Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut 3 v työttömänä ja te-toimisto painostaa työkokeilulla, koulutuksilla, ja kuntouttavalla!

Vierailija
24.11.2022 |

Tuntuu etten jaksa enää, kun haluaisin vaiin oman alan töitä. Kävin haastaattelussa työkkärin naisen kanssa ja mulle annettiin vaihtoehtoja että jotain noista pitäisi miettiä. En tiedä mitä teen. Et irtisanoudunko kokonaan työkkäristä.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene prrkle töihin ja lopeta loisiminen kun niitä töitä on nyt saatavilla. Esim. kaupassa löytyy kassatöitä ja tavaroitten laitamista hyllyille jne. Jos nyt ei ota töitä  vastaan niin pitäisi kyllä  piestä kunnollla. Oikein ottaa päästä nuo loispaskiaiset

Töitä ei anneta jos on pitkäaikaistyötön. Ne työt varataan alanvaihtajille ja vain vähän aikaa työttömänä olleille.

Töitä ei kenellekään anneta.

Vierailija
42/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene prrkle töihin ja lopeta loisiminen kun niitä töitä on nyt saatavilla. Esim. kaupassa löytyy kassatöitä ja tavaroitten laitamista hyllyille jne. Jos nyt ei ota töitä  vastaan niin pitäisi kyllä  piestä kunnollla. Oikein ottaa päästä nuo loispaskiaiset

Töitä ei anneta jos on pitkäaikaistyötön. Ne työt varataan alanvaihtajille ja vain vähän aikaa työttömänä olleille.

Palkkatuella pääsee. Ja sitä taas ei saa ilman että on vaikeasti työllistyvä pitkäaikaistyötön.

Huonoimmassa asemassa on sellaiset 6kk-1 vuoden työttömänä olleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän kokenut. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TYP:hen ei sitten kannata suostua vaikka kuinka yrittäisivät manipuloida. Sanoit ei, ei ja vielä kerran ei. Ja puhelu nauhalle.

Mistä syystä? Sitä kautta ymmärtääkseni mennään kuntouttavaan vai olenko väärässä?

-ei ap-

TYP on Stasimainen järjestelmä jolla ITSE ajatteleva työtön muovataan uskomaan että hän on luuseri, huono, paha ihminen jonka paikka on vain virkailijoiden osoittamassa aikuisten päiväkerhossa josta ei tule työllistymään vapaille markkinoille. Tämä päivähoito voi kestää vuosia. Ajattele itse mihin elämääsi tuhlaat.

Jos kolmessa vuodessa ei työllisty omalle alalle, on jotain muuta tehtävä ns. parempia tyyppejä on mennyt liikaa työpaikkoihin ohi joihin Ap:n olisi pitänyt päästä. Eli jäät vaihtoaitioon taas vuosiksi ellet vaihda kaupunkia työn perässä.

Siksi on tärkeää tehdä edes jotain työtä josta saa palkkaa ja työsopimuksen jotta te antaa  olla rauhassa eli päätät itse peliliikkeistä ja te uskoo että se onnistuu. Typissä ei ole mitään kontrollia, soskutädit valvoo istuntoa ja kirjaa kaiken työttömästä prässätyn tiedon järjestelmään miksi olet huono työtön kun et kelpaa työmarkkinoille. Se on ihan tosi kuin jokin leffojen sarjakuulustelu eikä mitään mukavaa jutustelua.

Typ-istuntojen jälkeen ajatteleva työtön menee ilosta kiljahdellen sitten vaikka itse valiten lehtiä jakamaan tai hyllyttämään marketteihin tuotteita kun itse työpaikan löytäminen lopettaa te:n painostamisen typpiin kun se taitaa yhä olla lakisääteinen työttömille joilla Kelan maksetut aamut paukkuu liikaa Ja huom. vaikka miten huonoon työhön pääsee kiinni, siitä on TOSI paljon helpompi alkaa hakemaan muuta itselle mukavampaa työtä. Tsemppiä ja varo typpiä, ota koulutus tai työkokeilu vastaan.

Terveystietoni ei ole mikään salaisuus. Sappivaivoja oli ja ne leikattiin. Tästäkö nyt sitten saadaan joku mt-diagnoosi? Tai siitepölyallergiasta. Senkun lukevat tietoni, ei siinä kauan mene.

Tulen toimeen hyvin vähällä eikä minua haittaa vaikken työllistyisi ns. normaaleille työmarkkinoille (jos sellaisia nyt enää edes on). Itsetuntoni ei kärsisi siitä, että paperissa lukisi jotain liirumlaarumia. Mitäpä se minuun vaikuttaisi. Elelisin kuin ennenkin. Sitten siellä kuntouttavassa keittelisin perunoita tai leipoisin sämpylöitä.

