Yleiskoneen hankinta, suosittele omaasi
Kannattaako yleiskoneen hankinta? Leivontaa ja muuta ruoanlaittoa varten mietin, jos hankkisi. Onko ollut hyötyä?
Kommentit (373)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Kenwood kyllä pelittää ja jaksaa vääntää hyvin isot pullataikinatkin. Siinä mielessä voin suositella. Omani on noin 15 v takaa ja ollut lähes viikoittain käytössä. Mutta ikävä kyllä jotkut sen lisälaitteet on hankalia pestä ja puhdistaa, tehosekoitin ja viipalointi /raastin esimerkiksi. Siksi ne on jääneet melkeinpä käyttämättä. Taikinakoukku on päällystetty jollain teflonin kaltaisella tarttumisen estämiseksi, mutta pinnoite on vähin erin alkanut rapistua ja irtoilla. Pitäisi hommata uusi varaosa, mutta en tiedä mistä saa ja maksaako lähes uuden koneen hinnan, tyypillisesti varaosat kun tuppaa olemaan hintavia.
En ymmärrä, miten koneen runko on ihan huippulaatua, mutta sitten näiden muiden osien suunnitteluun ei ole jotenkin välitetty oikeasti panostaa.
Eli tarkista nämä kohdat, jos Kenwoodiin päädyt. Ja voihan olla, että nämä asiat on jo uudemmissa versioissa huomioitu.
Ei ole taikinakoukku huonolaatuinen, jos sen pinnoite ei kestä kulumatta 15 vuoden viikottaista käyttöä. Yksi ratkaisu on pitää koukun kiinnitysosa, hitsata rosterista tehty uusi taikinakoukku. Käänny jonkin pienen maaseutuverstaan puolee: eräs ukko laitatti uuden hantaakiosan juustohöylään, siis sen osan, josta pidetään kiinni. Auto/kone -verstaassa. Siellä siis korjattiin kaikkea juustohöylästä traktoriin, pakettiautoon ja tietysti henkiläautoihin, väliin mahtui myös ruohonleikkureita, moottorisahoja, perämoottoreita.
Mun taikinakoukku hajosi jo parin vuoden jälkeen. Ruostui puhki.
Ei mikään metalli ruostu parissa vuodessa vai ostitko käytettynä
Suosittelen omaa yleiskonettani sinulle oikein lämpimästi. Se on toiminut aika hyvin jo 22 vuotta. Kuluttaa myös sähkövirtaa riittävästi, ett naapureissakin valot vilkkuu kun hyräytän pullataikinan valmiiksi uunin lämmitessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään. Mulla kenwoodin kone. Raasteita teen valmiiksi pakkaseen kerralla isompia satseja. Tai esim valmiit keittoainekset tiettyyn keittoon. Päivittäin en kuitenkaan viitti sitä käyttää. Vatkain meni rikki, mut sillä sai kätevästi tehtyä majoneesia (parempaa kuin kaupan). Mehustinta ja tehosekoitinta en juuri käytä. Mulla on myös semmonen joka tekee smoothiet suoraan pulloon ja se on kätevämpi.
oisko postaa jotain akuuttii nippii
tai budi hippii
Vierailija kirjoitti:
Älä hanki, jää kaappiin pölyttymään.
Annoin omani tyttärelleni
Vierailija kirjoitti:
Googleta, niin löytyy vaikka mitä oppaita: https://yleiskone.com/paras-yleiskone/
Kiitos hyvästä oppaasta
ap
Oletko varma että tarvitset? Kokkaatko usein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hanki, jää kaappiin pölyttymään.
Meillä on usein käytössä apuna leipomisessa ja kokkauksessa
Sama
Vierailija kirjoitti:
Oi kun saisikin edes edullisen yleiskoneen
Ei taida olla olemassa. Eiköhän nuo kaikki ole +700 euron hintaisia jos haluat oikeasti hyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuu suosiolla perehtymään ulkolaiseen tarjontaan. Kotimaiset on aivan onnettomia rutkuja, helvetin kalliita pelkästään ylläpitää eivätkä tahdo toimia edes sitä vähääkään. Jatkuvasti saa olla kolistelemassa ovenpieleen, että saisi edes vähäksi aikaa toimimaan. Hiton äänekkäitäkin ovat. Kumma kyllä, niissä se paha ääni yleensä käy korkealla, mutta sitten vaimenee kunhan on kolauttanut seinään muutaman kerran.
Mitä kotimaisia yleiskoneita on markkinoilla?
Ei mitään minun tietääkseni
ken wood ja kitchenaid salee ainoat
Vierailija kirjoitti:
KitchenAid on loistava ja laadukas
Mulla on tuo
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yleiskoneen osto lisännyt leipomista ja kokkausta. Pitsataikinat ja pullat yms tulee ihan vaivatta.
Sama
Kitchenaid voin suositella löytyy artisan malli kaapista
Vierailija kirjoitti:
On yleiskone kaapissa vailla virkaa. Taidanpa heivata roskiin.
Leipä- ja pullataikinat teen aina käsin ja kakkutaikinat sähkövatkaimella. Näiden lisäksi löytyy sauvasekoitin ja tehosekoitin. Nämä harvoin käytössä. Lisäksi löytyy liuta laadukkaita veitsiä. Muuta ei tarvii.
Miksi heität roskiin kun yleiskoneet maksaa 700e
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain yleiskoneessa todella muovikulho?? Kuulostaa perin oudolta. Sehän menee ihan naarmuiseksi ja miten siinä muka saa valkuaisvaahdon aikaiseksi?
Aika monessa on
Ei vaadi kuin sen, että sitä hommaa tekee joku 5 e / tunti. Ei noilla hommilla nimittäin rikastu.