Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?

Vierailija
23.11.2022 |

Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help

Kommentit (1705)

Vierailija
701/1705 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee!!

Vierailija
702/1705 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoittavimpia ovat sormenpäihin tulevat viiltomaiset halkeamat, jotka ovat kipeitä ja aukeavat aina uudelleen, kun niitä kolhii johonkin. Joskus peukaloissa niitä voi olla kolmekin samanaikaisesti, yksi molemmilla sivuilla ja yksi keskellä. Ei mikään rasvaus auta niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1705 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkun jälkeen babyoilia. Puuvillakäsineet sitten yöksi. Kyllä on pehmoset kädet sen jälkeen.

Vierailija
704/1705 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atooppinen ihottuma, vältä kosteutta. Ei liikaa käsien pesua tai töitä joissa kädet kastuvat.

Atoopikon kyllä kannattaa kastella ihoa, mutta vesi pitää sitoa ihoon rasvalla kastelun jälkeen. Käytettävä haaleaa vettä ja perusvoidetta peseytymiseen, ei voimakkaita pesuaineita. Atopiaa sairastavalta puuttuu usein ihon rakennekudoksista kosteutta ylläpitävä geeni, eli kosteus pääsee haihtumaan liian nopeasti iholta. Siksi rasvaus on tärkeää, myös silloin kun iho on ehjä. Jotkut kokevat hyötyä myös ruokavaliomuutoksesta, hyvälaatuisia rasvoja kannattaa ainakin syödä riittävästi.

Vierailija
705/1705 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.

Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?

Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.

Laitan testiin!

Vierailija
706/1705 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulirasva

Vierailija
707/1705 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lampaan rasvaa rystysiin niin ei halkeile

Vierailija
708/1705 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovaari kirjoitti:

D-vitamiini paransi sormeni. 20ug joka aamu ja talvella tuplana.

Ei D-vitamiini toimi noin

Vierailija
709/1705 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.

Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?

Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.

Ok! Testiin lähtee

Vierailija
710/1705 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsivoide

Vierailija
711/1705 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulfaatiton saippua

Vierailija
712/1705 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupasta saatava "Erisan kosteuttava perusvoide", glyseriiniä sisältävä, rasvainen voide kuivalle & erittäin kuivalle, atooppiselle. Sopii päästä varpaisiin. Käytän ulkoiluvoiteena talvella kasvoissa, korppuisissa jaloissa ja tarvittaessa käsissä. Saan herkästi ns. kynsitikkuja, mutta Erisan pehmentää ne tikutkin, kun yöksi rasvaa kädet ja kynnet hyvin.

Jos vähän väliä liotat tai huuhtelet käsiäsi, niin kannattaa hankkia joku rasvaputeli keittiöön tai kylppäriin, josta aina laitat voidetta, kun olet kätesi pessyt. Pitkin päivää smuutenkin pitäsiis rasvata, jos on taipumus kuivaan ihoon. Ja ruokavalioon esim. hyviä rasvoja lisää.

Vierailija
713/1705 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan hajalla kädet!

Vierailija
714/1705 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja siihen ei auta kuin kortisonivoide.

Auttaa aika monet muutkin asiat

perustele?

Vierailija
715/1705 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi alkoholin käytön lopettaminen talveksi. Ennen mikään rasva ei auttanut kun käytin alkoholia talvella. Nyt kädet ovat normaalit vaikka en käytä mitään rasvaa.

Vierailija
716/1705 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atooppinen ihottuma, vältä kosteutta. Ei liikaa käsien pesua tai töitä joissa kädet kastuvat.

Atoopikon kyllä kannattaa kastella ihoa, mutta vesi pitää sitoa ihoon rasvalla kastelun jälkeen. Käytettävä haaleaa vettä ja perusvoidetta peseytymiseen, ei voimakkaita pesuaineita. Atopiaa sairastavalta puuttuu usein ihon rakennekudoksista kosteutta ylläpitävä geeni, eli kosteus pääsee haihtumaan liian nopeasti iholta. Siksi rasvaus on tärkeää, myös silloin kun iho on ehjä. Jotkut kokevat hyötyä myös ruokavaliomuutoksesta, hyvälaatuisia rasvoja kannattaa ainakin syödä riittävästi.

Alkoholin käytön lopettaminen on tehokkain hoitokeino atooppiseen ihoon. Iho kosteutuu merkittävästi alkoholin käytön lopettaminen jälkeen.

Vierailija
717/1705 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja liiallinen saippualla pesu! Tuo vinkki jossa kerrottiin babyoil, niin tosiaan hyvä öljy ja yöksi hanskat! Mä rupesin kyttäämään lisätyn sokerin ruuista, koetin karsia sitä pois. Yllättävän moneen valmisruokaan on lisätty sokeria. Vaikka sitä olisi vähän, mutta jokapäivä sokeria muodossa tai toisessa... Kun teet kotitöitä, kannattaa opetella hanskojen käyttö, puuvillat alle tietenkin ja rasvaus ennen aloitusta.

Vierailija
718/1705 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mikä auttaa varmasti on se että hieroo spermaa käsiin.

Vierailija
719/1705 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee!!

Vierailija
720/1705 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teillä auttaa siihen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi