G: mitä tekisit, jos puoliso pyytäisi yhteiseen elämäntapamuutokseen: sali, kävelyt ja kevyt ruoka? Olen ihan loppu jo nyt
elämään, ja lepo ja hyvä syöminen on tärkeää elämässä. Paino 100kg ja pituus 162cm, mutta en ole valmis mihinkään muutoksiin.
Mies urheilullinen jo valmiiksi, on hänen juttunsa, ei minun.
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että ap on loppu, kun kantaa tuollaista painoa mukanaan. Ylipainoa on niin paljon, että ei voida enää puhua terveestä ihmisestä. Miksi omasta terveydestä huolehtiminen ei kiinnosta?
Edelleenkin, olen yrittänyt laihduttaa monet kerrat, ei vaan motivaatiota riitä.
Ja tässä ketjussa on kyse, miten kieltäydyn kohteliaasti miehen tarjouksesta. Ja miten saan miehen ymmärtämään, etten edelleenkään pysty siihen. Epämukavuutta en vaan siedä. ApLuulis, että satakiloisena kaikki on epämukavaa.
Paitsi syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä on sitten ap se sinun juttu? Laiskottelu, syöminen yli omien tarpeiden, meneminen sieltä, missä aita on matalin?
Nauttiminen. Lasten kanssa ulkoilusta ja askartelusta sekä leipomisesta. Hyvästä ruuasta nauttimista, vapaalla lepäämistä, lukemista, leffaa. Ap
Mitä lasten kanssa ulkoileminen tarkoittaa teidän perheessänne? Äiti istuu puiston penkillä, kun lapset leikkivät. Takuuvarmaa on, että sinä ei juokse mukana leikeissä.
Tähän et ole vaivautunut vastaamaan. Taitaa hävettää vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentyisin hiukan sillä minulta on sali kielletty ja mieheni taas ei omien selkäongelmien takia ole kauhean hyvä vetämään lenkkiä. Ruoka meillä on jo valmiiksi terveellistä joten sitä ei tarvitse muuttaa.. Ehkä sanoisin miehelleni että ottaa vähän happea ja miettii sitten asioita uudelleen.
Kukahan sinultakin on salin kieltänyt ja millä perusteella?
Jos puoliso tekisi niitä kevyempiä ruokia, eikä jättäisi sitä työtä ainakaan kokonasn mulle, olisin kiinnostunut
Vierailija kirjoitti:
Jos puoliso tekisi niitä kevyempiä ruokia, eikä jättäisi sitä työtä ainakaan kokonasn mulle, olisin kiinnostunut
Kunhan ei vain itse joudu mitään tekemään...
Se onkin niin työlästä lappaa vähän vähemmän ruokaa lautaselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa innostavalta! Elämäntaparemontti onkin helppoutta pitkällä tähtäimellä.
Olet muutenkin hyvässä tilanteessa, jos ruoka on sinulle tärkeää. Voitte yhdessä kokkailla ja tutustua uusiin resepteihin ja ruoka-aineisiin. Samoin yhteiset reippailut on parasta parisuhdeaikaa kivoille keskusteluille.
Nauti elämästä!
Nautin jo. Miehen ehdottama tapa ei ole mulle elämästä nauttimista.
Ero?
Ap
Mitä sä läski ap uliset? Lenkille siitä ja ole kiitollinen miehellesi että jaksaa tuollaista läskiä.
t. läskin ja v-mäisen ämmän urheilullinen mies
Kuulostat ap ihan minun mieheltä. Eli jos tuo ehdottaisi terveellisempää elämäntapaa, niin olisin onnesta soikeana. Nyt kun alkaa keski-ikä lähestyä, ja toinen on jo nyt keskivartalolihava, kuorsaava ja helposti hengästyvä, niin missähän kunnossa on kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä. Eläkeiän haaveeni ei ole olla omaishoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ap:n mies ole lähinnä huolissaan hänen masennuksestaan. Liikunta ja elämäntapojen parantaminen ovat kuitenkin tutkitusti erittäin tehokkaita tapoja erityisesti lievän masennuksen ehkäisyssä ja hoidossa ja voivat estää potilasta vaipumasta syvempään masennukseen. Yhteisen ulkoilun ja liikkumisen ehdottaminen voi olla helpompaa, kuin ottaa puheeksi epäilyt puolison mielenterveyden ongelmista ja voi katsoa, jos puolison tila alkaisi parantumaan tällaisilla pienemmillä toimenpiteillä.
Ap saattaa hyvin olla trolli, mutta tällaisia ihmisiä on joka tapauksessa olemassa. Hän on jo kertonut olevansa itsetuhoinen ja todennäköisesti tekee joko tietoisesti tai tietämättään itsem urhaa syömällä itsensä hengiltä.
Minulla on nyt jo vaikea masennus, olen kesästä asti syönyt Seronilia. Liikun jo töissä, eli edelleen, sitä ei tarve lisätä. Ap
Hyvä, että olet hakenut apua masennukseen ja saanutkin sitä. Ehkä sun kannattaisi lähteä liikkeelle tosi pienillä ruokavaliomuutoksilla. Ja kun mä sanon pienillä, niin mä tarkoitan pienillä. Kun tykkäät leipoa, niin mitä jos yrittäisit etsiä vähän terveellisemmän version siitä leivottavasta jutusta. Jos teet esimerkiksi brownieita, niin tee sellaisia, joihin piilotetaan taikinaan kesäkurpitsaa.
https://www.crazyforcrust.com/zucchini-brownies/
Yllä esimerkkiresepti, joka näyttää herkulliselta eikä ollenkaan terveelliseltä, mutta kuitenkin lisäät kasviksia ruokavalioosi. Jos teet/ostat pitsaa, niin lisää vaikka ekstrakasvistäyte. Noi muutokset on tosi pieniä, mutta voi olla hauskaa kokeilla uusia reseptejä ja ehkä se innostaa sua myöhemmin tekemään terveellisempääkin ruokaa. Älä ota siitä kuitenkaan mitään stressiä.
Pienistä muutoksista liikkeelle lähtö on periaatteessa ihan hyvä ehdotus, mutta en nyt ehkä lähtisi sairaalloisen ylipainoiselle ihmiselle neuvomaan, että browniet ja pizzat ovat hyviä ideoita, jos niihin pistää vähän kasvista näön vuoksi. Tuollaiset reseptit ovat itsepetosta parhaimmillaan, kun yritetään uskotella itselleen, että syö terveellisesti mussuttaessaan brownieta.
No eipä ne raskaammatkaan elämäntapamuutokset näytä toimineen, joten jos tuosta pitää lähteä, niin sekin on parempi kuin ei mitään.
No en nyt oo vakuuttunut, että brownieden syömiseen kannustaminen on parempi kuin ei mitään.
Jos niitä brownieita syödään muutenkin, niin on parempi syödä brownieita, joissa on kasviksia mukana kuin pelkkiä brownieita. En mä sanonut, että vaihda joku terveellinen salaatti brownieihin, vaan että tehdään niistä epäterveellisistä ruoaista, joita ap söisi muutenkin, vähän terveellisempiä versioita. Browniet oli vaan esimerkki, kun en yhtään tiedä mitä ap leipoo.
Ei oikein ole, kun ihan suoraan sanottuna joku kesäkurpitsabrownie ei todellakaan maistu suklaabrownielta, niin sitten on hyvä syy sanoa, että kauheaa pskaa en tahdo elää näin.
Ainut mikä toimii on että vähennetään niiden sokeristen ja rasvaisten syömistä. Piste. Mieluummin reilusti makeannälkään porkkanaa, josta tietää, että ei se mitään karkkia ole, mutta jonkin verran makeaa kuitenkin ja makuun ei pety. Valkosipulidippi ei ole kovin erimakuista kevytversiona ja riittää, kun vaihtaa sipsin kurkkuun.
Eli toisin sanoen: ei leikitellä sillä nautinnollisella makuelämyksellä yrittäen huijata sitä, vaan aidosti korvataan asia ehkä joo huonommalla, mutta tietäen, mitä saa. Kokemusta on.
Ap on niitä jotka tekee aina just kuten huvittaa, ja sitten kun mies jättää, valittavat että kun "kaiken tein, mutta mikään ei kelvannut..."
Se itsekkyys voisi joskus koskea omaa parisuhdetta ja terveyttä, eikä aina sitä mässyruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ap:n mies ole lähinnä huolissaan hänen masennuksestaan. Liikunta ja elämäntapojen parantaminen ovat kuitenkin tutkitusti erittäin tehokkaita tapoja erityisesti lievän masennuksen ehkäisyssä ja hoidossa ja voivat estää potilasta vaipumasta syvempään masennukseen. Yhteisen ulkoilun ja liikkumisen ehdottaminen voi olla helpompaa, kuin ottaa puheeksi epäilyt puolison mielenterveyden ongelmista ja voi katsoa, jos puolison tila alkaisi parantumaan tällaisilla pienemmillä toimenpiteillä.
Ap saattaa hyvin olla trolli, mutta tällaisia ihmisiä on joka tapauksessa olemassa. Hän on jo kertonut olevansa itsetuhoinen ja todennäköisesti tekee joko tietoisesti tai tietämättään itsem urhaa syömällä itsensä hengiltä.
Minulla on nyt jo vaikea masennus, olen kesästä asti syönyt Seronilia. Liikun jo töissä, eli edelleen, sitä ei tarve lisätä. Ap
Hyvä, että olet hakenut apua masennukseen ja saanutkin sitä. Ehkä sun kannattaisi lähteä liikkeelle tosi pienillä ruokavaliomuutoksilla. Ja kun mä sanon pienillä, niin mä tarkoitan pienillä. Kun tykkäät leipoa, niin mitä jos yrittäisit etsiä vähän terveellisemmän version siitä leivottavasta jutusta. Jos teet esimerkiksi brownieita, niin tee sellaisia, joihin piilotetaan taikinaan kesäkurpitsaa.
https://www.crazyforcrust.com/zucchini-brownies/
Yllä esimerkkiresepti, joka näyttää herkulliselta eikä ollenkaan terveelliseltä, mutta kuitenkin lisäät kasviksia ruokavalioosi. Jos teet/ostat pitsaa, niin lisää vaikka ekstrakasvistäyte. Noi muutokset on tosi pieniä, mutta voi olla hauskaa kokeilla uusia reseptejä ja ehkä se innostaa sua myöhemmin tekemään terveellisempääkin ruokaa. Älä ota siitä kuitenkaan mitään stressiä.
Pienistä muutoksista liikkeelle lähtö on periaatteessa ihan hyvä ehdotus, mutta en nyt ehkä lähtisi sairaalloisen ylipainoiselle ihmiselle neuvomaan, että browniet ja pizzat ovat hyviä ideoita, jos niihin pistää vähän kasvista näön vuoksi. Tuollaiset reseptit ovat itsepetosta parhaimmillaan, kun yritetään uskotella itselleen, että syö terveellisesti mussuttaessaan brownieta.
No eipä ne raskaammatkaan elämäntapamuutokset näytä toimineen, joten jos tuosta pitää lähteä, niin sekin on parempi kuin ei mitään.
No en nyt oo vakuuttunut, että brownieden syömiseen kannustaminen on parempi kuin ei mitään.
Jos niitä brownieita syödään muutenkin, niin on parempi syödä brownieita, joissa on kasviksia mukana kuin pelkkiä brownieita. En mä sanonut, että vaihda joku terveellinen salaatti brownieihin, vaan että tehdään niistä epäterveellisistä ruoaista, joita ap söisi muutenkin, vähän terveellisempiä versioita. Browniet oli vaan esimerkki, kun en yhtään tiedä mitä ap leipoo.
Ei oikein ole, kun ihan suoraan sanottuna joku kesäkurpitsabrownie ei todellakaan maistu suklaabrownielta, niin sitten on hyvä syy sanoa, että kauheaa pskaa en tahdo elää näin.
Ainut mikä toimii on että vähennetään niiden sokeristen ja rasvaisten syömistä. Piste. Mieluummin reilusti makeannälkään porkkanaa, josta tietää, että ei se mitään karkkia ole, mutta jonkin verran makeaa kuitenkin ja makuun ei pety. Valkosipulidippi ei ole kovin erimakuista kevytversiona ja riittää, kun vaihtaa sipsin kurkkuun.
Eli toisin sanoen: ei leikitellä sillä nautinnollisella makuelämyksellä yrittäen huijata sitä, vaan aidosti korvataan asia ehkä joo huonommalla, mutta tietäen, mitä saa. Kokemusta on.
Eri ihmisille toimii eri tavat. Jos ei ole motivaatiota ollenkaan, hyvätkin neuvot menevät hukkaan.
Omalla kohdalla piti ensin aloittaa ruuan lisäämisellä. En ole edelleenkään saanut sitä kalorimäärää, mitä pitäisi päivässä syödä. Mutta omaksi onneksi rakastan vihanneksia eri muodoissa. Vihannesten lisäämisellä ei vaan niitä kaloreita paljoa saa. Ja alkuun tuli painoa lisää. Sitten keho alkoi uskomaan, että ravintoa tulee sen kolme-neljä kertaa vuorokaudessa, alkoi vihdoin myös kuluttaa. Hitaasti kylläkin. Mutt ainoa tapa, joka toimii tulevaisuudessa myös. Nopeat loppuu aina tuplaantumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa näkee taas niin hyvin kuinka heikkoja läskit on. Tätäkin niin moni vastustaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa innostavalta! Elämäntaparemontti onkin helppoutta pitkällä tähtäimellä.
Olet muutenkin hyvässä tilanteessa, jos ruoka on sinulle tärkeää. Voitte yhdessä kokkailla ja tutustua uusiin resepteihin ja ruoka-aineisiin. Samoin yhteiset reippailut on parasta parisuhdeaikaa kivoille keskusteluille.
Nauti elämästä!
Ero?
ApNiin, elämässäon kyse arvoista, eli siitä, mitä pitää tärkeämpänä. Jos pidät mussuttamista tärkeämpänä kuin parisuhdetta, niin mikäs siinä. Elämä on valintoja. Meillä jokaisella on oikeus tehdä onat valintamme. MyöS miehelläsi.
Mies ei halua erota. Enkä minäkään, mutta en voi elää painostuksen alla.
Parisuhteessakin molemmilla on oma elämä. Ja Vartalo on henkilökohtainen, toinen ei päätä mitä sillä tehdään. Ap
Juuri näin. Toinen ei voi päättää myöskään, että nyt ruvetaan kasvissyöjiksi tai syödään vain lihaa tai ollaan vain sekasyöjiä. Toinen ei voi päättää, että toisen pitää vaihtaa uskontoa tai muuta. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Toinen ei voi päättää, että pitää ryhtyä absolutistiksi tai irtokarkkeja ei enää syödä. Toinen ei voi pakottaa, että netin käyttö lopetetaan ja jatkossa luetaan vain kirjoja. Toinen ei voi päättää, että hiuksia ei enää värjätä. Ei vaikka terveyden kannalta olisi parempi.
Täällä keskitytään vain painoon. Yhtä kovalla innollako pitäisi lopettaa hiusten värjääminen terveyden nimissä? Ruveta absolutistiksi terveyden nimissä. Lopettaa irtokarkkien syöminen kokonaan, kun niistä ei ole muuta kuin haittaa terveydelle jne.
Motivaatiota pitää löytyä itsellä tehdä muutoksia jos niitä haluaa tehdä. Silloin on kiva, että saa tukea, muutoin ei saa painostaa.
Ei oo puolisoa, niin ei kukaan pyytele mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauti elämästä!
Ero?
ApMitä sä läski ap uliset? Lenkille siitä ja ole kiitollinen miehellesi että jaksaa tuollaista läskiä.
t. läskin ja v-mäisen ämmän urheilullinen mies
Oletko varma, että "ämmäsi" on se v-mäinen? Ehkä ei ole enää sinun "ämmäsi"
Kaalisoppaa, liikuntaa ja tahdonvoimaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa näkee taas niin hyvin kuinka heikkoja läskit on. Tätäkin niin moni vastustaa :D
Vastustaa mitä? Täähän on provo. Jotta pääsisitte taas läskejä haukkumaan!
Ap olet sairaalloisen lihava. Sinulla on mies, joka antaisi tukensa liikuntaan ja ruokavalion muutokseen. Sinuna käyttäisin tuon hyödyksi. Niin moni kun kaipaa kumppanilta tukea, jota ei koskaan saa. Oletkohan hieman itsepäinen väärällä tavalla.
On sitten turha itkeä ja syyllistää miestä, jos hän hakeutuu toiseen seuraan...
Aikamoinen plussapallo taidat olla.
No hyi mikä ukko. Luulisi olevan tyytyväinen, kun kotona on tuoretta pullaa omien urheilujen jälkeen. Joillekin ei vain mikään riitä.
Mä miehenä hankkisit lenkkiseuran sitten muualta, jos omaa naista ei asia kiinnosta. Saisit jäädä sohvalle lihoamaan.