Miltä tuntisi käydä ruokakaupassa tämän näköisenä:
- ruskeat hiukset föönattu suurille eleganteille laineille
- hillitty mutta huolellinen meikki
- viininpunainen laadukas pitkä villakangastakki (auki)
- viininpunaiset nahkahanskat
- kamelinvärinen laadukas kaulahuivi
- takin alta näkyy valkoinen neule ja musta kynähame (polvet peittävä) ja musta vyö.
- mustat nahkaiset korkeavartiset korkosaappaat
- musta kirjekuorilaukku ohuella ketjulla
Miltä tuntuisi? Ja ruokakauppana joku iso citymarket tai prisma
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisi siltä, että esitän jotakuta toista. En viihtyisi kynähameessa, meikki tuntuisi kasvoilla epämiellyttävältä, ja korkokengät ovat ehdoton ei, en halua kompastella. Oma markettiasuni on toppatakki (kiinni, niin että alla olevat vaatteet eivät näy), mustat collegehousut ja mustat lenkkarit, reppu selässä, hiukset donitsilla kiinni, ei meikkiä.
Reppu toppatakin päällä 🤦🏻🤦🏻🤦🏻
No ei kai sitä reppua voi sinne toppatakin allekaan tunkea... Ei mulla ainakaan niin iso toppatakki ole, että sen repun sinne alle saisi.
t. ihmettelee asianajaja, jolla aina kulahtanut musta reppu joka paikassa (myös oikeussalissa) ja on kyllä toppatakin päällä kaupassa käydessäni
Mitä??? Eikö sinulle tuomari saarnannut luennolla minkälaiset puvut ja asusteet pitää olla oikeussalissa? Meille saarnasi kun luentosali oli täynnä oloasuja ja farkkuja. Itse laitoin sille päivälle "paremmat vaatteet", mutta nekään eivät kelvanneet :(
?? Mikä tuomari saarnaa oikiksen luennoilla pukeutumisesta :D En usko pätkääkään sanomaasi. Itse kuljin oikiksen revityissä farkuissa ja nahkarotsissa. Joihinkin esiintymistilaisuuksiin vähän parempaa päälle.
Vuodesta -97 lähtien kolunnut oikeussaleja eikä ole pukeutumiseen puututtu; vielä vähemmän laukkuihin/reppuihin. Olen "mekkoihminen", joten mekko aina päällä. Plus se reppu.
t. asianajaja vuodesta 2006
Käräjäoikeuden tuomari oli hän.
No ei varmasti ollut. Täällä joku elämäm kallu larppaa oikislaista :'D
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisi siltä, että esitän jotakuta toista. En viihtyisi kynähameessa, meikki tuntuisi kasvoilla epämiellyttävältä, ja korkokengät ovat ehdoton ei, en halua kompastella. Oma markettiasuni on toppatakki (kiinni, niin että alla olevat vaatteet eivät näy), mustat collegehousut ja mustat lenkkarit, reppu selässä, hiukset donitsilla kiinni, ei meikkiä.
Reppu toppatakin päällä 🤦🏻🤦🏻🤦🏻
No ei kai sitä reppua voi sinne toppatakin allekaan tunkea... Ei mulla ainakaan niin iso toppatakki ole, että sen repun sinne alle saisi.
t. ihmettelee asianajaja, jolla aina kulahtanut musta reppu joka paikassa (myös oikeussalissa) ja on kyllä toppatakin päällä kaupassa käydessäni
Mitä??? Eikö sinulle tuomari saarnannut luennolla minkälaiset puvut ja asusteet pitää olla oikeussalissa? Meille saarnasi kun luentosali oli täynnä oloasuja ja farkkuja. Itse laitoin sille päivälle "paremmat vaatteet", mutta nekään eivät kelvanneet :(
?? Mikä tuomari saarnaa oikiksen luennoilla pukeutumisesta :D En usko pätkääkään sanomaasi. Itse kuljin oikiksen revityissä farkuissa ja nahkarotsissa. Joihinkin esiintymistilaisuuksiin vähän parempaa päälle.
Vuodesta -97 lähtien kolunnut oikeussaleja eikä ole pukeutumiseen puututtu; vielä vähemmän laukkuihin/reppuihin. Olen "mekkoihminen", joten mekko aina päällä. Plus se reppu.
t. asianajaja vuodesta 2006
Käräjäoikeuden tuomari oli hän.
No ei varmasti ollut. Täällä joku elämäm kallu larppaa oikislaista :'D
-eri
Sehän on helppoa. Senkun alkaa jankuttamaan.
Voisiko aloittaja tarkentaa vielä, menenkö Prismaan pällistelemään näissä vaatteissa vai ihan oikeasti ostoksille eli juoksemaan kärryjen kanssa tunnin lenkin? Harmittaisi kovasti, ettei tätä asua pysty pesemään 60 asteessa ja olisi pilalla normaalin kauppareissun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmältä
Miksi?
Olen eri, mutta minusta kamelinvärinen huivi jo itsessään on huono valinta viininpunaisen takin kanssa, vielä huonompi, kun kengät ja laukku ovat mustat.
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Mihin tunget ostokset, kun ei ollut kauppakassia listattuna ?
Se voi olla taiteltuna taskuun tai laukkuun. Heilutteletko sinä kulkiessasi tyhjiä kassejasi tuulessa?
Ei niitä heilutella tarvitse. Taitettuna kainalossa kauppaan mennessä parkkipaikalta
Ja mitä sitten vaikka heiluttelisikin ?
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Mihin tunget ostokset, kun ei ollut kauppakassia listattuna ?
Se voi olla taiteltuna taskuun tai laukkuun. Heilutteletko sinä kulkiessasi tyhjiä kassejasi tuulessa?
Ei niitä heilutella tarvitse. Taitettuna kainalossa kauppaan mennessä parkkipaikalta
Ja mitä sitten vaikka heiluttelisikin ?
Kaksi Prisman kestokassisäkkiä taiteltuna kultaketjulliseen kirjekuorilaukkuun on jo haaste sinänsä. Tuulessa heiluttelu kuulostaa vähemmän stressaavalta.
Mitähän aloittaja tällä haki? Tuntuu, että vastaukset ei ole sopivia. 😅
Vierailija kirjoitti:
Mitähän aloittaja tällä haki? Tuntuu, että vastaukset ei ole sopivia. 😅
Jokin fantasia verrattuna normaalin suomalaisen naisen kaupassakäyntirutiineihin. Ehkä tässä haettiin sitä, että ruokakaupassakin voisi näyttää hehkeältä. Arjen realiteetit vaan puuttuu.
Ei käy. Suomessa pitää mennä prismaan kauhtunut tuulipuku päällä.
Jos juokset kärryn kanssa tunnin lenkin prismassa, miksi pitää vetää päälle "kauhtunut tuulipuku"? Ihan normaalit, hikoamista kestävät materiaalit käy.
Ei miltään. Hanskat ottaisin kauppaan mennessäni pois ja sujauttaisin ne laukkuun. Onkohan mies tämän aloituksen keksinyt koska kuka nyt noin paljon punaista valitsisi yhteen asukokonaisuuteen? Vai kenties Ap vain tykkää punaisesta?
Ideaali asusteet City-marketissa tai jopa Lidlissä asioivalle nuorelle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Jos juokset kärryn kanssa tunnin lenkin prismassa, miksi pitää vetää päälle "kauhtunut tuulipuku"? Ihan normaalit, hikoamista kestävät materiaalit käy.
Minä en juokse, varsinkaan puolen tunnin lenkkiä marketissa, ostokset teen vartissa ihan kävelyvauhtia
Miehiä kaatuisi kaupassa kuin heinää. Vauvapalstan naiset toki eivät tätä ymmärrä.
t. mies
Viininpunaisesta tulee sellainen kasarifiilis. Pitäisin varmaan kyseistä henkilöä sellaisena rikkaana pipipäänä, joka on käynyt tädin vaatekomerolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kysymys tämä on? Onko markettiin jokin pukukoodi, jota tuo rikkoo? Iltapuku? Frakki? Leggingsit? Pyjama?
Kysyn, että miltä juuri sinusta tuntuisi mennä tuollaisessa asukokonaisuudessa ostamaan perunoita.
Normaalilta. Käyn toimistopäivän jälkeen kaupassa vastaavissa tamineissa, ja siellä kaupassa on tuhat ja kolme muutakin samalla tavalla pukeutunutta. Ja sitten osalla on lenkkikamat, osalla farkut, toisella minihame ja kolmannella hautajaismekko.
Miksi koet tarvetta erikseen mainita, että moni käy kaupassa vastaavassa asussa ja osa sitten erilaisessa asussa?
No sitähän tässä kysyttiin. Mäntti.
Näin miehenä tuntisin itseni varmaan aika seksikkääksi. Kääntäisin katseita.