Ja niin hiipui taas orastava parisuhteen alku
Ehkäpä taas viiden vuoden kuluttua uskallan yrittää uudelleen.. Alkuun oli ihanaa ja mies oli kiinnostunut, ehdotti tapaamisia ja oli yhteydessä usein. Sitten tapahtui jotain (en ole varma mitä) ja mies vetäytyi. Nyt ei ole moneen päivään kuulunut enää mitään. Heippa.
Kommentit (310)
En oikein ymmärrä näitä kuvioita. Vietetään aikaa yhdessä, harrastetaan seksiä. Silti ei voida sanoa, että seurustellaan...
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä näitä kuvioita. Vietetään aikaa yhdessä, harrastetaan seksiä. Silti ei voida sanoa, että seurustellaan...
Näin on vain silloin, kun ei seurustella, eli ei sitouduta siihen ihmiseen, jota tapaillaan, vaan todennäköisesti tapaillaan muitakin ja harrastetaan heidänkin kanssa seksiä. Ja jos ei, niin vähintään etsii kokoajan parempaa, eli tapailee ja harrastaa seksiä nyt paremman puutteessa jonkun kanssa, mutta tietää, ettei se ole mikään rakkaustarina, vaan kokoajan etsii sitä parempaa.
Raakaa tuo on silloin, kun toinen osapuoli on rakastunut ja näkee suhteessa potentiaalia jatkoon.
Muutaman kerran nähty? Olisiko ollut kyseinen herra seksin perässä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa, että kun mies lähtee parisuhteesta 30 yhteisen vuoden jälkeen ja näin 49v:nä jää sinkuksi niin tätä palstaa on ihan pelottava lukea. En osaa näitä parisuhteen hakujuttuja laisinkaan. Toki teen etätöitä, en harrasta mitään ja olen 99% vapaa-ajastani yksin, eli en voi vahingossakaan tavata ketään. Olen kyllä päätynyt siihen, että totuttelen elämään yksin loppuelämäni.
Olen sinua vanhempi ja olen hieman järkyttynyt nykyajan käytöstavoista näissä parisuhdekuvioissa. Eikö Suomessa ole enää ollenkaan rehellisiä ihmisiä, jotka etsivät kumppania? On selvä, että kun kaksi vierasta ihmistä tapaa ensimmäiset kerrat, niin toinen voi ihastua ja toinen ei. Mutta ei-kiinnostuneen pitää kertoa se selvästi. Harva pystyy sanomaan ikäviä asioita kasvoista kasvoihin, mutta on helppo lähettää tekstari tai muu vastaava viesti. On selkärangatonta jättää toinen ihmettelemään ja haaveilemaan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos laitat viestiä, ja kysyt, että nähtäiskö? Jos vastaa, että ei, niin kysy suoraan, että haluaako enää nähdä ollenkaan? Ei tarvitse elää epätietoisuudessa.
Olen laittanut ja kutsunut itseni miehen luo kyläänkin. Minä olen tällä hetkellä aina se aloitteellinen osapuoli ja mies vastaa viesteihin kahdella sanalla vähintään vuorokauden viiveellä. Nyt heitin pallon miehelle ja hiljaista on.. Ja aienmin nähtiin 2-3 krt viikossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos laitat viestiä, ja kysyt, että nähtäiskö? Jos vastaa, että ei, niin kysy suoraan, että haluaako enää nähdä ollenkaan? Ei tarvitse elää epätietoisuudessa.
Olen laittanut ja kutsunut itseni miehen luo kyläänkin. Minä olen tällä hetkellä aina se aloitteellinen osapuoli ja mies vastaa viesteihin kahdella sanalla vähintään vuorokauden viiveellä. Nyt heitin pallon miehelle ja hiljaista on.. Ja aienmin nähtiin 2-3 krt viikossa.
