Anopin kummallinen käytös, nolasi minut porukan edessä tarkoituksella kyselemällä äidistäni, johon olen katkaissut välit
Minä en ole oman äitini kanssa missään tekemisissä, koska hän on alkoholisti ja erittäin hankala ja toksinen ihminen. Näin on ollut vuosia. Olen kertonut asiasta varmaan kaksi kertaa perustellen anopilleni, joka ei tunnu asiaan jotenkin tajuavan. Hän jostakin syystä aina palaa aiheeseen, vaikka tunnen oloni kiusaantuneeksi ja se näkyy kyllä selvästi. Olen miettinyt, että hän ei ilmeisesti vaan tajua.
Mutta nyt olimme eräässä juhlatilaisuudessa, jossa oli paljon porukkaa ja miehen puolen sukulaisia. Ja yhtäkkiä anoppini alkaa kysellä kaikkien kuullen äidistäni. Menin jotenkin lukkoon ja yritin selittää että onhan tästä ollut puhetta jne, mutta hän oli ikään kuin närkästynyt jotenkin ja vähän syyllistävä. Muut oli ihan hämmentyneitä, en tiedä ymmärsivätkö he mitään. Mieheni, täysi pelkuri näissä asioissa, ei kommentoinut mitään ja kun jälkikäteen kysyin, väitti että ei muka ollut tajunnut että siinä olisi ollut mitään ongelmallista. Joo, käyn terapiassa aiheen takia ja hän ei näe että siinä on mitään ongelmallista.
Olen vähän sitä mieltä, että anoppi on ilkeä. Mitä arvelette? Hän tietää kyllä että äitini on alkoholisti ja kasvatusvastuu oli aikanaan mummulla, ja että äitini on edelleen täysin sekaisin ja siksi en halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Mutta silti kehtaa alkaa kyselemään syyllistävään ja hieman ivansekaiseen ihmettelevään sävyyn asiasta muiden, ventovieraiden edessä. Ei voi olla enää pelkkää typeryyttä.
Kommentit (429)
Provohan tämä. Ja tietyt jankuttajat oikein ilakoivat täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä sen sortin teeskentelyn vihaaja, joka ei siedä minkäänlaisia virtahepoja olohuoneessa, että otan aivan varmasti vaikka keskellä sukujuhlaa puheeksi ihmisen, josta jotkut esittävät ettei häntä ole olemassa, eikä hänestä saa puhua. Taitaa ap:n anoppi olla juuri meikäläisiä. Olemme ilmapiiriä tervehdyttäviä ihmisiä.
Miten se muka tervehdyttää ilmapiiriä, että otat puheeksi itsellesi täysin vieraan ihmisen alkoholismin ja satutat ja loukkaat toista henkilöä vetämällä esiin hänen traumansa? Et ole siis itse mikään osallinen näissä asioissa, mutta pidät reiluna levitellä muidenvakeuksia esille muiden läsnä ollessa?
Et kyllä ole mikään tervehdyttävä voima. Päin vastoin, kylvät myrkyllistä ilmapiiriä ja pahaa mieltä ympärillesi.
Aplta kysyttiin että mitäs äidillesi kuuluu ja sit se onkin traumojen esiin vetämistä ja loukkaus? Huh huh
Siis oikeasti olet noin tyhmä?
Siis oikeasti olet noin stnan idiootti? Aloituksesta ei selviä mitään muuta kuin tuo ja sä olet täällä maukumassa miten anoppi nyt niin traumatisoi. Ap ei kykene perus keskusteluun ahdistumatta ja vika on tietenkin anopissa.
Meidänkin sukuun on eksynyt yksi apn kaltsinen henkilö. On todella kuluttavaa kun kaikkien pitää olla varpaillaan koko ajan. Hän ahdistuu sanoista, ilmapiiristä ja ottaa vittuiluna haarukan asennot ja juomalasin paikan jne. Onneksi muutama meistä on suoraan jo sanonut ettei hän voi sanella mitä muut voivat puhua ja tehdä. Miehensäkään enää pilaa juhliaan kaapissa vaimonsa paniikkikohtauksen hallinnalla.
Teillä on jännä suku.
Suku on oikein hyvä, tämä yksi se jännä on.
Mutta kun tätä ei saa sanoa ääneen. Vika on aina suvussa ja anopissa erityisesti kun uniikki lumihiutale loukkaantuu. Jännä että nämä kokee omassa suvussaankin samaa, täytyy olla niin että molemmat suvut on outoja, missään tapauksessa syy ei voi olla tässä yksilössä.
Meillä on molempien suvuissa tietyt piirteensä. Ettet nyt vain pidä omaa sukuasi uniikkina lumihiutaleena?
Jos niissä molemmissa suvuissa kaikki muut on ok mutta tämä yksi ja sama loukkaantuu, mikä on todennäköisyys että suvut ovat perseestä eikä tuo yksilö?
Monesti nämä "persoonallisten" sukujen jälkeläiset löytävät toisensa.
Minä olen ottanut käyttöön -vahvempi väistää- menetelmän. Anopille on turha selittää enempää, koska hän ei haluakaan ymmärtää. Hänellä on ihan omat motiivinsa. Unohda hänet ja ole tekemisissä vain aivan pakollisissa tilanteissa. Ole silti silloin ystävällinen ja kysele kuulumiset. Äläkä milloinkaan vastaa mitään hänen uteluihinsa, koska silloin hän saa sanoistasi aseet käyttöönsä. Ole vaan ihan hiljaa. Älä reagoi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä noita mammanpoikia, jotka eivät koskaan kyseenalaista mitään äitinsä käytöstä (jostain syystä nämä on monesti nimenomaan miehiä)... Todella töykeää ylipäänsä kysellä tuollaisia missään juhlissa ja miehesi ei muka näe asiassa mitään ongelmaa. Kyllä jokainen normaali ihminen tajuaa, että tuollaisia ei tosiaan ole sopivaa jutella/kysellä etenkään missään puolituntemattomien sukulaisten keskuudessa.
Mun mielestä taas on uskomatonta mitä nöösejä valtaosa naisista tuntuu olevan. En ole vielä ikinä kuullut, että miehet marisisivat vastaavista asioista, ja voi sentään kun ei Marjatta tullut seisomaan rinnalleni kun appiukko uteli sopimattomia.
KOittakaapa olla ihan aikuisia ihmisiä itse. Seistä omilla jaloilla ja ihan itse avata se suu. Ja ei, ei tarvitse olla hyökkäävä tai alistuva, jotka täälläkin tuntuu olevan ainoat vaihtoehdot. Voi olla myös tiukan asiallinen, ja kertoa mikä sopii ja mikä ei sovi.
Eikös tuo ole nykyperheen normaali tilanne. Toinen anoppi on juoppo ja toinen luonnevikainen ilkimys. Kumpaa kategoriaa palstan äidit aikovat tulevaisuudessa olla tai jo ovat? Naisiahan nämä kaikki ovat.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole nykyperheen normaali tilanne. Toinen anoppi on juoppo ja toinen luonnevikainen ilkimys. Kumpaa kategoriaa palstan äidit aikovat tulevaisuudessa olla tai jo ovat? Naisiahan nämä kaikki ovat.
Toivon, että nykypäivän naiset eivät enää jatkaisi tätä perintöä seuraavalle sukupolvelle. Oma äitini on luonnevikainen ilkimys, anopin oma anoppi oli myös luonnevikainen ilkimys. Anoppi ei jatka perinnettä, äitini jatkaa, kohteena miniä & tytär.
Vierailija kirjoitti:
AP, suosittelen että harjoitat tuon ilkeen anopin kanssa harmaan kiven metodia ("grey rock method" englanniksi). Eli ole hänelle tylsä kuin kivi. Välttele ylimääräistä tekemisissä ja yhteyksissä olemista. Kun on pakko olla tekemisissä, älä aloita keskusteluja, älä kysy häneltä mitään, äläkä vapaaehtoisesti tarjoa lisätietoa mistään. Vastaa kysymyksiin jos hän niitä esittää, mutta lyhyesti ja neutraalisti. Älä kehu äläkä solvaa. Jos hän siis vaikkapa kyselee äitisi kuulumisia, sano vain pokkana, että "ihan hyvää :)" tai "ei mitään erikoista :)". Kun hän oppii ettei ole saamassa sinusta haluamaansa reaktiota irti, hän luovuttaa. Itse diilaan tällä harmaan kiven metodilla sekä sadistisen isäni että ivailevan anoppini kanssa.
Tämä on asiantuntijoiden ohje kun olet narsistisen henkilön kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä noita mammanpoikia, jotka eivät koskaan kyseenalaista mitään äitinsä käytöstä (jostain syystä nämä on monesti nimenomaan miehiä)... Todella töykeää ylipäänsä kysellä tuollaisia missään juhlissa ja miehesi ei muka näe asiassa mitään ongelmaa. Kyllä jokainen normaali ihminen tajuaa, että tuollaisia ei tosiaan ole sopivaa jutella/kysellä etenkään missään puolituntemattomien sukulaisten keskuudessa.
Mun mielestä taas on uskomatonta mitä nöösejä valtaosa naisista tuntuu olevan. En ole vielä ikinä kuullut, että miehet marisisivat vastaavista asioista, ja voi sentään kun ei Marjatta tullut seisomaan rinnalleni kun appiukko uteli sopimattomia.
KOittakaapa olla ihan aikuisia ihmisiä itse. Seistä omilla jaloilla ja ihan itse avata se suu. Ja ei, ei tarvitse olla hyökkäävä tai alistuva, jotka täälläkin tuntuu olevan ainoat vaihtoehdot. Voi olla myös tiukan asiallinen, ja kertoa mikä sopii ja mikä ei sovi.
Monen ketjun tarkoitus on hakea joukkotukea omalle saamattomuudelle. Ja tietysti siinä samalla taas mollata miehiä. Mutta hei! Palstan naisethan on tunneälykästä joukkoa, jonka ei siksi tarvitse peiliin katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahdittomien ihmisten käytöstä ei voi muuttaa. Töksäyttelyt toistuu juhlista toiseen ja vuodesta toiseen. Ainoa tapa välttää moukkaa, on kiertää hänet kaukaa. Olen todennut tämän asian vuosikymmenten saatossa.
Tämmöinen tapaus sattui hääjuhlissa:
Menimme istumaan vapaavalintaisille paikoille juhlatilassa. Pöydässä vastapuoleisille paikoille änkesi juuri se eukko perheineen, joita haluan kiertää kaukaa.Eihän siinä kauan mennyt, kun eukko alkoi tenttaamaan, että onko sulla vielä se vapaa-ajan tontti, aiotko rakentaa sinne jne. jne. Häntä ei kiinnostanut muu, kuin se, missä varoissa olen.
Vastasin: On
Toiseen kysymykseen: En
Ja lähdin siitä käymään hetkeksi muualla. Näin sain poikki kuulustelun.Arvatkaa ottiko päähän, että kaikista juhlavieraista juuri he tulivat istumaan vastapäätä. Todellinen pettymys.
Tuo eukko oli sitten selostanut minusta vanhalle äidilleni, joka ei ollut paikalla. Kertoi miltä olin näyttänyt ja mitä olin juonut. Oli selostanut, että Maija se ei ottanut alkoa yhtään. Juoruämmä on juoruämmä, vaikka voissa paistais.
Mitä tahdintonta tossa oli? Mistä sun mielestä sit juhlissa vou keskustella? Säästä? Siitä miten sä olet ihana?
Kuule olisin halunnut nauttia tarjoilusta ja tunnelmasta hääjuhlissa. Olisin halunnut keskittyä vain hääpariin ja ohjelmaan sekä kauniiseen kesäpäivään.
En olisi halunnut selostaa kiinteistöistäni, rakennussuunnitelmistani ja varallisuudestani ämmälle, josta en pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahdittomien ihmisten käytöstä ei voi muuttaa. Töksäyttelyt toistuu juhlista toiseen ja vuodesta toiseen. Ainoa tapa välttää moukkaa, on kiertää hänet kaukaa. Olen todennut tämän asian vuosikymmenten saatossa.
Menimme istumaan vapaavalintaisille paikoille juhlatilassa. Pöydässä vastapuoleisille paikoille änkesi juuri se eukko perheineen, joita haluan kiertää kaukaa.Eihän siinä kauan mennyt, kun eukko alkoi tenttaamaan, että onko sulla vielä se vapaa-ajan tontti, aiotko rakentaa sinne jne. jne. Häntä ei kiinnostanut muu, kuin se, missä varoissa olen.
Ja lähdin siitä käymään hetkeksi muualla. Näin sain poikki kuulustelun.Arvatkaa ottiko päähän, että kaikista juhlavieraista juuri he tulivat istumaan vastapäätä. Todellinen pettymys.
Tuo eukko oli sitten selostanut minusta vanhalle äidilleni, joka ei ollut paikalla. Kertoi miltä olin näyttänyt ja mitä olin juonut. Oli selostanut, että Maija se ei ottanut alkoa yhtään. Juoruämmä on juoruämmä, vaikka voissa paistais.
Mitä tahdintonta tossa oli? Mistä sun mielestä sit juhlissa vou keskustella? Säästä? Siitä miten sä olet ihana?
Kyllä, säästä. Etenkin juoruämmien kanssa, jotka ovat tiedonkeruussa.
Itse et kuitenkaan saanut puhuttua sanaakaan oma-aloitteisesti kenellekään, vaan keskityit tämän naisen arvosteluun ylimielisessä mielessäsi. Sinähän se moukka ja käytöstavaton tuossa olit, ei hän. Et osaa keskustella.
Hei kuule mun ei tarvi selostaa juoruämmälle mun henkilökohtaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Varma wt:n merkki kun vÄliT pOiKki!!!!!11 omiin lähisukulaisiinsa, jos omaan äitiin. 🤣🤣 Ei itsereflektio eikä äly ylipäätään hoitamaan mahdollisia konflikteja ja selvittämättömiä asioita ihmissuhteissa, kuin LaiTTamAllA VäLit PoiGGi!!!!!!!1111
Voin antaa sinulle vanhan narsisti äitini huollettavaksi, koska kukaan suvussa ei halua hänen kanssaan olla tekemisessä. Hän haukkuu sinut kaikille, jotka jaksavat kuunnella ja sen lisäksi syyllistäisi sinua, jos et sillä samalla sekunnilla olisi palvelemassa hänen oikkujaan.
Opettele tulevaan vastaus. Sanot, että eikö anoppi nyt muista, että äidilläni on niitä terveysongelmia, eikä niitä nyt ole tarpeen tässä tilanteessa ruotia.
Vierailija kirjoitti:
Varma wt:n merkki kun vÄliT pOiKki!!!!!11 omiin lähisukulaisiinsa, jos omaan äitiin. 🤣🤣 Ei itsereflektio eikä äly ylipäätään hoitamaan mahdollisia konflikteja ja selvittämättömiä asioita ihmissuhteissa, kuin LaiTTamAllA VäLit PoiGGi!!!!!!!1111
Opettele kirjoittamaan eli käy koulut loppuun.
Omat rajansa löytänyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin antaa sinulle vanhan narsisti äitini huollettavaksi, koska kukaan suvussa ei halua hänen kanssaan olla tekemisessä. Hän haukkuu sinut kaikille, jotka jaksavat kuunnella ja sen lisäksi syyllistäisi sinua, jos et sillä samalla sekunnilla olisi palvelemassa hänen oikkujaan.
Multa saat ison äidin puoleisen suvun! Elämäni paras teko oli saada poliisit väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkempi ihminen jäätyy tuollaisessa tilanteessa. Ei tajua että joku voi olla noin ilkeä mitä ap.lle tapahtui. Ja ap kertoo opettelevansa assertiivisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse et kuitenkaan saanut puhuttua sanaakaan oma-aloitteisesti kenellekään, vaan keskityit tämän naisen arvosteluun ylimielisessä mielessäsi. Sinähän se moukka ja käytöstavaton tuossa olit, ei hän. Et osaa keskustella.
Onkin hirveen henkilökohtaista että onko sulla tontti ja meinaatko sillä jotain tehdä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, suosittelen että harjoitat tuon ilkeen anopin kanssa harmaan kiven metodia ("grey rock method" englanniksi). Eli ole hänelle tylsä kuin kivi. Välttele ylimääräistä tekemisissä ja yhteyksissä olemista. Kun on pakko olla tekemisissä, älä aloita keskusteluja, älä kysy häneltä mitään, äläkä vapaaehtoisesti tarjoa lisätietoa mistään. Vastaa kysymyksiin jos hän niitä esittää, mutta lyhyesti ja neutraalisti. Älä kehu äläkä solvaa. Jos hän siis vaikkapa kyselee äitisi kuulumisia, sano vain pokkana, että "ihan hyvää :)" tai "ei mitään erikoista :)". Kun hän oppii ettei ole saamassa sinusta haluamaansa reaktiota irti, hän luovuttaa. Itse diilaan tällä harmaan kiven metodilla sekä sadistisen isäni että ivailevan anoppini kanssa.
Tämä on asiantuntijoiden ohje kun olet narsistisen henkilön kanssa tekemisissä.
Ohjeita löytyy, että saadaan pysymään maksumiehenä.
Elvytä välit hetkeksi ja vie äiti anopille usein kylään kännisenä, silmät avautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkin hirveen henkilökohtaista että onko sulla tontti ja meinaatko sillä jotain tehdä 😂
On, koska juoruämmät toimivat näin.
JÄ: Onko sulla vielä se tontti?
Maija: Kyllä.
JÄ: Ootko rakentanut vielä?
Maija: En.
.... päivää myöhemmin Marketan kanssa kahvilla.
JÄ: Maijalla on rahat lopussa. Ei oo vieläkään rakentanut sitä mökkiä.
Marketta: Mitä??? Onkohan sillä ongelmia alkoholin kanssa.
JÄ: On, ei pystynyt yhtään ottamaan viikonlopun häissäkään, varmaankin antabus kuuri taas menossa.
-ohis