Kärsiikö kukaan ns. epätodellisesta olosta ja mikä auttaa siihen ja mistä johtuu?
Kommentit (28)
www. saunalahti. fi/msiivola/omia/depersonalisaatio. html
Maailma ikäänkuin liukuu pois ulottuviltasi, olet kuin jossakin sarjakuvassa. Tämä on yleinen oire paniikkihäiriössä. Lue siitä lisää.
eli se mun laajenemis juttu missä juttelukaverin pää alkaa laajeneen ja tuntuu kun en ois enää siinä tilanteessa, ni se on joku liisa ihmemaassa juttu? ai mikäs se semmonen on?
Muhun toi Hellstenin pointti täsmää. Sain elämäni järjestykseen; vaihdoin miestä, kotia ja ammattia ja tulin sinuiksi itseni kanssa eikä tuntemuksia ole enää ollut. Olen aina ajatellut, että jonkinasteista paniikkihäiriötä se oli. sillä ei niitä kohtauksia ikinä kotona tullut. Ja semminkin kun olin asiakaspalveluhommissa...
Vierailija:
Luulin ettei kukaan muu tällasesta " kärsi" ! Ja just toi " onko kaikki tämä todella olemassa" -olo kuuluu siihen, yhtäkkiä vaan alkaa katsella tilannetta jossa on jotenkin ulkopuolelta käsin, niinkun ei itse olisi siinä. Tosin mä kyllä muutenkin mietin elämää useinkin tosi syvällisesti, " miks just mä oon mä, miks tälläsessä kropassa ja just tässä paikassa" jne...
Kaikista ufoimman fiiliksen saa aikaiseksi, kun tuijottaa peilistä intensiivisesti omaa kuvaansa ja alkaa pohtia, että tuo tuolla näkyvä tyyppi on tosiaan se, jonka ajatuksia minä ajattelen.
Niinpä, ihmisessä on todella oikeasti kaksi puolta. Se henkinen minä, " oikea minä" ja tämä fyysinen keho on vain tavallaan kuori sille. Joten ei ihme että tulee tuollaisia tuntemuksia, te muistatte ja tiedostatte tämän asian :)
Itselläni jo ihan lapsena (muistan n 5v ja siitä ylöspäin) tuli monesti sellainen olo, että tunsin eritysen selkeästi että sisin minä ja fyysinen minä olemme täysin kaksi eri asiaa. Siis koin olevani kehoni sisällä, kuin " vankilassa" jossa ikkuna ulkomaailmaan olivat silmäni. En osaa selittää, kuulostaa varmasti omituiselta. Mutta, nyt olen alkanut ymmärtää että jo silloin tiesin ja muistin hämärästi mitä ihminen on..
Googlen kautta löytyy paljon tähän liittyvää asiaa. Lukekaa erilaisia keskustelupalstoja, ottakaa sselvää asioista :) Esim reikisivut, kristallipallo, suomi24:stakin voi jotain löytyä. Tutkikaa, olkaa ennakkoluulottomia, uskon ja tiedän että löydätte vastauksia.
Googlettakaapa.