Ap
Mies ei ole kiinnostunut. Vaihtoehtoisesti hän on todella saamaton. Haluatko sitoutua sellaiseen ihmiseen? Sinun tulee huomioida, että jos menisitte yhteen ja myöhemmin tulee joku ongelma, niin mies alkaa muistuttaa sinua siitä miten "juoksit hänen perässään", kun hän ei oikeastaan halunnut. Yritä nyt löytää joku toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Voi että kun saisi tietää tarkalleen mitä näissä vetäytymisissä aina tapahtuu. Ovat kyllä tosi raskaita ja ärsyttävää epätietoisuus ja varsinkin se alkuaika kun viestittely harvenee ja ei oikein tiiä missä kohti antais vain olla.
Mies toimii täysin kuinka deittailet naista 101 ensimmäinen ohjeessa sanotaan. Eli miehen pitää larppaa vaikeasti tavoiteltavaa. Naisille nimittäin suurin turn-off on takertuva mies, joten minimoidekseen takertuva vaikutelma pitää välillä aina olla täydessä radiohiljaisuudessa. Erittäin vastenmielistä ja etovaa, mutta toimii.
Tuo on traumasiteen luomista. Sairasta käytöstä sairastuttaa toisia.
Mitään traumasiteen luomista ole, vaan osa deittailua. Jokaisella miehellä on 100 omaa kokemusta siitä, kuinka mies itse pilasi hyvin alkaneen jutun olemalla yli-innokas ja needyn oloinen. Ja älä valehtele muuta. Needy ja yli-innokkuus on se pahin turn-off naiselle.
Kun kaksi normaalia ja tervettä ihmistä tapaa ja rakastuu, ei mitään yllä kuvailemaasi tapahdu. Oliko mies vaan väärän naisen kanssa? Jos omassa itsessä on jotain vinossa, se korjataan terveesti terapialla tai vastaavalla self helpillä, ei opettelemalla sairaita manipulpintikikkoja toisilta sairailta yksilöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No niin, anna olla. Olet oman osuutesi tehnyt. Jos nyt teet lisää, sinusta tulee suhteen kannattelija.
Vierailija kirjoitti:
"Hei, miten menee? Susta ei ole kuulunut hetkeen, niin mietin vain, että onhan siellä kaikki hyvin? Itse olisin kiinnostunut edelleen näkemään ja katsomaan tulisiko meistä jotain, millaiset fiilikset sulla on asiasta?"
Jollei tällaiseen viestiin tule vastausta parissa päivässä, niin sinut on ghostattu.
Todella ärsyttävä sävy: syyttävä, painostava, epätoivoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hei, miten menee? Susta ei ole kuulunut hetkeen, niin mietin vain, että onhan siellä kaikki hyvin? Itse olisin kiinnostunut edelleen näkemään ja katsomaan tulisiko meistä jotain, millaiset fiilikset sulla on asiasta?"
Jollei tällaiseen viestiin tule vastausta parissa päivässä, niin sinut on ghostattu.
Todella ärsyttävä sävy: syyttävä, painostava, epätoivoinen.
Sellaisesta, johon kalikka kalahtaa.
Seurustelin hetken sarjapanijan kanssa, joka esitti haluavansa seurustella. Hän syytti minua painostamisesta ja odotusten luomisesta, kun kommunikoin ihan normaaleja juttuja. Tai siis yritin kommunikoida.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään viestittelyä oli? Ehdittekö tapaamaan?
Nyt sanon vaikka kuulostan vanhalta. Viestittely ei ole "orastava parisuhde". Viestittely ei ole mitään, jos ei ole edes livenä tavattu kertaakaan. On niin outoa kysyä että ehdittekö tapaamaan, kun joku puhuu alkavasta parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mikä siinä on vielä epäselvää?
Se ei ole susta kiinnostunut, mutta pitää varalla kun olet ryhtynyt jakorasiaksi.
Ei tässä mitään epäselvää olekaan enkä ole niin väittänytkään. Totesin vaan, että hommat loppui. Samaan aikaan miehet kitisevät, kun eivät saa naisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämänkö takia joilla on koko ajan uusi suhde? Alkavat siihen suoraan ja vasta seurueellessa tutustuvat ja pohtivat haluaako sen toisen kanssa olla?
Mies ei kyllä lopeta yhteydenpitoa, jos seksi on riittävän hyvää. Paitsi, jos on löytänyt ihmisen, jonka kanssa se on vielä parempaa.
miehillehän on tyypillistä kätöstä se, että kiinnostus lopahtaa hetkessä.
2 kk on ollut omassa historiassani se vaihe, kun alun kiinnostus joko lopahtaa tai jatkuu. Moni tapailu-/seurustelusuhde on päättynyt juuri tuossa kahden kuukauden kohdalla. Sitten jos siitä on selvitty niin seuraava kriittinen paikka on ollut yhden vuoden molemmin puolin, 9-18 kk välillä. Sen pitempiä suhteita minulla on ollut ennen nykyistä vain kaksi; noin kymmenen vuoden avioliitto ja yksi neljän vuoden seurustelusuhde. Nykyisen puolison kanssa on menossa yhdeksäs vuosi.
Helpointa on vain hyväksyä, että noin kävi, koska oikeasti 2 kk on kuitenkin lyhyt aika. Enemmän siinä ehkä kuoli haaveita ja tulevaisuuden toiveita kuin että menetti oikeasti jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen että todella kiinnostavan ihmisen kanssa pyrkii tapaamaan alusta asti mahdollisimman tiuhaan (välimatka ja pakolliset kiireet huomioonottaen).
Jos on tavattu vain silloin tällöin ja seksi kuitenkin tullut jo kuvioon, niin oliko mitään vakavampaa mielessäkään?Siinähän se ongelman ydin on. Osapuolet ovat liikkeellä erilaisin motiivein. Toinen etsii vain satunnaista tapailuseuraa ja seksiseuraa. Toinen etsii ihmistä, josta tulisi elämänkumppani, puoliso, tulevien lasten isä/äiti. Todella toivoisin, että ihmiset olisivat rehellisiä, kun tapaavat vieraan ihmisen. Itse tapasin miehen, joka ekalla tapaamisella vakuutti etsivänsä pysyvää suhdetta. Hölmö kun olen, uskoin häntä. Samana vuonna jäin yksin lapsen kanssa.
Mitkäs mahdollisuudet miehellä olisi saada haluamaansa jos puhuisi 100% totta? Nolla.
Komea pelimies löysi paremman naisen niin siinä kävi. Ei sulle kelvannut kiltti ja kunnollinen ätmi sitten. komea mies voi vaihtaa naista lennossa joten jäit taas yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Voi että kun saisi tietää tarkalleen mitä näissä vetäytymisissä aina tapahtuu. Ovat kyllä tosi raskaita ja ärsyttävää epätietoisuus ja varsinkin se alkuaika kun viestittely harvenee ja ei oikein tiiä missä kohti antais vain olla.
Sekö olisi sitten vähemmän raskasta, jos toinen antaisi yksityiskohtaisen selityksen siitä mikä sinussa aiheuttaa sen ettei hän halua viedä juttua eteenpäin?
Kyllä ainakin minusta ilman muuta.
Aina on parempi saada totuus asioihin, olkoon se kuinka kivuliasta tahansa kuin jäädä epätietoisuuteen ja jäädä pyörittelemään asiaa päässään ehkä pitkäksikin aikaa.
Siinähän se ongelman ydin on. Osapuolet ovat liikkeellä erilaisin motiivein. Toinen etsii vain satunnaista tapailuseuraa ja seksiseuraa. Toinen etsii ihmistä, josta tulisi elämänkumppani, puoliso, tulevien lasten isä/äiti. Todella toivoisin, että ihmiset olisivat rehellisiä, kun tapaavat vieraan ihmisen. Itse tapasin miehen, joka ekalla tapaamisella vakuutti etsivänsä pysyvää suhdetta. Hölmö kun olen, uskoin häntä. Samana vuonna jäin yksin lapsen kanssa.