Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut 3 v työttömänä ja te-toimisto painostaa työkokeilulla, koulutuksilla, ja kuntouttavalla!

Vierailija
24.11.2022 |

Tuntuu etten jaksa enää, kun haluaisin vaiin oman alan töitä. Kävin haastaattelussa työkkärin naisen kanssa ja mulle annettiin vaihtoehtoja että jotain noista pitäisi miettiä. En tiedä mitä teen. Et irtisanoudunko kokonaan työkkäristä.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet tietysti kuntouttavaan.

Vierailija
2/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kuntouttavassa. Kahtena päivänä viikossa, 4 tuntia kerrallaan. Sano että haluat olla käsityöpuolella, ei ole väliä osaatko tehdä mitään.

Minä istuin siellä kuulokkeet korvilla, kannettava auki ja katsoin tv-sarjoja. Samalla neuloin pipoa, jonka ohjeen löysin netistä. Ne yritti välillä saada minut tekemään muutakin mutta en suostunut. Kun kerran olin siellä kiristettynä, en välittänyt olla mukava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoin irti työkkärin hullusta kohtelusta..jatkuvaa yhteydenottoa,väittämistä,epäasiallista kohtelua joka asiassa ihan sama mitä asiakas sanoo kun työkkärin täti on aina oikeassa..ei kun mies:-)

Näin on moni tehtyt ja jäänyt kelan tuelle.

Vierailija
4/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo jo pitkä aika työttömyyttä. Onko oma ala taidetta tai käsityötä?

Vierailija
5/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ole pakko suostua noista mihinkään, jollei niitä ole jo sun suostumuksella kirjattu suunnitelmaan. (Kuntouttavaan ei kannata missään nimessä mennä, eihän sitä kehtaa edes CV:en laittaa.)

Vierailija
6/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kuntouttavassa. Kahtena päivänä viikossa, 4 tuntia kerrallaan. Sano että haluat olla käsityöpuolella, ei ole väliä osaatko tehdä mitään.

Minä istuin siellä kuulokkeet korvilla, kannettava auki ja katsoin tv-sarjoja. Samalla neuloin pipoa, jonka ohjeen löysin netistä. Ne yritti välillä saada minut tekemään muutakin mutta en suostunut. Kun kerran olin siellä kiristettynä, en välittänyt olla mukava.

Aivan mahtava asenne..teen samoin en todellakaan ala heidän käskyjä noudattamaan.menen paikalle ja teen mitä teen..lähinnä siis katson ohjelmia ja luen uutisia.

Vierailija
7/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulta lopettaisin välittömästi kaikki yhteiskunnan tuet, elämisen meidän muiden rahoilla.

Vierailija
8/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle täti melkein huusi puhelimessa, että kolme vuotta työttömänä. Aha. Kiitos tiedosta. Palkkatuella taidan työllistyä ja jollei se onnistu, niin harkitsen kuntouttavaa työtoimintaa. Työkokeiluihin tai muihin ilmaistöihin en mene eikä onneksi ole pakko. Siinä pitää olla tarkka ettei suostu allekirjoittamaan sellaiseen hakeutumista.

Vierailija
9/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirocamporotondo kirjoitti:

Ei varmaan niin moni koska ainakin Kela edellyttää että, on työkkärin asiakkaana. Myös sossun asiakkaana voidaan lähettää kuntouttavaan työtoimintaan. Sehän on työttömyystuen/toimeentulotuen saajille.

Vierailija
10/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun ole pakko suostua noista mihinkään, jollei niitä ole jo sun suostumuksella kirjattu suunnitelmaan. (Kuntouttavaan ei kannata missään nimessä mennä, eihän sitä kehtaa edes CV:en laittaa.)

Ei sitä sinne tarvi laittaa jos tyhjä aukko näyttää paremmalta. 

Vierailija
11/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistamista ja vähättelyä tehdään täysin tyhmä joka ei osaa tehdä mitään joku sossulotikka myötäilee niin niin se on jos ei ole vielä hullu kyllä kohta on jos kuuntelee näitä lotikoita pelkkää painostusta.

