Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vinkki se köyhälle oikein on että "Käy hakemassa ruoat punalappualesta"?? Luulevatko he että niitä vain on siellä kaikkien halukkaiden otettavissa?

Vierailija
26.11.2022 |

Minä olen yrittänyt ostaa -30% ja -60% aleista koko kuluneen vuoden, eikä se todellakaan ole helppoa.
Harvoin olen onnistunut
Noita aletuotteita ei todellakaan ole kaikille halukkaille...Varsinkaan nyt kun ajat ovat kovenemassa

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä, kun lähistön rouva hakee tunti ennen klo 21 kaikki (80%)punalaput. Hän asuun min 500000€ asunnossa.

Ei jaksaisi kokopäivää kytätä

Vierailija
102/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lähtisi hortoilemaan busseilla klo 21 jälkeen Kannelmäen prismaan.

En tiedä mistä päin hortoilet, mutta olen asunut Kaaren Prisman lähellä 10 vuotta ja käynyt 24/7 auki olevassa Prismassa tavallisesti ostoksilla klo 2-3 aamuyöstä ihan jalan. Olen 153cm nainen. Ei mitään ongelmaa tai hämminkiä, kesäloman aikaan iltaisin ja keskiöisin on vähän aikaa sisällä teinejä kokoontumassa ja meluamassa ja sotkemassa pari nurkkaa karkkipapereilla.

Kannelmäen keskustan K-markettiin sen sijaan en välttämättä menisi. Se on ihan eri kaliiberia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun niitä on, kannattaa ostaa reilummin ja pakastaa osa.

Pakastaessa menee sähkön siirron rahanpesumaksua.

Vierailija
104/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten kanssa ei siihen aikaan lähdetä kauppaan.

Tämä on niitä yksihuoltajan ongelmia eli yleensä itse aiheutettua.

Kyllä, ihan omaa vikaa sairastuin ja mies ei kestänyt muuttunutta turvonnutta habitustani, niin läksi. Mitäs menin perhana sairastumaan!

Vierailija
105/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli jossai ip-lehdessä artikkeli ruokajonoista. Joku herra oli tyytyväinen ilmaisruoanhakija jo 12 vuodelta.

Harmitteli kuitenkin, ettei kaalia tohdi ostaa sian kyytipojaksi, kun kiinankaali maksaa niin paljon.

Kunpa joku kertoisi hänelle supmalaisesta keräkaalista...

Vierailija
106/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt lukenut ainakin kaksi lehtiartikkelia, joissa nämä kuntien tulokuninkaat kiertelevät ostamassa punalaputetut tuotteet pois, kun on niin ihanan halpaa. Toki heillähän on siihen parhaimmat mahdollisuudet kun on aikaa, auto ja miljoonia tilillä.

Niin myös minä. Oikein rehentelevät, että kun kerran voi ostaa niin miksi ei käytä hyväkseen, kuuluu kaikille.

Tietysti kuuluukin. Mutta on aivan eri ajasa hyvällä autolla marketin parkkipaikalle paksun lompakon kanssa illalla kuin lähteä kävellen lähikauppaan. Muutama punalappuinen saattaa siellä olla ja nekin niin kallita tuotteita joita ei köyhän siltikään kannata ostaa.

Markettiin on matkaa ja itse en vanhana ihmisenä lähde illalla kävellen hortoilemaan.

Tämäkin on niin etiarvoista ja sama juttu kuin kehoitis köyhille kerättölkkejä.

Mites keräät kun niitä tölkkejä ja punalappuisia ei nykyään ole kerättävänä.

Joku sanoi, että ostaa kerralla enemmän, no milläs osta kun sillä pienellä rahalla on kuukauden aikana maksettava kaikki muukin elämiseen liittyvä. Jos loppukuusta sattuu olrmaan hyviä tuotteita ja rahat jo menneet pakollisiin kuluihin niin milläs ostat.

Eri asia kun rahaa on koko ajan runsaasti käytettävissä.

