomaista ruokaa joten ei hän ole millään kaninruualla joutunut olemaan.
Ihan itseni ja parisuhteeni takia teen mitä tahansa voidakseni paremmin. Etkö sinä ap?
5 kg ylipainoa huomattava haitta terveydelle? Nyt jotain rajaa näihin juttuihin. Terveyteen ja painonhallintaan on hyvä panostaa, mutta lievän ylipainon suurin riski on, että se herkästi tuppaa nousemaan, jos elintavoistaan ei huolehdi.
Sivusta...Yksilökohtaista. Jo 5 kg voi joillekin olla paha juttu (jos on jo entuudestaan hoikka ollut ja yhtäkkiä jostain syystä paino nousee), ja on olemassa myös se psyykkinenkin puoli. Eli terveydestä voidaan puhua laajemmaltikin.
Jos mä lihon, niin kaikki tulee mahaan. Ja kun sitten laihdutan, lähtevät tissit, mutta se maha jää. Eli mieluummin ilman rintoja, mutta myös ilman suolistorasvaa. Joillain levenee persus ja joillekin rasva kertyy tasaisesti kaikkialle.
Vierailija kirjoitti:
Jaksamisesi varmasti paranee jos lähdet mukaan. Olet valtavan lihava, ei ihmekään jos et jaksa elämää.
Jaksaminen paranee varmasti, kun ylipainoinen laihtuu, mutta onko ihan pakko kertoa tuntemattomalle niin opettavaisena painonsa ja pituutensa tietävälle, kuinka tämä on VALTAVAN LIHAVA? Mistä päättelit, ettei itse tiedä, siitäkö, ettei innostu laihduttamaan? Väärin, lihava tiedostaa kyllä ihan itsekin oman tilanteensa, usko mua. ei ap
Niin.. Tuollahan se väsymys lähtisi eikä toisinpäin. Mitä läskimpi olet, mitä vähemmän liikut ja mitä epäterveellisemmin syöt, niin sitä väsyneempi olet.
Sinuna suostuisin.
Sun pitää ottaa samoista asioista nauttiva puoliso. Miestissinen sohvaperunalöllö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksamisesi varmasti paranee jos lähdet mukaan. Olet valtavan lihava, ei ihmekään jos et jaksa elämää.
Jaksaminen paranee varmasti, kun ylipainoinen laihtuu, mutta onko ihan pakko kertoa tuntemattomalle niin opettavaisena painonsa ja pituutensa tietävälle, kuinka tämä on VALTAVAN LIHAVA? Mistä päättelit, ettei itse tiedä, siitäkö, ettei innostu laihduttamaan? Väärin, lihava tiedostaa kyllä ihan itsekin oman tilanteensa, usko mua. ei ap
Se kommentti valtavasta lihavuudesta liittyi siihen mitä seuraavaksi sanoin, eli ei ihmekään jos ei jaksa elämää noilla mitoilla. Miksi kaunistella totuutta? Tuossa nyt ei ollut edes mitään sen kummempaa arvolatausta taustalla, on vaan vähän turhauttavaa kun joku noin epäterveellisesti elävä henkilö ilmoittaa ettei jaksa elämää. No ei mikään ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä voi sanoo iha suoraan jolleki valtavalle virtahevolle, joka tulee tänne itkemään omasta puolisosta, joka hyvänä puolisona haluaa auttaa. Et kyllä, sinä olet VALTVAVAN LIHAVA!
Ap ei ehkä tiedä sitä itse, mutta tuo puolison pyyntö on todennäköisesti suurin rakkauden osoitus pitkään aikaan häntä kohtaa. Ja mitä tekee ap, tulee tänne marisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä voi sanoo iha suoraan jolleki valtavalle virtahevolle, joka tulee tänne itkemään omasta puolisosta, joka hyvänä puolisona haluaa auttaa. Et kyllä, sinä olet VALTVAVAN LIHAVA!
Ap ei ehkä tiedä sitä itse, mutta tuo puolison pyyntö on todennäköisesti suurin rakkauden osoitus pitkään aikaan häntä kohtaa. Ja mitä tekee ap, tulee tänne marisemaan.
Itse en sanoisi ap:tä virtahevoksi, mutta kyllä hän on valtavan lihava. Ja puolison huoli ei varmasti ole mitään pinnallista, vaan ehkä hän haluaa viettää ap:n kanssa myös toimintakykyisiä eläkepäiviä.
Uskon kyllä että koko aloitus on silkka provo, mutta silti näihin on hauska vastata ikään kuin tosissaan, koska moni pariskunta on oikeasti tuossa tilanteessa.
T. tuo alkuperäinen valtavan lihavaksi ap:tä sanonut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos.
Tietysti tiedän olevani VALTAVAN lihava, mutta mulla ei ole sitä mielen lujuutta. Olen aika melankolinen ihminen sekä luovutan kaikessa todella helposti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en sanoisi ap:tä virtahevoksi, mutta kyllä hän on valtavan lihava. Ja puolison huoli ei varmasti ole mitään pinnallista, vaan ehkä hän haluaa viettää ap:n kanssa myös toimintakykyisiä eläkepäiviä.
Uskon kyllä että koko aloitus on silkka provo, mutta silti näihin on hauska vastata ikään kuin tosissaan, koska moni pariskunta on oikeasti tuossa tilanteessa.
En ole provo.
Mies tosiaan haluaa mut salilla, mutta en ole vielä keksinyt syytä kiemuralla pois tästä ansasta.
Tiedän että olisi hyvä laihtua, mutta kun kukaan ei, tee sitä mun puolesta, niin sitten ei, onnistu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos.
Tietysti tiedän olevani VALTAVAN lihava, mutta mulla ei ole sitä mielen lujuutta. Olen aika melankolinen ihminen sekä luovutan kaikessa todella helposti. Ap
Ei siihen tarvita mielenlujuutta vaan halua hoitaa itseä ja kohdella omaa kroppaa hyvin. Itsekuri ei ole tie pysyvään muutokseen.
Tuolla painolla kyllä ihan aidosti yrittäisin elämäntapamuutosta ja mielestäni on hienoa, että miehesi siihen kannustaa. Ehkä voisitte lähteä pienistä muutoksista liikkeelle.
Jos olisit jossain normaalipainon ylärajoilla, niin sitten tilanne ei olisi mielestäni kovin kriittinen.
Olet ihan poikki jo nyt siksi että elämäntapasi ovat retuperällä, olet ylipainoinen, et pidä huolta itsestäsi ja kehosi voi huonosti. Rlämäntaparemonyilla se paha oli juurikin lähtee ja saat tilalle rutkasti energiaa ja hyvää oloa. Elämäntaparemonttia enemmän tarvitsisit kuitenkin asenteen muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Ero. En jaksa pätkääkään tuollaisia ihmisiä. Minä olen kumppanille täydellinen, totaalisen kelpaava ja prioriteetti juuri tällaisena. Jos en ole, on hän ex-kumppani.
Jos rakastaa toista, haluaa tämän pitävän huolta terveydestään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole provo.
Mies tosiaan haluaa mut salilla, mutta en ole vielä keksinyt syytä kiemuralla pois tästä ansasta.Tiedän että olisi hyvä laihtua, mutta kun kukaan ei, tee sitä mun puolesta, niin sitten ei, onnistu. Ap
Miten noin eripariset voi olla yhdessä..siis sun asennetta lähinnä ihmettelen
Vierailija kirjoitti:
Tuolla painolla kyllä ihan aidosti yrittäisin elämäntapamuutosta ja mielestäni on hienoa, että miehesi siihen kannustaa. Ehkä voisitte lähteä pienistä muutoksista liikkeelle.
Jos olisit jossain normaalipainon ylärajoilla, niin sitten tilanne ei olisi mielestäni kovin kriittinen.
Voi, olen yrittänyt elämäntapamuutosta tuhansia kertoja. Lopputuloksena aina tämä sama 100kg. Olen yrittänyt aiemmin miehen kanssa. Lopputuloksena sama 100kg.
Miksi tämä kerta olisi poikkeus? Varsinkin, kun motivaatio puhdas 0. (koska lopputuloksen tietää valmiiksi)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero. En jaksa pätkääkään tuollaisia ihmisiä. Minä olen kumppanille täydellinen, totaalisen kelpaava ja prioriteetti juuri tällaisena. Jos en ole, on hän ex-kumppani.
Jos rakastaa toista, haluaa tämän pitävän huolta terveydestään
Tuo on silkkaa kontrollointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta lähtisin mukaan jos puoliso vielä tukisi noin hyvin.
Ja lähdinkin. Mulla ylipainoa vain 5kg mutta terveydelle jo huomattava haitta joten halusin aloittaa vhh ruokavalio alkusyksystä.
Mieheni syö normaalit ilta- ja aamupalansa mutta lounas ja päivällinn on kasvisvoittoista vhh ruokaa ja mieheni on ilomielin samalla ruokavaliolla. No, teen kyllä erinomaista ruokaa joten ei hän ole millään kaninruualla joutunut olemaan.
Ihan itseni ja parisuhteeni takia teen mitä tahansa voidakseni paremmin. Etkö sinä ap?
5 kg ylipainoa huomattava haitta terveydelle? Nyt jotain rajaa näihin juttuihin. Terveyteen ja painonhallintaan on hyvä panostaa, mutta lievän ylipainon suurin riski on, että se herkästi tuppaa nousemaan, jos elintavoistaan ei huolehdi.
Olen kärsinyt vakavasta uniapneasta ja refluxista mikä aiheuttaa yöllisiä oksentamisia (voin tukehtua tähän tai saan herkästi keuhkokuumeen) jo siitä lähtien kun painoin 52 kiloa joten nykyinen 70kg on sula katastrofi terveydelleni.
Eräs lääke sekoitti muutama vuosi sitten aineenvaihduntani ja painoni nousi ylipainon puolelle. Siitä lähtien olen yrittänyt saada sitä pois. Onneksi on vain tuo 5 eikä nouse tuosta
Alapeukuttajat voivat ottaa selvää uniapnean vaaroista (voi johtaa jopa kuolemaan) ja siitä miten keuhkoihin joutunut oksennus voi aiheuttaa hengenvaarallisen keuhkokuumeen ihan tunneissa. Vasta oli iltalehdessä artikkeli parikymppisestä tytöstä joka kuoli tähän, tällaiselle 60v:lle vielä vaarallisempaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, olen yrittänyt elämäntapamuutosta tuhansia kertoja. Lopputuloksena aina tämä sama 100kg. Olen yrittänyt aiemmin miehen kanssa. Lopputuloksena sama 100kg.
Miksi tämä kerta olisi poikkeus? Varsinkin, kun motivaatio puhdas 0. (koska lopputuloksen tietää valmiiksi)
Ap
Mihin sun vapaa-aika kuluu jos liikunta ei kiinnosta?