Anopin kummallinen käytös, nolasi minut porukan edessä tarkoituksella kyselemällä äidistäni, johon olen katkaissut välit
Minä en ole oman äitini kanssa missään tekemisissä, koska hän on alkoholisti ja erittäin hankala ja toksinen ihminen. Näin on ollut vuosia. Olen kertonut asiasta varmaan kaksi kertaa perustellen anopilleni, joka ei tunnu asiaan jotenkin tajuavan. Hän jostakin syystä aina palaa aiheeseen, vaikka tunnen oloni kiusaantuneeksi ja se näkyy kyllä selvästi. Olen miettinyt, että hän ei ilmeisesti vaan tajua.
Mutta nyt olimme eräässä juhlatilaisuudessa, jossa oli paljon porukkaa ja miehen puolen sukulaisia. Ja yhtäkkiä anoppini alkaa kysellä kaikkien kuullen äidistäni. Menin jotenkin lukkoon ja yritin selittää että onhan tästä ollut puhetta jne, mutta hän oli ikään kuin närkästynyt jotenkin ja vähän syyllistävä. Muut oli ihan hämmentyneitä, en tiedä ymmärsivätkö he mitään. Mieheni, täysi pelkuri näissä asioissa, ei kommentoinut mitään ja kun jälkikäteen kysyin, väitti että ei muka ollut tajunnut että siinä olisi ollut mitään ongelmallista. Joo, käyn terapiassa aiheen takia ja hän ei näe että siinä on mitään ongelmallista.
Olen vähän sitä mieltä, että anoppi on ilkeä. Mitä arvelette? Hän tietää kyllä että äitini on alkoholisti ja kasvatusvastuu oli aikanaan mummulla, ja että äitini on edelleen täysin sekaisin ja siksi en halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Mutta silti kehtaa alkaa kyselemään syyllistävään ja hieman ivansekaiseen ihmettelevään sävyyn asiasta muiden, ventovieraiden edessä. Ei voi olla enää pelkkää typeryyttä.
Kommentit (429)
Minä olen kyllä sen sortin teeskentelyn vihaaja, joka ei siedä minkäänlaisia virtahepoja olohuoneessa, että otan aivan varmasti vaikka keskellä sukujuhlaa puheeksi ihmisen, josta jotkut esittävät ettei häntä ole olemassa, eikä hänestä saa puhua. Taitaa ap:n anoppi olla juuri meikäläisiä. Olemme ilmapiiriä tervehdyttäviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kamala akka
kumpi? paheksuva anoppi vai mt-hullu ap?
Toiset on riippuvaisia pöpilääkkeistä, toiset on riippuvaisia alkoholista.
Tää pöpilääkkeen syöjä on selkeesti omasta mielestään parempi ihminen, kun on riippuvainen aivokemiaan vaikuttavasta mömmöstä.
Nää mielialalääkkeitä popsivat näyttää usein hyvin turvonneilta, että vois kuvitella vaikka, että alkoa menee. Minun tytär kysyi häissä, että onko tuo hänen serkkunsa raskaana. Sanoin, että en tiedä.
Sen tiedän, että tuon serkun pöntössä suhisee. Hän huutelee instassaan suurella suulla, että kunnioitus pitää ansaita. Äitinsä on alkkis.
Kyllä mä anoppina ihmettelisin, millaisen jääkaapin poika on nainut.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Vaikka oma äitini oli juoppo, niin kysyin hänen kuulumisiaan kuolemaansa saakka säännöllisesti useasti kuukausittain. En siis hyljännyt aivosairaudesta kärsivää äitiä, vaikka ikävä ihminen olikin.
Mielestäni sairaat ihmiset on vain ihmisiä, jotka ei ole sen huonompia kuin muut. Vaikuttais, että empatia ja ymmärryskyky on häviävä luonnonvara.
Niinkuin sanottu, siten makaa kuin petaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Vaikka oma äitini oli juoppo, niin kysyin hänen kuulumisiaan kuolemaansa saakka säännöllisesti useasti kuukausittain. En siis hyljännyt aivosairaudesta kärsivää äitiä, vaikka ikävä ihminen olikin.
Mielestäni sairaat ihmiset on vain ihmisiä, jotka ei ole sen huonompia kuin muut. Vaikuttais, että empatia ja ymmärryskyky on häviävä luonnonvara.
Geenit vaikuttavat, monilla sairauksilla on tapana periytyä. Jos on hylännyt sairaan äitinsä, läheisensä , siinä ei ole mitään ylpeilemistä, päinvastoin minä häpeäisin syvästi.
Nuoret aikuiset on niin voimain tunnossa, että niillä on mielestään varaa arvostella kaikki itseään vanhemmat ihmiset maan rakoon. Pitääkö pikkuminiän edessä nöyristellä?
Monissa etnisissä ryhmissä nimenomaan kunnioitetaan vanhempia ihmisiä.
Suomen pikku lumihiutaleet odottaa, että heitä palvotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko nolouden tunne johtunut siitä, että kysyttäessä äidistä, keskustelu johtaa väistämättä siihen, että aapee käy terapiassa asian takia. Siitä asiastahan miniä ei halua kertoa miehen suvulle, mutta äitinsä sairautta huoletonna on kertoillut anopille.
Niin syötkö mielialalääkkeitä ja vaikuttaako siltä että tarvitset terapiaa pitkäänkin?
Kaikki lataamossa kävijät käy siellä, koska äiti on aiheuttanut mt-ongelmia, eikö niin. Itsessähän ei vikaa ole eihän?
Kuinkahan monelle äitisi on juoruillut sun lataamotarpeestasi. Se häpee, kun kaikki kyselee, joko tyttäresi bolla on kunnossa.
Terapiassa ei ole mitään hävettävää.
Toisin sanoen sairaudesta nimeltä mielenterveysongelma, johon haetaan hoitoa, ei ole hävettävää.
Onko sairaudessa nimeltä alkoholismi jotain hävettävää?
Onhan se vähän outoa kun viinalla haluaa pilata elämänsä ihan itse. Oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä sen sortin teeskentelyn vihaaja, joka ei siedä minkäänlaisia virtahepoja olohuoneessa, että otan aivan varmasti vaikka keskellä sukujuhlaa puheeksi ihmisen, josta jotkut esittävät ettei häntä ole olemassa, eikä hänestä saa puhua. Taitaa ap:n anoppi olla juuri meikäläisiä. Olemme ilmapiiriä tervehdyttäviä ihmisiä.
Eli huonokäytöksinen ja kouluttamaton moukka?
Korjaa jos olen väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko nolouden tunne johtunut siitä, että kysyttäessä äidistä, keskustelu johtaa väistämättä siihen, että aapee käy terapiassa asian takia. Siitä asiastahan miniä ei halua kertoa miehen suvulle, mutta äitinsä sairautta huoletonna on kertoillut anopille.
Niin syötkö mielialalääkkeitä ja vaikuttaako siltä että tarvitset terapiaa pitkäänkin?
Kaikki lataamossa kävijät käy siellä, koska äiti on aiheuttanut mt-ongelmia, eikö niin. Itsessähän ei vikaa ole eihän?
Kuinkahan monelle äitisi on juoruillut sun lataamotarpeestasi. Se häpee, kun kaikki kyselee, joko tyttäresi bolla on kunnossa.
Terapiassa ei ole mitään hävettävää.
Toisin sanoen sairaudesta nimeltä mielenterveysongelma, johon haetaan hoitoa, ei ole hävettävää.
Onko sairaudessa nimeltä alkoholismi jotain hävettävää?
Onhan se vähän outoa kun viinalla haluaa pilata elämänsä ihan itse. Oma valinta.
Onhan se vähän outoa kun mielialalääkkeillä haluaa pilata aivokemiansa ihan itse ja suhteet lähimmäisiin sekä pilata oman elämänsä niin, että jää koukkuun mömmöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen taplaa tyylillään. Tuo on sun mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geenit vaikuttavat, monilla sairauksilla on tapana periytyä. Jos on hylännyt sairaan äitinsä, läheisensä , siinä ei ole mitään ylpeilemistä, päinvastoin minä häpeäisin syvästi.
Minä kyllä yrittäisin raitistua ja olla viimeinkin kunnon äiti.
Mielenterveysongelmainen kärsii aivosairaudesta.
Alkoholiongelmainen kärsii aivosairaudesta.
Pata kattilaa soimaa.
Kumpi aivosairaus on hävettävämpää?
Pöpithän ei taida päästä eroon aivosairaudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä yrittäisin raitistua ja olla viimeinkin kunnon äiti.
Minä kyllä yrittäisin parantua mielenterveysongelmista, ja olla viimeinkin kunnon tyttö.
Aapee ei se suku sinunkaan kuulumisia kysele eikä niitä kiinnosta sitten, kun miehes kanssa tulee ero vaikean korvainväliongelmasi takia. Katsos, kun kuulut siihen alkoholisti sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Miten se muka tervehdyttää ilmapiiriä, että otat puheeksi itsellesi täysin vieraan ihmisen alkoholismin ja satutat ja loukkaat toista henkilöä vetämällä esiin hänen traumansa? Et ole siis itse mikään osallinen näissä asioissa, mutta pidät reiluna levitellä muidenvakeuksia esille muiden läsnä ollessa?
Et kyllä ole mikään tervehdyttävä voima. Päin vastoin, kylvät myrkyllistä ilmapiiriä ja pahaa mieltä ympärillesi.
Saman tyylisiä ilkeitä ihmisiä on myös muita kuin anopit. Itselläni miehen puolelta vanhempi nainen. Nauttii kun saa pilkata ja halveerata toisia. Pilaa häät kuin hautajaiset. Monet ovat katkaisseet välit häneen. Itsessään ei näe mitään vikaa vaan saattaa ihmetellä kun jotkut ei edes tervehdi. Itsekkin lopetin yhteyden ja hyvä niin. Mikä pakko olla kenenkään kanssa tekemisissä jos se tuntuu pahalta. Ihan vaan kysymys haluatko olla kivan vai ilkeän ihmisen kaveri?
Vierailija kirjoitti:
Huhuu AP, minne katosit?
Ap meni rouskuttelemaan mielenterveyslääkkeitään. Apeellä on nyt korkki auki.
Nyt aapee se korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Saman tyylisiä ilkeitä ihmisiä on myös muita kuin anopit. Itselläni miehen puolelta vanhempi nainen. Nauttii kun saa pilkata ja halveerata toisia. Pilaa häät kuin hautajaiset. Monet ovat katkaisseet välit häneen. Itsessään ei näe mitään vikaa vaan saattaa ihmetellä kun jotkut ei edes tervehdi. Itsekkin lopetin yhteyden ja hyvä niin. Mikä pakko olla kenenkään kanssa tekemisissä jos se tuntuu pahalta. Ihan vaan kysymys haluatko olla kivan vai ilkeän ihmisen kaveri?
Niin siinä kannattaa tehdä, että katkaisee kommunikoinnin kokonaan halveeraaviin ihmisiin.
Tein niin itsekin. Miksi antaisin aikaani jollekin ikävälle tyypille? Ne on energiasyöppöjä.
Mitähän aapeen äidille oikeasti nyt kuuluu? Miten hän voi? Hänhän on sairas. Sairaat kuuluu hyljätä.
Aapee on mielenhoidossa käyvä, ja siten mt-potilas ja sairas siten myös. Anoppi saattaa hylätä ja mieskin, koska sairaat kuuluu hyljätä.