Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?

Vierailija
23.11.2022 |

Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help

Kommentit (1705)

Vierailija
241/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajis tekee mulle noi kuivat kädet ja sääret.

Vierailija
242/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen keittiötyössä, joten pesen käsiäni koko päivän ja käytän hauduttavia hanskoja. Työterveyslääkäri määräsi reseptivoiteita, mutta mikään ei auta. Käteni ovat kipeät ja haavoista tihkuu verta. Tähän ei taida auttaa kuin alanvaihto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mikään rasva ei auta, kannattaa vaihtaa saippua sellaiseen missä ei ole sodium laureth sulfate. Tarkista inci lista.

täh

Tarkoittaa sitä, että lue tuoteseloste. Osta sellaista käsisaippuaa missä ei ole tuota ainetta. Kannattaa kokeilla esim oliivipalasaippuaa, jos mikään rasva ei auta.

Vierailija
244/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa oikeasti O'keeffe's käsivoidetta.

Itselläni on hankala iho, joka jopa kuivuu entistä pahemmin talvisin käsivoiteita käyttäessä. Käsivoiteet aivan kuin vievät entistä pahemmin kosteutta käsistä kun niitä pesee. Kesäisin monet käsivoiteet toimivat hyvin mutta talvella eivät. Ainoa joka toimii talvisin kymmenien vuosien kokemuksen perusteella on O'keeffe's käsivoide. Voide on hajuton ja imeytyy hyvin nopeasti, ja sen vaikutuksen huomaa pitkälle seuraavaan päivään. Voide on myös riittoisaa, koska sitä ei tarvitse paljoa kerralla.

Tulin kokeilleeksi tuotetta koska pakkauksen kirkkaanvihreä väri kiinnitti huomioni ja toi mieleeni muiston isäni verstaallaan käyttämästä käsien puhdistusvoiteesta. Voide oli samanväristä ja muistan isäni sanoneen, että voide ei vain puhdista käsiä hyvin vaan myös hoitaa ihoa. Luulen puhdistusaineen olleen saman valmistajan tuotetta värin perusteella. Kyllä isä tiesi.

Vierailija
245/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko sinne hauduttavien työhanskojen sisälle puuvillaiset tai bambukuituiset ohuet hanskat? Välikerrokseksi.

Vierailija
246/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.

Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?

Ostin viime talvena Tokmannilta Working hands -nimistä käsirasvaa, joka on tarkoitettu erittäin kuiville ja sierettyneille käsille. Sitä kun laittaa yöksi, niin minulla ainakin auttaa. Ja on tosiaan talvella pienillä haavoilla käden pakkasen takia.

Vierailija
247/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene

Vierailija
248/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.

Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?

Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.

Joo ei todellakaan auta tuollainen minulle :D

T: se jolla auttaa vain kortison

Aina huvittaa kun joku tulee tällaisessa ketjussa kehumaan että hän on löytänyt parhaan tuotteen ikinä vaivaan x. Ja sitten se tehokas tuote on sellainen joka saa vaikkapa sen oikeasti iho-ongelmaisen ihon syyhyämään kahta kauhemmin ja lehahtamaan tulipunaiseksi paukamille. Jos dermosil auttaa niin tuskin on ikinä ollut vaikkapa siinä tilanteessa kun kuivuuden takia rystysten päälle tulee sellaiset isot poikittaiset halkeamat, jotka poksahtaa auki aina käsienpesun jälkeen ja alkaa vuotamaan verta.

No mun kädet on talvisin siinä kunnossa, että kämmenselkä on käytännössä avohaavaa täysi, turpoaa ja erittää kudosnestettä. Laskisin kyllä ihan "oikeaksi" iho-ongelmaksi. Dermosilin hand &foot night care-rasva oli ainoa, joka vaivaan tepsi, ja sitä ei tarvinnut levittää kun pari kertaa päivässä. Hajukin oli siedettävä, hyvin mieto. Tilasin sitä onnessani useamman tuubin varastoon, kun löysin _lopultakin_ toimivan tuotteen. Vitutus oli sanoinkuvailematon, kun muutaman tuubin jälkeen otin uudistetun pakkauksen käyttöön, ja huomasin että pakkauksen lisäksi oli uudistettu myös rasva. Aiemman täyteläisen rasvan tilalla olikin yllättäen (missään ei siis "reseptin" muutoksesta oltu tiedotettu) rasvalitkua, joka sai kädet suorastaan räjähtämään. Luulin ensin, että oli vaan joku viallinen tuote/erä, mutta kun avasin muutkin purkit, niin samaa litkua oli kaikissa. Pääsi ihan oikeasti itku, kun tajusin, että luottotuote oli pilattu, enkä ole tuon jälkeen uskaltanut/viitsinyt dermosililtä mitään tilata.

No mutta pointti oli siis se, että kannattaa kyllä olla ennakkoluuloton ja kuunnella myös toisten suosituksia, ja vaan kokeilla ja etsiä sopivaa. Tuotakin rasvaa kaverin suosituksesta silloin kokeilin, vaikka olin kyllä testannut apteekkikamat ja reseptitavaraakin. Mikään ei vaan ollut auttanut yhtä hyvin kun tuo vihreässä tuubissa ollut dermosilin rasva, ei edes kortisoni.

Vierailija
249/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mikään rasva ei auta, kannattaa vaihtaa saippua sellaiseen missä ei ole sodium laureth sulfate. Tarkista inci lista.

täh

Tätä mäkin tulin komppaamaan! Ehdottomasti eka saippua vaihtoon, sodium laureth sulfate on kuivattava aine ja sitä on todella monessa saippuassa.

Kannattaa lukea mitä siinä saippuapurkin "sisällysluettelossa" eli inci listassa lukee.

Tämän ymmärrettyäni omat kädet on pysynyt kunnossa talvetkin.

Vierailija
250/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija123456 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täh

Tätä mäkin tulin komppaamaan! Ehdottomasti eka saippua vaihtoon, sodium laureth sulfate on kuivattava aine ja sitä on todella monessa saippuassa.

Kannattaa lukea mitä siinä saippuapurkin "sisällysluettelossa" eli inci listassa lukee.

Tämä on niin totta. Tästä ketjusta näkee, että ihmiset ovat ostaneet paljon erilaisia rasvoja mutta mikään ei tunnu auttavan. Syy on suurella todennäköisyydellä saippuassa.

Vierailija
251/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täh

Tämä on niin totta. Tästä ketjusta näkee, että ihmiset ovat ostaneet paljon erilaisia rasvoja mutta mikään ei tunnu auttavan. Syy on suurella todennäköisyydellä saippuassa.

Miten saippua vaikuttaa jos kädet on hajalla vain talvella?

Vierailija
252/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvilla hanskat, joita saa esim prisman siivous osastolta. Kumihanskat hikoiluttaa.

Bepanthen on hyvä. Kortisoni rasva parempi, mutta ei pitkä aikaiseen käyttöön.

Käsinaamioita myydään myös monessa kaupassa.

Hyvä, hoitava käsisaippua.

Vierailija
253/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumihanskat

Vierailija
254/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täh

Miten saippua vaikuttaa jos kädet on hajalla vain talvella?

Talvella pakkasen/kylmän ilman ja viiman vuoksi iho joutuu kovemmalle koetukselle kuin kesällä, mikä jo valmiiksi kuivattaa. Tähän kun lisätään kuuma vesi ja huonot pesuaineet, ni ongelmia syntyy äkkiä.

Vierailija
255/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dexpanthenol. Joka ilta.

Vierailija
256/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaseliinia käteen niin perkuleesti t. salikundi

Toimii

Vierailija
257/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, joten voi olla että joku on jo maininnut tästä. Minunkin käteni kuivuivat ja halkeilivat verihaavoille asti talvella (työ, jossa joutuu pesemään käsiä usein ja työskentelemään paljain käsin kylmässä). Ongelmat loppuivat, kun aloin käyttää MSM-jauhetta päivittäin C-vitamiinin kanssa. Kannattaa kokeilla, jauhetta saa kuitenkin aika edullisesti. On tosin pahanmakuista, mutta kaikkeen tottuu!

Vierailija
258/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen keittiötyössä, joten pesen käsiäni koko päivän ja käytän hauduttavia hanskoja. Työterveyslääkäri määräsi reseptivoiteita, mutta mikään ei auta. Käteni ovat kipeät ja haavoista tihkuu verta. Tähän ei taida auttaa kuin alanvaihto.

Astainpesuaine on käsille pahinta.

Vierailija
259/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperitöitä jatkuvasti,  ja käsien kuivaus töissä aina paperiin, joten sormenpäät auki joka talvi vaikka rasvaakin käsiä. Ja syön terveellisesti, aina ollut kuivaihoinen. Saakelin kipeät peukalonpäät nytkin.

Mä aloin tehdä hommia puuvillahanskat kädessä ja sormen päissä kumitutit. Tein siis paperiarkistointia opiskelijana. Alkuun kömpelöä, mutta siihen tottui.

Vierailija
260/1705 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astainpesuaine on käsille pahinta.

Kuka pesee astiat itse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi