Mikä vinkki se köyhälle oikein on että "Käy hakemassa ruoat punalappualesta"?? Luulevatko he että niitä vain on siellä kaikkien halukkaiden otettavissa?
Minä olen yrittänyt ostaa -30% ja -60% aleista koko kuluneen vuoden, eikä se todellakaan ole helppoa.
Harvoin olen onnistunut
Noita aletuotteita ei todellakaan ole kaikille halukkaille...Varsinkaan nyt kun ajat ovat kovenemassa
Kommentit (137)
Meidän lähikaupassa punalappualessa on lähinnä jotain kakkuja, graavilohta ja homejuustoja, jotka ovat kalliita vielä alennuksessakin..
Joo, harvoin täällä meilläkään mitään on. Yleensä sitten kun on, niin jotain kalliita tuotteita, jotka eivät alennettuinakaan sovi vielä lompakolleni.
Vierailija kirjoitti:
Eilen ostin laputettuja karjalanpaistilihoja. Laitoin paistin yöksi leivinuuniin. Kylläpä tuli hyvää eikä ollut kallista!
Osalle ne laputetutkin on kalliita.
Useinhan tuo ohje nykyään kuuluukin JOS niitä on.
Lasten kanssa ei siihen aikaan lähdetä kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun niitä on, kannattaa ostaa reilummin ja pakastaa osa.
Näin teen kun on punalappuisia sisäfileitä
Varsinkaan kun ei kehtaa notkua mitään ostamatta kaupoissa vähävaraisena odottelemassa josko vanhentuvia tuotteita laputettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Eilen kävin kymmeneltä aamupäivällä ja sain laputettuja lihoja.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkaan kun ei kehtaa notkua mitään ostamatta kaupoissa vähävaraisena odottelemassa josko vanhentuvia tuotteita laputettaisiin.
äLÄ PUHU PASKAA, KAUPPIAS EI TILAA SEMMOISTA MIKÄ EI MENE KAUPAKSI.
Eduskunta ja hallitus ja kaikki puolueet Suomessa antavat juuri tuollaisia kommentteja, menkää etsimään punalappuisia tuotteita, meitä ei kiinnosta sillä me rahastamme teidät rutiköyhiksi ja saamme siitä hyvästä palkkiot ja bonukset ja hyvät rahakkaat EU virat...
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niitä yksihuoltajan ongelmia eli yleensä itse aiheutettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen ostin laputettuja karjalanpaistilihoja. Laitoin paistin yöksi leivinuuniin. Kylläpä tuli hyvää eikä ollut kallista!
Kaali on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
No joulukuussa ei tarvikaan, kun te saatte niin kauheet lapsilisät ihan tuosta vaan. Meinasin pökrätä, kun luin IS:sta, mitä summia jaellaan veronmaksajien rahoilla. Toivottavasti ei enää anneta näille kunnan syöttiläille muita lahjakortteja tms.
Mä olen nyt lukenut ainakin kaksi lehtiartikkelia, joissa nämä kuntien tulokuninkaat kiertelevät ostamassa punalaputetut tuotteet pois, kun on niin ihanan halpaa. Toki heillähän on siihen parhaimmat mahdollisuudet kun on aikaa, auto ja miljoonia tilillä.
En todellakaan lähtisi hortoilemaan busseilla klo 21 jälkeen Kannelmäen prismaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt lukenut ainakin kaksi lehtiartikkelia, joissa nämä kuntien tulokuninkaat kiertelevät ostamassa punalaputetut tuotteet pois, kun on niin ihanan halpaa. Toki heillähän on siihen parhaimmat mahdollisuudet kun on aikaa, auto ja miljoonia tilillä.
Niin myös minä. Oikein rehentelevät, että kun kerran voi ostaa niin miksi ei käytä hyväkseen, kuuluu kaikille.
Tietysti kuuluukin. Mutta on aivan eri ajasa hyvällä autolla marketin parkkipaikalle paksun lompakon kanssa illalla kuin lähteä kävellen lähikauppaan. Muutama punalappuinen saattaa siellä olla ja nekin niin kallita tuotteita joita ei köyhän siltikään kannata ostaa.
Markettiin on matkaa ja itse en vanhana ihmisenä lähde illalla kävellen hortoilemaan.
Tämäkin on niin etiarvoista ja sama juttu kuin kehoitis köyhille kerättölkkejä.
Mites keräät kun niitä tölkkejä ja punalappuisia ei nykyään ole kerättävänä.
Joku sanoi, että ostaa kerralla enemmän, no milläs osta kun sillä pienellä rahalla on kuukauden aikana maksettava kaikki muukin elämiseen liittyvä. Jos loppukuusta sattuu olrmaan hyviä tuotteita ja rahat jo menneet pakollisiin kuluihin niin milläs ostat.
Eri asia kun rahaa on koko ajan runsaasti käytettävissä.
Työelämässä on ihan saatanan tyhmää porukkaa näiden neuvojen kanssa. Oon alkanu miettimään onko tyhmyys pitemminkin etu työelämässä kuin haitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaali on halpaa.
Ei kaali ole oikeastaan halpaa miltään kantilta, ei ainakaan energianlähteenä eikä kovin kummoinen vitamiininlähdekään näillä hinnoilla.
Taidat olla hieman tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaali on halpaa.
Ei kaali ole oikeastaan halpaa miltään kantilta, ei ainakaan energianlähteenä eikä kovin kummoinen vitamiininlähdekään näillä hinnoilla.
Taidat olla hieman tyhmä
Kaali on todella terveellistä.
Silloin kun niitä on, kannattaa ostaa reilummin ja pakastaa osa.