Tässä on paljon oleellista sanottu. Hyvillä tuloilla elävänä mulle on paljon helpompaa säästää ruoassa. Punalappuisia en metsästele, mutta esimerkiksi ihan se, että olen voinut kerätä kotiin kattavan kuivatarvikekaapin ja hyvän kotivaran, on jotain, mihin en olisi kaksikymppisenä köyhänä ikinä pystynyt. Ruoanlaitto on tosi helppoa, kun kotona on kaikki se, mitä mulla on.

Köyhänä kikkailin ateriat yksi kerrallaan.

En mä miljonääri ole vieläkään, mutta palkka ylädesiilin puolella ja velaton koti. En ikinä unohda, miten vaikeita oli vuodet köyhyysrajan alapuolella.

Kun mun kotona täyttyy kassillinen panttipulloja, vien sen taloyhtiön roskiksen kulmalle ja laitan vinkin someen. On aina jaettu nopeasti. Mä tiedän, että köyhyyttä on ihan lähelläkin vaikka kuinka paljon.

Ja ihan yhtä paljon on niitä varakkaita jotka hipsivät hakemaan sun pullokassit.

Vierailija
107/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää leivoksia.

Vierailija
108/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koko vuoden ostanut possun ja naudan suikaleet ja jauhelihan punalappulla, ei ole tarvinnut normaalihintaa maksaa. Joskus löytää broileria, mutta muita harvemmin ainakaan ilman marinadeja. Kylmäsavulohesta tai graavista teen kiusausta vain jos punalappuja löytää ja on niitä muutama tullut tehtyä kevättalvella ja kerran nyt marraskuussa. En siis tee uuniruokia kuin lämmityskaudella puuliedellä.

Vierailija
109/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys, perseennuolenta ja selkärangattomuus on etu nykyajan Suomessa. Myös työelämässä. Valitettavasti!

Vierailija
110/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että punalaputettua tuotteita ostaa keskimääräistä varakkaammat. Eivät he olisi varakkaita ilman järkevää rahankäyttöä. Köyhä ostaa täydellä hinnalla ruuan kun kerrankin rahaa niin sitä käytetään.

Yksikään varakas ei ole vaurastunut satunnaisen alennusruoan ostamisella.

Ei tietenkään! Mutta se (punalaputettujen tuotteiden ostaminen) on vain yksi osoitus heidän rahankäytöstään ja siitä, kuinka pystyvät suunnittelemaan elämäänsä. Heitä ei nolota ostaa asioita halvalla, päinvastoin, he pyrkivät löytämään aina sen edullisimman keinon hankkia jotain. Olipa kyse perunoista tai yksityislentokoneesta.

Kuka ne Audit, merkkivaatteet, konserttiaitiot, yksityislääkärivastaanotot ja ravintolaillalliset sitten ostaa? Köyhätkö?

Vierailija
111/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että punalaputettua tuotteita ostaa keskimääräistä varakkaammat. Eivät he olisi varakkaita ilman järkevää rahankäyttöä. Köyhä ostaa täydellä hinnalla ruuan kun kerrankin rahaa niin sitä käytetään.

Ei tietenkään! Mutta se (punalaputettujen tuotteiden ostaminen) on vain yksi osoitus heidän rahankäytöstään ja siitä, kuinka pystyvät suunnittelemaan elämäänsä. Heitä ei nolota ostaa asioita halvalla, päinvastoin, he pyrkivät löytämään aina sen edullisimman keinon hankkia jotain. Olipa kyse perunoista tai yksityislentokoneesta.

Kuka ne Audit, merkkivaatteet, konserttiaitiot, yksityislääkärivastaanotot ja ravintolaillalliset sitten ostaa? Köyhätkö?

Et osaa siis lukea, ok.

Varakkaan eivät käytä rahaa (heidän mielestään) turhaan. Jos saman tuotteen saa 1000 eurolla tai 1500 eurolla, niin kumman summan luulet heidän maksavan? Jos Audin saa Saksasta 85 000€ ja Suomessa se maksaa noin 140 000€, niin kummasta maastahan se varakas henkilö sen ostaa? Koska hän ostaisi sen audin joka tapauksessa, valinta ei ole, että joko ostaa tai ei osta. Koska rahaa on, mutta sitä ei "tuhlata".

Vierailija
112/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa siis lukea, ok.

Varakkaan eivät käytä rahaa (heidän mielestään) turhaan. Jos saman tuotteen saa 1000 eurolla tai 1500 eurolla, niin kumman summan luulet heidän maksavan? Jos Audin saa Saksasta 85 000€ ja Suomessa se maksaa noin 140 000€, niin kummasta maastahan se varakas henkilö sen ostaa? Koska hän ostaisi sen audin joka tapauksessa, valinta ei ole, että joko ostaa tai ei osta. Koska rahaa on, mutta sitä ei "tuhlata".

Voi hellanduudelis nyt taas. Yritätkö sinä tosissasi vetää analogioita ökyautojen ja vanhentuvana alennuksella myytävän ruoan välille?

Paljon on tällä palstalla nähty, mutta harvoin noin vakavaa ajattelun köyhyyttä.

Vierailija
113/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puna laput tulee saman päivän iltapäivällä myöhään ja illalla yleensä. Illalla suuremmat alennukset? Eli vauva ja taapero perheiden yksin elättäjänperheet eivät pääse siis ikinä näitä hakemaan tietenkään.

Vierailija
114/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puna laput tulee saman päivän iltapäivällä myöhään ja illalla yleensä. Illalla suuremmat alennukset? Eli vauva ja taapero perheiden yksin elättäjänperheet eivät pääse siis ikinä näitä hakemaan tietenkään.

Miten paljon näitä punalapputuotteita oikein on kaupoissa? Olen käyttänyt vain verkkokauppoja pari vuotta, joten en tiedä. Sen muistan, että Prismassa en nähnyt niitä koskaan ja lähi-K-marketissa oli korkeintaan kymmenen pakkausta, ja niissäkin jotain possunkyljystä tai epämääräisiä palvelutiskin jämiä. Joskus löysin ostettavaa, mutta säästö oli hyvin satunnaista ja korkeintaan euron tai pari.

Vierailija
115/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää en ole ostanut normaalilla hinnalla pitkään aikaan, sämpylät leivon itse. Ilta-aleen on turha mennä lähikauppaan. Rohmut menevät keräämään kärryt täyteen hyvissä ajoin, jotain paistopiste tuotteita jäljellä. Parhaiten ole saanut punalaputettuja n 1-2 tunnin kuluttua kaupan avaamisesta.

Vierailija
116/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä niitä ei sitten kaikissa kaupoissa ole niin paljon. Minulla on tapana käydä yhdeksän jälkeen ensin Prismassa ja jos siellä ei ole punalaputettuja tuotteita, menen K-kauppaan ja /tai Alepaan. On lähistöllä sitten vielä toinenkin K-kauppa, mutta sieltä ei saa 60 prosentin alennuksella, vaan korkeintaan 50 prosentin.

Vierailija
117/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa siis lukea, ok.

Voi hellanduudelis nyt taas. Yritätkö sinä tosissasi vetää analogioita ökyautojen ja vanhentuvana alennuksella myytävän ruoan välille?

Paljon on tällä palstalla nähty, mutta harvoin noin vakavaa ajattelun köyhyyttä.

OK boomer.

Vierailija
118/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa siis lukea, ok.

OK boomer.

Sillä lailla loppuivat satumaailmassaan elävän ressukan argumentit. Pitäisikö sääliä vähäsen?

Vierailija
119/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin saan punalapputuotteita kun kaikki on revitty käsistä jo ennen iltakahdeksaa. Porukka tulee lastaamaan kärryn täyteen jo tuntia ennen ja istuu oottamassa milloin kello on kahdeksan. Eräs myyjä sanoi että sitä piti vähentää kun aina kävi samat ihmiset lastaamassa kärryn täyteen. Nyt se sama kauppa lahjoittaa hävikkiruuan hyväntekeväisyyteen, eli vapaaehtoisille, jotka jakavat ruuan vähävaraisille.

Vierailija
120/137 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyytyy 30 prossaan, niin niitä on usein aamusta asti ja valitsemaan pääsee. Toki riippuu paikasta ja päivästä.