Vierailija
44/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko osoittaa paikan johon vaan mennään töihin?

Kun nuokin tuppaa tarjoamaan vaan sen kulukorvauksen 9e/pvä. Miksi ei makseta palkkaa?

Vierailija
45/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulta lopettaisin välittömästi kaikki yhteiskunnan tuet, elämisen meidän muiden rahoilla.

Juuri niin. Ei tarvitsisi meidän muiden ihmetellä verojen suuruutta, kun autettaisiin vain niitä työttömiä, joilla oikeasti on halua kokeilla, oppia, kouluttautua.

Vierailija
46/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät on sulla olot, kun 3 vuotta tekemättä mitään menee ettei huomaakkaan. Yleensä niitä töitä etsitään ihan omatoimisesti.

Vierailija
47/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin sanottiin aikoinaan että kuntouttavassa voi käydä aluksi vaikka kerran viikossa, pari tuntia. No, kun sen aloittaminen oli jo hyvää vauhtia suunnitteilla niin sanoivat "sähän voitkin sitten alottaa suoraan 8 tunnilla päivässä, viitenä päivänä viikossa. En mennyt ollenkaan.

Kuntouttavaa ei edes saa tehdä kuin maks 4 päivänä viikossa, muuten se on työkokeilu.

Lain mukainen minimivaatimus on se 4h kerran viikkoon, enempään ei tarvitse eikä pidä suostua.

Joko sulla tai tuolla tädillä on mennyt jotain sekaisin, tai sua on koitettu ksettaa lainvastaisesti.

Ja jos olisit kaikkien mielestä kykenevä tekemään 8h viisi päivää viikossa, niin silloinhan sä olet täysin työkykyinen eikä sua tulisi edes ohjata kuntouttavaan vaan työmarkkinoille.

Vierailija
48/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava, tukityö, työkokeilu jne. on ensisijaisesti ja lain mukaan tarkoitettu työnhakijoille, joilla on selkeitä puutteita ja haasteita työelämään siirtymisessä esim. mielenterveysongelmat. Tarvitsevat siis palveluiden nimien mukaisesti kuntoutusta, tukea tai kokeilemista, että onnistuisiko se työelämä. Laillisesti sitä ei saa käyttää pelkästään sen takia, että joku täysin työkykyinen ei ole onnistunut työllistymään. Mutta, silti näin tehdään, koska kunta joutuu tietyn ajan kuluttua maksamaan sakkoja jokaisesta työttömästä. Kunta välttyy näiltä - ja Suomen työllisyystilastot kaunistuvat - kun työttömät tyrkätään massana tukipalveluihin. Jo 1h viikossa kuntouttavaa, tukityötä ymv. merkkaa henkilön virallisesti työllistyneeksi.

Näihin ei tarvitse suostua,  jos ei ole aidosti tuen tarpeessa. Saku Timosen blogissa on lisää ihan lakiin perustuvia perustuleja ja syitä, joita on oikeutettu vaatimaan työttömyyspalveluiden puolelta.

Vierailija
49/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sellainen umpi-rehellinen itsetutkiskelu olisi paikallaan. Haluat oman alan töitä ja se on ymmärrettävää, mutta kolme vuotta on pirun pitkä aika. Oman alan töitä ei ole tuossa ajassa löytynyt, joten ei niitä noilla parametreillä löydykään. Se voi tarkoittaa, että pitäisi muuttaa toisaalle, lähteä oman alan töihin pykälää alempaa tai mitä nyt hyvänsä. Näistä mahdollisista vaihtoehdoista et ole kolmeen vuoteen mitään valinnut ja sille on varmasti hyvät syynsä. Eikä ne syyt ole mihinkään poistuneet. Toisin sanoen oman alan töitä ei tule löytymään jatkossakaan. Kaiken muun kuvittelu on pilvilinnaa ja tämän tiedät itsekin.

No jotain PITÄÄ tehdä. Kotona makaaminen neljättä, viidettä tai kuudetta vuotta ei ole vaihtoehto. Eli työkkärin ehdotukset on ihan relevantteja. Joku muutos työuralle on nyt löydyttävä.

Vierailija
50/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirocamporotondo kirjoitti:

Näin on moni tehtyt ja jäänyt kelan tuelle.

Ei varmaan niin moni koska ainakin Kela edellyttää että, on työkkärin asiakkaana. Myös sossun asiakkaana voidaan lähettää kuntouttavaan työtoimintaan. Sehän on työttömyystuen/toimeentulotuen saajille.

Jokainen saa Kelan toimeentulotuen vaikka ei suostuisi tekemään yhtään mitään ikinä. Vain perusosaa +500 euroa voidaan laskea 40% mutta pihi selviää silläkin ruoka- ja vaaterahalla/kk varsinkin jos ruoanjakopaikkoja on omalla paikkakunnalla.

Ei saa jos vaikka on puoliso.

Puolisolla on elätysvelvollisuus kumppaniaan kohtaan.

Vierailija
51/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen kuntouttavaan terveydellisistä syistä. Kiinnostaa huonekalujen entisöinti ja käsityöt.

Vierailija
52/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tyttäreni haki näihin töihin keskisuuressa kaupungissa, eikä päässyt. Hänellä on työkokemusta asiakaspalvelusta ja muista töistä sekä hyvät työtodistukset.

Vierailija
53/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heru täältäkään sääliä sua kohtaan.

Olet elellyt muiden rahoilla nyt kolme vuotta, joten alapas kerätä nyt kaikki energiat ja hae töihin. Oman alan töitä ei näköjään ole, joten uuden opiskelu edessä, jos samalla paikkakunnalla aiot asua.

Toivon, että työkkäri ottaa entistä napakamman kannan teihin kaikkiin, jotka loisitte valtion tuella. Seuraava oikeistohallitus tulee olemaan kimpussanne aivan takuulla 😁

Vierailija
54/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisessä työpaikassa meni kyllä usko siihen että löytyisi edes siedettävä työyhteisö. Työ oli Ok mutta ne jatkuvasti juoruilevat työkaverit ei.

Paikassa oli tulossa yksi vakituinen työ haettavaksi ja meitä määräaikaisia oli muutama.

Yksi määräaikainen oli viikkotolkulla sairaslomalla. Ja oli todella narttumainen ja rajaton ihminen.

Eli nyt lähden kuntouttavaan ja aion jotenkin selvitä eläkkeelle asti.

Vierailija
55/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on typ?

Vierailija
56/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kuntouttavassa. Kahtena päivänä viikossa, 4 tuntia kerrallaan. Sano että haluat olla käsityöpuolella, ei ole väliä osaatko tehdä mitään.

Minä istuin siellä kuulokkeet korvilla, kannettava auki ja katsoin tv-sarjoja. Samalla neuloin pipoa, jonka ohjeen löysin netistä. Ne yritti välillä saada minut tekemään muutakin mutta en suostunut. Kun kerran olin siellä kiristettynä, en välittänyt olla mukava.

Aivan mahtava asenne..teen samoin en todellakaan ala heidän käskyjä noudattamaan.menen paikalle ja teen mitä teen..lähinnä siis katson ohjelmia ja luen uutisia.

Mä olin kuntouttavassa 4 päivää viikossa (enempää ei saanut tehdä :D). Käytin hyväksi ilmaisia materiaaleja ja työkoneita, opettelin itsenäisesti käden taitoja ja aloin myymään tuotteitani ("kuntouttavan omaan käsityöpuotiin en tietenkään mitään antanut kun sain massit itse). Voi sen ajan fiksustikin käyttää :P

Sinäkin sitten tarvitsit kuntouttavan, ennen kuin älysit, että pystyt työllistämään itsesi. Eikö olisi kannattanut hieman aiemmin opetella käden taitoja, jos se noin helppoa oli lopulta? 

Eli väärin onnistuttu vai? Joku oikeasti hyötyi tuosta turhistakin turhimmasta veroeurojen tuhlaamisesta ja sinä löydät siitäkin valittamista.

-eri

Vierailija
57/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännä mua ei painosta, se on kaikki  kiinni siitä, millainen on se työkkärin täti, ilkeä sadisti vai mukava. Mulla on sellainen vanhempi mummo työkkärin vastuuhenkilö ja se sanoi viimeksi puhelimessa, että "alennan tän 3 kertaa kussa työhakun yhteen kun ei ole töitä niin paljoa " ja sitten sanoin että meen kevääksi ehkä "etsimään töitä Espanjaan tai Aasiaan" nini se sanoi, että "voit ilmoittaa sitten niin ei turhaan soitella kun olet siellä."

Vierailija
58/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menen kuntouttavaan terveydellisistä syistä. Kiinnostaa huonekalujen entisöinti ja käsityöt.

Nuokin on sellaisa hommia joihin pitäisi saada palkattua ihmisiä eikä tehdä ilmaiseksi. Ensin pari vuotta jonkun oppipoikana/tyttönä ja sitten omaa yritystä pystyyn.

Vierailija
59/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on typ?

Lukee edellisellä sivulla.

Vierailija
60/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät on sulla olot, kun 3 vuotta tekemättä mitään menee ettei huomaakkaan. Yleensä niitä töitä etsitään ihan omatoimisesti.

Missä nyt sanottiin, että töitä ei olisi etsitty?

Ihme oletuksia, että kaikki työttömät haluaa olla työttömiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi