Ryhtyisitkö suhteeseen ihmisen kanssa, jolla on useampi avioliitto ja ero jo takana?
Minä en ryhtyisi. Ei se varmaan kaikkiin päde, mutta pidän tuollaisia ihmisiä epävakaina niin etten halua sotkeentua. Voivat olla ihan mukaviakin ihmisiä, mutta puolisoksi en ottaisi enkä rakastuisi, koska en halua satuttaa itseäni.
Keski-iässä alkaa olla näitä, jotka lähtevät liitosta ja seuraa sarja suhteita, joista yksikään ei kestä. Kun ikää alkaa olla 40-50+ niin näkee mitkä ovat ihmisen todelliset omat kyvyt olla suhteessa. Ja sitä huonompi kuva syntyy, mitä kovempi on into syyttää erosta aina vain puolisoa.
Kommentit (226)
En. Samoin en ryhtyisi suhteeseen ihmisen kanssa, jolla seksikumppaneita on ollut kymmeniä. Olen liian vanha katselemaan ja hyysäämään henkisesti tasapainottomia ihmisiä.
M44
Ryhtyisittekö naiset suhteeseen miehen kanssa, jolla on ollut kymmeniä seksikumppaneita?
Vierailija kirjoitti:
Ryhtyisittekö naiset suhteeseen miehen kanssa, jolla on ollut kymmeniä seksikumppaneita?
En. Minulle petipuuhat vaativat että luotan kumppaniin tunnetasolla. Jotkut miehet mainostavat kuinka he erottavat nämä tekijät toisistaan ja yrittävät antaa vaikutelman että muunlainen ajattelu olisi vanhanaikaista. Se on oikeasti itsepetosta ja itsetunnoltaan heikon miehen sanoja.
No jos ajattelen näin yli nelikymppisen näkökulmasta... Useimmilla keski-ikäisillä ihmisillä on jo useampia (pitkiäkin) suhteita takana. Sillä ei ole minusta suurta merkitystä, onko henkilö mennyt aiempien kumppaneidensa kanssa naimisiin vai ei. Eihän siitä voi päätellä paljon mitään. Korkeintaan voi päätellä sen, että hän ei ehkä ole mikään himouskovainen, jos on ollut pitempiä suhteita ilman että olisi menty naimisiin.
Mitä tarkoittaa useampi avioliitto? Lasketaanko esim. kolme avioliittoa useammaksi avioliitoksi? Vai pitäisikö niitä olla 5-6, ennen kuin voi sanoa olleensa useamman kerran naimisissa?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, onko mies 18-vuotias vai 80-vuotias. Mitä pitempi elämä, sitä enemmän tapahtumia siihen mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Jos noin 10 vuoteen on kolme tai useampia avioeroa niin mulla soi hälytyskellot ja kovaa.
No aika kiirettä täytyy pitääkin jos ehtii 10 vuodessa kolme kertaa erota.
Ehtikös tuohon Nykäsen Mattikaan?
Vierailija kirjoitti:
Useampia satoja on ollut miehilläni. Parisuhteet lasketaan kymmenissä.
Vierailija kirjoitti:
En, epäilen vahvasti että sellaisesta olisi luotettavaan ja sitoutuneeseen parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Jos on esim. 43-vuotias mies ja on ollut 30 seksikumppania, niin sehän on voinut aloittaa seksin harrastamisen vaikka 13-vuotiaana, ja on voinut harrastaa seksiä esim. yhden kerran kunkin henkilön kanssa. Siitä tulee yksi seksikerta per vuosi. Onko se sitten niin rivoa elämää, jos kerran vuodessa harrastaa seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mies, jolla takana kaksi liittoa ja lapsia kahden naisen kanssa. Jotenkin pelotti alussa. Nyt kymmenessä vuodessa olen huomannut, että mies on täysi timantti. Vieläkin ihmettelen, miksi tällaisella joustavalla miehellä on kaksi eksää.
Se ei ollut sama ihminen ekassa tai toisessa suhteessa kuin mitä on kanssasi. Hän on kasvanut ja oppinut elämästä ja nyt hänellä on itselleen sopiva puoliso. Ei mitään ihmettelemistä.
Olen tuo, jolle vastaat.
Mies on itse saninut olleensa nuorena ehdoton. Käsittääkseni kakkosliitossa hän on ollut jo samanlainen kuin minun kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ryhtyisi. Tunnen naisia joiden pitää aina olla rakastuneina eli sitä rakkauden ensi huumaa pitää olla jatkuvasti. Silloin mies vaihtuu melkoisen tiuhaan tahtiin.
Sama periaate. Näiden tulisesti rakastavien naisten kanssa käy aina niin, että ensi huuman jälkeen kaikki alkaa mennä pieleen.
Sopii seksiin, mutta ei suhteeseen.
Oli kyllä hienoa keski-ikäisenä ikisinkkuna törmätä ensimmäisenä tällaiseen ja kuvitella, että tässä olisi nyt se loppuelämän tosirakkaus. Mikä naivi pelle olinkaan..
Vierailija kirjoitti:
Joo, kuulostaa sopivan samanhenkiseltä.
Minulla on 5 lasta, kaikki erimiehen kanssa. Kaksi avioliittoa takana, joista kummastakin yksi ja sitten suhteista. Nyt sitten tämä uusi mies haluaisi vielä lapsen, hän on lapseton. Olen 38-vuotias ja enkä vastusta, koska omalla äidillänikin oli 6 lasta (tosin kaikki yhdestä avioliitosta). Lapset on ihania ja olen yrittänyt kasvattaa heistä hyviä ja onnistunutkin. Kaikki miehet on hoitaneet hyvin elatusmaksut.
En. Seurustelin ennen nykyisen puolisoni tapaamista miehen kanssa, joka oli ollut jo kaksi kertaa naimisissa. En jaksanut uskoa, että meidänkään suhteemme kestäisi, eikä kestänytkään.
Nykyinen puolisoni on ollut yhdessä avioliitossa ennen minua, jäi siitä leskeksi ja ehti elää leskenä useamman vuoden ennen kuin me tapasimme. Minulla on takana yksi nuoruuden avioliitto, josta olin eronnut yli 20 vuotta ennen tapaamistamme. Niihin vuosiin mahtui joitakin seurustelusuhteita, mutta ei ketään, kehen olisin sitoutunut avo- tai avioliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 5 lasta, kaikki erimiehen kanssa. Kaksi avioliittoa takana, joista kummastakin yksi ja sitten suhteista. Nyt sitten tämä uusi mies haluaisi vielä lapsen, hän on lapseton. Olen 38-vuotias ja enkä vastusta, koska omalla äidillänikin oli 6 lasta (tosin kaikki yhdestä avioliitosta). Lapset on ihania ja olen yrittänyt kasvattaa heistä hyviä ja onnistunutkin. Kaikki miehet on hoitaneet hyvin elatusmaksut.
Hauska provo
Vierailija kirjoitti:
En, jos hän kokisi tarvetta kerskailla niillä tai edes kertoa niistä. Mutta eipä minulla ole aavistustakaan, montako puolisollani on ollut. En ole kysynyt kuten ei hänkään minulta.
ajatus 40-vuotiaasta katkerosta... juu ei kiitos.
No juu, kaveri voivetteli kun tuossa muutama vuosi sitten erosin toisen kerran. Ensimmäisen liitto kesti yli 10 vuotta ja tämä toinen liitto yli 15 vuotta. Näiden välissä yksi seurustelusuhde, eli kolme miestä ollut elämässäni koskaan ikinä yhteensä. Toisesta liitosta yksi lapsi.
Kaveri joka voivotteli "taas eronnut" statustani... hän itse ei edes tiedä, kuinka monen miehen kanssa on seurustellut ja asuinkumppaneitakin ollut parikymmentä vähintään. Lapsia on kolmelle eri isälle. Mutta, hän ei ole ERONNUT. Se on jotain kamalaa epäonnistumista.