Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut 3 v työttömänä ja te-toimisto painostaa työkokeilulla, koulutuksilla, ja kuntouttavalla!

Vierailija
24.11.2022 |

Tuntuu etten jaksa enää, kun haluaisin vaiin oman alan töitä. Kävin haastaattelussa työkkärin naisen kanssa ja mulle annettiin vaihtoehtoja että jotain noista pitäisi miettiä. En tiedä mitä teen. Et irtisanoudunko kokonaan työkkäristä.

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle täti melkein huusi puhelimessa, että kolme vuotta työttömänä. Aha. Kiitos tiedosta. Palkkatuella taidan työllistyä ja jollei se onnistu, niin harkitsen kuntouttavaa työtoimintaa. Työkokeiluihin tai muihin ilmaistöihin en mene eikä onneksi ole pakko. Siinä pitää olla tarkka ettei suostu allekirjoittamaan sellaiseen hakeutumista.

Kuntouttava työtoiminta on ilmaistyötä. Eikun sori saat 9e/pv

Niin, mutta siellä ei ole pakko tehdä mitään ja välttyisi samalla tästä työpaikkojen pakkohakemisesta ja vastuuvirkailijan inhottavalta käytökseltä.

Vierailija
102/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavaan en menisi, mutta palkkatukipaikkaan kyllä.

Minä menin kuntouttavaan aivan oma-aloitteisesti, kun kyllästyin hakemuskursseihin. Sain sitä kautta palkkatukipaikan ihan muulle alalle, jossa jatkan nyt oppisopimuksella.

Meillä oli kuntouttavassa hyvä porukka ja loistava ohjaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei pidä paikkaansa. Työmarkkinatuen karenssiajalle saa Kelan toimeentulotukea, joka on noin 530e/kk. Siitä ei joudu maksamaan vuokran omavastuuta eikä esim. sähkölaskua, eli käyttöön voi jäädä enemmän rahaa kuin työmarkkinatuella. 570e työmarkkinatuesta on monella noin 50-80e vuokran omavastuu. 

Vierailija
104/105 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista. että samalle henkilölle on vaihtoehtona palkkatukipaikka ja kuntouttava työtoiminta? Kuntouttavathan on niille, jotka eivät kykene työhön, eikä sellaiselle henkilölle voi tarjota palkkatukipaikkaa - ja päinvastoin työhön kykenevälle ei saisi tyrkyttää kuntouttavaa.

Kuntouttavaan en menisi ikinä - siitä saa leiman loppuiäkseen. Katsoisin, onko palkkatukipaikoissa mitään minkä voisin kelpuuttaa, jos ei, niin katsoisin niistä koulutuksista. Voisit tietysti ehdottaa työkkärille opiskelua työttömyysetuudella, jos löydät vaikka jonkun hyvän opiskelupaikan, johon haluaisit.

Meillä kuntouttavassa suurimmalla osalla ainoa ongelma oli työttömyys. Ihan työkuntoisia ja täysipäisiä ihmisiä. Tottakai mukana oli myös pari oikeasti sairasta, joita ei vaan päästetty eläkkeelle. He saivat sitten huilailla ja tehdä vointinsa mukaan.

Minun aikanani sieltä työllistyi vakituinen, vuoden määräaikainen ja kaksi palkkatuettua. Olin 9 kk.

Vierailija
105/105 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoin irti työkkärin hullusta kohtelusta..jatkuvaa yhteydenottoa,väittämistä,epäasiallista kohtelua joka asiassa ihan sama mitä asiakas sanoo kun työkkärin täti on aina oikeassa..ei kun mies:-)

Näin on moni tehtyt ja jäänyt kelan tuelle.

Miten voit Kelan tuilla ilman työkkäriä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi