Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unilääkäri kertoo mitä unettomat tekevät väärin - "potilaiden selityksiä kuunnellessa ei voi kun pyörittää päätänsä"

Kommentit (294)

Vierailija
281/294 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se lääkäri sen tietää, jos ei ole itse ollut uneton?

Vierailija
282/294 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pari tyyppiä jotka huijanneet sairaseläkkeen syyllä unettomuus. En usko että unettomuutta on oikeasti olemassa. Jokainen nukahtaa kun on riittävän väsynyt. Olit sitten seisaalteen, istualteen tai maaten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/294 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa se tiedetrippi juttu areenasta.

Siinä opiskelija rikkoi maailman ennätyksen ja valvoi 11 vuorokautta. Aivosähkökäyristä selvis että sen aivot otti välillä torkut vaikka näennäisesti oli hereillä. Ehkä nämä jotka ei nuku yöllä nukkuu valveilla ollessa jossain välissä? Muutenhan ihminen sairastuu aika nopiasti

Vierailija
284/294 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä menen 15min aiemmin nukkumaan, niin pyörin sängyssä sen 15 min ajan sen lisäksi että pyörin sen ajan mitä itse nukahtamiseen milloinkin menee.

Vierailija
285/294 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia vain aamulla/aamupäivästä noin pari kuppia semmosta muumimukin kokousta. Tutkijat suosittelee välttää kahvin juontia kahdeksan tuntia ennen nukkumaan menoa.

Ei oo tykytyksiä ku pistää nukkuu ku ton tajus.

Tämän olen huomannut nostavan tunteita ku pittäähän sitä kahvia saaha iltapäivästä että jaksaa ja pittää saaha Iltakahvit xd. Tiedän ei koske kaikkia, mut mulla autto. Joskus on uneton yö ja se on fine. Herään vaikka sit ylös aikaisin. Seuraavana yönä taas nukuttaa (juon vain yhden kupin kahvia ja en yritä väkisin piristää itseäni) Hakekaa apua jos jatkuu ei muuta :)

Vierailija
286/294 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettävästi pitää saada tarpeeksi päivänvaloa, ja illan hämärtyessä turha pitää sisälläkään mitään kattolamppua päällä. Kyllä rupeaa nukuttamaan pimeässä huoneessa, vaikka katsoisi tv:tä. Parvekkeella tai ihka ulkona nukkumista kannattaa myös testata. Riippumatto on paras.

Vierailija
287/294 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mitenkin. Minä nukahdan illalla parhaiten kun istahdan telkkarin ääreen.

Siitä sitten voi kömpiä jossain vaiheessa sänkyyn. Tylsät ohjelmat nukuttaa hyvin.

Vierailija
288/294 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä menen 15min aiemmin nukkumaan, niin pyörin sängyssä sen 15 min ajan sen lisäksi että pyörin sen ajan mitä itse nukahtamiseen milloinkin menee.

miksi siellä sängyssä pitää pyöriä? Harva varmaan pyörimällä nukahtaa.

Vierailija
289/294 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu paskaa ei niistä kukaan elävänä eroon pääse. 

Vierailija
290/294 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi siellä sängyssä pitää pyöriä? Harva varmaan pyörimällä nukahtaa.

Kun yrität tunnin nukahtaa kun väsyttää niin sitä sanotaan sängyssä pyörimiseksi vaikka makaisi paikallaan. Mun ongelma on krooninen nukahtamisen viivästyminen. Joskus on pakko ottaa nukahtamislääke jos meinaa nukkua. Uniongelmat ovat sellaisia että hyvin nukkuvien on turha tulla kertomaan kuinka helposti sitä nukkuu kun tekee näin tai noin. 

Vierailija
291/294 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänkin auttaa ulkoilu ja tupakoinnin lopettaminen, niinkun kaikkiin vaivoihin, jopa reikiintyneisiin hampaisiin ja syöpiin.

Lenkille vaan, sillä paranee kaikki vaivat hokkuspokkus.

Ja ihan ekaksi pitää vielä aloittaa se tupakointi.

Vierailija
292/294 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magneettilisä illalla otettuna pitäisi vaikuttaa unen laatuun positiivisesti.

Verkkokaupasta saa semmosia hyviä pieniä, mutta tehokkaita. Ne on paljon helpompi niellä kuin esim. normikokoiset jääkaappimagneetit.

Vierailija
293/294 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin onneksi ihan oikealla unilääkärillä. Hän sanoi, että ei kannata mennä nukkumaan, ellei väsytä, vaan mieluumminnvalvoa. Lisäksi hän sanoi, että jos on neurologinen taipumus unettomuuteen, niin sille ei paljon voi ja että kannattaa varautua siihen, että unettomuus vain pahenee, kun vaihdevuodet lähestyvät.

Tuo artikkelissa haastateltu unilääkäri on ilmeisesti käynyt aiheesta kirjekurssin.

Vierailija
294/294 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin pitäsi ymmärtää tai auttaa ihmisiä. Ei kuulustella selityksiä tai pyöritellä päätä. Eikä arvostella. Sillä ei auta ainakaan ketään.