Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on kylmä kotona.. millaisia kotivaatteita pidät?

Vierailija
23.11.2022 |

Itsellä legginsit huppari ja villasukat. Viltin alla köllötän, silti kylmä

Kommentit (307)

Vierailija
101/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun talvimakuupussissa.

Vierailija
102/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksut collegehousut, t-paita, pusero + paksu huppari, sukat. Välillä teen etunojapunnerruksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää (kerrostalo)asunto ollut tähän mennessä todella kuuma, siten että on pitänyt pitää osa pattereista ihan kiinni, mutta

nyt saa olla kaikki patterit täysillä ja silti tääl on viilee. Ei kyl tartte kun oloasun, ja ne villasukat, mutta ero entiseen on dramaattinen.

Ei kyl yhtään kylmempää sais olla, muuten ei saa kunnolla pyykkejä kuivaks, nytkin ne kuivuu päiväkausia kun liian viileetä asunnossa.

Välillä kun tekee uunissa ruokaa niin se lämmittää vähän asuntoakin.

Vierailija
104/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on huono ääreisverenkierto joten nytkin on päällä:

Paksu, puuvillainen pitkähihainen/ lahkeinen aluskerrasto. Tähän päälle merinovillahousut ja fleecevuorelliset lökärit. Yläpäässä on 100% villapaita lämmittämässä. Jaloissa paksut pörrösukat ja tohvelit joissa villavuori. Eli kolmet housut ja kaksi paitaa:D. Päälle kylpytakki jos tulee kylmä.

Ihanko itse olet diagnosoidut huonon ääreisverenkierron? No, niin ovat sadat tuhannet muutkin 'vähäveriset' naiset, joiden naisellisuus riippuu siitä, miten herkästi he palelevat. 

Jos palelet, et syö kunnolla tai lihaskuntosi on nolla. Ja toisaalta, jos palelet marraskuussa 16-20 asteen lämpötilassa, miten sitten muka pärjäät kesällä +18 asteen lämpötilassa - useimmiten ylläsi shortsit ja t-paita? 

Siellä +18 asteessa pärjää ehkä jos aurinko paistaa eikä tuule ja liikkuu. Enkä minä kyllä siinä asteessa kävelisi teepaita ja shortsit jalassa. Vaan farkut ja pitkähihainen paita.

Mitä ihmettä se kunnolla syöminen on? Kokoajaan suussa jotain kaloripitoista ruokaa?

Kai sinäkin ymmärrät ettei jossain pienissä asunnoissa tai kerrostaloissa mitään ihmeellisiä liikkumisia harrasteta non stop. Eikä kukaan nyt mitään ulkona lenkkeilyä tai punttisalia harrasta 24/7.

Kun sisällä on 16 astetta siinä alkaa palelemaan myös teinipojat jossain vaiheessa, vaikka ehkä kovia syöjiä ovatkin. Mutta miehet eivät sitten taida tuntea kylmää?

No en kyllä todellakaan tarkene +18 asteessa t-paidassa ja shortseissa ellei ole täysin tuuleton auringonpaiste tai sitten tyyliin juoksulenkillä. +23 ja siitä ylöspäin alkaa olla oikeasti shortsikelit. Mikä siinä on niin vaikea uskoa, että toiset vaan palelee herkemmin? En minäkään epäile että ne joilla on tuskaisen kuuma helteellä olisivat jotenkin väärässä. Me vaan ollaan erilaisia.

105/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shortsit ja t-paita.

Verkkarit ja T-paita. Sisälämpötila 22 "C. En valita.

Vierailija
106/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kerrostaloasunnossa nyt 22 astetta, kun suljin tuuletusräppänät yhtä huonetta lukuunottamatta. Jos niiden antoi olla auki puolittain eli talviasennossa, lämpötila laski muutamassa tunnissa 19 asteeseen.

Pidän kotona collegehousuja pitkähihaista paitaa sekä villasukkia ja niin on sopiva lämpö tälle hipiälle.

Vierailija
107/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään viileästä. Nukun paremmin. Päivällä jumppaan välillä. Collagehousut, kaksi villasukkaa päällekkäin, t-paita ja pitkä huppari. Villahuivi hartioille jos tarve. 15-18C huoneet.

Vierailija
108/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leginssit, aluspaita, cashmere neule. Tarvittaessa pitkä tikkiliivi extrana.

Koti huopatossut, vaikka näytänkin ne jalassa tontulta on paremmat kuin mitkään sukat.

Lattiat on kylmät, rivitalo.

Yöt nukkunut hyvin sen jälkeen kun investoin superlämpöiseen untuvapeittoon. Kevyt yöpaita riittää.

Vierailija
109/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksut collegehousut, sukka+villasukka, t-paita ja paksu huppari. Hyvin pärjää, imuroidessa tulee hiki. Sisälämpötila 17 astetta.

Vierailija
110/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo, 20 astetta, mun perusvaatetus on collegehousut ja t-paita ja puuvillasukat. Jos puuhailen, siivoan tms. niin oon alkkareilla. Makkarissa on 17 astetta, nukun alasti Joutsenen viileän untuvapeiton alla. En ole koskaan ollut palelevaista sorttia.

Vierailija
111/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen läppärillä töitä tai luen tai katson telkkaria, pikkarit, rintsikat, lyhythihainen mekko (kesämekko), ohut neuletakki, sukat tai villasukat. Jos siivoan tms., olen ilman neuletakkia ja sukkia. Lämpötila 19-21,5 astetta, makkarissa aina max 18 astetta. Kun lämpötila putoaa tuohon 19 asteeseen, takassa poltetaan pesällinen, jolloin lämpötila nousee noin 1,5 astetta. Hyvin pärjää näin.

Vierailija
112/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat ja merinovilla kerraston siihen päälle sitte fleece ja college housut..

Sisällä vain 17c ja ei oo ees kovia pakkasia -4/-6 :(

En tiiä mitä teen jos tulee vaikka -20c ja kerrostalossa asun.. Isännöintiin valitettu mutta tämä on maksimi joka pattereista lähtee kuulemma

Vierailija
113/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälämpötila 16 astetta. Gollege- housut, villapaita ja - sukat. Kylpytakki. Jos istun sohvalla, villahuopa jalkojen päällä. Suihkussa käyminen on tosi kurjaa, kun kylpyhuone niin kylmä. Saunaa ei lämmitetä. Käyn uimahallissa saunassa Saa nähdä kuinka kauan tätä jaksaa. Säästämme myös ruokakuluissa. Ei punaista lihaa tai etelän hedelmiä. Ei juustoja, makkaroita tai herkkuja. Autolla ajo on lopetettu ja käymme bussilla töissä. Onneksi ei ole lapsia. Hulluksi tulisi.

Vierailija
114/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön tuotto maksaa saman kuin ennenkin, eli n. 1 c/kWh.

Vanhalla 5 c hinnalla tekisi hyvän voiton, mutta kun pitää saada rikastuttaa eliittiä ja köyhdyttää kansa.

Vierailija
115/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukat ja merinovilla kerraston siihen päälle sitte fleece ja college housut..

Sisällä vain 17c ja ei oo ees kovia pakkasia -4/-6 :(

En tiiä mitä teen jos tulee vaikka -20c ja kerrostalossa asun.. Isännöintiin valitettu mutta tämä on maksimi joka pattereista lähtee kuulemma

Lain mukaan pitää olla vähintään 18, ja suositus on 21-22.

Tuosta pitää saada hyvitystä, vuokraan tai  vastikkeeseen.

Vierailija
116/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palellaan, rahat menee sähköön eikä riitäkään joten nähdään nälkää. Kohta käydään pussipaskalla kun vesi menee poikki sähkökatkojen takia.

Kannattaako joku näitä pakotteita? Käsi ylös.

Kannatan pakotteita. Niitä pitäisi koventaa. +12 astetta tässä missä nyt olen, alakerrassa, mulla t-paita, villapipo, villasukat, jotkut lämpövuorit jostain housuista ja ihan hyvin pärjään

Vierailija
117/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat, collegehousut, t-paita.  Hupparin lisään jos tulee viileä, lähinnä jos pysyn pitkään paikallaan koneella ollessa. Lämpöä muualla talossa +19, makkarissa +17.

Vierailija
118/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutin  niin loppui turhat palelemiset.

Mulla kävi päinvastoin.

Ainut asia mitä kaipaan ylipainoisena olemisesta..

Vierailija
119/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat, villatakki ja pahimpina päivinä villakaulaliina.

Vierailija
120/307 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika viluinen normaalilämmössäkin, niin minulla on kuumavesipullo sängyssä, koska jalkojen lämpiämiseen peiton alla menisi hytistellessä muuten kauan.

Makuuhuoneessamme on joku vika, kun lattian rajassa on vain 16 astetta lämmintä, mutta kyllähän 2 peiton alla tarkenee, kun nukkuu sukat jalassa.

50-vuotislahjaksi sain kaksikin pitkää aamutakkia lahjaksi ja niitä olen nyt käyttänyt  normaalien olo-asujen päällä. Tulipahan käyttöä niillekin.