Vapaa-ajan asunnon muuttaminen vakituiseksi. Onko onnistunut helposti, vai onko vaatinut toimenpiteitä?
Ollaan muuttamassa taloon, johon edellinen asukas on hakenut käyttötarkoituksen muutosta, silloin sitä ei myönnetty "koska suihkua ja sisävessaa ei ollut". Nyt ne on, kunnan vesi ja samoin viemäröinti. Ei ole hakenut muutosta uudelleen.
Mietin vain, kannattaakohan hakea uudelleen. Siellä naapurustossa kyllä asuu väkeä vakituisesti ja muutos on mennyt läpi.
Ja olen googlettanut. Nyt kysyn ihmisten kokemuksia.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että on annettu tuollainen perustelu, koska eihän se siitä ole kiinni. Nämä on vähän sellaisia henkimaailman juttuja, riippuu kunnasta ja kaavoitusasioista. Me saatiin käyttötarkoitus muutettua sillä perusteella että talo oli ollut viimeksi 80-luvulla virallisesti vakituinen asunto, mutta sain käsityksen, että ilman tätä historiaa muutos ei olisi välttämättä onnistunut.
Mutta aina voi kokeilla, ei kai siinä mitään häviä.
Näin entinen omistaja sanoi, mutta voihan olla ettei kaikkea enää muistanut. Se vesijohdon ja viemäröinnin puute kuitenkin yleisesti lienee ihan tavallinen syy. Olen ymmärtänyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että on annettu tuollainen perustelu, koska eihän se siitä ole kiinni. Nämä on vähän sellaisia henkimaailman juttuja, riippuu kunnasta ja kaavoitusasioista. Me saatiin käyttötarkoitus muutettua sillä perusteella että talo oli ollut viimeksi 80-luvulla virallisesti vakituinen asunto, mutta sain käsityksen, että ilman tätä historiaa muutos ei olisi välttämättä onnistunut.
Näin entinen omistaja sanoi, mutta voihan olla ettei kaikkea enää muistanut. Se vesijohdon ja viemäröinnin puute kuitenkin yleisesti lienee ihan tavallinen syy. Olen ymmärtänyt. Ap
Vesijohto meillä oli, mutta ei suihkua, ulko huussi oli eikä viemäröintiä varsinaisesti kun putki monttuun. Suihkua ei ole vieläkään, sisällä kompostoiva WC ja viemäröintinä mökkikaivo riitti kun ei vesi vessaa. Täysin kunnasta kiinni, toisilla vaaditaan koneellinen lämmön talteenottava ilmastointi ym,...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesijohto meillä oli, mutta ei suihkua, ulko huussi oli eikä viemäröintiä varsinaisesti kun putki monttuun. Suihkua ei ole vieläkään, sisällä kompostoiva WC ja viemäröintinä mökkikaivo riitti kun ei vesi vessaa. Täysin kunnasta kiinni, toisilla vaaditaan koneellinen lämmön talteenottava ilmastointi ym,...
Onko jossain kunnassa kaikissa taloissa koneellinen lämmön talteenottava ilmastointi?
Ylemmälle, Jos asunto kerran on aiemminkin ollut vakituiseen asumiseen, eihän silloin mitään ongelmaa olekaan.
Meillä on ulkosauna ja -huussi, kantovesi, ei suihkua tms ja ihan vakituisesti asutaan.
En ole viitsinyt edes yrittää.
Mutta olen asunut 6 vuotta kesämökillä, joka ei ole virallisesti talviasuttava, mutta aina on tarjennut. Kunnan vesi ja viemäri tulee.
Kirjoilla olen isäni osoitteessa ettei tule valitusta.