Ryhtyisitkö suhteeseen ihmisen kanssa, jolla on useampi avioliitto ja ero jo takana?
Minä en ryhtyisi. Ei se varmaan kaikkiin päde, mutta pidän tuollaisia ihmisiä epävakaina niin etten halua sotkeentua. Voivat olla ihan mukaviakin ihmisiä, mutta puolisoksi en ottaisi enkä rakastuisi, koska en halua satuttaa itseäni.
Keski-iässä alkaa olla näitä, jotka lähtevät liitosta ja seuraa sarja suhteita, joista yksikään ei kestä. Kun ikää alkaa olla 40-50+ niin näkee mitkä ovat ihmisen todelliset omat kyvyt olla suhteessa. Ja sitä huonompi kuva syntyy, mitä kovempi on into syyttää erosta aina vain puolisoa.
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä toisten ihmisten tuomitsemisen ja arvostelun sijaan kannattaisi keskittyä omaan elämään ja siihen että on onnellinen omassa elämässään ja valikoi sitten siihen mukaan ihmisiä joita itse haluaa. Tilanteet ja ihmiset ovat erilaisia ja eroja tulee erilaisista syistä. Ette voi tuomita jokaista ihmistä tietämättä tilannetta miksi näin on käynyt. Kukaan meistä ei ole toista parempi. Jokainen ansaitsee olla onnellinen ja elää suhteessa huolimatta historiastaan. Ehkä ne henkilön ominaisuudet ovat tärkeämpiä kuin historian tapahtumat.
Ei täällä kukaan ketään tuomitsekaan, ja anonyymilla palstalla sillä ei ylipäänsä ole mitään merkitystä, mitä kukin toisistaan ajattelee.
Itse en olisi voinut kuvitella sitoutuvani ihmiseen, jolla on taustallaan useita avo- tai avioliittoja. Mutta kuten ketjusta on nähty, monelle muulle ne eivät ole mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä toisten ihmisten tuomitsemisen ja arvostelun sijaan kannattaisi keskittyä omaan elämään ja siihen että on onnellinen omassa elämässään ja valikoi sitten siihen mukaan ihmisiä joita itse haluaa. Tilanteet ja ihmiset ovat erilaisia ja eroja tulee erilaisista syistä. Ette voi tuomita jokaista ihmistä tietämättä tilannetta miksi näin on käynyt. Kukaan meistä ei ole toista parempi. Jokainen ansaitsee olla onnellinen ja elää suhteessa huolimatta historiastaan. Ehkä ne henkilön ominaisuudet ovat tärkeämpiä kuin historian tapahtumat.
Ei täällä kukaan ketään tuomitsekaan, ja anonyymilla palstalla sillä ei ylipäänsä ole mitään merkitystä, mitä kukin toisistaan ajattelee.
Itse en olisi voinut kuvitella sitoutuvani ihmiseen, jolla on taustallaan useita avo- tai avioliittoja. Mutta kuten ketjusta on nähty, monelle muulle ne eivät ole mikään ongelma.
Kyllähän täällä tuomitaan koko ajan ja kivitetään niitä ketkä ovat alkaneet elämään omannäköistä elämäänsä kertomatra sitä ennen tunteistaan ja tarpeistaan puolisolleen.
Miksi ihmiset ole vain hiljaa toisten eroista ja vain kannustaisivat ihmisiä jotka ovat rohkeita lähtiessään avioliitostaan uuteen intohimoa täynnä olevaan rakkaussuhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä olla kenenkään onnea tai suhteessa elämistä kieltämässä tai tuomitsemassa, vaan kertomassa siitä, ettei itselleen halua sellaista kumppania, jonka suhdehistoria on hyvin värikäs ja vaiheikas monine suhteineen ja eroineen. Tässä niin kuin muissakin asioissa joku toinen, jonka historia on samantyylinen voi ehkä paremmin ymmärtää mistä kaikesta on kyse. Lika barn leker bäst tässäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä olla kenenkään onnea tai suhteessa elämistä kieltämässä tai tuomitsemassa, vaan kertomassa siitä, ettei itselleen halua sellaista kumppania, jonka suhdehistoria on hyvin värikäs ja vaiheikas monine suhteineen ja eroineen. Tässä niin kuin muissakin asioissa joku toinen, jonka historia on samantyylinen voi ehkä paremmin ymmärtää mistä kaikesta on kyse. Lika barn leker bäst tässäkin asiassa.
Kyllä se on tuomitsemista jos ei hyväksytä tuollaista ihmistä yhtä varteenotettavaksi kumppaniehdokkaaksi kuin ketä tahansa muuta joka ei omaa tuollaista suhdehistoriaa. Ihmisten pitäisi olla hiljaa toisten tekemisistä.
Kuuntelin just videon jossa mies kertoi etteivät helluntalaispapit vihi heitä kun ovat eronneet avioliitoistaan.
En ole tietänyt että tuolla lahkolla tuollaiset periaatteet.
Muutajin erikoista jutussa, mm. Vihkipaikka ja luterilaistenkin paopien kieltäytyminen muttei kai avioeroihin liity