Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut 3 v työttömänä ja te-toimisto painostaa työkokeilulla, koulutuksilla, ja kuntouttavalla!

Vierailija
24.11.2022 |

Tuntuu etten jaksa enää, kun haluaisin vaiin oman alan töitä. Kävin haastaattelussa työkkärin naisen kanssa ja mulle annettiin vaihtoehtoja että jotain noista pitäisi miettiä. En tiedä mitä teen. Et irtisanoudunko kokonaan työkkäristä.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirocamporotondo kirjoitti:

Näin on moni tehtyt ja jäänyt kelan tuelle.

Ei varmaan niin moni koska ainakin Kela edellyttää että, on työkkärin asiakkaana. Myös sossun asiakkaana voidaan lähettää kuntouttavaan työtoimintaan. Sehän on työttömyystuen/toimeentulotuen saajille.

Ei taatusti pakota olemaan työkkärin asiakkaana..Tässä maassa saa sossuta /kelasta sen pakollisen toimeentulotuen vaikka en liikkuisi minnekään. Kokeile ja ylläty.

Vierailija
22/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksesta saattais olla ehkä jotain hyötyäkin. Mut joo totahan se on kun kauan on työttömänä, ei ne voi antaa vaan istua kotonakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene osa-aikaiseksi henkilökohtaiseksi avustajaksi. Teet sen suoja-osan (n. 300 e) verran töitä ja otat työttömyysetuuden korvauksena henkisistä kärsimyksistä. Paljon on semmoisiakin avustajan hommia tarjolla, jossa ei tarvitse hoitaa intiimihygieaniaa, vaan tarvitsee vain olla vapaa-ajan menoissa apuna.

Itse toimin näin, tosin myös siivoan ja teen kotitöitä siinä, koska en pelkää työtä, mutta en viitsi tehdä enemmän kuin suojaosan verran, koska tämä on joka tapauksessa niin aliarvostettua ja treffeilläkin kaikki suhtautuu työhöni alentuvasti, ihan kuin olisin kokonaan työtön...

Osa-aikatyöläinen joutuu hakemaan yhtä työpaikkaa kolmessa kuukaudessa. Ei siinä kokonaan pääse irti työkkärintädin painostuksesta. 

Vierailija
24/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYP:hen ei sitten kannata suostua vaikka kuinka yrittäisivät manipuloida. Sanoit ei, ei ja vielä kerran ei. Ja puhelu nauhalle.

Vierailija
25/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin sanottiin aikoinaan että kuntouttavassa voi käydä aluksi vaikka kerran viikossa, pari tuntia. No, kun sen aloittaminen oli jo hyvää vauhtia suunnitteilla niin sanoivat "sähän voitkin sitten alottaa suoraan 8 tunnilla päivässä, viitenä päivänä viikossa. En mennyt ollenkaan.

Vierailija
26/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TYP:hen ei sitten kannata suostua vaikka kuinka yrittäisivät manipuloida. Sanoit ei, ei ja vielä kerran ei. Ja puhelu nauhalle.

Mistä syystä? Sitä kautta ymmärtääkseni mennään kuntouttavaan vai olenko väärässä?

-ei ap-

Vierailija
27/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sut on siirretty pitkäaikaistyöttömille tarkoitetulle tuetun työllistymisen palvelulinjalle. Ennen sille joutumista saa olla aika rauhassa. Nyt katsovat, ettet itsenäisesti työllisty ja aktivoivat.

Vierailija
28/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kuntouttavassa. Kahtena päivänä viikossa, 4 tuntia kerrallaan. Sano että haluat olla käsityöpuolella, ei ole väliä osaatko tehdä mitään.

Minä istuin siellä kuulokkeet korvilla, kannettava auki ja katsoin tv-sarjoja. Samalla neuloin pipoa, jonka ohjeen löysin netistä. Ne yritti välillä saada minut tekemään muutakin mutta en suostunut. Kun kerran olin siellä kiristettynä, en välittänyt olla mukava.

Aivan mahtava asenne..teen samoin en todellakaan ala heidän käskyjä noudattamaan.menen paikalle ja teen mitä teen..lähinnä siis katson ohjelmia ja luen uutisia.

Mä olin kuntouttavassa 4 päivää viikossa (enempää ei saanut tehdä :D). Käytin hyväksi ilmaisia materiaaleja ja työkoneita, opettelin itsenäisesti käden taitoja ja aloin myymään tuotteitani ("kuntouttavan omaan käsityöpuotiin en tietenkään mitään antanut kun sain massit itse). Voi sen ajan fiksustikin käyttää :P

On vaikea uskoa, että olisit noin vain saanut viedä materiaaleja firmasta ulos omaan käyttöösi. Eikö sinun touhujasi seurattu ollenkaan? Siis varastit?

Vierailija
29/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies 47 kirjoitti:

Minulle työkkärin täti sanoi olen ollut liian kauan työtön joten olen täysin työkyvytön ja sairas jolla ei ole elämänhallintaa. Sitten se katkaisi työttömyystuen ja sanoi minun on pakko mennä kuntouttavaan. Sanoin että haastan oikeuteen ja haastoin. Työkkärin virkailija tuomittiin kunnianloukkauksesta 2500 euron korvauksiin minulle. Nehän yrittää väittää että työtön on sairas ja tarvii kuntouttavaa ja siihen ne pakottaa. Kannattaa pitää oikeuksistaan kiinni eikä suostua kuntouttavaan.

Tuo olisi jo uutisoitu jos olisi ollut oikeudessa

Älä unta nää!

Tuollaiset pitää salata ettei muut tee samaa, eikä työkkäri pääse enää kyykyttämään ihmisiä.

Vierailija
30/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä syystä? Sitä kautta ymmärtääkseni mennään kuntouttavaan vai olenko väärässä?

-ei ap-

Se on työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu. Jos sitä tarjotaan, pidetään syrjäytyneenä, joka tarvii työkkärin, sossun ja terveydenhuollon yhteistä palvelua.

Vierailija
31/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene prrkle töihin ja lopeta loisiminen kun niitä töitä on nyt saatavilla. Esim. kaupassa löytyy kassatöitä ja tavaroitten laitamista hyllyille jne. Jos nyt ei ota töitä  vastaan niin pitäisi kyllä  piestä kunnollla. Oikein ottaa päästä nuo loispaskiaiset

Töitä ei anneta jos on pitkäaikaistyötön. Ne työt varataan alanvaihtajille ja vain vähän aikaa työttömänä olleille.

Vierailija
32/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap-

Sossutantta pääsee lukemaan kaikki terveystietosi ja sosiaalitoimen tietosi jos suostut TYP:n "asiakkaaksi".

Näitä sitten käytetään sinua vastaan.

Vierailija
33/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman alan työ olisi monenkin mielestä kiva juttu. Mutta jos sellaista ei ole kolmeen vuoteen löytynyt, niin lieneekö realistista ajatella, että nyt yhtäkkiä löytyisi? Ehkä kannattaisi alkaa miettiä, mitä muuta sitä voisi elääkseen tehdä kuin sitä alkuperäistä omaa alaa. Opiskella uusi ala, tai kokeilla hakea sellaisia töitä, joihin ei vaadita tiettyä koulutusta. Ihan ymmärrettävää, että tuossa tilanteessa työkkäri vähän patistaakin johonkin. Koulutus voisi olla noista paras vaihtoehto.

Vierailija
34/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman alan työ olisi monenkin mielestä kiva juttu. Mutta jos sellaista ei ole kolmeen vuoteen löytynyt, niin lieneekö realistista ajatella, että nyt yhtäkkiä löytyisi? Ehkä kannattaisi alkaa miettiä, mitä muuta sitä voisi elääkseen tehdä kuin sitä alkuperäistä omaa alaa. Opiskella uusi ala, tai kokeilla hakea sellaisia töitä, joihin ei vaadita tiettyä koulutusta. Ihan ymmärrettävää, että tuossa tilanteessa työkkäri vähän patistaakin johonkin. Koulutus voisi olla noista paras vaihtoehto.

Tuollaisiin töihin on aina 200 hakijaa per paikka. 

Vierailija
35/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap-

Se on työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu. Jos sitä tarjotaan, pidetään syrjäytyneenä, joka tarvii työkkärin, sossun ja terveydenhuollon yhteistä palvelua.

Mitä haittaa siitä on, että pidettäisiin reppanana? Olen monta vuotta ollut työtön ja vaikka olen ihan hyvässä kunnossa ja järki päässä, niin yhteiskunnan silmissä ole mappi ö:ssä. Tuo TYP kuulostaa siltä, että jotkut lässynlää-sossut miettisivät aivoriihessä, että mitä tää Mirkku jaksais tehdä. Ja vaatimus olisi vaan, että liikutan lihani paikkaan x jonain tiettynä päivänä. Jos sillä saisi hetken rauhan tältä kyykytykseltä, niin olisin helpottunut.

-edelleenkään ei ap-

Vierailija
36/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap-

TYP on Stasimainen järjestelmä jolla ITSE ajatteleva työtön muovataan uskomaan että hän on luuseri, huono, paha ihminen jonka paikka on vain virkailijoiden osoittamassa aikuisten päiväkerhossa josta ei tule työllistymään vapaille markkinoille. Tämä päivähoito voi kestää vuosia. Ajattele itse mihin elämääsi tuhlaat.

Jos kolmessa vuodessa ei työllisty omalle alalle, on jotain muuta tehtävä ns. parempia tyyppejä on mennyt liikaa työpaikkoihin ohi joihin Ap:n olisi pitänyt päästä. Eli jäät vaihtoaitioon taas vuosiksi ellet vaihda kaupunkia työn perässä.

Siksi on tärkeää tehdä edes jotain työtä josta saa palkkaa ja työsopimuksen jotta te antaa  olla rauhassa eli päätät itse peliliikkeistä ja te uskoo että se onnistuu. Typissä ei ole mitään kontrollia, soskutädit valvoo istuntoa ja kirjaa kaiken työttömästä prässätyn tiedon järjestelmään miksi olet huono työtön kun et kelpaa työmarkkinoille. Se on ihan tosi kuin jokin leffojen sarjakuulustelu eikä mitään mukavaa jutustelua.

Typ-istuntojen jälkeen ajatteleva työtön menee ilosta kiljahdellen sitten vaikka itse valiten lehtiä jakamaan tai hyllyttämään marketteihin tuotteita kun itse työpaikan löytäminen lopettaa te:n painostamisen typpiin kun se taitaa yhä olla lakisääteinen työttömille joilla Kelan maksetut aamut paukkuu liikaa Ja huom. vaikka miten huonoon työhön pääsee kiinni, siitä on TOSI paljon helpompi alkaa hakemaan muuta itselle mukavampaa työtä. Tsemppiä ja varo typpiä, ota koulutus tai työkokeilu vastaan.

Vierailija
37/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 v lorvit verorahoilla? ja ruikutat että kuntouttavaan pitää mennä yhyy minä haluun oman alan töitä!

Ei juma. Lopeta se avustusten nostaminen jos sulla kerran vaihtoehtojakin on.

Vierailija
38/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kuntouttavassa. Kahtena päivänä viikossa, 4 tuntia kerrallaan. Sano että haluat olla käsityöpuolella, ei ole väliä osaatko tehdä mitään.

Minä istuin siellä kuulokkeet korvilla, kannettava auki ja katsoin tv-sarjoja. Samalla neuloin pipoa, jonka ohjeen löysin netistä. Ne yritti välillä saada minut tekemään muutakin mutta en suostunut. Kun kerran olin siellä kiristettynä, en välittänyt olla mukava.

Aivan mahtava asenne..teen samoin en todellakaan ala heidän käskyjä noudattamaan.menen paikalle ja teen mitä teen..lähinnä siis katson ohjelmia ja luen uutisia.

Mä olin kuntouttavassa 4 päivää viikossa (enempää ei saanut tehdä :D). Käytin hyväksi ilmaisia materiaaleja ja työkoneita, opettelin itsenäisesti käden taitoja ja aloin myymään tuotteitani ("kuntouttavan omaan käsityöpuotiin en tietenkään mitään antanut kun sain massit itse). Voi sen ajan fiksustikin käyttää :P

Sinäkin sitten tarvitsit kuntouttavan, ennen kuin älysit, että pystyt työllistämään itsesi. Eikö olisi kannattanut hieman aiemmin opetella käden taitoja, jos se noin helppoa oli lopulta? 

Hakeuduin sinne melko pian työttömäksi jäämisen jälkeen itse kun halusin tehdä jotain sillä välin kun haen töitä.

Tarvitsin työkoneet ja tilat, joissa voin rauhassa opetella ja tehdä, siihen ei ollut varaa työttömänä muuten. En tukea aamulla nousemiseen, "elämänhallinta", päivärytmin pitämiseen, työnteon "opetteluun" tai kyselyitä "ooks koulua tai työnhakua ajatellu". Tein luppoajalla myös nettikursseja puhelimella.

Jos ne käyttää hyväksi työttömiä, niin miksi työtön ei käyttäisi hyväksi niitä.

Siellä on fiksuja ja osaavia ihmisiä, mitkä on sinne työnnetty karenssin uhalla. Ne tarviis työpaikan, ei mitään höpöhöpö askartelua tai lattioiden luuttuamista kahdesti päivässä.

Vierailija
39/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies 47 kirjoitti:

Minulle työkkärin täti sanoi olen ollut liian kauan työtön joten olen täysin työkyvytön ja sairas jolla ei ole elämänhallintaa. Sitten se katkaisi työttömyystuen ja sanoi minun on pakko mennä kuntouttavaan. Sanoin että haastan oikeuteen ja haastoin. Työkkärin virkailija tuomittiin kunnianloukkauksesta 2500 euron korvauksiin minulle. Nehän yrittää väittää että työtön on sairas ja tarvii kuntouttavaa ja siihen ne pakottaa. Kannattaa pitää oikeuksistaan kiinni eikä suostua kuntouttavaan.

Todellinen voimaantumistarina. Virkamiestä ei saa haastettua oikeuteen kunnianloukkauksesta tuolla perusteella, koska kuntouttavaan päätymiseen ei tarvita sairausdiagnoosia, kun työtön ei suostu terveystarkastukseen. Harvalla työttömällä on esittää terveen papereita.

Vierailija
40/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typestä pystyy kieltäytymään/eroamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän