Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?

Vierailija
23.11.2022 |

Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help

Kommentit (1705)

Vierailija
661/1705 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee ja on ihan hajalla. Sellaisia pieniä punaisia rakkuloita kädet täynnä. Ja se kutina.

Googlen kuvahaulla: Dyshidrotic eczema

Mulla on just toi

Vierailija
662/1705 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1705 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee!

Vierailija
664/1705 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin parin euron SOS-voide yöksi puuvillahanskojen (apteekista) alle. Käytän myös kuiviin kantapäihin.

Tämä on ollu mullekin pelastus. Sisältää pelkän rasvan lisäksi myös vesipohjaista kosteutusta, joten imeytyy jopa ihan korpuksi kuivaneeseen ja halkeilevaan ihoon.

Vierailija
665/1705 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama!

Vierailija
666/1705 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Extravoidetta käsiin ja hanskat niin johan helpottaa

Vierailija
667/1705 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja siihen ei auta kuin kortisonivoide.

Ei kyllä kortisonia kannata laittaa kun ohentaa ihoa. Eli pahentaa ongelma pitkään käytettynä.

Aloe versa ja bepanthenia käytän itse.

Vierailija
668/1705 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta

Vierailija
669/1705 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda saippuaa. Itsellä tämä ratkaisi yllättävän paljon...

Vierailija
670/1705 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee!"

Vierailija
671/1705 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda saippuaa. Itsellä tämä ratkaisi yllättävän paljon...

Mikä on hyvä saippua?

Vierailija
672/1705 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dermosil extravoide armahtaa

Vierailija
673/1705 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee ja on ihan hajalla. Sellaisia pieniä punaisia rakkuloita kädet täynnä. Ja se kutina.

Googlen kuvahaulla: Dyshidrotic eczema

Mulla on just toi

Minulla on myös dyshidroosi, ollut paristi erittäin vakavana. Kaikkeni koitan että elintavat, ruokavalio, hermosto ja kaikki olis tasapainossa. Mutta sitten tulee kylmä ja talvi. Se siitä sitten. Vertaistukeni kaikille !! On nää vaan päänvaivaa aiheuttavia vaivoja.

Dyshidroosissa äärimmäisen tärkeää on että ei ala raapimaan. Se vaatii mielenlujuutta mutta se kutinakohtaus kyllä menee ohi. Yöllä se on haastavampaa ja pitäisikin olla puuvillahanskat kädessä. Ensihätään laitan vaan kortisonivoidetta. Kaikki "luonnolliset" rasvat kuten pihkasalva pahentaa itsellä kutinaa

Vierailija
674/1705 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiini

Vierailija
675/1705 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan hajalla!

kiinnosti ()

ei kiinnostanut(x)

Jostain syystä räkänaurut

:-D

Vierailija
676/1705 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaa esim kookosrasvalla pari kertaa putkeen päivässä ja pysyy muuten pehmosina. :) voin luvata

Kookosrasva sotkee kivasti puuvillaiset vaatteet, eikä meinaa lähteä pesussa pois. Ellei pidä hanskoja käsissään. Sopii genitaaleille, mutta käsissä ei ole kovin kätevää käyttää.

Vierailija
677/1705 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttökäsineet yöksi. Apteekista sain neuvon ja toimii. Aiemmin olen minäkin puuvillakäsineitä pitänyt, kertakäyttöhanskoilla parempi tulos, vaikka kädet joutuukin aamulla pesemään saippualla. Lisäksi muista rasvata, rasvata ja rasvata!!!!

Missä sellaisia puuvillakäsineitä myydään?

Tavan marketeissa myydään siivoustavaroiden seassa puuvillakäsineitä, joita käytetään kumihanskojen alla enemmässä ihon kosteutta. Katso tarkkaan hanskojen koko, ne tuntuvat joskus olevan kokomerkintää pienemmät.

Tavan? Tarkoitatko huonon tavan vai hyvän tavan? En tajua 🤔

Vierailija
678/1705 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sulfaatit kuivattaa ihoa. Monta talvea kamppaillu kuivien, halkeilevien käsien kanssa. Oon ostanut saippuoita missä ei ole sulfaatteja niin kädet ja muukin iho on pysynyt hyvänä.

Vierailija
679/1705 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsivoide, tuubissa

Vierailija
680/1705 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koko ketjua lukenut, mutta minulla käsien iho menee myös rikki talvisin ja varsinkin jos joutuu pesemään niitä usein tai tiskaamaan käsin ilman tiskihanskoja.

LV käsitiskiaine käy, mutta Fairystä tulee samaan tien pieniä rakkuloita.

Käsien pesu viileällä vedellä, käytän Sebamed Olive Oilia.

Ja pesun jälkeen ihon perusteellinen kuivaus!

Jos yhtään jää mihinkään sormien väliin tai iholle kosteutta, niin minulla alkaa iho kutisemaan vaikka kuinka rasvaisi käsiä pesun jälkeen.

Käsirasvoja vaihtelevasti, tällä hetkellä on Aisti toiminut, lisäksi Body Shopin Body Butter Coconut tai kylmäpuristettu kookosöljy. Apteekin Ceralan-voidetra käytin viime talvena ja se oli hyvä, pitäisikin käydäuusi tuubi.

Mietoa kortisonia kuuriluonteisesti nykyään, nuorena sitä käytin lääkärin ohjeistamana mutta ihan liikaa joten iho on ohentunut.

Tuo Sebamed näköjään sisältää kyllä SLS:a, että pitäisi kokeilla vaikka täällä suositeltua Marseille-saippuaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi