Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on kylmä kotona.. millaisia kotivaatteita pidät?

Vierailija
23.11.2022 |

Itsellä legginsit huppari ja villasukat. Viltin alla köllötän, silti kylmä

Kommentit (307)

Vierailija
141/307 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppatakki, karvalkki, jalassa tuplavillahousut ja huopatossut.

Vierailija
142/307 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla riittää kun jaloissa on lämpöiset töppöset jotka laitan päälle herättyäni.

Sama täällä, kun pitää jalat lämpöisenä, koko kroppa kiittää.

Lenkki ulkona reipasta kävelyä, verenkierto paranee ,ei palele niin herkästi. Imurointi lämmittää jo vähän liikaakin.

Meillä kyllä lämpö kerrostalossa suht ok. Yksityisen taloyhtiö, ottaa kylmä valitukset huomioon.

Kaupungin omistamissa ei niinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/307 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä t-paita, paksu huppari, pitkät kalsarit, collegehousut, sukat ja niiden päällä villasukat. Joskus laitan vielä kynsikkäät käteen.

Reippaalle kävelylenkille, auttaa pysymään lämpimänä, lenkin jälkeen vielä kuumaa teetä.

Vierailija
144/307 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkinen pitsi yöpaita ja odotan jotta saisin jotain lämmintä sisääni.

Vierailija
145/307 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on merinovillaiset lämpöleggarit, villainen neulemekko ja villasukat. Tarkenen hyvin. Asun vanhassa puutalossa, jossa on - ei nyt mielestäni kylmä - mutta viileämpää kuin keskuslämmitetyissä kerrostalokämpissä. 

Näin se mielestäni pitää ollakin talvella Suomessa. Ei ole tarkoitus, että talvipakkasilla hilluttaisiin ilman sukkia ja lyhythihaisissa paidoissa edes sisällä. 

Vierailija
146/307 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Froteesukkien kera joko tossut tai sandaalimalliset puutarhakengät jaloissa. Tuvassa on kylmät noi lattiat. 

Pitkähihaiset paita ja fleecehousut. Sekä froteinen pitkä saunatakki yllä nyt. Noin 16 astetta lämpö OH

Vierailija
147/307 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinipojan amiksen raksahaalarit ja työtakki. Kerrostalokämppä ja 14 astetta keskellä huonetta.

Epäinhimillistä.

Vierailija
148/307 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiku, niin ei kylmä.

Se ei auta yhtään, jos todella palelee. Minulla on joskus  kotona päällä jopa lapaset ja väljä kevyttoppatakki hartioiden ympärillä.

Vierailija
149/307 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leginssit, aluspaita, cashmere neule. Tarvittaessa pitkä tikkiliivi extrana.

Koti huopatossut, vaikka näytänkin ne jalassa tontulta on paremmat kuin mitkään sukat.

Lattiat on kylmät, rivitalo.

Yöt nukkunut hyvin sen jälkeen kun investoin superlämpöiseen untuvapeittoon. Kevyt yöpaita riittää.

Palelin ennen aivan hirveästi yöllä, mutta sitten ostin täkin, jossa on thinsulate-merkintä. Se oli hyvä valinta. tarkenen hyvin yöllä eikä tarvitse kasata täkin päälle useita päiväpeittoja.

Vierailija
150/307 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihanko itse olet diagnosoidut huonon ääreisverenkierron? No, niin ovat sadat tuhannet muutkin 'vähäveriset' naiset, joiden naisellisuus riippuu siitä, miten herkästi he palelevat.

Jos palelet, et syö kunnolla tai lihaskuntosi on nolla. Ja toisaalta, jos palelet marraskuussa 16-20 asteen lämpötilassa, miten sitten muka pärjäät kesällä +18 asteen lämpötilassa - useimmiten ylläsi shortsit ja t-paita? "

Ihan itse olen diagnosoinut, mieluummin olisin lämmin kuin kylmissäni :). Jo pienenä lapsena kädet ja jalat oli jääkalikoina vaikka sisällä olisi ollut normaali lämpötila. Mutta ei tätä ole sen kummemmin tutkittu. +18 asteessa en tosiaan tarkene t-paidassa. Mutta +30 asteessa pystyn hyvin lähtemään juoksulenkille tai tennistä pelaamaan eikä tunnu yhtään läkähdyttävältä.

Ystävälläni oli sisko, joka syntyi keskosena. Lääkäri käski pukea tytölle kesälläkin lämpimät pitkätsukat myös kesällä, koska hänellä oli alhainen ruumiinläömpö pikkulapsena.

Vierailija
151/307 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä pitkähihainen trikoo, sen päällä vetoketjuhuppari, colleget. Yöllä oli villasukat ja säärystimet.

Vierailija
152/307 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista lukea näitä paleluviestejä, meillä nimittäin makuuhuoneen patteri laitetaan aina kiinni yöksi ja silti tuntuu, että lämmintä on liikaa.

Vierailija
153/307 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen huopahuppari on todella hyvä

https://theoodie.co.uk/products/light-grey-oodie

Vierailija
154/307 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alasti tai kaksiosainen yöpaita, tai kevyt aamutakki. Vaatteet päälle vaatteet pois -rumba 24/7. Ikkuna auki -kiinni. Kevyt peitto ja/tai lämpöpeitto(Hoie-vanupeitot) päällä yhtä aikaa tai erikseen tai ei ollenkaan.

Lämpötila 17 astetta. 2-3 x suihkussa hikoilun vuoksi, kesällä 4.

terv. vaihdevuodet hlvetistä

Vierailija
155/307 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin vietin talvet vilttien alla mutta tänä talvena löysin aralle iholleni sopivat merinovillatuotteet.

Tamsilkin merinosilkkipitkikset ja North Outdoorin merinohupparit ovat olleet luottovaatteeni. Kylmemmällä kelillä kahdet päällekkäin. Pääsee paljon vähemmällä pyykinpesullakin, kun vaatteet voi huoltaa tuulettamalla. Olen suositellut näitä kaikille tutuille.

Vierailija
156/307 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on +17 astetta. Lattia on kylmin, joten minulla on yleensä parit villasukat päällekkäin. Yläkropassa pitkähihainen paita ja huppari tai villapaita, jalassa collegehousut. Samanlaisella vaatetuksella oleskelen ulkona vastaavanlaisissa lämpötiloissa. 

Vierailija
157/307 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on merinovillaiset lämpöleggarit, villainen neulemekko ja villasukat. Tarkenen hyvin. Asun vanhassa puutalossa, jossa on - ei nyt mielestäni kylmä - mutta viileämpää kuin keskuslämmitetyissä kerrostalokämpissä. 

Näin se mielestäni pitää ollakin talvella Suomessa. Ei ole tarkoitus, että talvipakkasilla hilluttaisiin ilman sukkia ja lyhythihaisissa paidoissa edes sisällä. 

Asun kerrostalossa, enkä ikinä pidä pattereita päällä. Asia on juuri kuten kirjoitat, talvella saakin olla viileä!

Toki elementtitalossa pitää huomioida rakenteiden osalta ettei ole liian kylmä mutta 17-18 on ihan okei.

Vierailija
158/307 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on taas vähän kylmä, täytyi etsiä ylimääräinen paita päälle. Samoin yöllä paleli niin, että en oikein saanut unta, mutta en jaksanut nousta pukeutumaan. Miehellä on kuumavesipullo, sen vedin hänen peittonsa alta omalle puolelleni, niin kohta nukahdin.

Vierailija
159/307 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jollakulla olisi kylmä kotona... jos on, niin ilmatkaa ne patterit. Muuta syytä en näe. 

Vierailija
160/307 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihanan lämmin kylpytakki, myös villatakki ja ehdottomasti villasukat parhaat.