Mikä vinkki se köyhälle oikein on että "Käy hakemassa ruoat punalappualesta"?? Luulevatko he että niitä vain on siellä kaikkien halukkaiden otettavissa?
Minä olen yrittänyt ostaa -30% ja -60% aleista koko kuluneen vuoden, eikä se todellakaan ole helppoa.
Harvoin olen onnistunut
Noita aletuotteita ei todellakaan ole kaikille halukkaille...Varsinkaan nyt kun ajat ovat kovenemassa
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edullisia ruoka-aineksia on vaikka kuinka paljon. Ne ei vaan kaikille kelpaa.
Edullisuus on suhteellinen käsite, jos on paljon rahaa kaikki tuntuu edulliselta ja päinvastoin.
Ja kaikki tuntuu kalliilta, kun ei halua tehdä ruokaa itse edullisista raaka-aineista.
Ja moniko ruuan hinnasta valittaja kerää marjoja ja sieniä tai käy ongella tai pilkillä (liki ilmaisia kalastustapoja eikä tarvita lupia)?
Niinpä.Marjoilla ja sienillä ei mahaa täytetä, ja pilkillä istumiseen tarvitaan paljon aikaa.
Juu ainahan niitä selityksiä löytyy 😁
No, teepä jonkinlainen laskelma siitä, miten hurjat säästöt marjoilla ja sienillä ja onkikaloilla saa vaikka vuoden aikana per nuppi.
No aika hemmetin isot säästöt, jos ahkera on. Ostapa järvikalaa ja suppiksia kaupasta niin älyät. Ehkä.
En syö sieniä ollenkaan. Paljonko lasket minun säästäneen 50 vuodessa?
Et tietenkään syö, kuten et marjojakaan. Etkä kaalia etkä perunaa. Et ylipäätään mitään ilmaista tai halpaa.
Älä ole typerä. Tai älä viitsi ainakaan esitellä typeryyttäsi.
Marjojen ja sienien vetäminen näihin vinkkiketjuihin on pelkkää kosmetiikkaa.
No eihän se kyllä ole. Sieniä voi käyttää niin monessa, niitä voi syödä vaikka joka päivä. Samoin jos marjoja syö päivittäin, niin se on kaikkea muuta kuin kosmetiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan lähtisi hortoilemaan busseilla klo 21 jälkeen Kannelmäen prismaan.
? Viimeksi eilen kävin. Dösällä täältä Haagasta noin klo. 23. Mikä siinä on niin jännittävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edullisuus on suhteellinen käsite, jos on paljon rahaa kaikki tuntuu edulliselta ja päinvastoin.
Ja kaikki tuntuu kalliilta, kun ei halua tehdä ruokaa itse edullisista raaka-aineista.
Ja moniko ruuan hinnasta valittaja kerää marjoja ja sieniä tai käy ongella tai pilkillä (liki ilmaisia kalastustapoja eikä tarvita lupia)?
Niinpä.Marjoilla ja sienillä ei mahaa täytetä, ja pilkillä istumiseen tarvitaan paljon aikaa.
No, teepä jonkinlainen laskelma siitä, miten hurjat säästöt marjoilla ja sienillä ja onkikaloilla saa vaikka vuoden aikana per nuppi.
No aika hemmetin isot säästöt, jos ahkera on. Ostapa järvikalaa ja suppiksia kaupasta niin älyät. Ehkä.
Et tietenkään syö, kuten et marjojakaan. Etkä kaalia etkä perunaa. Et ylipäätään mitään ilmaista tai halpaa.
No eihän se kyllä ole. Sieniä voi käyttää niin monessa, niitä voi syödä vaikka joka päivä. Samoin jos marjoja syö päivittäin, niin se on kaikkea muuta kuin kosmetiikkaa.
Sienistä ja marjoista vouhotetaan näissä ketjuissa sen vuoksi, että ne ovat niitä erittäin harvoja syötäviä, joita voi kerätä maksutta. Säästämisneuvoksi niiden keräämisestä ei ole muille kuin niille, jotka ostavat niitä kaupasta valtavia määriä. Ja köyhä ei useimmiten osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sienistä ja marjoista vouhotetaan näissä ketjuissa sen vuoksi, että ne ovat niitä erittäin harvoja syötäviä, joita voi kerätä maksutta. Säästämisneuvoksi niiden keräämisestä ei ole muille kuin niille, jotka ostavat niitä kaupasta valtavia määriä. Ja köyhä ei useimmiten osta.
Tämä. Nykyisillä sähkönhinnoilla ei marjojen ja sienten pakastaminenkaan ole kovin järkevää. Tuleehan niille hintaa jo kerätessäkin kun yleensä marja- ja sienimaastot ovat automatkan päässä. Köyhillä harvoin on autoakaan joten ei kovin järkevä neuvo.
Jos kesät menevät jatkossakin niin kuiviksi kuin viime kesä ja sitä edellinen kesä, niin kohta on marjastus ja sienestyskin samanlaista onnen kauppaa kuin punalaput tai kirppislöydöt. Ainakin oma saldoni tämä vuonna oli pyöreä nolla, joten kerään marjani kaupan pakastealtaasta. 😁
Käyn itse kaupassa yleensä n. seitsemän maissa illalla arkipäivänä enkä muista milloin olisin viimeksi nähnyt mitään punalaputettua. Ilmeisesti tuohon aikaan ei ole mitään tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt lukenut ainakin kaksi lehtiartikkelia, joissa nämä kuntien tulokuninkaat kiertelevät ostamassa punalaputetut tuotteet pois, kun on niin ihanan halpaa. Toki heillähän on siihen parhaimmat mahdollisuudet kun on aikaa, auto ja miljoonia tilillä.
Talousasiat hyvin hanskassa. Luultavasti pärjäisivät hyvin ilman suuria tulojakin, kun osaavat pitää menot kurissa. Oikeasti perheelle voi tehdä viikon ruoat muutamalla kympillä, kun kiinnittää huomiota raaka-aineiden hintoihin ja tekee kerralla ison satsin pakastimeen.
Punalaputetut menevät jo heti aamusta -30%. Ilta-alessa on enää vain paistopisteen tuotteita, tulisesti maustettuja vegejuttuja tai ylikalliita lihoja ja kaloja, jotka ovat kalliita alessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt lukenut ainakin kaksi lehtiartikkelia, joissa nämä kuntien tulokuninkaat kiertelevät ostamassa punalaputetut tuotteet pois, kun on niin ihanan halpaa. Toki heillähän on siihen parhaimmat mahdollisuudet kun on aikaa, auto ja miljoonia tilillä.
Talousasiat hyvin hanskassa. Luultavasti pärjäisivät hyvin ilman suuria tulojakin, kun osaavat pitää menot kurissa. Oikeasti perheelle voi tehdä viikon ruoat muutamalla kympillä, kun kiinnittää huomiota raaka-aineiden hintoihin ja tekee kerralla ison satsin pakastimeen.
Tarvitaan pöytään muutakin kuin pakkasesta sulatettu laatikko.
Vierailija kirjoitti:
Jos kesät menevät jatkossakin niin kuiviksi kuin viime kesä ja sitä edellinen kesä, niin kohta on marjastus ja sienestyskin samanlaista onnen kauppaa kuin punalaput tai kirppislöydöt. Ainakin oma saldoni tämä vuonna oli pyöreä nolla, joten kerään marjani kaupan pakastealtaasta. 😁
Käyn itse kaupassa yleensä n. seitsemän maissa illalla arkipäivänä enkä muista milloin olisin viimeksi nähnyt mitään punalaputettua. Ilmeisesti tuohon aikaan ei ole mitään tarjolla.
Milloinkaan ei ole näin valtavia mustikoita ja paljon ollut kuin nyt kesällä, ja vadelmiakin olisi ollut vaikka kuinka (en voi syödä niitä, tulee huono olo). Kantarellejä oli p a l j o n mutta herkkutatteja löysin tasan kaksi. Suppilovahveroita oli niukahkosti, eli vain noin 4-5l per keräyskerta, ei jättikassillista. Mustikoita oli muutenkin paljon, un keväällä ei ollut kukinta-aikaan hallaa, kuten usein tuppaa olemaan. Etelämmässä ei satanut, joten mustikat olivat pieniä, mutta ei niitä kissojen ja koirien kanssa tarvinnut etsiä, siellä ne varjoisalla puolella metsää kasvoivat.
Mutta esimerkiksi 50km päässä ei ollut lainkaan kantarellejä, ei rouskuja, ei tatteja, ei mitään. Mustikoita oli pari jne. Jyväskylän laitamilla taas oli aivan loistava marjavuosi, kuten yleensäkin (pieniä järviä joiden laidoilla riittii kosteutta). Ei mene edes näin pienessä maassa tasan.
Olen huomannut että ihmiset ovat hyvin aggressiivisia kun ilta-alet alkaa, tönitään ja puhistaan että MULLE TOI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä olla niin, että jos tulokuningas tempaistaisiin yllättäen elämään toimeentulotukiasiakkaan elämää, hän olisi pian sormi suussa. On nimittäin ihan eri juttu pitää menot kurissa tuhansien eurojen kuukausittaisella käyttelyrahalla kuin rahamäärällä, joka riittää nipin napin ruokaan.
Nuukaileminen on muuten ihan mukavaa hommaa silloin, kun tietää, että tilillä on, mistä ottaa, kun mieli tekee tai tarve vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä olla niin, että jos tulokuningas tempaistaisiin yllättäen elämään toimeentulotukiasiakkaan elämää, hän olisi pian sormi suussa. On nimittäin ihan eri juttu pitää menot kurissa tuhansien eurojen kuukausittaisella käyttelyrahalla kuin rahamäärällä, joka riittää nipin napin ruokaan.
Nuukaileminen on muuten ihan mukavaa hommaa silloin, kun tietää, että tilillä on, mistä ottaa, kun mieli tekee tai tarve vaatii.
Se ON niin. Ihan sama mitä raharikkaat väittää. Että omasta asenteesta kiinni jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ON niin. Ihan sama mitä raharikkaat väittää. Että omasta asenteesta kiinni jne.
Ei ne pienet menot, vaan ne suuret tulot.
Lähi-Supermarketissa on paistopistetuoteet -50% kasin jälkeen . Katetta on alennuksenkin jälkeen. Lidlistä edullisemmin tuotteet ilman alennuksia.
Kauppa se on mikä kannattaa.
Mulla olisi varaa ostaa täydellä hinnalla, mutta otan kun näen kiinnostavia tuotteita alennuksessa. Tällä hetkellä mulla on muutama paketti jauhelihaa pakastimessa.
Jos on oikeasti köyhä ja näkee nälkää, niin vegetuotteita ei kannata väheksyä. Monet ovat hyviä. On toki paskaakin, mutta niin on vegettömissäkin tuotteissa. Esim. lihapiirakoita tai roiskeläppiä en ostaisi vaikka maksaisivat kymmenen senttiä.
Nytkin on ollut monta päivää lapputavaraa hyllyissä aika pitkilläkin päiväyksillä. On ollut raakamakkaroita ja tavallisia makkaroita, meetwurstia, munia, juustoja, suklaata, kalaa, lihaa, kinkkuja, kermaa, rahkaa, jogurttia, leipää, pullaa, sinappia, oliiviöljyä, maksapateita monia lajeja, oliiveja. On ollut ostajan markkinat. Nyt on mennyt noin 300€ pakkaseen ja jääkaapin syövereihin. En tarvitsisi kaupasta ennen huhtikuuta yhtään lihaa, juustoa tai maitotuotteita. Pelkät kasvikset riittäisi. Lappupastaa ja -riisiä nyt on aika useinkin. Mutta käyn silti, koska säästöä se vaan on. Kun on hyvä pesävaranto, niin ei tarvitse ikinä ostaa täyteen hintaan. Lisäksi saa vielä luomulihaa ja -munia syödä. Mustaleimaemmentalia saa alle arkijuuston kilohinnan nyt.
Leipää löytyy lähes aina, mutta eipä juuri muuta. Iloisia yllätyksiä ovat, jos sattuukin löytymään. No, pakastin sentään täynnä leipää.