Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat ihmiset ei seuraa enää aikaansa? Milloin se loppuu. Vrt. puhuminen kansakoulusta, yläasteesta jne.

Vierailija
25.11.2022 |

Onko joku ikä milloin ihminen on vaan että "joo, tähän jään ja kaikki muutokset on hoovee".

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen oli kaikki paremmin.

Vierailija
2/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heidän pitäisi seurata sinun aikaasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että esim. mun 50-luvulla syntyneiden vanhempien pitäis lakata puhumasta kansakoulusta, kun puhuvat omasta lapsuudestaan?

Kaikki ei edes tiedä, että ala-aste ja yläaste ovat nimeltään ala- ja yläkoulu. Enkä mäkään niitä käytä, kun puhun omasta koulunkäynnistäni.

Vierailija
4/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun olen käynyt kansakoulun ja keskikoulun ja lukion, niin miksi minun pitäisi esittää, että kyllä, kyllä, olen saanut peruskoulun ja lukion päättötodistukset? Kun en ole.

Vierailija
5/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kun olen käynyt kansakoulun ja keskikoulun ja lukion, niin miksi minun pitäisi esittää, että kyllä, kyllä, olen saanut peruskoulun ja lukion päättötodistukset? Kun en ole.

Samaa ikäpolvea ollaan siis, ja mulla kun ei ole lapsia tai sisaruksiakaan niin nykyiset koulusysteemit on aika vieraita.

Vierailija
6/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tää on paska aika. Mitä sitä seuraamaan?

Vierailija
7/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat! mun nuoreni on n 30v ja hän on käynyt ala-asteen ja ylä-asteen. Sori AP, et taida itse olla ajan tasalla.

Ja joo, olen käynyt tyttölyseon joka hakkaa peruskoulun mennen tullen, elvistelet siis tyhjää!

Vierailija
8/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-58 syntyneet kävi vielä kansakoulua.

Vierailija
9/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja on 1967 syntyneissä, olen ensimmäistä ikäluokkaa peruskoulun opetussunnitelmassa.

Kesken kasvusena 6 vuotiaana jouduin aloittamaan ja muistan vieläkin miten inhosin koulua heti.

Vierailija
10/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että esim. mun 50-luvulla syntyneiden vanhempien pitäis lakata puhumasta kansakoulusta, kun puhuvat omasta lapsuudestaan?

Kaikki ei edes tiedä, että ala-aste ja yläaste ovat nimeltään ala- ja yläkoulu. Enkä mäkään niitä käytä, kun puhun omasta koulunkäynnistäni.

Itse asiassa on väärin puhua alakoulusta ja yläkoulustakin, ne ei ole virallisia nimiä. On vain yksi peruskoulu, jossa alaluokat ja yläluokat saattaa olla erillisissä yksiköissä.

Vierailija
11/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni kävivät vielä ala-asteen ja yläasteen. Kyllä nuoremmankin oitäisi tietää ettei ylä/alakoulu ollut yhteen aikaan köytössä.

Samoin itse olen käynyt kansakoulun. Ja olen käynyt kaupoaopiston. En toisen asteen liiketaloudellista linjaa.

Vierailija
12/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 40 eikä vähääkään kiinnosta joku varhaiskasvatus, alakoulu, yläkoulu, mikä on viimeisin Samsungin puhelinmalli tai kenellä suomalaisella räppärillä josta en ole ikinä kuullutkaan on kymmenen miljoonaa striimauskertaa.

Mulla on niin paljon muuta puuhaa, ettei aika riitä perehtymään tällaisiin minulle merkityksettömiin asioihin.

Vierailija
13/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun vanhemmat kerta seuraa aikaansa sen verran että tietää ettei nykyaikana ole kansakoulua, vaan puhuvat OMISTA kouluvuosistaan niin miksi ihmeessä vastaat tähän ketjuun herneet nenussa?

Vierailija
14/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi yleistät? Kyllä vanhemmatkin ikäluokat seuraavat nykyaikaa. Heillä on etuna myös se, että ymmärtävät jotakin myös menneistä ajoista, joista sinä et tunnu tietävän itään!

Vierailija
15/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steinerkoulussa ei ollut ala-astetta ja yläastetta, oli vain luokat esim. 7 lk.

Vierailija
16/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonnan mukaan "jos ei ole nuorena radikaali, ei ole sydäntä. Jos ei ole vanhana konservatiivi, ei ole järkeä" :) 

Vierailija
17/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Mä olen 40 eikä vähääkään kiinnosta joku varhaiskasvatus, alakoulu, yläkoulu, mikä on viimeisin Samsungin puhelinmalli tai kenellä suomalaisella räppärillä josta en ole ikinä kuullutkaan on kymmenen miljoonaa striimauskertaa.

Mulla on niin paljon muuta puuhaa, ettei aika riitä perehtymään tällaisiin minulle merkityksettömiin asioihin.

Mitä muuta puuhaa? Tulet töistä kotiin. Mahdolliset lapset on oikealla vanhemmallaan ja sulla on harrastuksena telkkari ja kaupassakäynti.

Vierailija
18/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v ja pyrin mahdollisemman vähän olemaan mukana tässä yhteiskunnassa. Aikaansa seuraava on sitä jäljessä.

Vierailija
19/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun vielä Union huoltoasemasta (paikalla nyt Neste), Fasu-paloista, nauhoittamisesta, Voimariinistä jne. Tarkoituksella pidän kiinni näistä ja tulen ymmärretyksi. Mitä sitten?

Vierailija
20/82 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahaha miten paljon tänne tuli peppuruvella loukkaantuneita yli-ikäisiä. :D

Isilläs oli peppu ruvella kun sua tehtiin.

Vasta vuosien yrittämisen jälkeen tajusivat että siihen hommaan valitettavasti tarvitaan nainen, vaikka toinen vanhemmistasi oli jo identifioitunut sellaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän