Olen selvinnyt monta vuotta ilman hedelmiä. Muilla samaa?
Kommentit (40)
Ihmiskeho on hyvin joustava. Se pärjää todella pitkään huonollakin ruokavaliolla. Ei toki ole optimaalisessa kunnossa, mutta pärjää.
Ilman hedelmiä pärjää mainiosti. Ei niissä ole mitään sellaista, mitä ei saisi marjoista ja kasviksista.
Mä syön alkuvuodesta muutaman kilon appelsiineja, koska ne maistuvat hyviltä. Syksyllä syön jokusen omenan, jotka saan sellaisilta, joilla on omenapuita. Teen myös yhden omenapiirakan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskeho on hyvin joustava. Se pärjää todella pitkään huonollakin ruokavaliolla. Ei toki ole optimaalisessa kunnossa, mutta pärjää.
Tottakai me voidaan kärsiä vaikka miten pitkään, mutta kun ei ole pakko. Suomalaisilla on yksi piirre mikä on yhteinen miehille ja naisille ja se on foolihapon puute. Siitä on puutos lähes 80% suomalaisista. Ja se tulee nimenomaan tästä meidän surkeasta ruokavaliosta mistä puuttuu kaikki värit
Lääkäri kielsi hedelmät ja hedelmäsokeri on maksamyrkky. T: 2 tyypin diabeetikko.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmät ovat juuri osa sitä huonoa ruokavaliota. Eivät ole lainkaan ihmiselle luontaista ravintoa.
Pärjäähän sitä totta kai, jos ei hedelmiä halua syödä. Itse haluan, koska pidän niiden mausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmät ovat juuri osa sitä huonoa ruokavaliota. Eivät ole lainkaan ihmiselle luontaista ravintoa.
Ai miten niin? Mikä sitten on luontaista? Liha?
Omena puussa on aina vetänyt ihmisiä puoleensa. Eikö se silloin ole luontaista?
Eihän kaikki kaikille sovi, mutta väitteesi on outo.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkien hedelmien puuttuminen ei kai tarkoita että ruokavalio kokonaisuudessaan on huono.
Minä olen pärjännyt parikymmentä vuotta ilman pähkinöitä. Erittäin hyvin olen selvinnyt. Kovat vatsakivut ja -krampitkin olleet poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen lähimmät sukulaiset kuten simpanssit ja gorillat syö pääasiassa lehtiä ja metsästää siihen sivuun hiukan lihaakin. Ei ne mitään banaaneja ahmi.
En syö hedelmiä, enkä marjoja. Vihanneksia kyllä reilusti. Minusta marjat ja hedelmät ovat liian makeita, enkä pidä makeasta.
En ole syönyt hedelmiä tai marjoja sitten lapsuuden, onko se joku normi, selitä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri kielsi hedelmät ja hedelmäsokeri on maksamyrkky. T: 2 tyypin diabeetikko.
No 2tyypin diabeetikko tajuaa ilman kieltojakin, ettei hedelmiä kannata syödä.
Suolen toiminta normalisoitui kun lopetin ylenmääräisen hedelmien syönnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No 2tyypin diabeetikko tajuaa ilman kieltojakin, ettei hedelmiä kannata syödä.
Suurin osa ei tajua kun eivät tajua edes olevansa sairaita. Jää helposti piiloon kunnes oireita ilmaantuu.
Välillä on mennyt vuosia ilman omenoita, banaania, kurkkua, tms., mutta kyllä ne maistuvat mulle jos vaan muistan niitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen lähimmät sukulaiset kuten simpanssit ja gorillat syö pääasiassa lehtiä ja metsästää siihen sivuun hiukan lihaakin. Ei ne mitään banaaneja ahmi.
Ok. Olin lähdössä kauppaan, mutta miksi tuhlaisin rahojani, kun puut on täynnä ilmaisia lehtiä.
Kai ilman niitäkin hengissä pysyy.
Aikaisemmin söin itsekin tosi vähän, mutta nykyään on yleensä ainakin banaania ja viinirypäleitä aamupalalla aina.