Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?

Vierailija
23.11.2022 |

Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help

Kommentit (1705)

Vierailija
201/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Päivällä joutuu pesemään käsiä vähän päästä, eli rasvaus on turhaa. Yöksi rasvaan kunnolla, mutta kun joudun hyppäämään vessassa, en voi käyttää hansikkaita. Vaikka lisään rasvaa joka välissä, tuntuu ettei mikään riitä. Nyt on jo kädet ihan hirveässä kunnossa.

Vierailija
202/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä neuvo ollut jo? Oli ongelmana kämmenen kuivuus ja halkeilu. Sain sukulaiselta vinkin syödä kalaöljykapseleita. Sen aloitettuani iho muuttui täysin. Kuivuutta on vain harvakseltaan ollut. Siihen auttaa silloin kevyt rasvaus :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttavat iho-omegakapselien säännöllinen syönti (aloitus hyvissä ajoin alkusyksyllä) ja yöksi Favoran käsivoide, tarvittaessa hydrokortisoni-voidetta. Kädet silti kuivat ja hiukan halkeilevat, mutta näin vältyn täydeltä katastrofilta.

Vierailija
204/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on myös se, millä kätensä pesee. Monet käsisaippuat ovat todella kuivattavia, en pysty käyttämään mitään palmolivejä tai muitakaan vastaavia, kädet alkaa halkeilla jo muutaman pesun jälkeen.

Nyt olen pari talvea tehnyt niin, että laitan saippuapulloon vain vettä ja muutaman tipan LV:n tuoksutonta käsitiskiainetta (!). Kädet on tosi pehmoiset, en erikseen edes tarvitse rasvata niitä vaan riittää kun kasvojen rasvauksen jälkeen levitän kasvorasvan jämät käsiin. Suosittelen kokeilemaan, on ainakin halpa testaus tuo LV tiskiaine.

Vierailija
205/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeää on myös se, millä kätensä pesee. Monet käsisaippuat ovat todella kuivattavia, en pysty käyttämään mitään palmolivejä tai muitakaan vastaavia, kädet alkaa halkeilla jo muutaman pesun jälkeen.

Nyt olen pari talvea tehnyt niin, että laitan saippuapulloon vain vettä ja muutaman tipan LV:n tuoksutonta käsitiskiainetta (!). Kädet on tosi pehmoiset, en erikseen edes tarvitse rasvata niitä vaan riittää kun kasvojen rasvauksen jälkeen levitän kasvorasvan jämät käsiin. Suosittelen kokeilemaan, on ainakin halpa testaus tuo LV tiskiaine.

Tarkennuksena vielä, että esim. Fairy ei käy tähän, se kuivattaa kädet. Mutta tuo LV ei kuivata, ja käsin tiskaaminenkin on sen kanssa mukavampaa tästä syystä.

Vierailija
206/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä neuvo ollut jo? Oli ongelmana kämmenen kuivuus ja halkeilu. Sain sukulaiselta vinkin syödä kalaöljykapseleita. Sen aloitettuani iho muuttui täysin. Kuivuutta on vain harvakseltaan ollut. Siihen auttaa silloin kevyt rasvaus :)

A ja K vitamiini auttaa ainakin vähän + oikea kasviperäiset öljyt sisäisesti nautittuna.

Kosteuden puute tulee sisältä kehosta, jostain häiriöstä. Rasvat auttaa sitten siihen että kosteus ei karkaa ja pehmentää jo kovettuneita alueita.

Vierailija
207/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa huomioon kosketusallergia. Itse kävin vuosien ajan läpi kaikki mahdolliset käsirasvat ja niistä tulikin sitten kuivuuden lisäksi kutinaa, punoitusta, näppylää, vesikelloja yms kivaa. Vasta kun 2016 alettiin puhua tuosta metyyli-isotialolista (tai joku tommonen, vaikea nimi) tajusin oman allergian.

Lopetin rasvojen käytön ja laitan vain taatusti sopivaa voidetta jos tarvitsee. Ja eipä ole sen jälkeen ollut kädet verillä.

Ehdottomasti pahin oli Body Shopin Hemppuvoide joka myös haisi kuin likainen hippi.

Kantsii lukea:

https://oloshop.fi/tarkkana-kosmetiikkaostoksilla-kiellettya-sailontaai…

Vierailija
208/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan ainoa, jolla nimenomaan LV:n tuotteista käsien iho menee huonompaan kuntoon?

Vierailija
209/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikököhän olisi hyvä ilmankostutin, voitteko sen maininneet suositella omianne? Niitäkin on 15 eurosta parin sadan euron hintaisiin vehkeisiin, on ultraäänellä toimivia tai höyryttäviä. Olen yrittänyt perehtyä niihin mutta sekavaa on. Jossain varoiteltiin mikrobien kasvusta ja veden seisottamisesta.

Olen eri mutta käyttänyt lukuisia erilaisia ilmankostuttumia vuosikausia. Paras tähän mennessä on ollut höyrystävä Ufox U3S. Se on poikkeuksellisen helppo puhdistaa ja ei ole vaaraa mistään kasvustoista. Huonona puolena on, että kuluttaa sähköä kohtalaisen paljon (kuten kaikki veden kuumentavat ja siten turvalliset mallit).

En suosittele vaikeasti puhdistettavia malleja tai ultraääntä ja muita, jossa vettä ei kuumenneta. Puhdistus täytyy suorittaa _usein_ ja on kamala suoritus, jos se on tehty vaikeaksi (kuten yleensä on). Muissa kuin höyrystävissä (vrt. veden keittäminen) on todellinen riski bakteereista ym. Itse käväisin sairaalassa koska ei-höyrystävän laitteen käyttäjältä suljettuun "puhallinosaan" oli muodostunut jotain (pieni määrä aiheutti jo selviä oireita). Ovat myös ikäviä puhdistaa. Suurin osa höyrystävistäkin on puhdistamisen kannalta epämiellyttävän työläitä.

Vierailija
210/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena miehenä eli reilut 40 vuotta sitten oli kovasti tuota vaivaa.

Monesti talvella, mutta taisi olla kesälläkin sormiin ilmestyi ensin pieniä punaisia vesikelloja jotka kutisivat helvetisti ja menivät rikki. Siitä alkoi ihon paksuuntuminen ja väri muuttui likaisen kellertäväksi. Lopuksi koppuraiseen ihoon ilmestyi paksureunaisia avohaavoja sormiin ja kämmeniin.

Pahimmillaan sormien taivuttelu oli hankalaa ihon paksuuntumisen takia ja haavat vuotivat verta.

Tämä vaihe kesti jonkun aikaa ja vähitellen haavat umpeutuivat ja iho palautui taas normaaliksi, jäljelle jäivät vain haavojen reunojen paksummat osat. Nekin hävisivät ja iho oli taas terveen näköinen.

Sama uusiutui parikin kertaa vuodessa.

Kaikki mahdolliset syyt tutkittiin nikkeliallergiasta lähtien.

Mitään syytä ei löytynyt, A vitamiini ei auttanut eikä muukaan voitelu.

Nyt vanhempana iho on ihan jees.

Vierailija
211/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA ROCHE-POSAY CICAPLAST HANDS käsivoide, löytyy apteekeista ja toimii.

Vierailija
212/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avene hand cream with cold cream on paras käsivoide

Vierailija
213/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni eivät sovi suurin osa saippuoista tai pesunesteistä, pesu kuivattaa eniten. Ongelmaan on auttanut eniten käsienpesuaineen vaihtaminen mietoon, vaahtoamattomaan ja tuoksuttomaan, mulla toimii Lactoline tai nykyään parhaiten Pirkka Herkän ihon pesuneste (ei siis se pumppupullo vaan 500 ml tötsä). Rasvaus joka pesun jälkeen, jos vain jaksaa, itsellä toimii useimmiten ihan Erisan, jos käytän säännöllisesti.

Kannattaa ehkä kokeilla myös kosteutta (esim. Erisan) alle ja jotain rasvaisempaa voidetta päälle. Yöksi vaikka vielä hanskat siihen päälle.

Tosi kuiviin käsiin on auttanut esim. Orionin Probicare ja LA ROCHE-POSAY CICAPLAST HANDS BARRIER RECOVERY CREAM.

Vierailija
214/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni eivät sovi suurin osa saippuoista tai pesunesteistä, pesu kuivattaa eniten. Ongelmaan on auttanut eniten käsienpesuaineen vaihtaminen mietoon, vaahtoamattomaan ja tuoksuttomaan, mulla toimii Lactoline tai nykyään parhaiten Pirkka Herkän ihon pesuneste (ei siis se pumppupullo vaan 500 ml tötsä). Rasvaus joka pesun jälkeen, jos vain jaksaa, itsellä toimii useimmiten ihan Erisan, jos käytän säännöllisesti.

Kannattaa ehkä kokeilla myös kosteutta (esim. Erisan) alle ja jotain rasvaisempaa voidetta päälle. Yöksi vaikka vielä hanskat siihen päälle.

Tosi kuiviin käsiin on auttanut esim. Orionin Probicare ja LA ROCHE-POSAY CICAPLAST HANDS BARRIER RECOVERY CREAM.

Eikun siis tuota nykyään Aisti-nimistä voidetta tarkoitin kun kirjoitin Erisan. Mut itse asiassa Erisan hoitava käsivoide on myös ok.

Vierailija
215/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.

Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?

Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.

Tehoaa mulla hyvin nuo Dermosiilit, pysyy kädet pehmeinä.

Vierailija
216/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä 2020 tuli pestyä käsiä niin, että iho oli rikki. Vain tiheä rasvaaminen auttoi. Ja se, että pysytteli kotona. Tuo käsien pesu oli toimistolla tiheää, kun koronasta tiedettiin vielä kovin vähän.

Aqualan L on yksi parhaita rasvoja, kun iltaisin läästii oikein kunnolla ja päivän mittaankin vaikka kämmenselkiin. 

Vierailija
217/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin tätä.

Täällä 6 sivua eri ohjeita minkälaista ulkoista apua rasvoja ym voidaan saada.

Ihan muutamia kommentteja siitä että kannattas varmaan miettiä ravinto, vitamiinit, öljyt, nesteytys ym kuntoon.

Varmasti rasvatkin hyödyttää ettei viimeinenkin kosteus haihdu iholta. Mutta se kosteus tulee kehon sisältä ja silloin siellä on joku pielessä jos ihossa pahoja pikku kuivumista kummempaa ongelmia.

Ihan normaalia nykymailmassa, yritetään vain korjata /poistaa seuraus, ei syytä.

Mikään noista ei toimi

Vierailija
218/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käsien iho halkeili joistain kohdin ihan rikki. Näytin apteekissa ja suosittelivat yhtä voidetta. Olisiko ollut Avene. Tarkoitettu erittäin kuiville käsille. Imeytyi hyvin, fi jäänyt rasvaisiksi kädet. Levitetään 2 krt/vrk. Laitoin myös yöksi. Haavat parani nopeasti ja kädet on tämän voiteen avulla pysynyt kunnossa. Tuubi maksoi n. 18 euroa.

Vierailija
219/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljyä! Ja syökää vitamiineja D3, b-monivitamiini,c-vitamiinia, magnesiumia, foligreniaa, kalaölyä ja kotiruokaa. Muutaman viikon kuluttua superhyvä iho. Kaikki lisäine valmiseinekset pois.

Vierailija
220/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ihan hajalla kokoajan!! auttakaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme