Mikä vinkki se köyhälle oikein on että "Käy hakemassa ruoat punalappualesta"?? Luulevatko he että niitä vain on siellä kaikkien halukkaiden otettavissa?
Minä olen yrittänyt ostaa -30% ja -60% aleista koko kuluneen vuoden, eikä se todellakaan ole helppoa.
Harvoin olen onnistunut
Noita aletuotteita ei todellakaan ole kaikille halukkaille...Varsinkaan nyt kun ajat ovat kovenemassa
Kommentit (137)
Ei köyhillä punalappujen metsästäjillä ole isoja pakastimia vaan pieni pakastin rasia jääkaapin yläosassa. Ei sinne mahdu säilöön melkein mitään. Ja useasti punalaputettuina on normaalihinnaltaan kalliita tuotteita, joiden alennettu hintakaan ei ole edullinen, köyhälle. Lisäksi alennettuna on tuotteita joita ei voi hyödyntää jokapäiväisessä ruokavaliossa täyspäiväisesti, eli esim erikoistuotteita. Eikä näitä punalaputettuja ainakaan pikkukylän k-marketissa paljoa olekaan, jos yhtään...
Joo ne punalaput löytyy usein tiettyinä päivinä ja tiettyyn kellonaikaan. Kun olin äitiyslomalla, oli hyvin aikaa mennä silloin tiistai aamupäivällä kauppaan vauvan kanssa, kun lähi Cittarin hyllyt oli punalappua täynnä. Nyt kun olen taas töissä, ei siinä neljän jälkeen niitä alelaputettuja tuotteita löydy samalla tavalla. Ja S-ryhmän ilta-aleen en edes jaksa mennä tappelemaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen ostin laputettuja karjalanpaistilihoja. Laitoin paistin yöksi leivinuuniin. Kylläpä tuli hyvää eikä ollut kallista!
Osalle ne laputetutkin on kalliita.
Kaali on halpaa.
Ei kaali ole oikeastaan halpaa miltään kantilta, ei ainakaan energianlähteenä eikä kovin kummoinen vitamiininlähdekään näillä hinnoilla.
Taidat olla hieman tyhmä
Kaali on todella terveellistä.
7 kiloa saat syödä kaalia saadakses 2000kcal täyteen. Taisi olla kaali 3€/kg kun viimeksi katsoin. Eli reilut 20€/vrk menee syödä kaalia per päivä.
Hyvät neuvot sulla.
Missähän kaupassa asioit? Kaali maksoi eilen 0,59€/kg.
Mutta sinun kanssasihan on turha keskustella, koska sinulle ruoka on vain energiaa ja proteiineja ja rasvaa. Millään muulla ei ole väliä. (ei edes maulla).
Sulla taitaa olla parin vuoden takaiset hinnat mielessäs jos noin halpaa kaali on. Nettikaupasta näkee että prismoissakin on yli euron (on ollut aiemmin syksylllä kalliimpaa) ja lähikaupoissa vielä enemmän. No, mandariineja yms saa myös reilu euron kilo, ei kaali ole mikään erityisen halpa kasvikunnan tuote tässä mielessä.
Ja tosiaan ihminen tarvitsee ensisijaisesti elääkseen sitä energiaa, loppu on hifistelyä.
https://kcm-tarjouslehdet.k-ruoka.fi/w7df7td7t6w_tarjouslehti_47LV_KCM/…
Aijoo kiitti black friday tarjouksen osasit kaivaa köyhälle säästövinkiks. Kyllä voi ihminen olla tyhmä
Kyllä, olen tasan tarkkaani niiin tyhmä, että käytän hyväkseni myös Black Friday- tarjoukset, enkä kategorisesti kieltäydy niiden käyttämisestä, koska "köyhän on pakko ostaa vain kalliilla hinnalla". Ostin kaksi suurta kaalinkerää, teen toisesta hapankaalia ja toinen menee kaalilaatikkoon sekä salaattiin. Meillä herkutellaan :-)
Ostin Citymarketista kaalit, punalaputettua jauhelihaa sekä punalaputettua kanaa ja kuohukermaa (litrahinta oli punalaputettuna pienempi kuin Prismassa halvin kuohukerma). Lisäksi ostin Black Friday- tarjouksesta edullista kissanruokaa, sekä pari keltalaputettua sämpyläpussia (ovat siis -50%; olen niin laiska köyhä, etten leivo itse kovin usein). Kannoin tämän kassillisen autoon ja kävelin viereiseen Prismaan, josta ostin punalaputettua maitoa (Citymarketissa ei ollut, sieltä ei kannata maitoa ostaa kuin punalaputettuna) sekä punalaputettuja broilerpullia (lapset pitävät niistä, mutta ostan niitä vain punalaputettuna) sekä tarjouksessa olleita kananmunia, joiden kilohinta oli tällä kauppakierroksella halvin. Vein nämä autoon ja kävelin viereiseen Tokmanniin, jossa oli kaikki lemmikkien ruuat -20%, ostin siis niitä - tosin vain niitä, mitä ostaisin muutenkin.
Teeppäs tuo sama vielä ilman autoa.
Kesäisin teenkin tuon polkupyörällä. Työkaverini kulkee pyörällä läpi vuoden, ja hänen työmatkansa on 60km suuntaansa. Jopa minä pidän häntä kahelina.
Oot saanu pienellä mäihällä punalapputuotteita ja alennuksia ja nyt kuvittelet olevas joku säästämisen nero. Kuten todettua punalaputet tuotteet ei edelleenkään riitä kaikille eikä ne ylensä ole edes kovin edullisia, punalaputettuina ovat lähinnä niitä kalliimpia tuotteita joiden lähtöhinta on niin korkea ettei alennuskaan tee niistä halpoja. Tai no oikeastaan en edes usko noihin sun alennuksiis, todennäköisesti oot keksinyt ne kaikki päästäs.
Ja joka paikassa ei ole prisma, cm ja tokmanni vierekkäin, etäisyyttä voi olla useampi kilometri.
Ja en tiedä kuinka isoja nuo eläinruokasäkit yms on. Itsellä alkaa kantokyvyn rajat tulla vastaan siinä jossain 10kg paikkeilla (tuotteiden viemä tila määrää enemmän kuin paino tosin) että sais tuossa useamman reissun tehdä.
Sanon että itse syön halvemmalla ilman punalappuihin luottamista ihan vaan ostamalla niitä tuotteita jotka ovat valmiiksi edullisia.
Että haista paska noine poikkeusalennuksines.
Et tunnista sitten edes provokaatiota?
No, kyllä ihan oikeasti löysin nuo kaikki tuotteet eilen punalaputettuna, kaikki sellaisia, mitä ostaisin muutoinkin TAI ostan aina löytäessäni alennettuna (kuten ne broilerpullat). Joskus sattuu hyvä päivä, joskus huono päivä, käyn kaupassa vain kerran viikossa, yleensä perjaintaiaamuisin, jolloin noita laputettuja tuotteita on jonkin verran hyllyssä ennen eläkeläisinvaasiota.
Mutta yksistään noilla ei pystyisi kuuden hengen perhettä ruokkimaan, joten joudun myös tarkkailemaan muita alennuksia ja tarjouksia. Ja ostan aina, jos eteen tulee edullista ruokaa. Ja kyllä, meillä SYÖDÄÄN PALJON KAALIA. Lapset pitävät kaalista raakana, käyvät kerimässä lehti kerrallaan kaalinkerästä suoraan.
Kai sinulla suvussa elää joku joka sodat käyneet läpi tai sotien jälkeen syntynyt? Viellä 50 luvulla syntyneetkit sukulaisesi osaa kertoa, mitä ruokaa tekee kun raha minimi ja ei saa punalaputeisia ruokia kaupoista.Ylätyt kun kertoo mitä syöivät ja miten ravinnon valmistivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edullisia ruoka-aineksia on vaikka kuinka paljon. Ne ei vaan kaikille kelpaa.
Edullisuus on suhteellinen käsite, jos on paljon rahaa kaikki tuntuu edulliselta ja päinvastoin.
Ja kaikki tuntuu kalliilta, kun ei halua tehdä ruokaa itse edullisista raaka-aineista.
Ja moniko ruuan hinnasta valittaja kerää marjoja ja sieniä tai käy ongella tai pilkillä (liki ilmaisia kalastustapoja eikä tarvita lupia)?
Niinpä.
Punalapputuotteiden ostaminen on yhtä huono säästövinkki kuin se, että kirpputoreilta löytyy kaikkea halvalla kaikille. Kaikki on kiinni siitä, sattuuko paikalle oikeaan aikaan ja ennen muita ostajia.
Kirppareilla kierrellessään ei sitten saa olla kuten minä eli ylipitkä nainen, jolla on epätyypillisen muotoiset jalkaterät: isollakaan rahalla ei löydä tarvitsemaansa edes kaupasta, saati tuuripuodeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edullisuus on suhteellinen käsite, jos on paljon rahaa kaikki tuntuu edulliselta ja päinvastoin.
Ja kaikki tuntuu kalliilta, kun ei halua tehdä ruokaa itse edullisista raaka-aineista.
Ja moniko ruuan hinnasta valittaja kerää marjoja ja sieniä tai käy ongella tai pilkillä (liki ilmaisia kalastustapoja eikä tarvita lupia)?
Niinpä.
Marjoilla ja sienillä ei mahaa täytetä, ja pilkillä istumiseen tarvitaan paljon aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Siellä kun päivän istuu pakkasessa ja saa yhden peukalon kokoisen sintin, saa syödä jo paljon saadakseen sen energiankulutuksen korvattua.
Saati kun on kävellyt 10 km sinne kalastuspaikalle.
Eikä missä tahansa saa enää onkia tai pilkkiä, ei täällä päin ainakaan. Vesi ei saa virrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.Marjoilla ja sienillä ei mahaa täytetä, ja pilkillä istumiseen tarvitaan paljon aikaa.
Totta, ei täällä ainakaan kasva sieniä tai marjoja lähimaastossa, vaikka maalla asun. Eikä ole järviä
Vierailija kirjoitti:
Punalapputuotteiden ostaminen on yhtä huono säästövinkki kuin se, että kirpputoreilta löytyy kaikkea halvalla kaikille. Kaikki on kiinni siitä, sattuuko paikalle oikeaan aikaan ja ennen muita ostajia.
Kirppareilla kierrellessään ei sitten saa olla kuten minä eli ylipitkä nainen, jolla on epätyypillisen muotoiset jalkaterät: isollakaan rahalla ei löydä tarvitsemaansa edes kaupasta, saati tuuripuodeista.
Kirppari vinkki on parempi mielestäni ja sopii säästäjälle keskimäärin. Itsekkin tehnyt isojakin hankintoja edullisesti kirpparilta mm sohva, kännykkä, valaisimet, verhot yms..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa ei siihen aikaan lähdetä kauppaan.
Eilen kävin kymmeneltä aamupäivällä ja sain laputettuja lihoja.
Tupla-ale alkaa vasta klo 20. Toki se -30% on parempi kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.Marjoilla ja sienillä ei mahaa täytetä, ja pilkillä istumiseen tarvitaan paljon aikaa.
Juu ainahan niitä selityksiä löytyy 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei illalla enää mitään löydä, ellei muuta sinne kauppaan jo paljon aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täyttäähän niillä. Esimerkiksi sieniruokia ei oikein voi tehdä ilman sieniä, tai marjapuuroa ilman marjoja.
Aikaahan työttömällä köyhällä taas on vaikka kuinka, ja ei muutkaan joka päivä töissä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän riippuu kaupasta, milloin se alkaa. Meidän Prismassa vasta klo 21.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ainahan niitä selityksiä löytyy 😁
No, teepä jonkinlainen laskelma siitä, miten hurjat säästöt marjoilla ja sienillä ja onkikaloilla saa vaikka vuoden aikana per nuppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täyttäähän niillä. Esimerkiksi sieniruokia ei oikein voi tehdä ilman sieniä, tai marjapuuroa ilman marjoja.
Aikaahan työttömällä köyhällä taas on vaikka kuinka, ja ei muutkaan joka päivä töissä käy.
Marjat ja sienet ovat lisukkeita. Mannapuuroa ja kastiketta voi tehdä ilmankin.
Ostan vain jos punalapuissa on edullisia tuotteitaja tuurissaan se on sattuuko kohdalle eli näitten varaan ei voi kukaan elämäänsä laskea eikä ole järkeä ajella tarkistelemaan usein, että mitä on. Hyödynnetään kyllä resq, hävikkilaatikot, eiliset tähdet, Prisman poisto hylly, Cittarin euron tori, lähellä olevat tehtaanmyymälät, mutta silti osan ruokaa joutuu ostamaan normihinnalla..n.80% mitä syödään on jollain tapaa ollut edullista. Mutta tämäkin riippuu missä ihminen asuu, ei kaikilla ole nämä lähellä. Itse taas en asu lähelläkään metsää eli poimi marjoja on turha vinkki..enkä tiedä mistä niitä edes löytää..monella tuntuu olevan käsitys et menee vaan metsään ja ottaa marjat ja sienet ja se on siinä.
Joo. Punalaput on täysin turha vinkki muutenkin. Ihan kuin kaikki köyhät ei jo olisi siitä tietoisia. Se nyt vaan on niin, että jos rahaa on todella vähän, ei siinä mikään vinkki auta. Jos rahaa ei ole, sitä ei sitten ole.