Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ryhtyisitkö suhteeseen ihmisen kanssa, jolla on useampi avioliitto ja ero jo takana?

ikävät faktat
28.11.2022 |

Minä en ryhtyisi. Ei se varmaan kaikkiin päde, mutta pidän tuollaisia ihmisiä epävakaina niin etten halua sotkeentua. Voivat olla ihan mukaviakin ihmisiä, mutta puolisoksi en ottaisi enkä rakastuisi, koska en halua satuttaa itseäni.

Keski-iässä alkaa olla näitä, jotka lähtevät liitosta ja seuraa sarja suhteita, joista yksikään ei kestä. Kun ikää alkaa olla 40-50+ niin näkee mitkä ovat ihmisen todelliset omat kyvyt olla suhteessa. Ja sitä huonompi kuva syntyy, mitä kovempi on into syyttää erosta aina vain puolisoa.

Kommentit (226)

Vierailija
1/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ryhdyin. Oli virhe.

Vierailija
2/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyn suhteeseen vain impyiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mies, jolla takana kaksi liittoa ja lapsia kahden naisen kanssa. Jotenkin pelotti alussa. Nyt kymmenessä vuodessa olen huomannut, että mies on täysi timantti. Vieläkin ihmettelen, miksi tällaisella joustavalla miehellä on kaksi eksää.

Poikkeus vahvistaa säännön.

4/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kesällä treffeillä 40-vuotiaan miehen kanssa, joka kertoi minulle, että hän on elämänsä aikana muuttanut 20 kertaa. Lisäksi hän oli aivan äimän käkenä, kun minä kerroin, etten ole kiinnostunut avoliittoon muuttamisesta, vaan minulle riittää, että tavataan vaikka viikonloppuisin ja joskus arkena. Tähän hän sanoi, että hänen mielestään parisuhteeseen kuuluu se, että asutaan yhdessä.

Eli minulle tuli sellainen fiilis, että hänellä on siksi noin paljon muuttoja, koska hän on aina parin kuukauden tapailun jälkeen halunnut muuttaa yhteen ja sitten tullut ero muutaman kuukauden/parin vuoden päästä.

Vierailija
5/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mies, jolla takana kaksi liittoa ja lapsia kahden naisen kanssa. Jotenkin pelotti alussa. Nyt kymmenessä vuodessa olen huomannut, että mies on täysi timantti. Vieläkin ihmettelen, miksi tällaisella joustavalla miehellä on kaksi eksää.

Kolmas kerta toden sanoo 👍

6/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran Tinder-treffeillä 40-vuotiaan miehen kanssa, jolla on 3- ja 11-vuotiaat lapset vuoroviikoin. Minä tietenkin luulin, että näillä lapsilla on sama äiti, siksi järkytyinkin, kun mies kertoi, että lapsilla on eri äidit - hän on siis eronnut kahdesti lapsen ollessa pieni. Kirsikkana kakun päällä hän kertoi haaveilevansa vielä kahdesta lapsesta.

Vierailija
7/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nimenomaan toi avioliitto jotenkin merkitsevä seikka? Monellahan on takanaan useita seurustelusuhteita ja avoliittoja - ainakin jos puhutaan vähän kypsemmistä ikäluokista. 

Enemmän kavahtaa tyyppiä jonka pitää lisääntyä jokaisen seurustelukumppanin kanssa. 

Vierailija
8/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ryhtyä, mutta en suurin odotuksin. Ja yhteen en kyllä muuttaisi, mutta tuskin enää muuttaisin kenenkään kanssa.

Vierailija
9/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Jotain on ihmisessä silloin pahasti vialla.

Vierailija
10/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä kävin kesällä treffeillä 40-vuotiaan miehen kanssa, joka kertoi minulle, että hän on elämänsä aikana muuttanut 20 kertaa. Lisäksi hän oli aivan äimän käkenä, kun minä kerroin, etten ole kiinnostunut avoliittoon muuttamisesta, vaan minulle riittää, että tavataan vaikka viikonloppuisin ja joskus arkena. Tähän hän sanoi, että hänen mielestään parisuhteeseen kuuluu se, että asutaan yhdessä.

Eli minulle tuli sellainen fiilis, että hänellä on siksi noin paljon muuttoja, koska hän on aina parin kuukauden tapailun jälkeen halunnut muuttaa yhteen ja sitten tullut ero muutaman kuukauden/parin vuoden päästä.

Mistä päättelit, että parisuhteen takia on muuttanut? Muutetaanhan sitä töiden ja muidenkin asioiden takia. 

Tunnen useampia, jotka ovat jo lapsuudessaan muuttaneet paljon, joten vaihtavat aikuisenakin asuntoa usein. Vaihtelu virkistää. Näissä on ulkomailla asuneita, armeijan kantahenkilöstön lapsia ja muita, joiden vanhempien työt ovat edellyttäneet muuttoja.

Vierailija
11/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää. Jos 15-20 edellistä ei onnistuneet kyseisen ihmisen kanssa niin en minäkään se taikuri ole joka siihen pystyy. Ja olen huomannut että ei pysty ne lukuisat jälkeenikään tulevat.

Vierailija
12/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ryhtyisi. Haluan aloittaa puhtaalta pöydältä. Jos nainen on ollut jo aiemmin naimisissa, lopetan jutun jollain verukkeella.

Vierailija
13/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Minulla on pari tällaista exää. Ensimmäiset viikot rankkaa rakkauspommitusta, painostus yhteen muutosta, muutto yhteen ja 3kk-4 sisällä jo vihataan toista ja halutaan ero. Yksi rauhoittui vasta kun osti oman kämpän. Siihen loppui kiertolaiselämä ja sarjaseurustelu.

Vierailija
14/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi avioliitto takana ok, kaksi soittaa jo kelloja.

Vierailija
15/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei houkuta, mutta miehenä vähän pakko keski-iän kynnyksellä kun ei sellaisia naisia yksinkertaisesti ole jotka olisi samassa tilanteessa kuin itse, ettei olisi vielä yhtään parisuhdetta takana.

Vierailija
16/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nimenomaan toi avioliitto jotenkin merkitsevä seikka? Monellahan on takanaan useita seurustelusuhteita ja avoliittoja - ainakin jos puhutaan vähän kypsemmistä ikäluokista. 

Enemmän kavahtaa tyyppiä jonka pitää lisääntyä jokaisen seurustelukumppanin kanssa. 

Sikäli on, että erotessa tulee enemmän järjesteltävää. Mutta omalla kohdalla lukuisat seurustelusuhteet ja avoliitot kertovat kyllä ihan samaa tarinaa eli en itse lähtisi tuollaiseen suhteeseen. Kyllä se vain jotain kertoo. 

Ja jos on useita lapsiakin eri ihmisten kanssa, niin jo käytännön elämä tuntuisi aika mutkikkaalta, kun aikuisia lapsia, heidän nykyisiä ja entisiä kumppaneitaan ja lapsenlapsia on hirveä liuta. Ei kiitos, lähipiiriini en halua isoa määrää vieraita ihmisiä, kun jokainen kuitenkin haluaa omat lapsensa pitää lähipiirissään (ellei, niin se vasta onkin epäilyttävää).

Vierailija
17/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto? Elättekö jollain 1800-luvulla?

Vierailija
18/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi avioliitto takana ok, kaksi soittaa jo kelloja.

Ei kahta ilman kolmatta. 

Näin se monesti menee ja näkyy myös jo ainakin yli viisikymppisten elämässä. Ja kertovathan tilastotkin, että mitä useampi avioliitto ja suhde on takana, sitä herkemmin erotaan. 

Sellainen on taas ihan ymmärrettävää, että erotaan nuoruuden pitkästä liitosta keski-iässä, koska toisella on voinut kehittyä elämän myötä isoja ongelmia (alkoholismi tulee ekana mieleen) tai on tajuttu, ettei ole mitään yhteistä. Se toinen liitto voi tällöin olla elämän suuri rakkaus, joka kestää kuolemaan asti. Näitä olen nähnyt useamman.

Vierailija
19/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehenä ryhtyisin vaikka naisella lapsiakin useammalle miehelle koska tiedän että erot on ollut satavarmasti vain ja ainoastaan miehistä johtuvana. Tätä palstaa lukeneena tiedän.

Vierailija
20/226 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kävin kerran Tinder-treffeillä 40-vuotiaan miehen kanssa, jolla on 3- ja 11-vuotiaat lapset vuoroviikoin. Minä tietenkin luulin, että näillä lapsilla on sama äiti, siksi järkytyinkin, kun mies kertoi, että lapsilla on eri äidit - hän on siis eronnut kahdesti lapsen ollessa pieni. Kirsikkana kakun päällä hän kertoi haaveilevansa vielä kahdesta lapsesta.

Osa näistä ihmisistä ei ilmeisesti ollenkaan ymmärrä millaisen vaikutelman se itsestä antaa, että suhteet eivät kestä ja lapsia tehdään noin vain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän