Pakkauspalvelun ostaminen muuttofirmalta
En tiedä haluanko aivan täyden palvelun, avaimet käteen tyyliin, mutta haluaisin kuitenkin helpotusta tulevaan muuttoon. Mikäli olet muuttofirman tarjoamia lisäpalveluja ostanut, niin haluaisitko kertoa omakohtaisen kokemuksen, miten asiat sujui ja mitä mun kannattaisi ottaa huomioon, ettei vieraan muuttoammattilaisen tullessa ahtaaseen kotiini tulisi kiusallista tai noloa oloa kummallekkaan.
Kommentit (13)
Ammattilainen tekee työtään. Ei se ajattele
Koettu, ei tullut mieleenkään ajatella mitä muuttomiehet ajattelivat perheemme henk. Koht. tavaroista. Hienosti pakkasivat erikoisen muotoisetkin isot tavarat.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeimmät tavarat kannattaa kuitenkin edelleen pakata itse. Olen aina itse pakannut tavarani pahvilaatikoihin. Koska nämä muuttofirmat tekevät työnsä nopeasti niin eivät aina käsittele laatikoita varovasti. Vien osan tavaroista itse, sellaisia joita en halua antaa heille. Pitää varautua siihen, että nämä muuttomiehet voivat laittaa jokaisen tavaran maahan. Vaikka olisi lunta maassa niin he laittavat tavarat maahan. Ikean pakkauslaatikot nopeuttavat muuttoa ja ne voi pinota korkeaan pinoon. Näitä laatikoita saa muistakin paikoista, esim. sieltä muuttofirmalta.
Eli sinulla ei ole kokemusta siitä että muuttofirma pakkaa tavarat. Isompi riski on se, että itse pakkaat "huonosti" ja muuttofirma muuttaa laatikot, jotka eivät ole heidän vaan Ikean rimpuloita.
Kantotuolissa vievät bwanan uuteen kotiin.
Suomi ei ole oikeastaan palveluyhteiskunta vaan rahastus, kyykytys tai tylytysyhteiskunta. db
Seksilelut ja alusvaatteet ehkä pakkaisin itse...
Hei, kiitos jo tulleista, toivottavasti saan vielä lisää kokemuksia tai oppastuksia. Asunto on todella pieni ja paljon tavaraa. Mikään kodin irtain ei ole nolo, vaan ihan tavallista, tärkeää ja turhaakin taitaa taas siirtyä uuteen kotiin. Mulla on myös ollut aikaisemmin ainakin yksi talviaikainen muutto, ja ne lumiselle pihalle jätetyt tavarat (vaikkakin hetkeksi) harmitti. Mulla on paljon muovilaatikoita (Etolan) joita olen aikaisemminkin pakkaillut valmiiksi jottei niitä tarvitse heti ruveta tyhjentämään, kuten muuttofirman laatikot, jotka sitten haetaan pois. Yhden muuttofirman palveluja en ole nykyisin käyttänyt, kun huomasin, että useimmat tukevat omat muovilaatikot olivat rikkoutuneet. Pahvilaatikoita taidan nyt hankkia entisten muovilaatikoiden lisäksi. Oletteko keittäneet kahvia vai tarjonneet vain vettä :) Muutto pakkaamisineen ja loppusiivous on vaan niin rankkaa, että olen päättänyt ostaa lisäapua helpottamaan omaa oloani. Pyydän tarjouksen ja arvioin sitten kannattaako ostaa. ap.
Kerron yhden nolon tilanteen. Muuttolaatikoita oli tuotu muistaakseni 90 ja lisänä oli omat muovilaatikot. Tilatessani muuttofirman palvelusta kuskin lisäksi kolme henkilöä. Sanoin, että muutto on raskas joten mieluimmin kokenutta väkeä. Uusi koti oli hissitön kahdessa tasossa + kellariin oli jyrkät kapeat portaat. As-tilat toinen- ja kolmas kerros. Liikehuoneita katutasossa. Sain nokkamiehen ja kaksi untuvikkoa. Nokkamies opetti poikia miten tavaroita nostetaan, että kroppa kestää. Sitten tapahtui se noloin joka palautuu yleensä näissä muuttoon liittyvissä jutuissa mieleen. Nokkamiehelle tuli valtava jano eikä mulla ollut yhtään astiaa josta olisi voinut janonsa sammuttaa. Kertakäyttöiset mukit jäivät kaikki vahingossa lähtöpaikalle ja kauppaan oli uudesta kohteesta lähes kaksi km. Ko. muuttofirman porukat olivat aikaisemmissa muutoissa varautuneet omilla vesipulloilla, mutta mukeja hankin yleensä varmuuden vuoksi. Untuvikoilla taisi olla omat vesipullot, en ainakaan huomannut, että olisivat käyneet suoraan kraanasta juomassa.
Ettei tulisi lisää aloitukseni harhauttamaa tulkintaa, niin kerron, etteivät mitkään tavarat nolota, ei kenenkään tarvitse kotiaan hävetä, mikäli joku ulkopuolinen on toista mieltä, niin sehän on kokonaan hänen probleemansa. ap
Tilasimme viimeisimmän muuttomme urakkamuurtona.
Muuttomiehiä tuli klo 8.00 kolme miestä. Aloittivat pakkaamisen ja me lähdimme hotelliin lepäämään pankkiaiheiset tavarat ja korut mukanamme..
Kuljettivat tavarat uuteen kotiin, laittoivat kaiken kaappeihin ja osan häkkivarastoon, lisäksi Pelican-varastoon meni kamaa.
Tämä vuoden -22 syyskuussa, vieläkään ei ole kaikkea löytynyt, osa kaapeista täytetty käsittämätyömällä tavalla. Muuten oli aika ok.
Maksoi 2500 euroa.
Jos harkitset tätä vaihtoehtoa, muista pyytää ammattimiehiä, EI opiskelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Kantotuolissa vievät bwanan uuteen kotiin.
Jos voitan lotossa, niin toteutan tän. 😂
Vautsi. Kiitos, tuollaisesta urakkamuutosta en ole aikaisemmin kuullutkaan. Hotelliin lepäämään, olisi unelmajuttu. :) Kokeneita ammattimiehiä toivoisin tulevaan muuttoomme. Heistä näkee lähes heti, että nyt rullaa. Osaavat hyödyntää nokkakärryjä joista on iso apu nyt kohteesta -> uuteen joissa molemmissa tilavat hissit. Mulle tuli viestistäsi hyvä fiilis. Mukavaa, että muuttonne sujui suhtkoht ok. Olen miettinyt, etten käytä sitä paikalleen laittamista, vaikka laatikoiden tyhjentäminen on tosi tylsää puuhaa ja jatkossa käy samalla lailla vaikka itse laittaa niin, usein se tarpeellinen on jossain, mutta missähän se on. ;) Kiitos sinulle kokemuksen jakamisesta ja teille kaikille muillekin jotka olette aloitukseeni kantaa ottaneet. Viestinne on piristänyt / etukäteen tressaaminen on vähän tasaantunut ja toivottavasti omanne ja muidenkin postaukset ovat tuottanut hyvää mieltä myös itsellenne. ap.
Halpaa kuin heinänteko...