G: mitä tekisit, jos puoliso pyytäisi yhteiseen elämäntapamuutokseen: sali, kävelyt ja kevyt ruoka? Olen ihan loppu jo nyt
elämään, ja lepo ja hyvä syöminen on tärkeää elämässä. Paino 100kg ja pituus 162cm, mutta en ole valmis mihinkään muutoksiin.
Mies urheilullinen jo valmiiksi, on hänen juttunsa, ei minun.
Kommentit (374)
Tässä ketjussa unohdetaan nyt se tärkein asia: muutos lähtee omasta halusta. Hyvällä tarkoituksellahan varmasti ehdottelee, mutta varmaan tulee ero ennemmin tai myöhemmin. Sinua turhauttaa miehen ehdottelut, saattavat jopa tuntua painostukselta, ja miestä turhauttaa, ettet pidä itsestäsi huolta ja hänen neuvot menevät kuuroille korville. Miehelle voi kyllä sanoa, ettet nyt jaksa, mutta jos et ikinä näe itseäsi tekemässä elämäntapamuutoksia, kannattaa sekin sanoa suoraan. Fiksu ihminen ymmärtää, että vähillä voimavaroilla elämäntapamuutos voi olla liikaa ja antaa asian sillä kertaa olla. Vielä fiksumpi ymmärtää, kun elämäntavat eroavat liikaa, eikä tulevaisuudessa tilanne muutu miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa innostavalta! Elämäntaparemontti onkin helppoutta pitkällä tähtäimellä.
Olet muutenkin hyvässä tilanteessa, jos ruoka on sinulle tärkeää. Voitte yhdessä kokkailla ja tutustua uusiin resepteihin ja ruoka-aineisiin. Samoin yhteiset reippailut on parasta parisuhdeaikaa kivoille keskusteluille.
Nauti elämästä!
Nautin jo. Miehen ehdottama tapa ei ole mulle elämästä nauttimista.
Ero?
ApMitä sä läski ap uliset? Lenkille siitä ja ole kiitollinen miehellesi että jaksaa tuollaista läskiä.
t. läskin ja v-mäisen ämmän urheilullinen mies
t. läski ja v-mäisen ämmän urheilullinen hiirulaismies. Miten ihmeessä jatkatte liittoa kumppanin kanssa jota kohtaan tuntee vain sysimustaa vihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentyisin hiukan sillä minulta on sali kielletty ja mieheni taas ei omien selkäongelmien takia ole kauhean hyvä vetämään lenkkiä. Ruoka meillä on jo valmiiksi terveellistä joten sitä ei tarvitse muuttaa.. Ehkä sanoisin miehelleni että ottaa vähän happea ja miettii sitten asioita uudelleen.
Kukahan sinultakin on salin kieltänyt ja millä perusteella?
Lääkäri, ja syy ei todellakaan kuulu sinulle.
Salilla voi tehdä hyvin monen laista liikuntaa, joten tuskinpa kukaan pätevä lääkäri sinulta on salilla käymistä kieltänyt. Ehkä jotkin tietyt jutut.
En tajua miksi lähtisin 120km päähän salille kun kotona voin harrastaa sellaista liikuntaa johon kykenen.
Äsken lääkäri oli kieltänyt ja nyt et käykään, kun salille on 120 kilsaa. On Porvoossakin punttiksia.
Satasella samaa kamaa mitä sinä vedät, opettele mussukka lukemaan. :)
Sanoisin, että kiitos ehdotuksesta, mutta sinä harrastat mitä haluat, ja minä teen mistä tykkään. Jos ei käy, niin tiedät missä on ulko ovi.
Jos olisi mielekästä niin kyllä, itse en voi sietää rääkkiä, menetän motivaationi.
Eli kohtuullinen oman tahtiin kävely ja sali treeni, kevennetty mutta maistuva ruoka, herkuttelun merkittävä vähentäminen ilman totaalikieltoa.
Olen urheilullisen ja timmin miehen läski puoliso, olin ap:n kanssa samoissa mitoissa varmaan parikymmentä vuotta. Nyt onnistunut laihduttamaan 15 kg, ihan itseni ja terveyteni takia.
Mutta se ei ole se pointti, vaan se, että rakas mieheni on pysynyt kanssani jo yli neljäkymmentä vuotta, ja pysyy uskollisesti edelleen. Ulkonäkö ei tosimiehelle ole se tärkein, vaan ihan muut asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelylenkit raikkaassa talvisäässä ja kevyempi ruokavalio voivat tuoda ihmeessä lisäenergiaa ja jaksamista. Urheilullisena tyyppinä puolisosi varmasti ymmärtää myös lepopäivien tarpeen.
Kokeiltu joskus, tuli vaan paha olo ja jatkuva nälkä. Ap
Ehkä lähdit liian rajusti liikkeelle?
Minä tein elämäntavan muutoksen pyynnöstä. Se nyt on vaan niin että kun kaunis ja ymmärtäväinen nainen katsoo sinua suoraan silmiin ja tekee vilpittömän pyynnön. Alkaen sanoin: Rakas, voisitko toteuttaa yhden pyynnön .... no kyllähän siinä nöyrtyy raavaampikin mies kun asia on painanut kauan jo omaakin mieltä.
Eikä se ollut ollenkaan huono muutos.
On pyytänyt, yritän tsempata mutta en tällä hetkellä oikein jaksa kun omissa elämäntavoissani ei lähtökohtaisesti ole ongelmia, ja olen hoikka. Puolisolla enemmän haasteita ja myös ylipainoa, häneltä puuttuu terveellinen syöminen sitä illan yhtä yhteistä ateriaa lukuun ottamatta eikä harrasta arkiliikuntaa kuten minä. Sen verran olen myötäillyt, etten itsekäön herkuttele mutta lenkille en enäö työpäivän jälkeen jaksa.
Aloituksen tapauksessa tosin taitaa olla kyse enemmän siitä, että yritetään kannustaa nimenomaan sitä tarvitsevaa osapuolta elämäntapamuutokseen "myötäelämällä".
Mä olisin ensin tosi ihmeissäni ehdotuksesta, koska mulla ei ole puolisoa. Mutta kun olisin selvinnyt äkillisen elämänmuutoksen aiheuttamasta häkellyksestä, lähtisin tosi mielelläni kävelemään ja syömään terveellisesti. Salille en lähtisi, kotona jumppaan muutenkin. Ja toivoisin tuossa tilanteessa että sillä puolisolla olis vähän ns. ylimääräistä rasvaa koska muuten kokosin että hän pitää mua liian lihavana ja se olis ikävä alku meidän ihanalle parisuhteelle :/ (ja olen oikeastaan aika hoikka)
ap nyt lenkille ja rip rap.
on muutoksen aika!
Vai semmoista siellä Porvoossa tänään.
Kannattaa laihduttaa itsensä terveeseen painoon tai edes suunnilleen. Elämä paranee kaikilla mittareilla. Noilla kiloilla se noutaja tulee suurella mahdollisuudella jo nuoremmalla keski-iällä.
On kyllä harvinaisen idiootti ap. Jäätävä läski ja laiskuuden perikuva. Toivon että äijäs lähtee. Liikunnasta paha olo? Huhhuh mikä satutäti. Surku lapsia kun äiti kierii paikkoihin.
En kyllä ehdi mihinkään kävelyille kun juoksen. Ruokavaliotakaan en tästä keventäisi, menee salitreeni muuten ihan hukkaan.. eli, en suostuisi. Mukaan voi salille toki tulla.
Olisipa fantastinen ehdotus! Ylipäätään oma mies olisi fantastista! Anna ap sun urheilullinen mies mulle. Viihtyisin hänen kanssaan paljon paremmin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Olen urheilullisen ja timmin miehen läski puoliso, olin ap:n kanssa samoissa mitoissa varmaan parikymmentä vuotta. Nyt onnistunut laihduttamaan 15 kg, ihan itseni ja terveyteni takia.
Mutta se ei ole se pointti, vaan se, että rakas mieheni on pysynyt kanssani jo yli neljäkymmentä vuotta, ja pysyy uskollisesti edelleen. Ulkonäkö ei tosimiehelle ole se tärkein, vaan ihan muut asiat.
Ihan käsittämätöntä, millaiset änkyrät pullerot saavat miehiä. Ja me kauniit ja mukavat jäädään ilman. Miehet haluaa oikeasti pahansuisia ja ilkeitä 100-kiloisia badgirlejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin iloinen, jos tuollainen aloite tulisi puolisolta. Kaksin on helpompi kuin yksin.
Mutta kun ei ole ollut aikomustaan mihinkään rääkkeihin. Olen kyllä valmis tulemaan miestä on omassa projektissaan, ja esim herkkuja en toisi kotiin ja pitsan söisin pitseriassa, enkä tilaisi kotiin jne.
Kävelyllä voisin joskus olla mukana. Ap
Sitten sinä teet niin. Ei sinun tarvitse olla valmis elämäntapamuutokseen juuri silloin kun miehesi sitä haluaa.
Aion suostua miehen ehdotukseen, jos mies hoitaa ruuanlaiton.
Ja jos mulla on vähääkään nälkä ja epämukava olo, niin seksiä ei tipu.
Ap
Joku nauttii siitä, kun lihavia naisia haukutaan. Ja koska sitä ei ilmeisesti tehdä muuten tarpeeksi, pitää provoilla.