Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
Inhoittavimpia ovat sormenpäihin tulevat viiltomaiset halkeamat, jotka ovat kipeitä ja aukeavat aina uudelleen, kun niitä kolhii johonkin. Joskus peukaloissa niitä voi olla kolmekin samanaikaisesti, yksi molemmilla sivuilla ja yksi keskellä. Ei mikään rasvaus auta niihin.
Suihkun jälkeen babyoilia. Puuvillakäsineet sitten yöksi. Kyllä on pehmoset kädet sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Atooppinen ihottuma, vältä kosteutta. Ei liikaa käsien pesua tai töitä joissa kädet kastuvat.
Atoopikon kyllä kannattaa kastella ihoa, mutta vesi pitää sitoa ihoon rasvalla kastelun jälkeen. Käytettävä haaleaa vettä ja perusvoidetta peseytymiseen, ei voimakkaita pesuaineita. Atopiaa sairastavalta puuttuu usein ihon rakennekudoksista kosteutta ylläpitävä geeni, eli kosteus pääsee haihtumaan liian nopeasti iholta. Siksi rasvaus on tärkeää, myös silloin kun iho on ehjä. Jotkut kokevat hyötyä myös ruokavaliomuutoksesta, hyvälaatuisia rasvoja kannattaa ainakin syödä riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.
Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?
Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.
Laitan testiin!
lampaan rasvaa rystysiin niin ei halkeile
Isovaari kirjoitti:
D-vitamiini paransi sormeni. 20ug joka aamu ja talvella tuplana.
Ei D-vitamiini toimi noin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.
Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?
Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.
Ok! Testiin lähtee
Ruokakaupasta saatava "Erisan kosteuttava perusvoide", glyseriiniä sisältävä, rasvainen voide kuivalle & erittäin kuivalle, atooppiselle. Sopii päästä varpaisiin. Käytän ulkoiluvoiteena talvella kasvoissa, korppuisissa jaloissa ja tarvittaessa käsissä. Saan herkästi ns. kynsitikkuja, mutta Erisan pehmentää ne tikutkin, kun yöksi rasvaa kädet ja kynnet hyvin.
Jos vähän väliä liotat tai huuhtelet käsiäsi, niin kannattaa hankkia joku rasvaputeli keittiöön tai kylppäriin, josta aina laitat voidetta, kun olet kätesi pessyt. Pitkin päivää smuutenkin pitäsiis rasvata, jos on taipumus kuivaan ihoon. Ja ruokavalioon esim. hyviä rasvoja lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja siihen ei auta kuin kortisonivoide.
Auttaa aika monet muutkin asiat
perustele?
Minulla auttoi alkoholin käytön lopettaminen talveksi. Ennen mikään rasva ei auttanut kun käytin alkoholia talvella. Nyt kädet ovat normaalit vaikka en käytä mitään rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atooppinen ihottuma, vältä kosteutta. Ei liikaa käsien pesua tai töitä joissa kädet kastuvat.
Atoopikon kyllä kannattaa kastella ihoa, mutta vesi pitää sitoa ihoon rasvalla kastelun jälkeen. Käytettävä haaleaa vettä ja perusvoidetta peseytymiseen, ei voimakkaita pesuaineita. Atopiaa sairastavalta puuttuu usein ihon rakennekudoksista kosteutta ylläpitävä geeni, eli kosteus pääsee haihtumaan liian nopeasti iholta. Siksi rasvaus on tärkeää, myös silloin kun iho on ehjä. Jotkut kokevat hyötyä myös ruokavaliomuutoksesta, hyvälaatuisia rasvoja kannattaa ainakin syödä riittävästi.
Alkoholin käytön lopettaminen on tehokkain hoitokeino atooppiseen ihoon. Iho kosteutuu merkittävästi alkoholin käytön lopettaminen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja liiallinen saippualla pesu! Tuo vinkki jossa kerrottiin babyoil, niin tosiaan hyvä öljy ja yöksi hanskat! Mä rupesin kyttäämään lisätyn sokerin ruuista, koetin karsia sitä pois. Yllättävän moneen valmisruokaan on lisätty sokeria. Vaikka sitä olisi vähän, mutta jokapäivä sokeria muodossa tai toisessa... Kun teet kotitöitä, kannattaa opetella hanskojen käyttö, puuvillat alle tietenkin ja rasvaus ennen aloitusta.
Yksi mikä auttaa varmasti on se että hieroo spermaa käsiin.
Mulla menee!!