Miksi vanhemmat ihmiset ei seuraa enää aikaansa? Milloin se loppuu. Vrt. puhuminen kansakoulusta, yläasteesta jne.
Onko joku ikä milloin ihminen on vaan että "joo, tähän jään ja kaikki muutokset on hoovee".
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että esim. mun 50-luvulla syntyneiden vanhempien pitäis lakata puhumasta kansakoulusta, kun puhuvat omasta lapsuudestaan?
Kaikki ei edes tiedä, että ala-aste ja yläaste ovat nimeltään ala- ja yläkoulu. Enkä mäkään niitä käytä, kun puhun omasta koulunkäynnistäni.
Itse asiassa on väärin puhua alakoulusta ja yläkoulustakin, ne ei ole virallisia nimiä. On vain yksi peruskoulu, jossa alaluokat ja yläluokat saattaa olla erillisissä yksiköissä.
Niin, onkohan se ap sittenkin itse aikaansa jäljessä?🤔 Minun lapseni, kun käy yhtenäiskoulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaha miten paljon tänne tuli peppuruvella loukkaantuneita yli-ikäisiä. :D
Isilläs oli peppu ruvella kun sua tehtiin.
Vasta vuosien yrittämisen jälkeen tajusivat että siihen hommaan valitettavasti tarvitaan nainen, vaikka toinen vanhemmistasi oli jo identifioitunut sellaiseksi.
Minä panen sun isiä niin kauan että se vihdoin saa sellaisen lapsen jota se voi jopa rakastaa.
No katsos kun se on yläaste ja sitten sen nimeksi mentiin jostain syystä muuttamaan yläkoulu. Puhun yläasteesta kun se on yläaste. Tiedän kyllä mistä on kyse kun yksi lapsistani on siellä ja kahdella vielä edessä. En siis ole kovin pahasti päässyt tippumaan kelkasta.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi yleistät? Kyllä vanhemmatkin ikäluokat seuraavat nykyaikaa. Heillä on etuna myös se, että ymmärtävät jotakin myös menneistä ajoista, joista sinä et tunnu tietävän itään!
Ihmisen aivoista on kokonaan poistettu historiasta oppiminen ja siksi moni onkin nyt vähän pulassa, kun tämä kaikki tällä hetkellä tapahtuva on kovin uutta. Ei se ole se mökin mummo, joka laittaa kaksi peittoa päälleen nukkumaan menessä joka on paniikissa sähkökatkoista, yms. Se, on se nykyihminen joka luulee tietävänsä kaiken vaikkei oikeasti tiedä hittojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi yleistät? Kyllä vanhemmatkin ikäluokat seuraavat nykyaikaa. Heillä on etuna myös se, että ymmärtävät jotakin myös menneistä ajoista, joista sinä et tunnu tietävän itään!
Ihmisen aivoista on kokonaan poistettu historiasta oppiminen ja siksi moni onkin nyt vähän pulassa, kun tämä kaikki tällä hetkellä tapahtuva on kovin uutta. Ei se ole se mökin mummo, joka laittaa kaksi peittoa päälleen nukkumaan menessä joka on paniikissa sähkökatkoista, yms. Se, on se nykyihminen joka luulee tietävänsä kaiken vaikkei oikeasti tiedä hittojakaan.
Aivoista poistettu? Olisiko lähdettä tälle mielenkiintoiselle väitteelle?
Tämä kaikki raivo vain siksi että joku kysyi miksei vanhemmat opettele lastensa koulujen nimiä. :D
1972-1977 Suomi siirtyi peruskoulu opintosuunnitelmaan, yllättäin pohjoisesta etelään...
Minä odotan sitä aikaa kun en enää muista sitä aikaa, jossa elän vaan muistan vain ne kullatut muistot. Tämä aika on kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä puhun vielä Union huoltoasemasta (paikalla nyt Neste), Fasu-paloista, nauhoittamisesta, Voimariinistä jne. Tarkoituksella pidän kiinni näistä ja tulen ymmärretyksi. Mitä sitten?
Hyvä! Niin minäkin teen! (43v) Pientä, hiljaista kapinaa. Ei siitä ole kenellekään haittaa. Ap vaikuttaa kummalliselta, kun sellaisesta hermostuu.
Lisäksi kun tietää, mikä firma on ollut paikassa x joskus aiemmin, antaa syvyyttä myös siihen arkipäiväiseen kaupunkiin. Jos itse tiedän liikkeet kasarilta nykypäivään mutta vanhemmat puhuneet 40-luvulta sinne kasarille, ja tiedetään kuitenkin mistä paikasta on kysymys, niin siinä puhutaan jo aika syvällisestä kaupunkihistoriallisesta tuntemuksesta, 80 vuoden kaari tulee ihan arkipuheessa.
Ei kaiken tarvitse olla vain kuluvan vuoden tietämystä. Aika pinnalliseksi meinaan tietämys silloin pukkaa jäämään.
Vierailija kirjoitti:
Minä puhun vielä Union huoltoasemasta (paikalla nyt Neste), Fasu-paloista, nauhoittamisesta, Voimariinistä jne. Tarkoituksella pidän kiinni näistä ja tulen ymmärretyksi. Mitä sitten?
Joo tää on kans hauska ilmiö; joku ravintola lopetettu 20 vuotta sitten, mutta edelleen sillä paikalla nykyään olevaan ravintolaa kutsutaan sillä vanhalla nimellä!
Vierailija kirjoitti:
Tämä kaikki raivo vain siksi että joku kysyi miksei vanhemmat opettele lastensa koulujen nimiä. :D
Ap kysyi: miksi vanhemmat IHMISET eivät seuraa aikaansa., eli kyse ei ole lasten vanhemmista ja koulujen nimistä!
Vierailija kirjoitti:
Toivon sydämestäni, että kuolet jo huomenna, ettei sinusta tule yli-ikäistä.
Tämä ketju on todiste kahdesta asiasta.
A) Suomalainen loukkaantuu vaikka mistä
B) En uskalla sanoa B) -kohtaa koska en jaksa sitä tyhjästä loukkaantumisen määrää.
Puhun omista kouluajoistani käyttäen sanoja ala-aste ja yläaste, mutta pyrin nykykoululaisten kohdalla puhumaan ala- ja yläkoulusta.
Joskus kyllä vieläkin sanon erästä K-kauppaa Siwaksi, koska se oli niin pitkään Siwa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tämä ketju on hieno läpileikkaus boomereista ja X-sukupolven burnouteista. Mitään ei luettu, sitä vähää ei ymmärretty mutta suu vaahtosi kuin kasvattamillaan piteillä.
Ja tämä kansanosa saa vielä äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Olen 46v ja pyrin mahdollisemman vähän olemaan mukana tässä yhteiskunnassa. Aikaansa seuraava on sitä jäljessä.
Ne jotka seuraavat aikaansa oikein tarkkaan, ovat silti jonossa vasta toisena. Joku on jo luonut sen, mitä seurata. Ei ap ole mitenkään ajattelu taivaltaan muita edellä. Tavattoman moni on ennen tätä keksinyt pilkata vanhempi ihmisiä. Ihmisiä, jotka opetti hänet käymään kakalla ja käyttämään lusikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon sydämestäni, että kuolet jo huomenna, ettei sinusta tule yli-ikäistä.
Näin toivottelee teille sukupolvi joka ei osaa edes lukea. Todella symppiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 46v ja pyrin mahdollisemman vähän olemaan mukana tässä yhteiskunnassa. Aikaansa seuraava on sitä jäljessä.
Ne jotka seuraavat aikaansa oikein tarkkaan, ovat silti jonossa vasta toisena. Joku on jo luonut sen, mitä seurata. Ei ap ole mitenkään ajattelu taivaltaan muita edellä. Tavattoman moni on ennen tätä keksinyt pilkata vanhempi ihmisiä. Ihmisiä, jotka opetti hänet käymään kakalla ja käyttämään lusikkaa.
Mikä alkuperäisessä viestissä oli pilkkaa?
Ja minä puhun vielä markoista. Jos en muuten niin ihan ap:n kiusaksi, hä hää...
Luetunymmärrystä ei siellä ole näemmä opetettu. Kun ei ole.