Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
En jaksa lukea kaikki viestejä niin pahoittelut vaan, jos tämä on jo monesti mainittu. Mutta kannattaa vaihtaa käsienpesunesteet hyviin palasaippuoihin (esim. Marseille-saippua). Kädet jää paljon pehmeämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.
Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?
Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.
Suurkiitos t. kuivakätinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dermosiilin extravoide auttaa
Lääkäri sanoi minulle, ettei mitkään ilman reseptiä saatavat voiteet auta (ainakaan minun käsiini) ja määräsi reseptillä jotakin lääkeainetta kunnolla sisältävää rasvaa. Käykää lääkäriltä hakemassa kunnon rasvat.
Lopeta niiden kortisonien löträily.
Vierailija kirjoitti:
Hajalla olevista käsistä tunnistaa helpoiten luottotiedottoman
:DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.
Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.
Kiitos aloitin tuon tehovoiteen käytön viikko sitten ja nyt kädet ovat jo paljon paremmat eivätkä enää halkeile tai kutise.
Se on enään ei enää t. äidinkielenopettaja
Kyllä nuo desinfiointiaineet olivat käsieni iholle ihan myrkkyä. Nyt on pitänyt rohkaista mieli ja olla töljäämättä sitä joka välissä.
Käytän kaikkia voiteita mitä täältä löytyy.
Vauvojen sinkkivoide iltaisin on auttanut parhaiten, päivisin Nivea.
Atooppinen ihottuma, vältä kosteutta. Ei liikaa käsien pesua tai töitä joissa kädet kastuvat.
Vierailija kirjoitti:
Aha no sit se on just niin
Vierailija kirjoitti:
Bepanthen ja yöksi puuvillahanskat käsiin. Muuten ei ole mikään auttanut.
Mun lapsella oli ja kaikki kokeiltiin. Yksi lääkäri ehdotti Linola-voidetta ja yöksi puuvillakäsineet, jolloin voide saa rauhassa imeytyä.
Parani aika nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
O'Keeffe's Working Hands, Bepanthen-salva, rasvaaminen joka ikinen yö ja pahimmillaan myös päivisin, ja siltikin kädet voi olla verillä ja halkeilleet viilloille sormia ja kämmentä myöten. Ei auta muu kun rasvata, laastaroida liikkeelle lähtiessä ja odottaa seuraavaa kesää.
Itsellä sama ongelma. Ei ole auttanut kun verta vuotavien haavojen liimaaminen ja dexpanthenolia sisältävän voiteen käyttö.
Hölmoille tiedoksi:
Eikä näissä tapauksissa ole useinkaan kyse mistään sairaudesta, vaan ihotyypistä, joka kuivuu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee ja on ihan hajalla. Sellaisia pieniä punaisia rakkuloita kädet täynnä. Ja se kutina.
Googlen kuvahaulla: Dyshidrotic eczema
Aco:n valmistamaa cano derm rasvaa reseptillä, on pätevää tavaraa vs useat muut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei todellakaan auta tuollainen minulle :D
T: se jolla auttaa vain kortison
Ihme kortisoniriippuvaiset
Dermosil extravoide toimii voin suositella 5/5
Testasitko? :)