Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on kylmä kotona.. millaisia kotivaatteita pidät?

Vierailija
23.11.2022 |

Itsellä legginsit huppari ja villasukat. Viltin alla köllötän, silti kylmä

Kommentit (307)

Vierailija
61/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrospukeutumista suosin myös sisällä. Eli sukat ja villasukat, pitkät kalsarit ja verkkarit, toppi, pitkähihainen aluspaita ja paksu päällyspaita. Paidoissa pitää olla kaulus, ettei kaula palellu ja pitkät hihat, ettei ranteet palellu. Tarvittaessa huppu päähän. 

Peiton alla pärjään vain yhdellä vaatekerroksella, mutta peittojakin on kaksi ja niiden päällä vielä päiväpeitto.  

Vierailija
62/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi villapaitaa päällekkäin, villatakki vielä päälle jos alkaa viluttaa . Yhdet villasukat vakiosti, paikallaan ollessa toiset päälle. Kashmir villa olohousut. Olennaista on on , että kaikki on oikeaa villaa, se lämmittää parhaiten !

Asutaan 1900 luvun alun kerrostalossa .

Olen aina ollut viluinen, vain yhdessä 1 kerroksen asunnossa jossa oli ikkunat uusittu oli talvella lämmintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti kylmä, minä en. Päällä on t-paita, jalkapalloshortsit (ohuemmat kuin "tavalliset") ja joskus sukat.

Vierailija
64/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasukkina tykkäsin että asunnossa oli 22-23 astetta, mutta muutaman vuoden OKT-asumisen jälkeen sisälämpötila on nyt 18-20,5 astetta huoneesta riippuen. Olohuoneessa 20 pinnassa, työhuoneessa 19 ja makuuhuoneessa 18 pintaan. Päällä tavalliset sukat, collegehousut, t-paita ja joku pitkähihainen paita. Eikä ole ylimääräistä rasvaa lämmittämässä :-)

Vierailija
65/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on huono ääreisverenkierto joten nytkin on päällä:

Paksu, puuvillainen pitkähihainen/ lahkeinen aluskerrasto. Tähän päälle merinovillahousut ja fleecevuorelliset lökärit. Yläpäässä on 100% villapaita lämmittämässä. Jaloissa paksut pörrösukat ja tohvelit joissa villavuori. Eli kolmet housut ja kaksi paitaa:D. Päälle kylpytakki jos tulee kylmä.

Ihanko itse olet diagnosoidut huonon ääreisverenkierron? No, niin ovat sadat tuhannet muutkin 'vähäveriset' naiset, joiden naisellisuus riippuu siitä, miten herkästi he palelevat. 

Jos palelet, et syö kunnolla tai lihaskuntosi on nolla. Ja toisaalta, jos palelet marraskuussa 16-20 asteen lämpötilassa, miten sitten muka pärjäät kesällä +18 asteen lämpötilassa - useimmiten ylläsi shortsit ja t-paita? 

Minäkään en tajua, että miksi mun käsiä ei palele kesällä vaikka ois vain 15 astetta lämmintä, mutta talvella palelee, jos on 18 astetta. Ilmankosteus ehkä? Tai joku. Mulla on huono ääreisverenkierto käsissä ja varpaissa, mitattiin kerran piloillaan lämpökameralla ja mulla oli kyseisen ruumiinosat (ja nenänpää :P ) selkeästi viileämmät kuin esim. mun puolisolla tai lapsilla.

Ei luultavasti johdu lihasten puutteesta, koska niitä kyllä on, eikä huonosta ruokavaliostakaan. Mutta taitaa ihan tutkitustikin olla niin, että naisia paleltaa herkemmin kuin miehiä.

Vierailija
66/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on huono ääreisverenkierto joten nytkin on päällä:

Paksu, puuvillainen pitkähihainen/ lahkeinen aluskerrasto. Tähän päälle merinovillahousut ja fleecevuorelliset lökärit. Yläpäässä on 100% villapaita lämmittämässä. Jaloissa paksut pörrösukat ja tohvelit joissa villavuori. Eli kolmet housut ja kaksi paitaa:D. Päälle kylpytakki jos tulee kylmä.

Ihanko itse olet diagnosoidut huonon ääreisverenkierron? No, niin ovat sadat tuhannet muutkin 'vähäveriset' naiset, joiden naisellisuus riippuu siitä, miten herkästi he palelevat. 

Jos palelet, et syö kunnolla tai lihaskuntosi on nolla. Ja toisaalta, jos palelet marraskuussa 16-20 asteen lämpötilassa, miten sitten muka pärjäät kesällä +18 asteen lämpötilassa - useimmiten ylläsi shortsit ja t-paita? 

Minäkään en tajua, että miksi mun käsiä ei palele kesällä vaikka ois vain 15 astetta lämmintä, mutta talvella palelee, jos on 18 astetta. Ilmankosteus ehkä? Tai joku. Mulla on huono ääreisverenkierto käsissä ja varpaissa, mitattiin kerran piloillaan lämpökameralla ja mulla oli kyseisen ruumiinosat (ja nenänpää :P ) selkeästi viileämmät kuin esim. mun puolisolla tai lapsilla.

Ei luultavasti johdu lihasten puutteesta, koska niitä kyllä on, eikä huonosta ruokavaliostakaan. Mutta taitaa ihan tutkitustikin olla niin, että naisia paleltaa herkemmin kuin miehiä.

Onhan sitä tutkittu. BBCllä oli ihan vasta juttua, jossa mainittiin, että naisilla mm. hormonit vaikuttavat asiaan.

Vierailija
67/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä miksi te näitä kyselyitä avaatte. Jos vaikka sanon, että minulla on päälläni spagettiolkaiminen yöpuku ja pienet aluspöksyt, niin kuin onkin, niin mitä iloa tieto sinulle tuottaa? Vaikea ymmärtää. Minulla on kodissani lämpöä + 27 astetta, kyllä täällä tarkenee. Kaukolämpörivari Pohjois-Pohjanmaalla.

Vierailija
68/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lämpötilasta... :) Minulla ei ole kilpirauhasvaivaa, mutta sisällä vanhassa talossa on talvisin 10 - 12 astetta ja minulla esimerkiksi nyt yllä välihousut, collegehousut, villasukat, t-paita, poolo, villapaita, neuletakki, poncho ja kynsikkäät.

Vierailija
69/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kotona on ollut kylmä siitä saakka, kun lämpötila tipahti pakkasen puolelle. Taloyhtiössä kaukolämpö, patterit täysillä, ei mitään vaikutusta. Poltan paljon kynttilöitä, ne nostavat lämpöä asteen pari. Sen verran, että pahin palelu hellittää. Villasukat tai tossut on aina jalassa, koska lattia on kylmin. Asun vanhassa puutalossa. Jos oikein vilu iskee, otan ison 4dl:n mukin teetä ja heitän fleecekankaisen aamutakin muiden vaatteiden päälle :D näyttää hirveelle, mutta lämmittää paremmin kuin mikään viltti. Suosittelen.

Vierailija
70/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivä, sisällä lämpötila 17 astetta. Mulla on päällä puuvillaiset pitkät kalsarit, niiden päällä villahousut, yläosana ohut merinovillapaita ja sen päällä huppari. Mukava on olla. Opetelkaa ihmiset pukeutumaan :)

Vierailija
71/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä istun juuri kotiin toimitetussa infrapunasaunassa. Tähän on tultu.

Katsoo saunanlaudetta ja kysyy inhoten: "onko tähän tultu?"

Fingerporin fanit tietää :D

Vierailija
72/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat, college housut, t-paita ja huppari.

Vierailija
73/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On nyt pidetty lämpöä n 19 asteessa. Vaatteeni: aluspaita ja paita, joskus näiden päällä fleece. Paksut kotihousut, sukat ja villasukat. Suurin ongelma on sormien jäätyminen etätöissä läppärillä.

Suosittelen kynsikkäitä.

Mulla on yliopistolla aina kynsikkäät! Siellä on talvella super kylmä, nenänpää jäässä litkit kahvia vatsahaavan uhallakin litroittain, että pysyis jotenkin lämpöisenä. Ilman niitä ei selviä.

Vierailija
74/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku, niin ei kylmä.

Vierailija
75/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä miksi te näitä kyselyitä avaatte. Jos vaikka sanon, että minulla on päälläni spagettiolkaiminen yöpuku ja pienet aluspöksyt, niin kuin onkin, niin mitä iloa tieto sinulle tuottaa? Vaikea ymmärtää. Minulla on kodissani lämpöä + 27 astetta, kyllä täällä tarkenee. Kaukolämpörivari Pohjois-Pohjanmaalla.

Lue nyt ensiksi vaikka aloituksen otsikko. 😄

Vierailija
76/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 villapaitaa, villasukat, välillä jopa kaulaliina

Vierailija
77/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Walesilaisen putkimiehen"(?), Lobsang Rampan kirjassa Wisdom of the Ancients, on mainio vuorosierainhengitysharjoitus, jota muutaman viikon harjoitettuasi sinun ei koskaan enää tarvitse palella, ainakaan Rampan mukaan. Kenties sukua gtummolle, jota tiibetiläiset lamat harjoittavat, ja kykenevät sen hallitessaan kuivaamaan lakanoita kehonsa lämmöllä jopa 15 asteen pakkasessa. 

Vierailija
78/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on +18-19 (onko tämä edes kylmä?).

Istun tässä vetoisan ikkunan äärellä, tässä vielä viileämpi, ja vähän viluttaa yhdellä vaatekerralla, mutta ei haittaa. Pieni palelu ei tunnu minusta pahalle. Päin vastoin! On virkeä ja energinen olo. Lämpimässä iskee nuuvahdus, pahinta, kun pitäisi tehdä jotain ajattelua vaativaa. Lämpö on ihanaa vain saunassa.

Vierailija
79/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Walesilaisen putkimiehen"(?), Lobsang Rampan kirjassa Wisdom of the Ancients, on mainio vuorosierainhengitysharjoitus, jota muutaman viikon harjoitettuasi sinun ei koskaan enää tarvitse palella, ainakaan Rampan mukaan. Kenties sukua gtummolle, jota tiibetiläiset lamat harjoittavat, ja kykenevät sen hallitessaan kuivaamaan lakanoita kehonsa lämmöllä jopa 15 asteen pakkasessa. 

Here is an exercise which enables one to keep warm in cold weather. It is something much practiced in Tibet where a lama can sit unclothed on ice, and even melt ice around him and dry off wet blankets draped around his shoulders. Here's how you do it. Sit comfortably again, and make sure that you really ARE sitting with your spine upright. You must have no tensions or pressing worries for the moment. Close your eyes, and think of yourself saying, ‘OM, OM, OM,’ telepathically. Close your left nostril, and take in as much air as you can through the right nostril. Then close the right nostril (your thumb is the best for this because it is most convenient), and retain the breath by pressing your chin hard against your chest, bring your chin up close to your neck. Hold the breath for a time and then gradually exhale through the left nostril by closing the right nostril (again the thumb is easiest here). Careful note—in this particular exercise one always breathes in through the right nostril, and always breathes out through the left nostril. You should do this from a start of ten breathings, during which you gradually increase the time of breath

retention, up to some fifty times, but you must increase your breath retention very gradually, there is no need to rush, and while on the subject here is a little note which may free you from worry; when you have been doing it for some time, and you are doing it with deep breath retention, you may find that you perspire from the roots of the hair. That is perfectly safe, perfectly normal, and really does increase the health and cleanliness of the body.

Tässä on harjoitus, jonka avulla voi pitää lämpimänä kylmällä säällä. Se on jotain paljon harjoitettua Tiibetissä, jossa lama voi istua vaatetta jäällä ja jopa sulattaa jäätä ympärillään ja kuivata märät peitot hartioilleen. Näin teet sen. Istu jälleen mukavasti ja varmista, että todella istut selkärankasi pystyssä. Sinulla ei saa olla jännitteitä tai painavia huolia tällä hetkellä. Sulje silmäsi ja ajattele itsesi sanovan telepaattisesti "OM, OM, OM". Sulje vasen sieraimesi ja ime niin paljon ilmaa kuin pystyt oikean sieraimen kautta. Sulje sitten oikea sieraimesi (peukalo on paras tähän, koska se on kätevintä) ja pidä hengitystä painamalla leukaa voimakkaasti rintaa vasten, tuo leuka lähelle niskaasi. Pidä hengitystä jonkin aikaa ja hengitä sitten vähitellen ulos vasemman sieraimen kautta sulkemalla oikea sieraimeen (taaskin peukalo on helpoin tässä). Varovainen huomautus – tässä harjoituksessa hengitetään aina sisään oikean sieraimen kautta ja aina ulos vasemman sieraimen kautta. Sinun tulee tehdä tämä kymmenen hengityksen alusta, jonka aikana hengityksen kestoa lisätään vähitellen

pidättymistä, jopa noin viisikymmentä kertaa, mutta sinun on lisättävä hengityksen pidättymistä hyvin asteittain, ei ole tarvetta kiirehtiä, ja tässä on pieni huomautus, joka voi vapauttaa sinut huolista; Kun olet tehnyt sitä jonkin aikaa ja teet sen hengittäen syvästi, saatat huomata, että hikoilet hiusten juurista. Se on täysin turvallista, täysin normaalia ja todella lisää kehon terveyttä ja puhtautta.

Lisätietoja tästä lähdetekstistäLähdeteksti vaaditaan käännöksen lisätietoihin

Lähetä palautetta

Sivupaneelit

Vierailija
80/307 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat, villasukat , verkkarit, t-paita ja collage-pusero.

Sisälämpötila 19 astetta.  Nyt on siedettävää, kun ei vedä.  Sitten,kun vetää, ei mikään auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän