Työpaikan pikkujoulukutsussa luki tulethan tuoksutta
Kommentit (120)
Ilmoita työpaikalla, jos aiot laittaa tuoksuja, niin se tuoksuyliherkkä voi jäädä pois eikä sairastu.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita työpaikalla, jos aiot laittaa tuoksuja, niin se tuoksuyliherkkä voi jäädä pois eikä sairastu.
Kirjoita: en tule. Luulee hysteerikko että jäät pois. Mutta tuletkin tuoksuinesi.
Toivottavasti tää av-palstalla pyörivä ei mene sinne. Jolla aina toistuvasti alapää lemahtaa milloin missäkin.
Mutä se haittaa, että luki niin. Minusta se on hyvä työpaikka, joka näennäisesti koittaa ottaa kaikki huomioon. Se on sitten sinusta kiinni noudatatko sitä.
Meilläkin oli työreissu bussikuljetuksella, jossa toivottiin tuoksuttomuutta eikä se mun maailmaa ravisrellut.
Ymmärrän tuollaisen pyynnön esim. kuntosalilla tai jossain pilatestunnilla minne tehdään oma valinta mennäkö vai ei, mutta se että tuoksuyliherkät alkavat työpaikoillakin päteä. Ei ne mitään pikkujouluravintolaa voi tuoksuttomaksi laittaa, siellähän tehdään ties mitä ruokaa joka tuoksuu.
Muutenkin väitän, että se tuoksuyliherkkyys on vaan tietyille tuoksuille. Käytän sellaista tosi mietoa ja "puhtaan" tuoksuista kevyttä hajuvettä, ja sukumme yliherkkä alkoi valittaa miten jotkut käyttää hajuvesiä. Pahoittelin omaani. Ei kuulemma ollut edes huomannut ja meni noloksi, kun ikään kuin haukkui minua päin naamaa.
Eli hajuyliherkät valitsee KENEN hajuista valittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita: en tule. Luulee hysteerikko että jäät pois. Mutta tuletkin tuoksuinesi.
Se hysteerikko voi joutua parin viikon sairaslomalle, jolloin toiset joutuvat tekemään hänen työnsä sillä aikaa. Sehän voit olla sinä ja ihan yksin. Mutta tosi hyvä henki tuolla teidän työpaikalla, jatka samaan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuollaisen pyynnön esim. kuntosalilla tai jossain pilatestunnilla minne tehdään oma valinta mennäkö vai ei, mutta se että tuoksuyliherkät alkavat työpaikoillakin päteä. Ei ne mitään pikkujouluravintolaa voi tuoksuttomaksi laittaa, siellähän tehdään ties mitä ruokaa joka tuoksuu.
Muutenkin väitän, että se tuoksuyliherkkyys on vaan tietyille tuoksuille. Käytän sellaista tosi mietoa ja "puhtaan" tuoksuista kevyttä hajuvettä, ja sukumme yliherkkä alkoi valittaa miten jotkut käyttää hajuvesiä. Pahoittelin omaani. Ei kuulemma ollut edes huomannut ja meni noloksi, kun ikään kuin haukkui minua päin naamaa.
Eihän allergisetkaan ole allergisia ihan kaikelle vaikka täältäkin saa joskus lukea ihmettelyn, miten koira-allergisella voi olla kissa.
Eikö niitä tuoksuja voi käyttää järjen kanssa eikä imeyttää koko pulloa vaatteisiin ym.
Itse en ole herkkä, mutta välillä kohtaa sellaisia kemikaali yksilöitä että huh huh.
Eikä varmaan saa pukeutuakaan juhlavasti, vaan pitää tulle tavallisissa arkivaatteissa.
Ap:lle olisi pitänyt kirjoittaa:
"Tulethan hajusteitta"
Eli parempi tulla mielummin hienhajuisena kuin laitat geelejä ja deodorantteja päähän ja kainaloihin. Näin karrikoidusti sanottuna.
Onhan niitä hajusteettomia vaihtoehtojakin.
Joillakin työpaikoilla pitää olla tuoksutta. Minusta fiksua.
Voipi olla astmaatikkoja paikalla, siksi kehotetaan.
Miksi noin ilkeitä vastauksia? Ilmeisesti kyseessä on naisvaltainen työpaikka, jossa suuri osa sellaisia tukevia vaaleita naisia, jotka suosivat erästä migreeniä aiheuttavaa parfyymiä. Miesvaltaisessa työpaikassa ei tuollaista toivetta tarvittaisi.
Toisaalta aika kova toive, kun siinä sai tehdä tosissaan töitä niin työterveyden kuin työsuojelun kanssa, jotta edes työpaikka saatiin kohtuullisen tuoksuttomaksi. Eikä siellä edes ollut kuin yksi haisuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän allergisetkaan ole allergisia ihan kaikelle vaikka täältäkin saa joskus lukea ihmettelyn, miten koira-allergisella voi olla kissa.
Mä olen kissoille allerginen ja mulla on astma. Meillä on silti kissa ja olen melko hyvin sille siedättynyt. Olen myös siitepölyille allerginen ja keväisin reagoin omaan kissaan enemmän. Muihin kissoihin reagoin aina.
En ole varsinainen tuoksuyliherkkä, mutta kyllä voimakkaat tuoksut alkaa ottamaan hengitykseen. Sille mä en mahda mitään. Meillä oli joskus tuoksullista pyykinpesunainetta, mutta teini laittoi aina liikaa pesuainetta niin en pystynyt käyttämään itse niitä vaatteita jotka tuoksuivat liikaa, niin vaihdoin hajuusteettomaan pesuaineeseen. Teini varmaan vieläkin laittaa liikaa pesuainetta, mutta nyt se ei haittaa koska se ei tuoksu samalla tavalla enää.
Olen hoitoalalla töissä ja välillä on ollut niin, että on tullut uusi asukas ja olen avannut tämän vaatekaapin niin sieltä on tullut voimakas pyykinpesuaineen haju. On tehnyt mieli lyödä pesuun kaikki ne kaapissa olevat vaatteet, että saataisiin se kamala hengenahdistusta aiheuttava haju pois.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on rasitusastma, eikä tuoksut sitä tautia haittaa. Samoin eksäni oli todella pahasti astmaattinen ja allerginen ehkä puolelle tämän maailman asioista, mutta ei hajuvedet häntä haitanneet.
Eli ei sentään aleta keksimään minkään mielikuvitusastmaatikon puolesta että tilaan SAATTAA tulla joku jolla voisi olla vaikkapa tuoksuyliherkkyyttä. Joko varma tieto että tulee tai ei tule, ja sen mukaan päätökset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on rasitusastma, eikä tuoksut sitä tautia haittaa. Samoin eksäni oli todella pahasti astmaattinen ja allerginen ehkä puolelle tämän maailman asioista, mutta ei hajuvedet häntä haitanneet.
Eli ei sentään aleta keksimään minkään mielikuvitusastmaatikon puolesta että tilaan SAATTAA tulla joku jolla voisi olla vaikkapa tuoksuyliherkkyyttä. Joko varma tieto että tulee tai ei tule, ja sen mukaan päätökset.
Itse ainaskin olen kuullut, että SAATTAA aiheuttaa hengenahdistusta. Saahan hajusteet itseänikin pärskimään, vaikka en sairasta mitään.
Tuoksuyliherkkydestä kärsivän sukulaisena opin ottamaan asian vakavasti.
Nykyään on vaikea ymmärtää, miten joillekin hajujen pois jättäminen on kuin veisi identiteetin. Se on kuulkaas aika pieni juttu tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä tuoksuja voi käyttää järjen kanssa eikä imeyttää koko pulloa vaatteisiin ym.
Itse en ole herkkä, mutta välillä kohtaa sellaisia kemikaali yksilöitä että huh huh.
Minä käytän hajuvesiä vapaa-ajalla ja vaikka en lisäisikään hajuvettä lähtiessäni, huivissani, paidassani ja hiuksissani voi tuoksua lempi tuoksuni. En voi mitään. Jotakin työpaikan pikkujouluja varten en rupea ostelemaan mitään talitintinkyynel pesuaineita, ettei hysteerikko vaan rupea hyperventiloimaan.
Sairaalaan kun menen, on itsestään selvää että menen niin tuoksuttomana kuin vain mahdollista, mutta joku työpaikan pikkujouluilta? En edes yritä.
Saisi olla melkoiset työpaikan pikkujoulut joihin minä menisin.