Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
Syöt liikaa pähkinöitä ja suklaata
Ei mene koska hoidan niitä käsirasvalla
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, joten voi olla että joku on jo maininnut tästä. Minunkin käteni kuivuivat ja halkeilivat verihaavoille asti talvella (työ, jossa joutuu pesemään käsiä usein ja työskentelemään paljain käsin kylmässä). Ongelmat loppuivat, kun aloin käyttää MSM-jauhetta päivittäin C-vitamiinin kanssa. Kannattaa kokeilla, jauhetta saa kuitenkin aika edullisesti. On tosin pahanmakuista, mutta kaikkeen tottuu!
Mitä se on? Mistä saa?
Vierailija kirjoitti:
Omega 3 kapseleita tai kalaöljyä! Rasvaus pelkästään ei minullakaan auttanut.
Eipä ole omegoista apua kun kädet vuotaa verta sanonpahan vaan
Vierailija kirjoitti:
kilpirauhasen vajaatoiminta?
Keskuslämmitys, liian kuiva ilma kotosalla ja kädet kuivaa. Hanki pari ilmankostuttajaa. Tietysti vältä talvella käsien pesua saippualla.
Unohtakaa poppakonstit ja apteekin ihmeet, kaupassa myydään semmoista rasvaa kuin "working hands" pyöree vihree purkki, on vissii tuubissaki ja toimii! Maksaa kympin mutta on riittoisaa ja pistän pääni pantiksi että on iha 5/5
Vierailija kirjoitti:
Unohtakaa poppakonstit ja apteekin ihmeet, kaupassa myydään semmoista rasvaa kuin "working hands" pyöree vihree purkki, on vissii tuubissaki ja toimii! Maksaa kympin mutta on riittoisaa ja pistän pääni pantiksi että on iha 5/5
Ihan hirveetä kuraa. Kädet alkaa kirvelemään ja sitten ne muuttuu vielä kuivemmiksi! En voi suositella
Kotikonsteja on Bepanthen-voide ja normaalit apteekin kortisonivoiteet.
Minulla auttoi huomattavasti kun vaihdoin WC:n (neste)käsisaippuan vauvasaippuaan ja Fairyn vaihdoin herkän ihon tiskiaineeseen. Kone meillä pääosin tiskaa, mutta yksittäisiä kattiloita ym. joutuu pesemään käsin lähes päivittäin. Näiden muutosten jälkeen tilanne parani merkittävästi, eikä ole enää tarvinnut reseptivoiteita.
Mutta jos ei nämä kotikonstit auta niin sitten lääkärille. Ihan yleislääkäri aikanaan määräsi minullekin jotain vahvempaa kortisonivoidetta, joka auttoi.
Ennaltaehkäisevänä Avenen Cicalfate-käsivoide. Rasvaus useasti päivän mittaan.
Jos jos ihan kuivat, niin joka ilta reilusti raakaa, puhdistamatonta sheavoita ja tarvittaessa puuvillahanskat yöksi.
Pesu mahdollisimman harvoin ja mahdollisimman viileällä vedellä. Käsienpesunesteen pH jossain 4,5 hujakoilla eli ei todellakaan mitään perus Palmolivea.
Itellä nämä on toiminu. Useana talvena kämmenselät aina ihan rutikuivat, halkeilevat ja veriset, mutta sitten löysin vihdoin sopivat tuotteet ja nykyään on talvisinkin käsien iho ehjä ja pehmeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaa, jos D-vitamiinin ja kalaöljykapselin syönnistä olisi apua. Nehän hyödyttävät paljoon muuhunkin.
Tyrniöljykapseleiden säännöllinen käyttö on auttanut paljon atooppisessa ihottumassa. Siltä pakkaset kuivattaa vielä käsiä, vaikka kokonaistilanne on huomattavasti parempi kuin ennen.
Minä käytän iho-omegaa ja kollageenijauhetta eikä kuivu enää iho. Aiemmin selän iho oli hilseilevän kuiva joka talvi, mutta nykyään ei ole sitäkään ongelmaa. Tässä ketjussa suositellaan paljon käsivoiteita, mutta itse aloittaisin käsisaippuasta. Saippua ei saa sisältää SLS:ää eikä mielellään muutakaan sulfaattia, pesuvesi pitää olla viileää ja kädet voidella HETI pesun jälkeen joka ikinen kerta. Käsien iholle voi laittaa myös kosteuttavaa kasvovettä, seerumia tai vaikka kosteuttavaa kasvonaamiota. Monet käsivoiteet on vaan rasvaisia eikä niissä ole riittävästi "vesikosteutta", joten kasvovesi tai seerumi voiteen alle voi todella toimia, voide sitten lukitsee kosteuden iholle.
T. Atoopikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.
Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?
Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.
Peukku tälle! Olen itse käyttänyt myös noita Dermosileja ja omat käteni ovat voineet hyvin pakkasesta riippumatta.
Muutin Maltalle ja käteni ovat kunnossa.
Mulla ei mene kun rasvaan niitä huolella
Mulla ei mene rikki iho talvella
Apteekista carbalan rasva auttaa mulla, sisältää ureaa. Tosi tehokas mutta pitää käyttää päivittäin kylminä vuodenaikoina. Kesällä/keväällä/alkusyksystä en tarvii. Rasvaan kädet aina ennen nukkumaanmenoa ja aamuisin ennen töihin lähtöä
Minulle auttoi d vitamiini, ulkona aina käsineet kädessä ja jämäkkä käsivoide. Ei halkeile enää peukalo päätkään haavoille.
Eipä ollu