Vierailija
12/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle työkkärin täti sanoi olen ollut liian kauan työtön joten olen täysin työkyvytön ja sairas jolla ei ole elämänhallintaa. Sitten se katkaisi työttömyystuen ja sanoi minun on pakko mennä kuntouttavaan. Sanoin että haastan oikeuteen ja haastoin. Työkkärin virkailija tuomittiin kunnianloukkauksesta 2500 euron korvauksiin minulle. Nehän yrittää väittää että työtön on sairas ja tarvii kuntouttavaa ja siihen ne pakottaa. Kannattaa pitää oikeuksistaan kiinni eikä suostua kuntouttavaan.

Vierailija
13/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene osa-aikaiseksi henkilökohtaiseksi avustajaksi. Teet sen suoja-osan (n. 300 e) verran töitä ja otat työttömyysetuuden korvauksena henkisistä kärsimyksistä. Paljon on semmoisiakin avustajan hommia tarjolla, jossa ei tarvitse hoitaa intiimihygieaniaa, vaan tarvitsee vain olla vapaa-ajan menoissa apuna.

Itse toimin näin, tosin myös siivoan ja teen kotitöitä siinä, koska en pelkää työtä, mutta en viitsi tehdä enemmän kuin suojaosan verran, koska tämä on joka tapauksessa niin aliarvostettua ja treffeilläkin kaikki suhtautuu työhöni alentuvasti, ihan kuin olisin kokonaan työtön...

Vierailija
14/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavaan en menisi, mutta palkkatukipaikkaan kyllä.

Vierailija
15/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies 47 kirjoitti:

Minulle työkkärin täti sanoi olen ollut liian kauan työtön joten olen täysin työkyvytön ja sairas jolla ei ole elämänhallintaa. Sitten se katkaisi työttömyystuen ja sanoi minun on pakko mennä kuntouttavaan. Sanoin että haastan oikeuteen ja haastoin. Työkkärin virkailija tuomittiin kunnianloukkauksesta 2500 euron korvauksiin minulle. Nehän yrittää väittää että työtön on sairas ja tarvii kuntouttavaa ja siihen ne pakottaa. Kannattaa pitää oikeuksistaan kiinni eikä suostua kuntouttavaan.

Tuo olisi jo uutisoitu jos olisi ollut oikeudessa

Vierailija
16/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahtava asenne..teen samoin en todellakaan ala heidän käskyjä noudattamaan.menen paikalle ja teen mitä teen..lähinnä siis katson ohjelmia ja luen uutisia.

Mä olin kuntouttavassa 4 päivää viikossa (enempää ei saanut tehdä :D). Käytin hyväksi ilmaisia materiaaleja ja työkoneita, opettelin itsenäisesti käden taitoja ja aloin myymään tuotteitani ("kuntouttavan omaan käsityöpuotiin en tietenkään mitään antanut kun sain massit itse). Voi sen ajan fiksustikin käyttää :P

Vierailija
17/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan niin moni koska ainakin Kela edellyttää että, on työkkärin asiakkaana. Myös sossun asiakkaana voidaan lähettää kuntouttavaan työtoimintaan. Sehän on työttömyystuen/toimeentulotuen saajille.

Jokainen saa Kelan toimeentulotuen vaikka ei suostuisi tekemään yhtään mitään ikinä. Vain perusosaa +500 euroa voidaan laskea 40% mutta pihi selviää silläkin ruoka- ja vaaterahalla/kk varsinkin jos ruoanjakopaikkoja on omalla paikkakunnalla.

Vierailija
18/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus EU tuomioistuimeen. Tulee työkkärille tuomio ahdistelusta.

Vierailija
19/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa Kelan toimeentulotuen vaikka ei suostuisi tekemään yhtään mitään ikinä. Vain perusosaa +500 euroa voidaan laskea 40% mutta pihi selviää silläkin ruoka- ja vaaterahalla/kk varsinkin jos ruoanjakopaikkoja on omalla paikkakunnalla.

Ei saa jos vaikka on puoliso.

Vierailija
20/105 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kuntouttavassa 4 päivää viikossa (enempää ei saanut tehdä :D). Käytin hyväksi ilmaisia materiaaleja ja työkoneita, opettelin itsenäisesti käden taitoja ja aloin myymään tuotteitani ("kuntouttavan omaan käsityöpuotiin en tietenkään mitään antanut kun sain massit itse). Voi sen ajan fiksustikin käyttää :P

Sinäkin sitten tarvitsit kuntouttavan, ennen kuin älysit, että pystyt työllistämään itsesi. Eikö olisi kannattanut hieman aiemmin opetella käden taitoja, jos se noin helppoa oli lopulta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän