Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan pikkujoulukutsussa luki tulethan tuoksutta

Vierailija
26.11.2022 |

Pikkujoulut järjestetään vapaa-ajalla.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuollaisen pyynnön esim. kuntosalilla tai jossain pilatestunnilla minne tehdään oma valinta mennäkö vai ei, mutta se että tuoksuyliherkät alkavat työpaikoillakin päteä. Ei ne mitään pikkujouluravintolaa voi tuoksuttomaksi laittaa, siellähän tehdään ties mitä ruokaa joka tuoksuu.

Muutenkin väitän, että se tuoksuyliherkkyys on vaan tietyille tuoksuille. Käytän sellaista tosi mietoa ja "puhtaan" tuoksuista kevyttä hajuvettä, ja sukumme yliherkkä alkoi valittaa miten jotkut käyttää hajuvesiä. Pahoittelin omaani. Ei kuulemma ollut edes huomannut ja meni noloksi, kun ikään kuin haukkui minua päin naamaa.

Eli hajuyliherkät valitsee KENEN hajuista valittaa...

Meillä ainakin töissä avokonttorissa jossa on 60 hengen paikat, niin yks ulkomaalaistaustainen tyyppi joka ilmeisesti pesee itsensä hajuvedellä, niin tietää kaikki milloin kyseinen henkilö on paikalla, kun käryää koko toimisto yhden ihmisen takia. Kuka täällä on se minäminätyyppi? Se joka pistää koko toimiston käryämään vai se yks henkilö joka ei pysty hengittelemään sitä ja eipä meitä muitakaan haittaisi olla haistelematta sitä parfyymiä.

Toiseksi siellä ruokaravintoloissa mitään liuottimia ja muita kemikaaleja harvemmin sotketaan ruokaan ja sitä kautta ympäristöön.

Vierailija
82/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuollaisen pyynnön esim. kuntosalilla tai jossain pilatestunnilla minne tehdään oma valinta mennäkö vai ei, mutta se että tuoksuyliherkät alkavat työpaikoillakin päteä. Ei ne mitään pikkujouluravintolaa voi tuoksuttomaksi laittaa, siellähän tehdään ties mitä ruokaa joka tuoksuu.

Muutenkin väitän, että se tuoksuyliherkkyys on vaan tietyille tuoksuille. Käytän sellaista tosi mietoa ja "puhtaan" tuoksuista kevyttä hajuvettä, ja sukumme yliherkkä alkoi valittaa miten jotkut käyttää hajuvesiä. Pahoittelin omaani. Ei kuulemma ollut edes huomannut ja meni noloksi, kun ikään kuin haukkui minua päin naamaa.

Eli hajuyliherkät valitsee KENEN hajuista valittaa...

Saanko kysyä hajuvetesi nimeä? Etsin just tuollaista mietoa.

Issey Miyake l'eau de issey-sarja. Löytyy stockalta ja lentokentiltä.

Rakastan yleisesti ottaen tuoksuja mutta tuo kyllä salpaa hengen. Ei ole mitään mietoa tai puhdasta tuossa hajussa.

Hyvä trolli sieltä vänkäämään, minäkin olen käyttänyt tuota hajustetta ja se on mieto ja tuoksuu raikkaalta. On tosin ehkä nuorille parempi kuin keski-iän ylittäneille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan olisi kivat pikkujoulut! En yleensä käy, mutta tuollaisiin voisi mennä jo ihan tuon lauseen takia.

Vaude, että otetaan huomioon. <3

Vielä kun sama olisi itse työpaikoilla.

Vierailija
84/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voipi olla astmaatikkoja paikalla, siksi kehotetaan.

Suomalaisista 25% ei kestä hajusteita joko astman tai hajusteallegian tai molempien vuoksi. Mikä järki on aiheuttaa ihmisille hengityksen salpautumista, silmien ja nenän valumista ja päänsärkyä? Ei tarvi olla metsäläinen vaan tehdä kuten kutsun koodi neuvoo.

Ei voi kaatua hintaan kun LV:n tuotteet eivät ole kohtuuttoman hintaisia. Saippuaa riittoisampi ja hellempi Lacto Line jopa estää hikeä haisemasta. Sen tehoa voi säädellä veden lämmöllä ei viileämpää kuiva- ja herkkäihoisille ja lämpimämpää jos iho on rasvainen. Meillä teini käytti monta vuotta ja sai sillä pesemällä finnit poisolkapäistä ja selästä.

VALHEELLINEN PROSENTTILUKU. Astmaatikkoja on suomalaisista aikuisista vain 12 %, meinaatko että 13% on jotain itse diagnosoineita mutta silti jonnekin virallisesti kirjattuja tuoksuyliherkkiä? Yksikään tuntemani astmaatikko ei ole tuoksuyliherkkä. En itse asiassa tunne ainottakaan tuoksuyliherkkää. Olen itsekin astmaatikko.

Vierailija
85/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen tätä lankaa Keski-Euroopassa, enkä voi kuvitella tätä keskustelua tänne. Ihmiset tuoksuvat parfyymille, sekä miehet ja naiset ja mitähän he tuumaisivat tuoksuttomuusvaatimuksesta juhlassa? En voi edes kuvitella.

Suomalaiset nyt valittaa siitäkin, miten naapurit kävelevät omassa kotonaan. Olen ihan varma, että yksikään keskieurooppalainen ei kirjoittaisi heippalappua rappukäytävään ja valittaisi isännöitsijälle naapurin kanta-astujasta.

Vierailija
86/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan koko kutsun järkevin nootti. Olin eilen firman pikkujouluissa ja palkkaa maksetaan varmaan liikaa, kun joka rouvalla lähtenyt läträämisen määrä käsistä. Tästä jopa TJ mainitsi, että ollaan totuttu tuoksujen kakofoniaan. Itse istuin kahden hajuaistin menettäneen ja lukihäröisen kanssa. Alkuruokien jälkeen jouduin suoraan sanomaan, että menen toiseen pöytään kun minun orastava migreeni ei kestä sitä lemua.

KÄYKÄÄ IHMISET USEAMMIN SUIHKUSSA, ETTEI TARTTE HAJU- TAI PARTAVEDELLÄ PEITTÄÄ!

Vierailija
87/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juomana vettä sekä ruokana jääpaloja?

varsin hajutonta ja mautonta.

Vierailija
88/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkaveri käyttää vielä sen jälkeen hajusteita, kun on kuullut niiden aiheuttavan minulle voimakkaan päänsäryn, oletan, että myöskään minun ei tarvitse millään tavalla välittää hänen hyvinvoinnistaan. Jos toinen tuolla tavoin ilmaisee, että häntä ei haittaa aiheuttaa minulle tahallaan voimakasta kipua, niin kertoo samalla, ettei ole ihmisenä minkään arvoinen. Millainen psykopaatti tuottaa tarkoituksella kipua toiselle vain koska se on itsestä kivaa?

Vierailija
89/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juomana vettä sekä ruokana jääpaloja?

varsin hajutonta ja mautonta.

Keskieurooppalainen tapa kannabista ja punaviiniä lounaaksi on paljon sivistyneenpää. Päivällisellä sitten vähän tuhdimpaa kamaa.

Vierailija
90/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole suihkusaippuat, tuoksuvat deodorantit kainaloissa ja hiusaineet, tai juhliin sormenpäällä korvan taakse sipaistu hajuvesitippa, vaan hajuvesipilvessä tai partavesipilvessä kulkevat ihmiset.

Siis ihmiset jotka on sumuttaneet päälleen hajuvettä ja se haisee metrien päähän. Tämä ei ole oikea tapa käyttää hajuvettä vaan rikollista! Tästä puhutaan kun pyydetään tuoksuttomuutta.

Henki salpautuu, kun tällainen kulkee ohitse.

Ihminen joka jatkuvasti kulkee hajuvesipilven keskellä, ei edes itse haista enää eikä ymmärrä olevansa ympäristöongelma. Hajuvesi kun turruttaa hajuaistin.

Nim. Been there done that...

Vierailija
91/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teitä parfyymi- ja hajusteihmisiä ei haittaa aivastelut ja yskänkohtaukset eikä ilmassa lentävät pisarat. ;)

Vierailija
92/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole suihkusaippuat, tuoksuvat deodorantit kainaloissa ja hiusaineet, tai juhliin sormenpäällä korvan taakse sipaistu hajuvesitippa, vaan hajuvesipilvessä tai partavesipilvessä kulkevat ihmiset.

Siis ihmiset jotka on sumuttaneet päälleen hajuvettä ja se haisee metrien päähän. Tämä ei ole oikea tapa käyttää hajuvettä vaan rikollista! Tästä puhutaan kun pyydetään tuoksuttomuutta.

Henki salpautuu, kun tällainen kulkee ohitse.

Ihminen joka jatkuvasti kulkee hajuvesipilven keskellä, ei edes itse haista enää eikä ymmärrä olevansa ympäristöongelma. Hajuvesi kun turruttaa hajuaistin.

Nim. Been there done that...

Kyllä voi olla ongelma myös pyykinpesuaineelle ja huuhteluaineille löyhkäävät ihmiset. 

Esim. Omo on ihan järkky.

Sitten vielä kun se haju tarttuu bussin penkkiin ja siitä toisten vaatteisiin. :(

Siksi kyllä kuljenkin omalla autolla.

Vierailija
93/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki julkiset paikat, työpaikat jne. pitäisi olla tuoksuttomia. Tämä on esteettömyys-kysymys. Käyttäkööt ihmiset kotonaan hajuvesiä jos välttämättä haluaa niitä haistella! Myös ihan hajullisella pyykinpesuaineella pestyt vaatteet haisee hirveälle ja aiheuttaa oireita monille. Hajusteiden lisääminen tuotteisiin sais loppua saman tien, myös ympäristö kiittäisi kemikaalikuorman vähenemisestä.

Vierailija
94/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos enemmistö voi syödä vehnää, niin onko keliakiaa sairastava hysteerinen? Jos enemmistö voi kiivetä portaita, onko pyörätuolia käyttävä hysteerinen?

Keliaakikko ei sanele mitä muut saavat tilata, eikä pyörätuolilla liikkuva kiellä muita kävelemästä.

Vierailija
95/120 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti teitä parfyymi- ja hajusteihmisiä ei haittaa aivastelut ja yskänkohtaukset eikä ilmassa lentävät pisarat. ;)

Kunhan kestät kauempana niin anna toki tulla. Se paskan ja kusen hajuhan leijuu jo ympärilläsi, mitä siinä konkurssissa enää räkä tai oksennus meinaa.

Vierailija
96/120 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen AMK:ssa ja siellä oli tunnilla joskus keskustelua hajusteiden käytöstä koska yksi joutui lähtemään kotiin kesken päivän jonkun ryhmäläisen voimakkaan hajuveden vuoksi. Iski kova migreeni päälle sen käryn vuoksi. Itsellä on astma joten mulla ottaa hengitykseen voimakkaat hajuvedet tai runsas pyykinpesuaineen haju.

No siis siinä keskusteltiin, että voisiko oikeasti tulla kouluun tuoksuttomana, että kaikki pystyvät olemaan tunneilla. Yksi rouva sitten veti herneet nenään koska hän haluaa tuoksua hyvältä. Ei millään meinannut tajuta miksi tuli tämä toive tuoksuttomuudesta. Ei vaikka toinen joutui olemaan tunneilta pois.

Niin ja mitä me sitten opiskelemme? No sairaanhoitajiksi. Kyseinen herneiden nenään vetäjä vieläpä lähihoitaja, että pitäisi jo senkin takia ymmärtää tuoksuttomuus, koska hoitoalalla työskennellään tuoksuttomana ja se opetetaan jo lähihoitajan koulutuksessa. Eikä ollut mikään nuori tyttö vaan yli 30v. nainen. Itse asiassa ryhmän nuoret naiset ymmärsi tämän asian oikein hyvin eikä heistä kyllä kukaan ole kärynnyt hajuvedeltä.

Vierailija
97/120 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, tehän olette siellä ruuhkabussissa yskimässä. ;)

Vierailija
98/120 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kestät kauempana niin anna toki tulla. Se paskan ja kusen hajuhan leijuu jo ympärilläsi, mitä siinä konkurssissa enää räkä tai oksennus meinaa.

Onko teillä hajuvedellä läträävillä jokin siitä kärystä johtuva aivovamma vai mikä ihme saa aikuisen ihmisen kuvittelemaan, että tuoksuttomuus tarkoittaa samaa kuin kuselta ja paskalta haiseminen? Sellainen asia on keksitty kuin suihku ja pesuaineet. Voi käyttää LV:n tuotteita jotka ovat tuoksuttomia. On tuoksutonta dödöä, saippua jne. 

Se, että ei käytä hajuvettä ei tarkoita sitä, että haisee pahalta. Sulle hajuvesi on ilmeisesti oman huonon hygieniasi peittelyä, mutta voin kertoa, että et sä sitä pahaa hajua sillä hajuvedellä peitä vaan siitä tulee vain uskomattoman pahanhajuinen hajukakofonia.

Vierailija
99/120 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut hajuvesiä käyttävät voisivat opetella oikean tavan käyttää hajuvettä. YKSI suihkaus kaulalle, ranteeseen tms. tai suihkauttaa hajuvettä ilmaan ja kävelee siitä läpi. Sitä hajuvettä ei haista itse, mutta kyllä muut haistaa. Sitä hajuvettä ei lisätä enää vaan lisääminen saa hajuveden haisemaan pahalta. 

Käytän itsekin välillä hajuvettä ja sellaista mitä astmaatikkona kestän. Suihkautan ilmaan ja kävelen siitä läpi. 

Vierailija
100/120 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut hajuvesiä käyttävät voisivat opetella oikean tavan käyttää hajuvettä. YKSI suihkaus kaulalle, ranteeseen tms. tai suihkauttaa hajuvettä ilmaan ja kävelee siitä läpi. Sitä hajuvettä ei haista itse, mutta kyllä muut haistaa. Sitä hajuvettä ei lisätä enää vaan lisääminen saa hajuveden haisemaan pahalta. 

Käytän itsekin välillä hajuvettä ja sellaista mitä astmaatikkona kestän. Suihkautan ilmaan ja kävelen siitä läpi. 

Ehkä tästä pitäisi olla jokin koulutus, ja mielellään jo ennen teinien axe- ja vaniljavuosia. Kaikki pääsisivät helpommalla eikä leimakirveitä tarvitsisi heilutella suuntaan eikä toiseen, ei mielisairaiksi eikä rankkitynnyreiksi. Oikeastihan tässäkin asiassa suuri enemmistö on hiljaa ja tuoksuu tai on tuoksumatta kenenkään sen enempää häiriintymättä. Netissä näköjään kaikki kärjistyy, väistämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän