G: mitä tekisit, jos puoliso pyytäisi yhteiseen elämäntapamuutokseen: sali, kävelyt ja kevyt ruoka? Olen ihan loppu jo nyt
elämään, ja lepo ja hyvä syöminen on tärkeää elämässä. Paino 100kg ja pituus 162cm, mutta en ole valmis mihinkään muutoksiin.
Mies urheilullinen jo valmiiksi, on hänen juttunsa, ei minun.
Kommentit (374)
Vaikea kyllä kuvitella urheilullisen miehen ihan hirveen pitkään jaksavan olla parisuhteessa 162/100 kokoisen naisen kanssa :o
N, 160/50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentyisin hiukan sillä minulta on sali kielletty ja mieheni taas ei omien selkäongelmien takia ole kauhean hyvä vetämään lenkkiä. Ruoka meillä on jo valmiiksi terveellistä joten sitä ei tarvitse muuttaa.. Ehkä sanoisin miehelleni että ottaa vähän happea ja miettii sitten asioita uudelleen.
Kukahan sinultakin on salin kieltänyt ja millä perusteella?
Lääkäri, ja syy ei todellakaan kuulu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen ja toivon, et Ap. on provo.
Yleensä ruoka-addiktit, kuten alkkikset eivät ole noin "vilpittömän" kuuloisia.
Yleensä he ovat manipuloivia, totuudenkieltäjiä ja itsesäälissä rypeviä tyyliin:
Mieheni pakoittaa minua elämänmuutokseen vaikka tietää, että juuri nyt en kykene siihen ja nyt ei ole oikea aika, koska minulla on paljon muutakin stressiä ja minun on vaikea liikkua ilman että ahdistun ja mielestäni syön jo nyt terveellisesti, mutta kilpirauhanen varmaan temppuilee. Olen jo kokeillut kaikki dieetit ja en ole laihtunut joten ruuan määrästä se ei voi johtua. Lääkäritkään ei ota minua vakavasti vaikka minulla on kroonisia selkäkipuja, ja diabetes. Hyvähän terveenä olisi laihduttaa ja liikkua
Jos ap on provo niin ainakin todella sinnikäs sellainen. Spämmää näitä samoja ketjuja noin kerran viikkoon. Aloitukset on siis aina melkein identtisiä, ja kun muut kortit on käytetty niin tulee kehiin i t**m u r*alla uhkailu. Kuten nytkin tuolla yhdessä viestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentyisin hiukan sillä minulta on sali kielletty ja mieheni taas ei omien selkäongelmien takia ole kauhean hyvä vetämään lenkkiä. Ruoka meillä on jo valmiiksi terveellistä joten sitä ei tarvitse muuttaa.. Ehkä sanoisin miehelleni että ottaa vähän happea ja miettii sitten asioita uudelleen.
Salilla voi tehdä hyvin monen laista liikuntaa, joten tuskinpa kukaan pätevä lääkäri sinulta on salilla käymistä kieltänyt. Ehkä jotkin tietyt jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti vastasit. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin iloinen, jos tuollainen aloite tulisi puolisolta. Kaksin on helpompi kuin yksin.
Mutta kun ei ole ollut aikomustaan mihinkään rääkkeihin. Olen kyllä valmis tulemaan miestä on omassa projektissaan, ja esim herkkuja en toisi kotiin ja pitsan söisin pitseriassa, enkä tilaisi kotiin jne.
Kävelyllä voisin joskus olla mukana. Ap
Tykkääkö sun miehesi seksissä runsasmuotoisista naisista? Nimittäin, multa lähti halut kun mies lihoi. Halua ei voi pakottaa, (joten ihan turha alapeukuttaa ja syyllistää kehopositiivisuudella!)
Sitä vaan. että jos ei enää puolisoa halua, alkaa lähtölaskenta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et suostu, voi olla pian entinen puoliso
No, uuden miehen saa helposti, jos nykyinen lähtee :D
Ap
Ai joku satakiloinen persjalka? Oles kelu lupa ei vissiin sitten ole kynnyskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen ja toivon, et Ap. on provo.
Yleensä ruoka-addiktit, kuten alkkikset eivät ole noin "vilpittömän" kuuloisia.
Yleensä he ovat manipuloivia, totuudenkieltäjiä ja itsesäälissä rypeviä tyyliin:
Mieheni pakoittaa minua elämänmuutokseen vaikka tietää, että juuri nyt en kykene siihen ja nyt ei ole oikea aika, koska minulla on paljon muutakin stressiä ja minun on vaikea liikkua ilman että ahdistun ja mielestäni syön jo nyt terveellisesti, mutta kilpirauhanen varmaan temppuilee. Olen jo kokeillut kaikki dieetit ja en ole laihtunut joten ruuan määrästä se ei voi johtua. Lääkäritkään ei ota minua vakavasti vaikka minulla on kroonisia selkäkipuja, ja diabetes. Hyvähän terveenä olisi laihduttaa ja liikkuaJos ap on provo niin ainakin todella sinnikäs sellainen. Spämmää näitä samoja ketjuja noin kerran viikkoon. Aloitukset on siis aina melkein identtisiä, ja kun muut kortit on käytetty niin tulee kehiin i t**m u r*alla uhkailu. Kuten nytkin tuolla yhdessä viestissä.
Oikeasti? Ihmettelinkin kun palstalla on niin paljon samanlaiselta tuntuvia laihdutusketjuja.
Kuulostaa siltä, että ap: n mies vielä välittää ja ehdottaa elämänmuutosta yhteisen tulevaisuuden toivossa! Hyvässä liitossa tehdään yhdessä asioita. Ei voi mennä vain toisen ehdoilla.
Jospa jatkaa nykyisellä linjalla kuuntelematta miehen toiveita, liitto on entinen muutamassa vuodessa.
Itse ehdotin miesystävälle painon pudottamista yhdessä. Hänellä on enemmän pudotettavaa, mutta haluan itsekin hoikistua. Se on ihan kivaa yhdessä. Apuna fatsecret. Ei kyllä ikinä ole ollut syömisten laskeminen noin helppoa kuin tuolla.
Salille todellaki.
Mut kävelkööt keskenää, mä ajan Porschel salille ja tankkaan "kevyen safkan" sijaan isosti rasvaa sekä proteiinii, jotta salil käymisest saa maksimoituu kaiken mahdollisen hyödyn.
Jos puoliso organisoisi ne urheilut ja kokkaisi ruuat ja pesisi pyykit niin mielellään sitä.olen myös ihan loppu, niin en itse vaan jaksa edes kaivaa verkkareita kaapista tai kuoria porkkanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla voi tehdä hyvin monen laista liikuntaa, joten tuskinpa kukaan pätevä lääkäri sinulta on salilla käymistä kieltänyt. Ehkä jotkin tietyt jutut.
En tajua miksi lähtisin 120km päähän salille kun kotona voin harrastaa sellaista liikuntaa johon kykenen.
En ole lukenut ketjua AP:n aloituksen jäleen (vielä) - mutta olen ollut APn kanssa vastaavassa ylipainotilanteessa (167cm ja 100+ kg).
Tapaessani mieheni, oli paino ehkä n 80 ja hän kaksimetrisenä 120 kg. Hän on meistä se, joka on ottanut terveelliset elämäntavat parisuhteemme tavaksi - minä nyt 63 kg (eli normaalipainon rajoissa) ja hän vielä 110kg pahemmalla puolella.
Ilman hänen pyrkimyksiään, tuskin olisin tässä paljon terveellisemmässä painossa, joten arvostan sitä kovasti. Vaikka hän ei itse ole oikein onnistunut pysymään ruodussa omien oppiensa mukaan, hän esim tekee meille päivittäin terveellistä ruokaa - hän kuntoilee, minä harvemmin, mutta hän myös sortuu helpommin huokutuksille. Hän napostelee käyttä päivän - olen maininnut kun hän ihmettelee, miksi paino ei laske, mutta en tuomitse kun rakastan häntä kuten hän on (hän ei pidä tästä kommentista ollenkaan...).
Eli arvostaisin läheimpäsi huolta/halua ja yhteistä projektia työstävänne terveyttänne. Minulla painonpudotus on ollut lähinnä terveellismmän ruokavalion myötä, olen valitettavasti erittäin laiska kuntoilun suhteen :( (ja on toki ärsyttänyt kun toinen "vaatiien" sanoo, että tämä olisi tärkeintä - tulosten pohjalta ja minä laiskana kuntoilijana ollen onnistunut paremmin - njaa..)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi lähtisin 120km päähän salille kun kotona voin harrastaa sellaista liikuntaa johon kykenen.
Äsken lääkäri oli kieltänyt ja nyt et käykään, kun salille on 120 kilsaa. On Porvoossakin punttiksia.
Se oli retorinen kysymys ja samalla viimeinen varoitus sinulle: Mies lähtee kaltaisensa kanssa jos et panosta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kyllä kuvitella urheilullisen miehen ihan hirveen pitkään jaksavan olla parisuhteessa 162/100 kokoisen naisen kanssa :o
N, 160/50
Tämä. Näen salilla paljon urheilevia miehiä ja ylipainoisen vaimon vuoksi vuoden parin sisällä häviää ensin sormus ja sitten kainaloon eksyy timmimpi kaunotar.
Jos mieskin jo ehdottaa, niin on pakko olla kamalaa katsottavaa. Ota vaan haaste vastaan ihan itsesi vuoksi. Ei miehen vuoksi.
Miehesi tekee kohta sellaisen muutoksen että ottaa hoikemman naisen, jos et suostu tekemään tilanteellesi mitään.
Kyllä toisaalta ymmärrän miestäsi. Et suostu tekemään mitään muutoksia terveellisempien elämäntapojen eteen, säälit itseäsi sohvalla eikä kanssasi voi tehdä yhtään mitään. Läskiä tursuava nainen ei kiihota ketään, todennäköisesti olet myös masentunut ja kyyninen. Älä sitten vikise kun miehesi etsii sopivampaa seuraa.
Sanoisin, että jos sä teet kotityöt ja laitat ruoan, tai tilaat nepalilaista kasvisruokaa sillä välin kun minä olen pitkissä vuoroissa ja yövuoroissa niin sopii.
Maksat salikortin ym. Ja katsot että kotona ei jää mitään tekemättä kun minä kuntoilen. Tuloksia tulee, lupaan sen.