G: mitä tekisit, jos puoliso pyytäisi yhteiseen elämäntapamuutokseen: sali, kävelyt ja kevyt ruoka? Olen ihan loppu jo nyt
elämään, ja lepo ja hyvä syöminen on tärkeää elämässä. Paino 100kg ja pituus 162cm, mutta en ole valmis mihinkään muutoksiin.
Mies urheilullinen jo valmiiksi, on hänen juttunsa, ei minun.
Kommentit (374)
Kuulostaa tutula, "olen loppu jo nyt", no totta kai kun olet läski ja rapakunnossa. Olin ennen löysä mätisäkki, nyt olen lihaksiltani kunnossa, ja vaikka painoa on edelleen se mätikin on helpompi nostaa liikenteeseen. Tekee ihmeitä jaksamiselle että pitää itsensä liikkeessä! Kokeile, ei se alkuun ole kivaa mutta muuttuu sellaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla kyseessä yhteinen elämäntapamuutos, jos mies on jo valmiiksi urheilullinen ja elää terveellisesti?
Koska "me tehdään tää yhdessä" vs. "Sun pitää tää tehdä" - on iso psykologinen merkitys.
Vaikka ei täs ap:n tapaksessa. Hän tuskin haluisi ees laihtua vaikka joku pystyis laihtumaan hänen puolesta.
Jos tää siis on oikea tilanne, mun mielestä ap:n mies on aika timantti. Jaksaa vieläkin kattella, ja haluaa auttaa ja vielä todella lämpimällä lähestymistavalla. Kaikista eniten sekasin on ne luuserit, jotka tässä ketjussa dissaneet ap:n miestä.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla kyseessä yhteinen elämäntapamuutos, jos mies on jo valmiiksi urheilullinen ja elää terveellisesti?
Veikkaisin, että vaikka mies on ap:n standardien mukaan lähes huippu-urheilija, niin voi olla, että objektiivisesti katsottuna miehelläkin voisi olla parantamista elintavoissaan ja hän on valmis tekemään sen muutoksen.
omien kokemuksieni mukaan, siinä vaiheessa kun puoliso ehdottelee elämänmuutosta, hän on ollut jo pitkän aikaa tyytymätön habitukseesi. Hän on jo pidemmän aikaa pohtinut kumppanin vaihtoa koska sinät et enää miellytä häntä seksuaalisesti. Hän on katsellut urheilullisten ystäviensä timmejä vaimoja ja kuinka hauskaa hänen ystävillään on kun he harrastavat yhdessä kaikkea energisen vaimonsa kanssa ja hän haaveilee samanlaisesta elämästä.
Hän odottaa kauhulla vanhenemista, kun sinä olet sairaaloisen lihava ja sinun lonkat, polvet ja selkä on sanonut irti sopimuksensa ja sinun diabetes, uniapnea ja muut lihavuuteen yhdistetyt krooniset sairaudet alkavat jyllätä ja elämänne supistuu kotiin.
Ei yhteistä puuhailua, ei matkustamista jos matkakohteessa ei pääse kulkemaan invamopolla ja mielenkiintoisiin nähtävyyksiin pitää kävellä.
Jos haluat pelastaa suhteesi ja terveytesi, niin ala heti elämänmuutokseen.
Vaikeaa täällä on kenenkään auttaa ja neuvoa jos lenkki ja laihdutus ei kiinnosta. Mies tosta kyllä ennenpitkää nostaa kytkintä. Ap ei ilmeisesti halua toista miellyttääkseen laihduttaa. Silti ap:n tulee ymmärtää se, että satakiloinen valas ei ole välttämättä urheilullisen ja itsestään huolehtivan miehen mielestä haluttava. Ei semmosta pitemmän päälle jaksa kattella. Täytyy parissuhteessa toistakin osapuolta ajatella. Eikö sua itseäsi haittaa oma peilikuva?
Se löytää varmasti salilta paremman näköisen naisen, jonka kans urheilla. Minulle kävi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelylenkit raikkaassa talvisäässä ja kevyempi ruokavalio voivat tuoda ihmeessä lisäenergiaa ja jaksamista. Urheilullisena tyyppinä puolisosi varmasti ymmärtää myös lepopäivien tarpeen.
Kokeiltu joskus, tuli vaan paha olo ja jatkuva nälkä. Ap
Jos kävelylenkit ja kevyempi ruokavalio tuo sulle vain pahan olon ja jatkuvan nälän, olet jo nyt perin huonossa kunnossa. Miehesi todennäköisesti haluaa sinun hoikistuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa innostavalta! Elämäntaparemontti onkin helppoutta pitkällä tähtäimellä.
Olet muutenkin hyvässä tilanteessa, jos ruoka on sinulle tärkeää. Voitte yhdessä kokkailla ja tutustua uusiin resepteihin ja ruoka-aineisiin. Samoin yhteiset reippailut on parasta parisuhdeaikaa kivoille keskusteluille.
Nauti elämästä!
Nautin jo. Miehen ehdottama tapa ei ole mulle elämästä nauttimista.
Ero?
Ap
Nautit siis mässäilyistä ja sohvalla lojumisesta. Ei fiksu mies tuollaista kauaa katsele.
Minun tyttöystävä halusi alkaa käymään salilla mutta ei tyttöystävä jaksanut kun kaksi kuukautta. Sanoin sille että treenaat liian kevyesti ja syöt liian vähän. Itse salilla 7 vuotta käyneenä ja 34 kg laihtuneena kyllä tiedän mitä puhun. Sitten sanoin teen sille ohjelman ja ruokavalion ja noudatat sitä ja käymme salilla samaan aikaan. Sitten se laihtui 12 kg melko helposti 2.5 kuukaudessa.
Se on kovaa hommaa treenaaminen ja vaatii itsekuria.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei ole valmis muutoksiin, koska helppo elämä. Siksi niitä sporttisia vartaloita ihannoidaan. Suurin osa ei pysty, vaikka yrittäisikin.
Jokainen voi, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olet noilla mitoilla niin lihava että luulisi edes vähän kiinnostavan.
No, ei kiinnosta :D
ApSanot olevasi ihan loppu tuollainen ylipaino vie kaikki energian.
Ei, vaan liikun työssäni PALJON, se väsyttää. Nälkä on aina karmiva, eli tarvitsen tuhtia ravintoa päivittäin. Ap
Satakiloinen 162cm, noilla mitoilla todella tarvitsee tuhtia muonaa. Väsyttääkö töissä liikkuminen? Voi sua ressukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin iloinen, jos tuollainen aloite tulisi puolisolta. Kaksin on helpompi kuin yksin.
Mutta kun ei ole ollut aikomustaan mihinkään rääkkeihin. Olen kyllä valmis tulemaan miestä on omassa projektissaan, ja esim herkkuja en toisi kotiin ja pitsan söisin pitseriassa, enkä tilaisi kotiin jne.
Kävelyllä voisin joskus olla mukana. ApOlet siis päättänyt lässähtää lisää. Olet nyt jo tosi tuhti, terveyshaitat tulevat vääjäämättä, ellet jotain elämäntapa-muutosta tee. Upeata, että miehesi ehdottaa yhteistä projektia. Miksi torppaat?
Koska se projekti on epämukavaa.. Enkä kuitenkaan jaksa pitkään.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä kummallista, että jos mies on nyt vasta havahtunut siihen kuinka erilaisia ihmisiä olette ja nyt yrittää sinua muuttaa.
Luulen, että jos et nyt yritä muuttaa elintapojasi, hän katsoo seuraavaksi naisen jolla on terveellisemmät elämäntavat ja on hoikka yms.
Enemmän ja vähemmän vihjaillut 7 vuotta AP
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa täällä on kenenkään auttaa ja neuvoa jos lenkki ja laihdutus ei kiinnosta. Mies tosta kyllä ennenpitkää nostaa kytkintä. Ap ei ilmeisesti halua toista miellyttääkseen laihduttaa. Silti ap:n tulee ymmärtää se, että satakiloinen valas ei ole välttämättä urheilullisen ja itsestään huolehtivan miehen mielestä haluttava. Ei semmosta pitemmän päälle jaksa kattella. Täytyy parissuhteessa toistakin osapuolta ajatella. Eikö sua itseäsi haittaa oma peilikuva?
Välttelen isoja peilejä ja valokuvia. Jos laihdutus ois helppo ja kivaa, niin en olis lihava. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et suostu, voi olla pian entinen puoliso
No, uuden miehen saa helposti, jos nykyinen lähtee :D
Ap
Uutta miestä et helpolla saa noilla eväilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla painolla kyllä ihan aidosti yrittäisin elämäntapamuutosta ja mielestäni on hienoa, että miehesi siihen kannustaa. Ehkä voisitte lähteä pienistä muutoksista liikkeelle.
Jos olisit jossain normaalipainon ylärajoilla, niin sitten tilanne ei olisi mielestäni kovin kriittinen.
Voi, olen yrittänyt elämäntapamuutosta tuhansia kertoja. Lopputuloksena aina tämä sama 100kg. Olen yrittänyt aiemmin miehen kanssa. Lopputuloksena sama 100kg.
Miksi tämä kerta olisi poikkeus? Varsinkin, kun motivaatio puhdas 0. (koska lopputuloksen tietää valmiiksi)
Ap
Mihin sun vapaa-aika kuluu jos liikunta ei kiinnosta?
Kotityöt, lasten kanssa ulkoilu/uinti, kirjojen lukeminen, leipominen. Ap
Vaihda näin: lasten kanssa pihapelejä niin että joutuu juoksemaan ja tulee hiki SEKÄ leipomisen lopetat heti. Korvaa se kotitreenillä ja leivontatuotteet millä vaan terveellisellä.
Kävelin eilen töissä 8km. En todellakaan harrasta kotitreenejä. Leipominen on nautinto, josta en luovu. Ap
Missä hommissa kävellään 8km? Jaatko lehtiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että ap on loppu, kun kantaa tuollaista painoa mukanaan. Ylipainoa on niin paljon, että ei voida enää puhua terveestä ihmisestä. Miksi omasta terveydestä huolehtiminen ei kiinnosta?
Edelleenkin, olen yrittänyt laihduttaa monet kerrat, ei vaan motivaatiota riitä.
Ja tässä ketjussa on kyse, miten kieltäydyn kohteliaasti miehen tarjouksesta. Ja miten saan miehen ymmärtämään, etten edelleenkään pysty siihen. Epämukavuutta en vaan siedä. Ap
Luulis, että satakiloisena kaikki on epämukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä on sitten ap se sinun juttu? Laiskottelu, syöminen yli omien tarpeiden, meneminen sieltä, missä aita on matalin?
Nauttiminen. Lasten kanssa ulkoilusta ja askartelusta sekä leipomisesta. Hyvästä ruuasta nauttimista, vapaalla lepäämistä, lukemista, leffaa. Ap
Kovin paljon et taida nauttia nykyisestä elämästäsi, jos olet vaikeasti masentunut. Nää jutut ei nyt ihan täsmää.
Inhottava mies varmaan masentaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin iloinen, jos tuollainen aloite tulisi puolisolta. Kaksin on helpompi kuin yksin.
Mutta kun ei ole ollut aikomustaan mihinkään rääkkeihin. Olen kyllä valmis tulemaan miestä on omassa projektissaan, ja esim herkkuja en toisi kotiin ja pitsan söisin pitseriassa, enkä tilaisi kotiin jne.
Kävelyllä voisin joskus olla mukana. ApOlet siis päättänyt lässähtää lisää. Olet nyt jo tosi tuhti, terveyshaitat tulevat vääjäämättä, ellet jotain elämäntapa-muutosta tee. Upeata, että miehesi ehdottaa yhteistä projektia. Miksi torppaat?
Koska se projekti on epämukavaa.. Enkä kuitenkaan jaksa pitkään.. Ap
No sitten sun varmaan pitää kuolla yksin läskeihisi. Ei siinä varmaan mikään muu auta. Älä nyt sitten kuintenkaan tule itkemään, että tuli ihan puskista, kun miehesi lähti uuden naisen matkaan.
Olet siis päättänyt lässähtää lisää. Olet nyt jo tosi tuhti, terveyshaitat tulevat vääjäämättä, ellet jotain elämäntapa-muutosta tee. Upeata, että miehesi ehdottaa yhteistä projektia. Miksi torppaat?