Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja siihen ei auta kuin kortisonivoide.
Auttaapas :D
Ei auta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.
Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?
Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.
Kiitos kovasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.
Onhan noita vaikka mitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmankostutin
En sådan och så destillerat vatten i den. Då luftfuktigheten i 20 - 22 C är 40 % eller över slutar problemen.
Håret är inte längre elektriskt, händernas hud spricker inte och huden kittlar inte av torka på resten av kroppen.
Sven kan suga min rumpa dildo i här
Dermosiilit armahtaa, pakkanen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.
Joo ei todellakaan auta tuollainen minulle :D
T: se jolla auttaa vain kortison
Minulla ei edes kahden viikon kortisonikuurikaan auta. Mikä neuvoksi?
Puoliso sai ihotautilääkäriltä reseptillä erittäin voimakasta kortisonivoidetta jota kuurina käytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei todellakaan auta tuollainen minulle :D
T: se jolla auttaa vain kortison
Minulla ei edes kahden viikon kortisonikuurikaan auta. Mikä neuvoksi?
Puoliso sai ihotautilääkäriltä reseptillä erittäin voimakasta kortisonivoidetta jota kuurina käytti.
Ok jäi suurin osa tekstistä pois.
Ei siis auttanut sekään jos ulkoili tai oli töissä.
On tosi hankala ja kivulias vaiva johon ei tavalliset voiteet auta.
Kuiva iho rasvaa kaipaa eikä mitään kortisolia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kilpirauhasen vajaatoiminta?
Olisko vaan usein toistuva käsien peseminen, jonka ammatti vaatii tai ulkona oleminen ilman hansikkaita? Ei se automaattisesti ole kyse sairaudesta, että kädet kuivuu ilmojen viilentyessä. Normaalia.
On normaalia että talvella kädet kuivuvat, mutta nyt puhutaan kyllä oikeasta vaivasta jossa käsiin tulee syviä haavoja jotka eivät rasvaamalla parane. Kivulias ja hankala vaiva johon on vaikeaa löytää apua edes lääkäreiden. Olen läheltä seurannut eikä tätä voi verrata tavalliseen kuivaan ihoon
Vierailija kirjoitti:
Rasvaan käsiäni ja ne on kunnossa
Sama
Ainakim siivoustarvikeosastolla isoimmissa marketeissa. On ns. Kumihanskojen alle tarkoitetut.
Mulla menee ihan hajalle, auttakaa äkkiä nyt!
Ilmankostutin käyttöön, joka pesun jälkeen rasvaus ja illalla voi laittaa ohuemman kosteuttavan alle ja vaseliinia tms todella paksua rasvaa suojaksi päälle.
Minulla menee, ja joskus kesälläkin stressistä johtuen. Lääkäriltä reseptillä Elocon- rasvaa, on todella hyvä toimimaan! Ja vältä käsien pesua/kosteutta niissä tilanteissa kuin voit, ulkona aina hansikkaat kädessä sillä kylmä ulkoilma lisää oireilua. Kädet voi myös pestä kosteusvoiteella ja vedellä (kosteusvoide saippuana). Käsidesi on myös auttanut joissain kohdin parantamaan ihoa. Rasvaus käsien pesun jälkeen perusrasvalla. Tuon lääkerasvan jälkeen puuvillahanskat yöksi tehostamaan voiteen toimintaa. Käy siis lääkärillä, saat oikean rasvan, perusrasvoilla ei parane.
atoopikko kirjoitti:
Kokeiltu kaikki: vahvat kortisonit, takrolimuusivoide, erilaiset käsirasvat, pihkavoide, vaseliini, hajuton ja tuoksuton saippua, itse tehty kaurasaippua, rakkolaastari, suihkelaastari, haavalakka, hanskat joka tilanteessa... Ainoa, mikä viimein toi helpotuksen oli Australian Body Care -merkkinen jalkavoide, jossa ureaa ja teepuuöljyä. :D Nyt kun ko. tuote minulta loppu, on taas kaksi sormenpäätä halkeamilla ja kämmenselissä parantumattomia haavoja.
Saahan sitä ureaa ja teepuuöljyä erikseenkin ostettua
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaa, jos D-vitamiinin ja kalaöljykapselin syönnistä olisi apua. Nehän hyödyttävät paljoon muuhunkin.
Tyrniöljykapseleiden säännöllinen käyttö on auttanut paljon atooppisessa ihottumassa. Siltä pakkaset kuivattaa vielä käsiä, vaikka kokonaistilanne on huomattavasti parempi kuin ennen.
Auttaapas :D